2023: Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
psyka
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: La Helmi 25, 2023 1:49 am

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja psyka »

*poistettu palstan säännöissä kiellettyä henkilöspekulaatiota*tm
annaanna

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja annaanna »

psyka kirjoitti: La Helmi 25, 2023 1:09 pm ...

Harmi, että rikosteknisten möhläyksien vuoksi AA ei saatu näytön puuttuessa tuomittua. Kreisi stoori pienessä Ulvilassa riehuneesta ulkopuolisesta tappajasta saatiin myytyä poliisille liian pitkään.
Sinä voit siirtyä näitten viestiesi kanssa Ulvilan surmaa käsitteleviin ketjuihin. Aloittelevalle kirjoittajalle neuvoisin, että jatkossa tuotat väitteitesi tueksi jotakin muuta kuin "musta tuntuu" -fiiliksiäsi. "Psykologina :lol: ymmärtänet tosiasioihin tukeutumisen tärkeyden.

Jossain näitä litterointeja on lisääkin, mutta tässä nyt yksi, jossa siis sinulle tietoa, miten EI aloitettu venekertomuksia.


H: Ja kelle sä kerroit sen ihan ensimmäiseksi?
A: Minnal.
H: Missä sä olit sillon?
A: Me oltiin kesälomareissulla.
H: Missä siellä? Kerro siitä tilanteesta mahdollisimman tarkkaan, missä sä olit ja ketä muita siinä oli, et ku sä kerroit, ja mitä sä kerroit Minnalle ihan ensimmäiseksi?
A: Me ollaan niin monta kertaa juteltu näist ja kerrottu näit et, et mä en muista mikä se eka kerta oli, mut.
H: Niin. Mutta tota, millon se oli se eka kerta?
A: Nytki, tän kesäloman aikana.
H: Tän kesäloman aikana Joo.
A: Nii.
H: Ja sä kerroit Minnalle?
A: Joo.
H: Oliko siinä paikalta jotain muita sillon ku sä kerroit Minnalle ekan kerran?
A: Siin oli Ari ja A ja A.
H: Kuuliko, kuuliko A ja A sillon ku sä kerroit?
A: Kyllä neki ties siitä jo.
H: Joo.
A: A oli oikeestaan ensimmäisenä kertonu.
H: Aha.
A: Sen verta mitä se ties siitä asiasta.
H: Joo.
A: Vaikkei se itte ollu kuullu niin A (vanhin lapsi) oli kertonu niinku se on mullekin kertonu.
H: Mistä sä tiedät et A on kertonut, tota, siitä ihan ensimmäiseksi Arille ja Minnalle?
A: Ku se oli siinä, ku mä olin siinä vieressä ja sitte ku se kertos niin sitten määki rohkastusin ja uskalsin kertoa.
H: Missä te olitte sillon ku se oli se ensimmäinen keskustelu? Mikä paikka se oli? Te olitte lomalla ja?
A: Me oltiin ankkurissa jossain.
H: Ankkurissa?
A: Vene, ku me oltiin meiän veneellä.
H: Okei. Joo.
A: Mä en muista mikä se oli.
H: Joo. Ja A ja A kuuli ku sä kerroit sitä ja…
A: Mmm. (nyökkää).
H: …kerroik sä sillon kaiken vai vaan osan?
A: Eiku mä, ku mä en oo niin paljoo miettiny, et ne on ollu niin kamalii asioit et mä oon niinku sulkenu ne pois tietosesta mielestäni sitte niit on välil, ku mä oon oikein miettiny, niin on välil tullu niinku pikkuhiljaa niit on tullu mieleen.
H: Joo.
A: Sit ku on tullu mieleen nii sitten mä oon kertonut. Mä oon tosi monta kertaa kertonu niit.
H: Ja sä tarkotat, tuo oli ensimmäinen kerta, lomalla, ja sen jälkeen sä oot kertonu…
A: Juu.
H: …niinku tosi monta kertaa?
A: Et ekalla kerralle mä kertosin vaan ihan vähän ja sitte niit on alkanu tuleen mieleen ku mä oon miettiny niit.
H: Joo. Ja sitten näitä on nauhottanu se Ari, eikö vaan, ja Minna?
A: Juu.
H: Joo. No osaak sä nyt sanoo että kuin monta kertaa sä oot Arin kans, tota, jutellu näistä? Kuinka monta kertaa? Jos sä arvioit vaikka yhden käden sormilla, kahden käden sormilla? Kuinka monta?
A: Vaikka kuinka monta kertaa, et mä oon niinku joku yks, niinku yksittäisen asian kerralla kertonu, ja sitten välillä tullu mieleen.
H: Joo.
A: Niinku viim, viimeks ku mä kertosin niit uusii asioit mitä on tullu mieleen, mitä sillon on tapahtunu, nii mä kertosin eilen.
H: Aha. Joo No sä voit kertoa niistä sitte mulle vaikka keskiviikkona nii.
A: Juu.
H: Elikkä, ook sä Minnalle yhtä usein kertonu ku Arille?
A: Useemmin kyllä niinku molemmille, et mä oon istunu Minnan sylissä ja sitten Ari on ollu siin vieressä istumassa.
H: Onko A ja A ollu siinä aina läsnä vai onko ne joskus ollu pois siitä?
A: Useimmiten läsnä ja.
H: Okei. Että ne on kuulleet sitä ku sää kerrot?
A: Nii. Ja ihan ensimmäisenä A kertos.
H: Joo. Minnalle tai?
A: Minnalle ja sitten Ariki oli kuulemassa.
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

annaanna kirjoitti: La Helmi 25, 2023 1:28 pm
psyka kirjoitti: La Helmi 25, 2023 1:09 pm ...

Harmi, että rikosteknisten möhläyksien vuoksi AA ei saatu näytön puuttuessa tuomittua. Kreisi stoori pienessä Ulvilassa riehuneesta ulkopuolisesta tappajasta saatiin myytyä poliisille liian pitkään.
Sinä voit siirtyä näitten viestiesi kanssa Ulvilan surmaa käsitteleviin ketjuihin. Aloittelevalle kirjoittajalle neuvoisin, että jatkossa tuotat väitteitesi tueksi jotakin muuta kuin "musta tuntuu" -fiiliksiäsi. "Psykologina :lol: ymmärtänet tosiasioihin tukeutumisen tärkeyden.
Ihmismielet ovat niin erilaisia. Siinä missä sinä mielsit nikin tarkoittavan psykologia, niin minä mielsin sen psykopaatiksi 8)
maybellene
Poliisikoira Rex
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2014 11:23 pm

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja maybellene »

Vihdoinkin! Totuus tulee julki!

Anneli ei varmaan palstaa jaksa lukea, mut hänelle ja lapsille toivon voimia tulevaan. He kaikki ovat uhreja omalla tavallaan. Ilkeiden, omaa etua ajavien, ahneiden, epäilyttäviä toimia peittelevien, manipuloivien tai vaan typeryyttään toimivien ihmisten uhreja.

Mutta päitä on saatava vadille!

Perustetaanko tänne häpeäpaalu näille, jotka olleet syyllisiä tapahtuneeseen?
JasseHames
Christopher Lorenzo
Viestit: 1587
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2021 5:54 pm

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

Pähkinänkuoressa: Siis vanhin lapsi ollut koko ajan sitä mieltä, että kertomukset seksuaalirikoksista ovat sepitettä. Ei mitään painoarvoa, ei muka jäänyt edes ns. järkevää epäilyä syyttömyydestä. Oikeuspsykologi "todennut" muiden lasten kertomukset luotettaviksi. Jos kyse ei ole mistään törkeämmästä ja vakavammasta, niin täytyy todeta, että toivottavasti kaikki oikeuspsykologit eivät ole yhtä helposti höynäytettävissä...
Ross Sullivan kirjoitti: Pe Tammi 12, 2024 7:48 pm Esim. yksityisen puolen terapeutit eivät kirjaa kantaan tietoja potilaista
Ketkä terveydenhuollon toimijat lainvastaisesti jättävät tekemättä kirjaukset Kantaan?
Oppenheimer
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1360
Liittynyt: To Syys 26, 2013 5:27 pm

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja Oppenheimer »

Valehtelivatko lapset aikanaan vai ovatko muistot vain muuttuneet? Auerin lapset ovat Ulvilan jutun suurimmat kärsijät, se on selvää. Jutun uudelleenkäsittely tulee olemaan äärimmäisen mutkikasta, eikä totuuden selville saaminen ole kirkossa kuulutettu. Anneli sen sijaan porskuttaa, vaikka jokainen omilla aivoillaan ajatteleva tajuaa hänen murhanneen miehensä. Vaasan hovioikeuden päätös oli häpeällinen, mutta seksuaalirikistuomiosta on paha mennä sanomaan mitään varmaa.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5097
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja Hermione »

On kyllä todella huikea juttu että eilisen uutisen jälkeen tämä osio on herännyt eloon ja pitkään inaktiivisena olleet nimimerkit kuten peltirumpu ja turumurre ovat palanneet kommentoimaan.

Toivottavasti tämän onnettoman jutun osapuolet eli seri-tuomion vuoksi vapautensa menettäneet, kaikki neljä Auerin lasta ja sijaisvanhempina toimineet saavat tämän nyt käynnistyneen prosessin ajan elää rauhassa ja turvassa. Casen ympärillä pyörii paljon vihamielistä ja pahantahtoista ainesta joilta ikävä kyllä voi odottaa ihan mitä hyvänsä, joista kapuloiden työntäminen purkuprosessin eteen voi olla yksi kevyimmistä toimenpiteistä.

Toivottavasti kaikki ne viranomaistahon toimijat, jotka ovat toimineet väärin ja luultavasti myös tiedostavat asian itse, kuitenkin auttavat purkuprosessissa. Mikäli viranomaispuolen toimijat ja "asiantuntijat" jotka ovat edesauttaneet tuomioita ovat syyllistyneet toiminnassaan rikoksiin, niin ne ovat luultavasti jo vanhentuneet ja näin ollen heillä ei pitäisi olla rikosoikeudellista vastuuta. Maine kyllä voi mennä mutta oma sisäinen paha olo helpottuu.
JasseHames
Christopher Lorenzo
Viestit: 1587
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2021 5:54 pm

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

peltirumpu kirjoitti: La Helmi 25, 2023 12:19 pm
CSI kirjoitti: La Helmi 25, 2023 11:55 am Poika todisti äitiään vastaan oikeudessa 15 vuoden kypsässä, juridisoikeudellisessa vastuuiässä.

Häntä vastaan voidaan nostaa syyte väärästä valasta. Oikeastaan pitää nostaa, jos hän tai muut sisaret pysyvät tässä uudessa kertomuksessaan.

Ei suomalaisen oikeuden eteen saa mennä puhumaan paskaa toisista seuraamuksitta. (Omassa asiassaan saa puhua shaissea eli itsekriminalisointisuoja on olemassa)
Poika kylläkin kieltäytyi todistamasta.
Onhan tuossa rikoslaissa sellainenkin pykälä kuin perätön lausuma viranomaismenettelyssä, joka kattaa mm. esitutkinnan.
Ross Sullivan kirjoitti: Pe Tammi 12, 2024 7:48 pm Esim. yksityisen puolen terapeutit eivät kirjaa kantaan tietoja potilaista
Ketkä terveydenhuollon toimijat lainvastaisesti jättävät tekemättä kirjaukset Kantaan?
Avatar
Päämiäs
Neuvoja-Jack
Viestit: 541
Liittynyt: Su Huhti 13, 2014 3:25 pm
Paikkakunta: Ei voi virkavaltaa muuten opettaa kuin viedä saunan taakse ja lopettaa
Viesti:

Syyttömän Auerin rehelliset lapset paljastivat raiskaustuomiot aivopestyiksi valheiksi ja Oikeusmurhiksi

Viesti Kirjoittaja Päämiäs »

Juuri yksikään Valhevirtamedian lehtineekeri ei 10v kertaakaan kyseenalaistanut Ulvilan Oikeusmurhaskandaaleita ja törkeitä virkarikoksia ! Vaikka totuus oli jokaisen saatavilla, etenkin Minfosta.
Luetellaan marginaalin totuudenpuhujat: dokumentaristi Mikko Lehto, Mikko Niskasaari.fi, Ari Lahdenmäki LP, Mika Lahtonen Alibi/Hymy, Tuomas Karemo Radio1, Maria Veitola mtv, Tiia Palmen mtv, Elias Krohn Kulttuurivihkot.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009417427.html
Näin Suomen suosituimmalla rikospalstalla reagoitiin Anneli Auerin tapauksen viimeisimpään käänteeseen
Tapauksen uusi käänne herätti heti keskustelua Murha.info-sivustolla.

Moni Murha.info-palstan kirjoittaja sanoo kyseenalaistaneensa Auerin seksuaalirikossyytteiden paikkansapitävyyden jo silloin, kun ne ensi kerran tulivat ilmi.
Anna-Maija Lippu HS
10:17
ANNELI AUERIN rikostuomion viimeisin käänne on aiheuttanut laajaa keskustelua suomalaisten parissa, ja tämä näkyy etenkin internetin keskustelupalstoilla.

Perjantai-iltapäivänä 24. helmikuuta uutisoitiin, että Auer hakee seksuaalirikostuomioidensa purkamista sen perusteella, että hänen lapsensa ovat peruneet väitteensä hänen ja entisen miesystävänsä Jens Kukan toiminnasta.

Tapauksesta kiinnostuneet ovat seuranneet sen lukuisia käänteitä jo vuosia, ja Auerin syyllisyydestä tai syyttömyydestä aviomiehensä murhaan sekä seksuaalirikoksiin on kiistelty kiivaasti.

YKSI alusta, jossa Auerista on keskusteltu paljon viimeisen vuorokauden sisällä, on avoin keskustelupalsta Murha.info. Sivustolla on tapaukseen liittyen vuosien varrella perustettu 277 viestiketjua, joista moneen on ilmestynyt perjantai-iltapäivän jälkeen kymmeniä uusia kommentteja.

Osa viestiketjuista on ollut hiljentyneinä vuosia, muissa on keskusteltu aktiivisemmin viime kuukausinakin.

Kommenttien perusteella monet vaikuttavat olevan tyytyväisiä siihen, että Auerin lapset ovat peruneet puheensa ja kannattavat äitinsä tuomion purkamista. Moni sanoo kyseenalaistaneensa seksuaalirikossyytteiden paikkansapitävyyden jo silloin, kun ne ensi kerran tulivat ilmi vuonna 2011.

Auerilla on Murha.infossa useita puolustajia, koska he uskovat seksuaalirikostapauksen todisteiden olleen liian heikkoja. Suomen oikeuslaitos, virkavalta ja muut tapaukseen liittyvät ammattilaiset saavat kommenteissa kovaa kritiikkiä tapauksen hoidosta.

AUERIN ja Kukan vuonna 2013 saamat tuomiot rakentuivat suurilta osin Auerin kolmen lapsen kertomusten varaan. Helsingin Sanomien näkemällä videolla Auerin lapset kertovat, että heidän sijaisvanhempansa manipuloivat ja painostivat heidät valehtelemaan heihin kohdistuneista seksuaalisista teoista.

Viestiketjuissa on soraääniäkin. Eräs kommentoija epäilee Auerin haluavan vain rahastaa asemallaan, sillä jos tuomio puretaan, hän saattaa olla oikeutettu mittaviin korvauksiin. Kommentin alle on pian tultu puolustamaan Aueria ja sanomaan, että hän ansaitsee korvauksia kokemastaan vääryydestä.
PERU_Viimeinen_virhe_turha_F35romut_HX-maanpetos=35mrd_ikivelkaorjuutemme._-Kaikki_blogistit_tietää_Auer_syytön
anneliauerkirjoittaa.blogspot.fi
seppo-isotalo
RadioRockKorporaatio-tenttaus._Suomiareena_pätkä:
youtube.com/watch?v=FH9CGJFLoMk
Syyttömien_KKOikeusmurhat_valeraiskauksista
areena.yle.fi/1-3719531
2298417
2104198
mtv.fi/katso/20618268
Syytön_taksikuski_10v_vankilaa_raiskausvalheista
anneliauer.com
mikkoniskasaari.fi
puheenvuoro.uusisuomi.fi/?s=auer
fi.wikipedia.org/wiki/Ulvilan_surma
Salasana_ulvila_Lataa_ILMAISEKSI_Faktakirja2_Miten_poliisi_väärensi_Auerin_murhaajaksi
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

JasseHames kirjoitti: La Helmi 25, 2023 2:02 pm Pähkinänkuoressa: Siis vanhin lapsi ollut koko ajan sitä mieltä, että kertomukset seksuaalirikoksista ovat sepitettä. Ei mitään painoarvoa, ei muka jäänyt edes ns. järkevää epäilyä syyttömyydestä. Oikeuspsykologi "todennut" muiden lasten kertomukset luotettaviksi. Jos kyse ei ole mistään törkeämmästä ja vakavammasta, niin täytyy todeta, että toivottavasti kaikki oikeuspsykologit eivät ole yhtä helposti höynäytettävissä...
Koska haluttiin uskoa ja saada Anneli vankilaan, niin uskottiin. Eihän tässä ollut mistään muusta kysymys. 2010-luvun noitavainoa, jota johti Erik Salonsaari apunaan Minna Joki-Erkkilä sekä lisänä epämääräinen joukko toistaitoisia valtion ja kuntien virkamiehiä.
JasseHames
Christopher Lorenzo
Viestit: 1587
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2021 5:54 pm

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

Oppenheimer kirjoitti: La Helmi 25, 2023 2:07 pm Anneli sen sijaan porskuttaa, vaikka jokainen omilla aivoillaan ajatteleva tajuaa hänen murhanneen miehensä. Vaasan hovioikeuden päätös oli häpeällinen, mutta seksuaalirikistuomiosta on paha mennä sanomaan mitään varmaa.
Väität siis, etteivät hovioikeuden tuomarit ole omilla aivoillaan ajattelevia. Olen kyseisen tuomion lukenut ja uskallan olla kanssasi eri mieltä.
Ross Sullivan kirjoitti: Pe Tammi 12, 2024 7:48 pm Esim. yksityisen puolen terapeutit eivät kirjaa kantaan tietoja potilaista
Ketkä terveydenhuollon toimijat lainvastaisesti jättävät tekemättä kirjaukset Kantaan?
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

JasseHames kirjoitti: La Helmi 25, 2023 2:09 pm Onhan tuossa rikoslaissa sellainenkin pykälä kuin perätön lausuma viranomaismenettelyssä, joka kattaa mm. esitutkinnan.
Ei ehkä koske alaikäisiä. Eikä muutenkaan sellaisia kertomuksia, joita kertomaan on lapsi johdateltu.
sörsse
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2017 1:30 am

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja sörsse »

*poistettu punakynällä kirjoitettu chat. Chatit ovat palstan säännöissä kielletty. Lisäksi punakynä on varattu ylläpidolle.*tm
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10869
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Tämä päivähän tulikin loppujenlopuksi hiukan nopeammin kuin arvasinkaan=) Välillä toisaalta alkoi mennä toivo koko juttuun, koska odottavan aika on aina pitkä.
Hyvä se on, ettei järki ole maailmasta kokonaan vielä kadonnut, vaikka vähenemään päin onkin.

Toivottavasti murhaakin nyt alettaisiin hiukan tutkimaan, vaikka syyllistä onkin aika vaikea enää tavoittaa.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
maybellene
Poliisikoira Rex
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2014 11:23 pm

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja maybellene »

Nämä sijaisvanhemmat ovat kyllä alhaisinta pohjasakkaa.

Kirjoitin tänne aikoinaan siitä, kuinka yksityiskohtaisesti lapsia on täytynyt opastaa tarinoihin. SE on todellista hyväksikäyttöä, ajatuskin saa voimaan pahoin. Kuinka hirveä pitää ihmisen olla, että on muutamasta taalasta valmis uhraamaan monien ihmisten elämän?

Miten nuo kehtaavat enää naamaansa näyttää missään?
Vastaa Viestiin