ihmeelliset itsemurhat

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Re: ihmeelliset itsemurhat

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Mieleenjäävin juttu omalta osalta on kyllä se Tampereen muovipussimies ,jota olisin itse lonkalta veikannut henkirikokseksi. Sen verta luovaa toimintaa...
Kelju K. Kojootti
Sofia Karppi
Viestit: 424
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 2:07 am

Re: ihmeelliset itsemurhat

Viesti Kirjoittaja Kelju K. Kojootti »

metallikukko kirjoitti:Mieleenjäävin juttu omalta osalta on kyllä se Tampereen muovipussimies ,jota olisin itse lonkalta veikannut henkirikokseksi. Sen verta luovaa toimintaa...
Voisitko referoida? En muista kuulleeni aiemmin..
Anna
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: To Loka 18, 2007 1:17 pm

Re: ihmeelliset itsemurhat

Viesti Kirjoittaja Anna »

Taulapää kirjoitti:
Sattuuko joku muistaan myös tuolta 2000 luvun alkupuolelta sellaista, kun joku hyppäsii Tampereella Koskikeskuksen ylimmästä kerroksesta siihen keskusaukiolle? Voiko joku vahvistaa muistanko oikein?
Mä oon kuullut tän kanssa. Mc Donaldsin ison M:n eteen olis läsähtänyt.
Se, mitä myös kuulin, että mäkin työntekijä olis vaan huokassut ja mennyt luuttuamaan jälkiä, tuskin oli totta kuitenkaan :lol:

Mun koulussa yläasteella 7. luokkalainen tyttö hirttäytyi kaulaliinalla sänkyynsä.
Olen myös kuullut että eräs puutarhuri olisi myrkyttänyt itsensä jonkinmoisella kukkamyrkyllä.
metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Re: ihmeelliset itsemurhat

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: ihmeelliset itsemurhat

Viesti Kirjoittaja papillon »

Serkkupoika osti pienen maapaikan. Isäntä oli mennyt tärviölle ja pankki paikkaa myi, ukko sai asua niin kauan kun paikka myytäisiin.

No, kaupat tehtiin, serkku osti, ei nähnyt silloin tätä vuosien takaa tutuua ukkoa lainkaan.
Muutaman päivän kuluttua sitten menivät emäntänsä kanssa tarkemmin katselemaan, ukkokin olisi häipynyt.

Asuinrakennuksessa ei ollut ketään, ei tallissa eikä navetassakaan.
Navetan vintin ovet avautuu vanhalle 4 tielle, onko se nykyään 9 tie, ihan tien varressa.

No, serkku menee ja avaa pariovet, jo löytyy ukkokin.
On roikkunut hirressä kuumana kesänä päivätolkulla ja lopuksi saa ensi-illan autoilijat yleisönä.
Oli kuulema kaulakin venähtänyt järkyttäviin mittoihin.

Serkku, timpuri, laitteli paikan kuntoon ja myi sitten pois, asusteli monta vuotta, möi muuten vaan. Tuskin markkinoi tällä tapauksella ainakaan.

Mulla olis tuosta uskomattomasta avausraidata lehtijuttua, kuvineen, siis hemmosta joka kirveellä tikkas päähänsä, laittelen kun kerkiän.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Avatar
PorcelainDoll
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 2:04 pm

Re: ihmeelliset itsemurhat

Viesti Kirjoittaja PorcelainDoll »

Itse kuulin joskus teininä jutun, että eräs pienellä paikkakunnalla asunut poitsu olisi hirttänyt itsensä asuntoonsa bassonkielellä ja löydettäessä olisi roikkunut vain joidenkin nikamien varassa. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa.
Nothing Lasts Forever
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Re:

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

MiraLuoti kirjoitti:En tiedä onko tämä erikoinen tapa tehdä itsemurha, mutta töissä kerran kuulin miten kaksi miestä olivat päättäneet päättää päivänsä sytyttämällä itsensä tuleen (bensaa päälle ja tulta perään). Molemmat sitten kuitenkin selvisivät hengissä, sairaalassa hoidettiin pitkän aikaa. Toinen kuitenkin lopulta kuoli vammoihinsa ja toinen monien ihonsiirtojen yms. hoitojen jälkeen kotiutettiin -> sytytti itsensä uudelleen ja sai "homman" hoidettua loppuun. :?
Kyllä, minä muistan tapauksen, joka on tapahtunut Hyvinkäällä noin 1980-luvun puolivälissä ja paikkana on ollut entinen Finnoil-huoltamo (nykyinen Ramirent-halli). Vieressä on poliisitalo.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Loimu
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: To Heinä 24, 2008 2:59 am

Re: ihmeelliset itsemurhat

Viesti Kirjoittaja Loimu »

Aiheesta kiinnostuneiden kannattaa tsekata video;

http://www.youtube.com/watch?v=aCXmYMPEAlc

Kyseisellä videolla Lasse Gjertsen tekee itsemurhan, jossa pitäisi kuolla n. kymmenellä eri tavalla. Video ei siis ole aito, vaikkakin hyvin tehty. Lasse Gjertsen on norjalainen "internetjulkkis", ja video on feikki.
Andy-Setä
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Touko 21, 2008 9:23 pm
Paikkakunta: Hilversum

Re: ihmeelliset itsemurhat

Viesti Kirjoittaja Andy-Setä »

Oma kokemus kerrostalosta Helsingistä 1976. Saman talon asukas varmisti poistumisensa unilääkkeillä, hellan kaasuhanan aukijättämällä sekä kynttilän
asettamalla olohuoneen nurkkaan. Lopuksi leukakeinuun keittiöön. Toimi sillä kertaa. Viisi vuotta myöhemmin paukahti kaasu Tark`ampujankadulla. Muistaakseni lienee ollut sama motiivi.
Kalliit työkalut korvaavat puuttuvan ammattitaidon.
mysteeri
Armas Tammelin
Viestit: 83
Liittynyt: La Touko 05, 2007 8:36 am

Re: ihmeelliset itsemurhat

Viesti Kirjoittaja mysteeri »

Ollessani n.10v ystäväni talosta hävisi rouva,jota ei löytynyt laisinkaan.Kunnes talonmies alkoi polttamaan roskia ja piippu-uuni ei vetänyt selvisi rouvan salasisuus.
Toisena mies yritti itse murhaa jätti junan alle itsensä ja selvisi tästä muutaman vuoden päästä jäi moottoripyörän alle ja kuoli tapaturmassa.
Omassa lähopiirissäni tapahtunut itsemurhia ja soisin että tätäkin asiaa kunnioitetaan täällä ei ole missään nimessä naurunasia.Itselleni ollut kova pala oman lapseni itsemurha 4 v sitten.Saanut kuulla murhaajaksi itseäni ym.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: ihmeelliset itsemurhat

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

80-luvun lopulla samoilla metodeilla Kulosaaressa. En muista kuoliko asukas, vai selvisikö, mutta jälki oli kyllä niin pahaa, että vaikea uskoa ihmeselviytymiseen: lensi koko asunnon ulkoseinä pihamaalle. :(
Nuotio & Äreät Tiput
Avatar
Sajaki
Jack Bauer
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Maalis 19, 2010 8:53 pm
Paikkakunta: Left-hand path

Re: ihmeelliset itsemurhat

Viesti Kirjoittaja Sajaki »

Pari päivää sitten luin jutun 6-vuotiaasta joka tappoi itsensä (hirttäytyi ilmeisesti pinnasänkyyn). Yritän löytää sitä uutista...

Kotiseudultani muistan jutun jostain 2000-luvun alkupäästä, luokkakaverin (ex-)poikaystävä hirttäytyi puuhun erään toisen tytön ikkunan taakse.

EDIT: Tässä tuo ensimmäinen (englanniksi). Joku viitseliäs (joka ei ole töissä tällä hetkellä :mrgreen: ) voi varmaan suomennella tärkeimmät.
"Karkea kysymys koko kriminaalipolitiikan historian ajan on ollut, onko rikoksiin syyllistynyt (tai muuten poikkeava) henkilö paha vai hullu."
Aevil
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: To Tammi 08, 2009 6:15 pm

Re: ihmeelliset itsemurhat

Viesti Kirjoittaja Aevil »

Kelju K. Kojootti kirjoitti:
Iitu kirjoitti:Tiedän minäkin tapauksen, jossa mies oli laittanut aseen suuhun ja ampunut. Mies jäi henkiin, mutta naamattomana ja sokeana.
Niin tiedän minäkin. Tosin näkö (ei ulko-) sillä taitaa olla tallella.

Tarinan mukaan sälli oli yrittänyt ryöstää pankin aseella uhaten, mutta kun joku meni pieleen eikä rahaa herunut, tyyppi päätti ampua itsensä. Siinäkään sitten onnistumatta.
Vaikuttiko Länsi-Suomessa? Tarkemmin sanottuna Satakunnassa?
Kelju K. Kojootti
Sofia Karppi
Viestit: 424
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 2:07 am

Re: ihmeelliset itsemurhat

Viesti Kirjoittaja Kelju K. Kojootti »

Aevil kirjoitti: Vaikuttiko Länsi-Suomessa? Tarkemmin sanottuna Satakunnassa?
Eteläisessä Suomessa, tarkemmin Espoossa.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: ihmeelliset itsemurhat

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Isäni kertoi, että 40-luvulla hänen naapurissaan oli asunut pariskunta, jonka nainen oli nalkuttanut 24/7. Mies oli todella väsynyt tilanteeseen. Yllättäen nainen olikin halvaantunut ja joutunut pyörätuoliin. Tämä ei ollut hillinnyt hänen kielenkantojaan. Eräänä päivänä mies oli kärrännyt tuolin+naisen pirttiin. Hän oli kylmän rauhallisesti ripustanut pirtin kattopuuhun hirttosilmukan ja tehnyt itsemurhan vaimon ollessa pakotettu katsomaan. Minnekäs tämä pääsi, kun mies oli lukinnut pyörätuolin paikoilleen.
Vastaa Viestiin