Hoitaja myrkyttäjänä

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Murhan yritykseen ja murhaan tarvitaan varmaan aika kova näyttö...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Marsalkka kirjoitti:Murhan yritykseen ja murhaan tarvitaan varmaan aika kova näyttö...
Varmasti, ja aivan oikein. Tässä syyttäjä on tehnyt useasta esitutkinnassa olleesta jutusta syyttämättäjättämispäätöksen ja pitänyt syyttämiskynnyksen kaiketi aika korkealla. Sellaista tuomittua murhaa/ murhan yritystä ei löytynekään jossa ei Topeliuksen mielikuvituksella olisi voinut olla muita mahdollisia tekijöitä tai kuolinsyitä. Tyyliin kun A ampui B:n, mistä voitiin tietää ettei B juuri sillä hetkellä kun puolivaippaluoti (joka tekee kuolinsyyn jälkikäteisen tutkimuksen mahdottomaksi tuhotessaan koko sydämen alueen), oli vielä matkalla saanut akuuttia sydäninfarktia ja se puolestaan lopullista päätepistettään ja uhri siten kuollut siihen vaan ampumahaavaan ja luodin aiheuttamiin tuhoihin elimistössään.
Viimeksi muokannut Kirsi, To Syys 18, 2008 9:20 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Listasin tuohon asioita mitä itselläni tuli nopeasti mieleen noista syyttäjän väittämistä. Toki voitte ampua ne alas yksi kerralla, mutta älkää lukeko niitä kuin piru raamattua, vaan laittakaa omia mielipiteitännekin asiasta. Mielellään muitakin kuin mimmin ulkonäköön liittyviä!

En ole ammatiltani asianajaja, mutta tiedän sen, että syyttäjän tulee toteennäyttää mahdolliset rikokset. Eli puolustuksen ei tarvitse selittää syytetyn tekemisiä jos ei todellista näyttöä ole. Tässä on tällä hetkellä pelkkiä aihetodisteita tullut esille, niillä on vaikeaa saada tuomiota aikaiseksi. Tokihan syyttäjällä jotain muutakin varmaan vielä hihassa on, koska on syytteet päättänyt nostaa.

Tokikin itsekkin pidän naisen syyllisyyttä lähes varmana. Kiitos Mariackalle täsmennyksestä tuosta insuliiniasiasta.
Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

apollo kirjoitti:Tässä on tällä hetkellä pelkkiä aihetodisteita tullut esille, niillä on vaikeaa saada tuomiota aikaiseksi.
"Aihetodiste" on käsite jota kirjoitettu laki ei tunne. Katsotaan kokonaistilanne ja pidetään toteennäytettynä jotakin. Nähtäväksi jää, mitä. Monissa murha- tai sen yritystapauksissa tuomio joudutaan perustamaan enemmän tai vähemmän jo kuvaillulle teoreettisesti aukottomalle näytölle, kun täystunnustusta tai -näyttöä ei saada.
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Kirsi kirjoitti:"Aihetodiste" on käsite jota kirjoitettu laki ei tunne. Katsotaan kokonaistilanne ja pidetään toteennäytettynä jotakin. Nähtäväksi jää, mitä. Monissa murha tai sen yritystapuksissa tuomio joudutaan perustamaan enemmän tai vähemmän jo kuvaillulle teoreettisesti aukottomalle näytölle, kun täystunnustusta tai -näyttöä ei saada.
Älä nyt jaksa itse halkoa hiuksia, aihetodistus-sanaa käytetään yleisesti, jos ei löydy mitään konkreettista näyttöä (surmaväline, silminnäkijä, tunnustus, motiivi, jne). Kerro oma mielipiteesi asiasta, pitäisikö näillä näytöillä jo tuomita? Miksi? Muista että syyllisyys pitää olla 100% varmaa, ennenkuin tuomio murhayrityksestä voi napsahtaa.
Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

apollo kirjoitti:Älä nyt jaksa itse halkoa hiuksia, aihetodistus-sanaa käytetään yleisesti, jos ei löydy mitään konkreettista näyttöä (surmaväline, silminnäkijä, tunnustus, motiivi, jne). Kerro oma mielipiteesi asiasta, pitäisikö näillä näytöillä jo tuomita? Miksi? Muista että syyllisyys pitää olla 100% varmaa, ennenkuin tuomio murhayrityksestä voi napsahtaa.
Mä yritin ihan yleisellä tasolla pohtia sitä voiko syyllisyys koskaan olla 100 % varmaa. Ja jo edellä totesin, ettei sen edes tarvitse olla, muistaakseni sen pitää olla vain todennäköisempää kuin syyttömyyden, tai ainakin tahallisuuden osalta näin, eli prosentuaalisesti suhdeluvut 49-51 riittää.

Oma täysin henkilökohtainen mielipiteeni on se, että jos tämä lapsen tai monisairaiden vanhusten tappaja(-kandi) vapaille käsittelyn jälkeen lähtee, tulkoon piikkeinensä ja tabletteinensa (?) seuraavan kerran vaikka mun "reviirille", katsotaan sitten ne seuraamukset
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Kirsi kirjoitti:
Oma täysin henkilökohtainen mielipiteeni on se, että jos tämä lapsen tai monisairaiden vanhusten tappaja(-kandi) vapaille käsittelyn jälkeen lähtee, tulkoon piikkeinensä ja tabletteinensa (?) seuraavan kerran vaikka mun "reviirille", katsotaan sitten ne seuraamukset
Taas näitä uhkailuja. "Mä ainakin tappaisin sen". Joissakin tapauksissa olisi mielestäni oikeutettua sellainen jokamiehenoikeus, mutta harvemmin sellaisia tältä palstalta saa lukea. Ihmiset ei vihastaan huolimatta halua pilata omaa elämäänsä jonkun nilkin tappamisen takia.
Paavo Arhinmäki on äijä!
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Kirsi kirjoitti:prosentuaalisesti suhdeluvut 49-51 riittää.
Noi prossat riittää vasta syyttäjälle, jotta hän saa viedä asian edes oikeuteen. Toisinsanoen syyttäjän ei tule nostaa syytettä, mikäli se todennäköisesti kaatuu oikeudessa.
Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

apollo kirjoitti:Noi prossat riittää vasta syyttäjälle, jotta hän saa viedä asian edes oikeuteen. Toisinsanoen syyttäjän ei tule nostaa syytettä, mikäli se todennäköisesti kaatuu oikeudessa.
Älä höpötä. Syyttäjällä on itsenäinen harkintavalta. Sama todennäköisyysasetelma leimaa käsittelyn lopputulosta, tämähän on virallista kirjoitetun lain tulkintaa.
Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

loneliness kirjoitti: Joissakin tapauksissa olisi mielestäni oikeutettua sellainen jokamiehenoikeus, mutta harvemmin sellaisia tältä palstalta saa lukea. Ihmiset ei vihastaan huolimatta halua pilata omaa elämäänsä jonkun nilkin tappamisen takia.
Olisiko elämä pilalla, jos oikeus henkilökohtaisesti merkittävässä suhteessa (oma lapsi tai isovanhempi) toteutuisi. Ei mun elämä ainakaan. Tämä ei ole uhkaus vaan kylmä totuus. Kumpikaan edellä mainituista ei onnistuisi ns. ilmaiseksi, vallitsevaan oikeusjärjestelmään ja sen kykyyn tuomita luottaen. Mä en uhkaile, minä totean.
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Kirsi kirjoitti:Älä höpötä. Syyttäjällä on itsenäinen harkintavalta. Sama todennäköisyysasetelma leimaa käsittelyn lopputulosta, tämähän on virallista kirjoitetun lain tulkintaa.
Syyteharkinnassa virallinen syyttäjä tekee poliisin tai muun esitutkintaviranomaisen kokoaman esitutkintapöytäkirjan perusteella ratkaisun syytteen nostamisesta eli rikosasian viemisestä tuomioistuinkäsittelyyn. Syyttäjän on toiminnassaan noudatettava tasapuolisuusvaatimusta, eli hänen on asiaa harkitessaan otettava huomioon sekä rikosepäilyä tukevia että sitä vastaan puhuvia seikkoja.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Syytt%C3%A4j%C3%A4
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Kirsi kirjoitti: Olisiko elämä pilalla, jos oikeus henkilökohtaisesti merkittävässä suhteessa (oma lapsi tai isovanhempi) toteutuisi. Ei mun elämä ainakaan. Tämä ei ole uhkaus vaan kylmä totuus. Kumpikaan edellä mainituista ei onnistuisi ns. ilmaiseksi, vallitsevaan oikeusjärjestelmään ja sen kykyyn tuomita luottaen. Mä en uhkaile, minä totean.
Täh? Voitko kirjoittaa ton rautalankakielellä. En tajunnut pointtiasi.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

apollo kirjoitti:Syyteharkinnassa virallinen syyttäjä tekee poliisin tai muun esitutkintaviranomaisen kokoaman esitutkintapöytäkirjan perusteella ratkaisun syytteen nostamisesta eli rikosasian viemisestä tuomioistuinkäsittelyyn. Syyttäjän on toiminnassaan noudatettava tasapuolisuusvaatimusta, eli hänen on asiaa harkitessaan otettava huomioon sekä rikosepäilyä tukevia että sitä vastaan puhuvia seikkoja
Tätä vastaan kukaan ei väittänytkään. Mutta siis mainitsemani suhdeluvut an sich riittävät pääkäsittelyssä ja lopullisessa ratkaisussa yhtä hyvin kuin syyteharkinnassa (=rikoslain yleistä osaa).
Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

loneliness kirjoitti:Täh? Voitko kirjoittaa ton rautalankakielellä. En tajunnut pointtiasi.
Mitä pointtia tällä kertaa :D
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

loneliness kirjoitti:
Kirsi kirjoitti: Olisiko elämä pilalla, jos oikeus henkilökohtaisesti merkittävässä suhteessa (oma lapsi tai isovanhempi) toteutuisi. Ei mun elämä ainakaan. Tämä ei ole uhkaus vaan kylmä totuus. Kumpikaan edellä mainituista ei onnistuisi ns. ilmaiseksi, vallitsevaan oikeusjärjestelmään ja sen kykyyn tuomita luottaen. Mä en uhkaile, minä totean.
Täh? Voitko kirjoittaa ton rautalankakielellä. En tajunnut pointtiasi.
Niin selitä tuo selkeämmin. Lue myös tuosta edellinen vastineesi minulle.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Vastaa Viestiin