Espoo teki kuljetusyritys Kajonista tutkintapyynnön

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4718
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Espoo teki kuljetusyritys Kajonista tutkintapyynnön

Viesti Kirjoittaja putsari »

Espoo teki tutkintapyynnön: Kuljetusyritykseltä vakava virhe erityislapsen kanssa
KOTIMAA JULKAISTU 15.12.2017 21:10

Espoon kaupunki on tehnyt poliisille tutkintapyynnön kuljetusyritys Kajonin tekemistä toistuvista vakavista virheistä.

Kaupungin mukaan Kajon jätti jälleen keskiviikkona kyydistä jatkuvaa aikuisen läsnäoloa vaativan erityislapsen, vaikka paikalla ei ollut vastaanottajaa.

Kyseessä oli kaupungin mukaan 12:s vastaava tapaus elokuun alun jälkeen.

– Suhtaudumme erittäin vakavasti virheisiin kaupungin palveluissa – etenkin silloin, kun kyseessä on lasten turvallisuus. Erityisen moitittavaa on, että samanlaisia virheitä sattuu aina vain uudestaan, eli Kajon Oy ei ole reagoinut niihin riittävällä tavalla. Nyt meidän on saatettava asia poliisin tutkittavaksi, sanoo Espoon kaupungin liiketoimintajohtaja Mauri Suuperko tiedotteessa.
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/arti ... gs.PM8KZLM
Karvasvarvas kirjoitti:
Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti:
Ke Joulu 28, 2022 8:43 am
Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.

URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11303
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Espoo teki kuljetusyritys Kajonista tutkintapyynnön

Viesti Kirjoittaja URSA »

Saman firman kuljettaja on aikaisemmin mm. yrittänyt repiä itkevää lasta autosta väkisin ja jättää väärään osoitteeseen yksin. Onko kuljetusten yllättävän suuri määrä uskottava selitys sille, että kuljettajat kohtelevat lapsia vastoin ohjeita ja jättävät mihin sattuu?

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/arti ... gs.6UMveKY
Seitsemänvuotias Linnea yritettiin poistaa väkisin taksista ja jättää yksin – Taksiyhtiön ongelmia puidaan pääkaupunkiseudulla

Kotimaa Julkaistu 04.12.2017 05:54

Pääkaupunkiseudulla on ollut tänä syksynä tavallista enemmän valituksia koulukyytien toimivuudessa. Pahimmissa tapauksissa lapsi on jätetty yksin ilman saattajaa.

Pääkaupunkiseudulla toimivan Taksi Kajonin toiminnasta on tehty useita valituksia tänä syksynä. Vakavimmissa valituksissa taksin kuljettajan kerrotaan jättäneen lapsia yksin ilman saattajaa. Taksiyhtiön mukaan ongelmat johtuvat liian pienistä resurssimääristä.

Espoolaisen Erika Myhrbergin seitsemänvuotias tyttö yritettiin poistaa väkisin taksista ja jättää ilman saattajaa toissa viikon perjantaina. Tapaus sattui, kun Linneaa kyydinnyt kuljettaja erehtyi osoitteesta, johon tyttö oli tarkoitus ajaa.

– Linnea on autistinen lapsi, jonka koulukuljetustiedoissa lukee, että lasta ei missään nimessä saa koskaan jättää yksin, vaan hän on niin sanottu kädestä käteen -lapsi. Äidin näkökulmasta tämänkaltainen virhe on todella pelottava, Myhrberg kertoo tyttärensä taustoista.

Myhrberg todisti itse tapahtumaa Facetime-puhelun välityksellä.

– Syksystä lähtien Linnea ei ole suostunut astumaan taksin kyytiin ilman, että hän näkee kasvoni puhelimen välityksellä. Koko taksimatkan olin Facetime-puhelussa tytön kanssa ja kuuntelin, kun säikähtänyt Linnea itki hysteerisenä.

Myhrbergin mukaan tilanne ratkesi, kun sivullinen nainen sattui paikalle ja sai taksikuskin lopettamaan lapsen autosta poistamisen.

– Sain sivullisen naisen kertomaan kuljettajalle oikean osoitteen Facetime-puhelun avulla, mutta ilmeisesti tytön itkiessä niin kovaa hän kuuli osoitteen väärin ja vei vielä toistamiseen Linnean väärään paikkaan.

Lukuisia reklamaatioita

Erika Myhrberg on tehnyt tänä syksynä 15 reklamaatiota koulukuljetuksia hoitavan Taksi Kajonin toiminnasta. Reklamaatioita on tehty pienemmistä virheistä, kuten myöhästymisistä ja lapsen unohtamisesta kouluun tai kotiin, mutta myös vakavammista, kuten lapsen ajamisesta väärään osoitteeseen.

– Autistiselle lapselle rutiinit ja toistuvuus ovat erittäin tärkeitä ja luovat turvallisuudentunnetta. Kun tänä syksynä taksikyydityksissä on tapahtunut jatkuvasti virheitä, taksit ovat ajaneet eri reittejä, unohtaneet tytön ja vieneet hänet useasti väärään kotiin, sillä on ollut Linneaan todella huolestuttava vaikutus, Myhrberg kertoo.

Tytön äidin mukaan kuluvana syksynä erityisluokalla olevan Linnean on ollut todella vaikea oppia uusia asioita koulussa, koska koulukyyditys stressaa lasta niin paljon.

– Opettaja on kertonut, ettei hän pysty asettamaan tytölle oppimistavoitteita, koska tyttö on aamuisin jo niin kuormittunut kouluun päästyään.

Ongelmat taksikuljetuksissa jatkuneet syksyn


Zacharias Topeliusskolanin rehtori Carita Glasgowin mukaan Kajonin taksikuljetuksiin on oltu aikaisemmin tyytyväisiä ja ongelmat ovat alkaneet tänä syksynä. Koulussa on 50 lasta, jotka saapuvat kouluun taksilla päivittäin.

Rehtorin mukaan noin kourallisella on ollut kuljetuksissa ongelmia, ja ongelmien toistuvuus ja vakavuus ovat johtaneet koulun osalta toimenpiteisiin. Erika Myhrbergin tyttö on koulun oppilas.

– Ongelmia on ollut päivittäin taksikyyditysten kanssa. Olen ollut useaan kertaan viikossa vanhempien kanssa puhelimessa asiasta ja he ovat hyvin tuohtuneita taksiyrityksen toistuvista virheistä. Kouluumme myös soitetaan lähes päivittäin kysyäkseen, onko lapsi jo koulussa. Tällaista ei ole koskaan aikaisemmin tapahtunut.

Soittoja huolestuneilta vanhemmilta

Zacharias Topeliusskolan on ruotsinkielinen peruskoulu, jossa on useita erityisluokkia. Glasgow kertoo, että koulu on järjestänyt tapaamisia taksikuljettajien kanssa ja perehdyttänyt heitä tuntemaan erityislasten kuljetuksiin liittyvät vaatimukset.

Tänä syksynä koulu on joutunut käsittelemään Taksi Kajonista tehtyjä valituksia keskustelutilaisuudessa, jossa ovat olleet mukana sekä taksiyhtiön johto, kaupungin palvelupäällikkö ja koulun henkilökunta.

Glasgowin mukaan keskustelu ratkaisi ongelmat Zacharias Topeliusskolanin osalta joksikin aikaa, mutta kuukausi myöhemmin huolestuneiden vanhempien puhelinsoitot tavoittivat taas rehtorin.

– Me olemme osaltamme halunneet ymmärtää Kajonia ja ratkaista asiaa neuvottelemalla. Se ei ole kuitenkaan ratkaissut koulukyyditysten toimimattomuutta pitkäaikaisesti. Aiomme neuvotella asiasta uudelleen tulevina viikkoina, Glasgow kertoo.

Vaikeuksia saada riittävästi kuljettajia ja autoja

Taksi Kajon on hoitanut sekä Espoon että Helsingin kaupungin taksikuljetuksia jo useita vuosia.

Taksi Kajonin toimitusjohtaja Jari Kujala kertoo tämän syksyn ongelmien liittyvän taksiyhtiön henkilöstön ja ajoneuvojen määrään. Kun sopimus Espoon kaupungin kanssa uusittiin kilpailutusvaiheessa, Taksi Kajonille annettiin arvio kyytien määrästä. Määrä olikin odotettua isompi.

– Arvioisin näin, että kuljetusten määrä oli 30 prosenttia enemmän kuin mitä alun perin arvioitiin.

Kujala kertoo, että arvioiden muuttuminen ei ole alalla mitenkään epätavallista, mutta Kajon ei ole pystynyt vielä toistaiseksi korjaamaan tilannetta.

– Henkilökuntaa ja autoja kuljetusten toteuttamiseksi ei ole ollut tarpeeksi. Tänä syksynä olleiden ongelmien taustalla on saattanut olla yksikin sairauspoissaolo, Kujala pahoittelee tilannetta.

Kuljettajien vähyys on Kujalan mukaan heijastanut koko yhtiön toimintaan.

– Osaamme työn aivan kuten ennenkin, mutta kuljetusten määrä on ollut tänä syksynä liian suuri haaste. Kuljettajien ja autojen määrän kasvattaminen ei tapahdu nopeasti, vaan siihen voi mennä jopa kuukausia.

Poliisille tehty tutkintapyyntöjä


Kujalan omien tietojen mukaan koulukyydeissä on sattunut tänä syksynä viisi tapausta, joissa kuljettajan toiminta katsottiin vakavaksi rikkomukseksi.

Kahdessa tapauksessa lapsi jätettiin ohjeiden vastaisesti kotiin ilman saattajaa, vaikka kyseisen lapsen tiedoissa lukee, ettei lasta saa jättää missään tapauksessa yksin. Myös Linnea on tällainen lapsi.

Espoon opetus- ja varhaiskasvatuslautakunnan jäsen Mika-Erik Wallsin mukaan Espoossa on tehty useita tutkintapyyntöjä poliisille tilanteista, joissa lapsi on jätetty yksin.

– Minuun ei olla oltu yhteydessä rikosilmoituksen jälkeen, mutta kantani tähän asiaan on, että jätän sen puolueettomien viranomaisten arvioitavaksi, Kujala vastaa.

Kujalan mukaan vakavissa rikkomuksissa yritys on reagoinut reklamaatioihin. Kajon on rikkomuksen vakavuudesta riippuen joko päättänyt kuljettajan työsuhteen tai tarjonnut hänelle lisää perehdytystä, riippuen kuljettajan rikkomuksen vakavuudesta.

– Osa virheistä on ollut myös inhimillisiä. Me kuljetamme 2000 erityislasta ja 5000 muuta kuljetettavaa viikossa, jolloin varsinkin uuden kuljetuskauden alussa inhimillisten virheiden riski on suuri, Kujala vastaa.

Espoon kanssa sopimuksia on purettu

Espoon kaupungin palvelupäällikkö Pasi Ojaniemi kertoo, että tänä syksynä Espoon kuljetusten tarve on ollut Kajonin osalta noin 16 prosenttia suurempi kuin vuosi sitten.

– Syksyn koulukuljetusten päätökset tulevat juhannuksena. Tämä on aikataulu, joka on ollut jo vuosia sama. Espoo ilmoittaa aina sopimuksissa, ettei se sitoudu mihinkään määrään, mutta tietenkin me ymmärrämme ja toimimme yhteistyössä yrittäjien kanssa, jos tarve onkin huomattavasti arvioitua isompi.

Espoon kaupunki ja Kajon ovat yhteisymmärryksessä purkaneet sopimukset neljän koulun osalta, jotta Kajonilla olisi paremmat mahdollisuudet hoitaa kuljetuksiaan ja palvelun laatu palaisi normaalille tasolle.

– Kajonista on tehty tilastoja katsoen enemmän reklamaatioita tänä syksynä. Määrä ei silti prosentteja katsoen ole suuri, mutta reklamaatiot ovat olleet niin vakavia, että meidän on ollut pakko puuttua asiaan. Tämä on ollut yksi syy sopimusten purkamiseen Espoon puolelta, Ojaniemi kertoo.

Ojaniemen mukaan valtaosa Kajoniin kohdistuvista reklamaatioista koskee kyydityksen myöhästymistä, mutta lisäksi valituksia on tehty puutteellisesta yhteydenpidosta ja tilanteista, joissa lasta ei ole tunnistettu oikeaksi.

Vakaviksi, toimenpiteitä vaatineiksi reklamaatioiksi Ojaniemi mainitsee Espoon kaupungin tietoon tulleet tapaukset, joissa lapsi on jätetty ohjeistuksen vastaisesti yksin ilman saattajaa.

Myös espoolainen Erika Myhrberg kertoo jättäneensä reklamaation Linnean kokemasta kohtelusta ja Espoon kaupungin vastanneen hänelle, että reklamaatioon reagoidaan siirtämällä lapsen taksikuljetus toiselle yritykselle.

Helsingin kaupunki selvittää tilannetta

Helsingin kaupungin kasvatuksen ja koulutuksen toimialan hankintapäällikkö Miikka Keränen kertoo, että taksikuljetusten ongelmat ovat kaupungin tiedossa. Hän mainitsee, että ei pidä Kajonin muuttunutta resurssitilannetta perusteena taksipalveluiden laadun heikkenemiselle.

– Jos Espoon palveluntarpeessa on ollut yllätyksiä, se ei käy perusteena Helsingin palveluiden heikolle laadulle. Taksikuljetukset esimerkiksi erityislapsille ovat kaupungin kannalta kriittisiä tukipalveluita.

Keränen ei vielä osaa sanoa, millaisiin toimenpiteisiin Helsingin kaupunki ryhtyy ongelmien ratkaisemiseksi.

– Olemme myös saaneet reklamaatioita taksikuljetuksista. Ymmärrän täysin vanhempien huolen ja myös Helsingin kaupunki aikoo selvittää, miten tilannetta voidaan parantaa.

Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3643
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: Espoo teki kuljetusyritys Kajonista tutkintapyynnön

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Joku ilkeämielinen voisi väittää, että syy löytyy tuosta:
19.9.2015 - 08.08
Taksifirma haluaa turvapaikanhakijoita kuljettajiksi − ainakin 50:lle luvassa töitä

Espoolainen taksiyhtiö Kajon Oy on kiinnostunut kouluttamaan turvapaikanhakijoista taksinkuljettajia. Yhtiö aloittaisi koulutuksen jo kahden viikon sisällä.

Kajon kertoo nettisivuillaan, että se haluaa olla osaltaan auttamassa turvapaikanhakijoita kotouttamisessa ja sopeutumisessa yhteiskuntaan.

Yhtiö tarjoaa työn ja koulutuksen taksi- ja pikkubussinkuljettajina niille, jotka sitä haluavat. Kajon pystyy lyhyellä aikavälillä työllistämään vähintään 50 henkilöä ja myöhemmin ainakin saman verran lisää.

Esimerkiksi kaikki Kirkkonummen Evitskogin vastaanottokeskukseen majoitetut turvapaikanhakijat voitaisiin Kajonin mukaan kouluttaa.

Aluksi kouluttajina toimisivat Kajonin omat opettajat, mutta myöhemmin tarkoituksena olisi seuloa kouluttajia turvapaikanhakijoista haastatteluiden perusteella.

Tavallisesti taksikurssi kestää kolmisen viikkoa, mutta tarvittaessa kestoa voidaan pidentää.

Kajon toivoo, että taksitoimialaa sääntelevä normisto ei muodostu hankkeelle esteeksi, ja hanke saadaan käyntiin mahdollisimman pian.

Kajon Oy on vuonna 1997 perustettu espoolainen perheyhtiö. Yrityksellä on laaja kalusto takseista busseihin.

Suomen Taksiliiton toimitusjohtaja Timo Koskinen sanoo MTV:n uutisille, että Kajonin idea on käyttökelpoinen ja kannatettava.

Koskisen mielestä taksialalla riittää hyvin töitä uusille työntekijöille. Ala työllistää noin 20 000 kuljettajaa.

Turvapaikanhakijat saavat ryhtyä töihin kolmen kuukauden jälkeen Suomeen tultuaan, jos heillä on luotettavat henkilöllisyyspaperit. Muussa tapauksessa työlupaa pitää odottaa puoli vuotta.
https://www.lansivayla.fi/artikkeli/319 ... assa-toita
Firman hallinosta pitäisi business-osaamista löytyä, hallituksen jäsenä on mm. Iso-Masa...
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...

jaskajokunen
Jane Marple
Viestit: 1053
Liittynyt: To Touko 15, 2014 4:20 pm

Re: Espoo teki kuljetusyritys Kajonista tutkintapyynnön

Viesti Kirjoittaja jaskajokunen »

Liitteet
images.jpg
images.jpg (7 KiB) Katsottu 12656 kertaa

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Espoo teki kuljetusyritys Kajonista tutkintapyynnön

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Toimiin on jouduttu ryhtymään, mitä lie tästä Suomi oppii?
Kotimaa 15.12.2017 21:19

Kuljetusyrityksestä tutkintapyyntö Espoossa: Erityislapsi jätettiin kyydistä, vaikka paikalla ei ollut vastaanottajaa

Espoon kaupungin mukaan yritys on tehnyt vastaavia vakavia virheitä toistuvasti.

Espoon kaupunki on tehnyt poliisille tutkintapyynnön kuljetusyritys Kajonin tekemistä toistuvista vakavista virheistä. Kaupungin mukaan Kajon jätti jälleen keskiviikkona kyydistä jatkuvaa aikuisen läsnäoloa vaativan erityislapsen, vaikka paikalla ei ollut vastaanottajaa.

Edellinen vastaava virhe sattui viime kuussa. Silloin kaupunki päätti siirtää neljän koulun piiriin kuuluvat koulukuljetukset Kajonilta toisille yrityksille kevätlukukauden alusta alkaen.

STT/KSML
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

DemlaMinfo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1460
Liittynyt: To Syys 24, 2015 5:20 pm

Re: Espoo teki kuljetusyritys Kajonista tutkintapyynnön

Viesti Kirjoittaja DemlaMinfo »

Rescuer kirjoitti:Joku ilkeämielinen voisi väittää, että syy löytyy tuosta:
19.9.2015 - 08.08
Taksifirma haluaa turvapaikanhakijoita kuljettajiksi − ainakin 50:lle luvassa töitä

Espoolainen taksiyhtiö Kajon Oy on kiinnostunut kouluttamaan turvapaikanhakijoista taksinkuljettajia. Yhtiö aloittaisi koulutuksen jo kahden viikon sisällä.

Kajon kertoo nettisivuillaan, että se haluaa olla osaltaan auttamassa turvapaikanhakijoita kotouttamisessa ja sopeutumisessa yhteiskuntaan.

Yhtiö tarjoaa työn ja koulutuksen taksi- ja pikkubussinkuljettajina niille, jotka sitä haluavat. Kajon pystyy lyhyellä aikavälillä työllistämään vähintään 50 henkilöä ja myöhemmin ainakin saman verran lisää.

Esimerkiksi kaikki Kirkkonummen Evitskogin vastaanottokeskukseen majoitetut turvapaikanhakijat voitaisiin Kajonin mukaan kouluttaa.

Aluksi kouluttajina toimisivat Kajonin omat opettajat, mutta myöhemmin tarkoituksena olisi seuloa kouluttajia turvapaikanhakijoista haastatteluiden perusteella.

Tavallisesti taksikurssi kestää kolmisen viikkoa, mutta tarvittaessa kestoa voidaan pidentää.

Kajon toivoo, että taksitoimialaa sääntelevä normisto ei muodostu hankkeelle esteeksi, ja hanke saadaan käyntiin mahdollisimman pian.

Kajon Oy on vuonna 1997 perustettu espoolainen perheyhtiö. Yrityksellä on laaja kalusto takseista busseihin.

Suomen Taksiliiton toimitusjohtaja Timo Koskinen sanoo MTV:n uutisille, että Kajonin idea on käyttökelpoinen ja kannatettava.

Koskisen mielestä taksialalla riittää hyvin töitä uusille työntekijöille. Ala työllistää noin 20 000 kuljettajaa.

Turvapaikanhakijat saavat ryhtyä töihin kolmen kuukauden jälkeen Suomeen tultuaan, jos heillä on luotettavat henkilöllisyyspaperit. Muussa tapauksessa työlupaa pitää odottaa puoli vuotta.
https://www.lansivayla.fi/artikkeli/319 ... assa-toita
Firman hallinosta pitäisi business-osaamista löytyä, hallituksen jäsenä on mm. Iso-Masa...
Business osaamistahan löytyykin, kun palkataan valtion verovaroin rahoittamaa halpatyövoimaa, mutta riskianalyysi heillä kusee kovin henkilöstön osalta.
Mielenterveys on tärkeä osa ihmisen hyvinvointia. Omasta mielenterveydestään voi pitää huolta ja omia voimavarojaan vahvistaa. Psykologin kanssa keskustelu voi auttaa pääsemään eroon harhaluuloista ja kuuloharhoista.

jaskajokunen
Jane Marple
Viestit: 1053
Liittynyt: To Touko 15, 2014 4:20 pm

Re: Espoo teki kuljetusyritys Kajonista tutkintapyynnön

Viesti Kirjoittaja jaskajokunen »

On outoa jos kuskeille ei mene selkeä suomenkielinen ohjeistus perille? Missähän voisi olla vika?

TuskaistaTietoa
Axel Foley
Viestit: 2312
Liittynyt: Ke Touko 20, 2015 9:34 pm

Re: Espoo teki kuljetusyritys Kajonista tutkintapyynnön

Viesti Kirjoittaja TuskaistaTietoa »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016041 ... 9_uu.shtml
Taksifirman toimitusjohtaja: "Yhteiskunta säästäisi satoja miljoonia euroja vuodessa, jos kilpailu avattaisiin"

Taksi- ja pikkubussifirma Kajonin toimitusjohtaja Jari Kujala puhuu nyt taksiliiton monopolin purkamisen ja taksiliikennelain muuttamisen puolesta.

Kujala haluaa kiinnittää huomiota erityisesti siihen, että kuntapuolella sosiaalihuoltolain ja vammaispalvelulain mukaiset kyydit sekä valtion maksettavana olevat Kela-kuljetukset satavat taksimonopolin laariin.

- On poliittinen arvovalinta, halutaanko tehoton järjestelmä pitää pystyssä. Ei tämä Kajonille mitään ilmaiseksi tuo, mutta se avaisi mahdollisuuksia. Myös edustamalleni yhtiölle olisi parempi se, että pääsisimme oikeaan markkinatalouteen.
Kajon edustaa riistokapitalismin roskayritystä, jonka toimitusjohtaja jättää päätöksillään vammaiset hankeen, koska kilpailu ja massit omaan taskuun nauraen. Yritys aktiivisesti rahastaa kaikkein heikoimmassa asemessa olevia hoitaen tehtävänsä ala-arvoisesti luottaen siihen, etteivät vammaiset saisi ääntään kuuluviin yhteiskunnassa.

Kajonilta tai muilta alalla olevilta yrityksiltä tulee voida vaatia ammattimaisuutta, kun sitä ei ole olisi kaikille parempi, jos heitä ei olisi olemassa.

Avatar
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viestit: 1504
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 7:12 pm
Viesti:

Re: Espoo teki kuljetusyritys Kajonista tutkintapyynnön

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Minulla on omilta kouluajoiltani (n. 2005-09) huonoja kokemuksia koulukuljetusten toimivuudesta ja valkoisia pekkoja ja mikkoja oli joka ikinen niistä kuskeista. Kajon meillä taisi olla aika vähän aikaa, mutta silloin kun oli, ei sekään aina tullut ilmoitettuun aikaan. (Muille yrityksille oli mm. hyvin tavallista jättää kokonaan tulematta ja vaikka pahoiteltiin, että voivoi, kun taas unohtui, ei lapsi niinkään pahoitteluja tarvitse, vaan toimivia kyytejä. Joskus taas taksit tulivat odottamaan vaikka klo 14 lapsia, joiden koulupäivä päättyi klo 15 ja sitten tuli syyttelyä, että missäs olit, kun turhaan odotettiin.) Kun turhauttavaa sellainen on kelle tahansa, voin vain kuvitella, muten hämmentävää se on autistilapselle.

Beetu
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Loka 07, 2011 4:47 pm

Re: Espoo teki kuljetusyritys Kajonista tutkintapyynnön

Viesti Kirjoittaja Beetu »

Tuossa työssä auttaisi huomattavasti:

1. Jos puhuisi suomea ja ymmärtäisi sitä.
2. Ajotaito.
3. Jos osaisi käyttää navigaattoria.

Näin aluksi. Ja jos koulukyytejä ajaa, niin olisi hyvä, jos osaisi olla inhimillinen ja ymmärtäisi edes jotenkin miten lasten kanssa toimitaan.

ReissuLasse
Jessica Fletcher
Viestit: 3218
Liittynyt: To Touko 07, 2015 6:47 pm

Re: Espoo teki kuljetusyritys Kajonista tutkintapyynnön

Viesti Kirjoittaja ReissuLasse »

Sellaisissa julkisissa hankinnoissa joissa on kyse erilaisista sosiaalipalveluista, terveydenhuollosta, vanhustyöstä ja vaikka lasten kuljetuksista tulisi voida jättää hinta pois valintaperusteista. Usein käy niin että se halvin voittaa ja laadukkaammat häviävät. Ylipäätään se että kilpailutuksella annetaan yhdelle firmalle hetkellinen monopoli ei ole järkevää. Palveluntarjoajia tulee olla monta ja heidät tulee pakottaa kilpailemaan keskenään laadulla.

m.i.b
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Tammi 01, 2010 2:54 pm

Re: Espoo teki kuljetusyritys Kajonista tutkintapyynnön

Viesti Kirjoittaja m.i.b »

ReissuLasse kirjoitti:Sellaisissa julkisissa hankinnoissa joissa on kyse erilaisista sosiaalipalveluista, terveydenhuollosta, vanhustyöstä ja vaikka lasten kuljetuksista tulisi voida jättää hinta pois valintaperusteista. Usein käy niin että se halvin voittaa ja laadukkaammat häviävät. Ylipäätään se että kilpailutuksella annetaan yhdelle firmalle hetkellinen monopoli ei ole järkevää. Palveluntarjoajia tulee olla monta ja heidät tulee pakottaa kilpailemaan keskenään laadulla.
Nimenomaan, halvinta kun haetaan, ei voida olettaakkaan hyvää, edes välttävää saatavan. Miksei tätä jo voisi yhteiskunta oppia. Ollaan säästävinään.

TuskaistaTietoa
Axel Foley
Viestit: 2312
Liittynyt: Ke Touko 20, 2015 9:34 pm

Re: Espoo teki kuljetusyritys Kajonista tutkintapyynnön

Viesti Kirjoittaja TuskaistaTietoa »

Kajonilla on 300 työntekijää ja se kasvaa voimakkaasti koko ajan.

Miksi se ei voittaisi tarjouskilpailuja, eikö se olisi sitä syrjintää julkisen puolen kriteereillä jos halvinta tarjousta ei hyväksytä?

ReissuLasse
Jessica Fletcher
Viestit: 3218
Liittynyt: To Touko 07, 2015 6:47 pm

Re: Espoo teki kuljetusyritys Kajonista tutkintapyynnön

Viesti Kirjoittaja ReissuLasse »

Jos tuomio tulee ja on muuta hämärää niin ei pääse edes mukaan kilpailuun. Tai jos pääsee niin kannattaa muiden firmojen valittaa.

putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4718
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: Espoo teki kuljetusyritys Kajonista tutkintapyynnön

Viesti Kirjoittaja putsari »

TuskaistaTietoa kirjoitti:
Miksi se ei voittaisi tarjouskilpailuja, eikö se olisi sitä syrjintää julkisen puolen kriteereillä jos halvinta tarjousta ei hyväksytä?
Kannattaa tutustua kunnalisen tarjouskilpailun kriteereihin. Hinta ei ole ainoa asia joka otetaan huomioon, eikä se voisikaan olla, mitä siitä tulisi jos aina halvin hinta voittaisi, mutta työn jälki olisi sutta ja sekundaa, tai sitä työtä ei tehtäisi ollenkaan.
Karvasvarvas kirjoitti:
Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti:
Ke Joulu 28, 2022 8:43 am
Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.

Vastaa Viestiin