Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Muistan hyvin kuinka awa itse on kuvannut tuon klo 6:n kulkijan liikkeitä. Aluksi ihmettelin sitä, kun awa lisäsi siihen aina, että mies taitteli oksia mennessään.
Niin?

Minä en ole muuttanut kantaani kulkijasta. Mikähän mahtoi olla oksien taittelun tarkoitus. Opastaa kenkäpiilolle?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Loogista koostamista.
Miksi kello kuuden mies poistuu heti lintupoikien tultua. Liikkuu sitten melko näkyvästi?
Milloin hän palasi, koska jonkunhan on täytynyt tehdä muuutokset uhrien ym sijainnissa teltalla. Irmelin puukotus ym.

Visionakaan kertomukset ei toimi.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Luin itsekin myös 50-60 luvuilla Tex Willereitä ja niissä eräässä Tex taitteli oksia, löytääkseen takaisin lähtöpaikkaansa!

Jospa tuo keskiniemen kulkijakin olisi lukenut Tex Willereitä?
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

yövuoro kirjoitti:Loogista koostamista.
Miksi kello kuuden mies poistuu heti lintupoikien tultua. Liikkuu sitten melko näkyvästi?
Milloin hän palasi, koska jonkunhan on täytynyt tehdä muuutokset uhrien ym sijainnissa teltalla. Irmelin puukotus ym.

Visionakaan kertomukset ei toimi.
Tarkkaa tietoa tapahtumista ei ole. Ns. uhrikuva on otettu klo 13:n jälkeen sunnuntaina. NG on siitä viety pois paareilla. Mahdollisesti uhrejakin on jo siirrelty, onhan pitänyt tarkistaa, onko joku ehkä elossa. Telttakangasta uhrien päältä on voitu availla. Myös aamupäivän uimarit ovat voineet jo vaikka siirrelläkin uhreja, vaikka kukaan ei ole tunnustanut. Ei siitä ole takuita.

Operaatiot teltalla klo 6:n jälkeen olisivat olleet hyvin vaarallisia, joku olisi voinut nähdä. Siellä on hyvinkin voinut olla jo aamuvirkkuja ihmisiä liikenteessä. Onkimiehet ovat tulleet ehkä klo 7:n maissa, ehkä osa ennenkin. Niinpä on mahdollista, että klo 6:n jälkeen siellä ei ole enää mitään siirrelty, ennenkuin nämä aamun uimarit ovat tulleet paikalle. Silloin telttakangasta on voitu availla ja uhreja katsoa. Uhrien valokuvaus, "uhrikuva", on otettu vasta iltapäivällä. Näkymä on voinut silloin olla jo aivan toisenlainen kuin klo 6.

Minä arvelen, että murhaaja ei siirrellyt uhreja enää klo 6:n jälkeen. Lisäksi olen jo kauan ollut sitä mieltä, että murhien ajankohta on jo ennen klo 4:ää.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Lisäksi olen jo kauan ollut sitä mieltä, että murhien ajankohta on jo ennen klo 4:ää.
Kyllä. Kerrankin seikka mistä olen Sariolan kanssa samaa mieltä. Murhien ajankohta voi olla hyvinkin paljon ennen klo 4 ää. Pidän mahdollisena, että murhat ovat tapahtuneet jopa ennen kello kolmea.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Eikö sinulle Sariola mene sitten mitenkään päähän, ettei vainajiin mitenkään koskettu siten, että ne olisivat siirtyneet.

Tämän on minulle kertonut niin lanssikuski, kuin poliisi Paavolakin ja kait minä nyt heitä uskon enemmän, kuin jo moninkertaiseksi valehtelijaksi todettua Sariolaa.

Ei syyllistä kaukaa tarvitsisi hakea, näin se vaan näyttää olevan, valitettavasti!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Eikö sinulle Sariola mene sitten mitenkään päähän, ettei vainajiin mitenkään koskettu siten, että ne olisivat siirtyneet.

Tämän on minulle kertonut niin lanssikuski, kuin poliisi Paavolakin ja kait minä nyt heitä uskon enemmän, kuin jo moninkertaiseksi valehtelijaksi todettua Sariolaa.

Ei syyllistä kaukaa tarvitsisi hakea, näin se vaan näyttää olevan, valitettavasti!
:D Ei mene väärä tieto päähän, sillä asiakirjat osoittavat minun olevan oikeassa, ja siis Hessu on väärässä tässä asiassa. :D

NILS GUSTAFSSONIN PAIKKA JA ASENTO OVAT MUUTTUNEET

... Todistaja Esko Johansson (30.6.1960 kuulustelu, kuollut 15.6.1992) oli mennyt Bodominjärven eteläpäässä oleville niemille uimaan 5.6.1960 noin klo 1:n aikaan. Itäisemmän niemen keskipaikkeilla polun kohdalla oli ollut kasassa teltta, jonka päällä oli ollut verta ja neljä henkilöä, joista yksi oli elossa. Todistaja oli lähtenyt yhdessä Sigurd Vuolasmaan kanssa vesilaitoksen rakennustyömaan konttorihuoneeseen hälyttämään poliisin. Tämän jälkeen he olivat palanneet tapahtumapaikalle ja noin 15-20 minuutin kuluttua paikalle oli saapunut poliiseja Leppävaarasta ja vähän myöhemmin ambulanssi. Teltta oli ollut itä-länsisuuntaisesti suuaukko itään päin. Elossa ollut mies oli maannut päällimmäisenä selällään kädet ristissä rinnan poäällä ja poikkipäin teltan suuntaan nähden, sen oviaukon vastakkaisessa päässä. Hänellä oli ...

Kuten huomataan tuosta ETP:n tekstistä, teltta oli ollut itä-länsi suuntaisesti suuaukko itään. Mies oli maannut SELÄLLÄÄN kädet ristissä rinnan päällä ja poikkipäin teltan suuntaan nähden.

Edellä olevan mukaan miehen jalat ovat osoittaneet suunnilleen etelään. Tuolla kohtaa polku osoittaa suunnilleen 10 astetta etelästä vasemmalle, eli sen mukaan makoilijan jalat ovat olleet suunnilleen polun suuntaisesti tai hieman siitä oikealle, siis lounaan puolelle.

Tuo Esko Johanssonin kuvaus poikkeaa Lönnbergin piirroksesta. Siinä pitäisi kuvata vastaavasti: "Mies makasi teltan päällä VASEMMALLA KYLJELLÄÄN ja jalat osoittivat hieman etelästä ja samalla myös polusta vasemmalle, eli kaakon puolelle.

Myös Bodomin Mysteerion maukaan makuuasento on ollut sama kuin Esko Johanssonin kuvaama. Sen mukaan Lönnbergin piirroksessa näyttää ainakin NG:n paikka muuttuneen, ja lisäksi makuuasento on erilainen. Eli muuttunut on, sekä paikka että makuuasento. Kuva ja ETP sen todistavat.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jospa Gusse onkin siirtänyt teltaa, heh.

ETP:hen ei sinun mielestäsi kaannata uskoa, vai olisko se Bodomin Mysterio, mutta sitten täytyy mielestäsi uskoa sitä mitä sinä sanot, joo.

Minä uskon siihen mitä minulle on poliisi Kauko Paavola ja ambulanssikuski A--- -------- henkilökohtaisesti sanoneet, ettei uhreja liikuteltu, joten sinä olet Sariola jälleen väärässä.

Miksi et tekisi niin kuten meistä on moni tehnyt, että ottaisit yhteyttä näihin käveleviin todistajiin, ennen kuin on liian myöhäistä, vai etkö haluakaan asian ratkeavan, mutta tuolla tosiasioiden vääristämisilläsi se ei ainakaan ratkea.

Kyllä ne numerot ainakin Finderin kautta löytyvät, vaan uskallatko soittaa, se onkin jo miehisyyskysymys.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Jospa Gusse onkin siirtänyt teltaa, heh.

ETP:hen ei sinun mielestäsi kaannata uskoa, vai olisko se Bodomin Mysterio, mutta sitten täytyy mielestäsi uskoa sitä mitä sinä sanot, joo.

Minä uskon siihen mitä minulle on poliisi Kauko Paavola ja ambulanssikuski A--- -------- henkilökohtaisesti sanoneet, ettei uhreja liikuteltu, joten sinä olet Sariola jälleen väärässä.

Miksi et tekisi niin kuten meistä on moni tehnyt, että ottaisit yhteyttä näihin käveleviin todistajiin, ennen kuin on liian myöhäistä, vai etkö haluakaan asian ratkeavan, mutta tuolla tosiasioiden vääristämisilläsi se ei ainakaan ratkea.

Kyllä ne numerot ainakin Finderin kautta löytyvät, vaan uskallatko soittaa, se onkin jo miehisyyskysymys.
ETP, Bodomin Mysteerio ja ns. Lönnbergin piirros osoittavat selvästi, että minä puhun totta. 1)Lönnbergin piirroksessa NG makaa vasemmalla kyljellään 2) ETP:ssä ja Bodomin Mysteeriossa kuvataan, että NG makasi selällään kädet ristissä rinnan päällä

Jokainen normaaleilla aisteilla varustettu henkilö huomaa helposti eron. Luulen, että myös Hessu huomaa tuon selvän eron. On vain vaikea myöntää! 8)
pasi
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 10:58 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja pasi »

Sariola kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Eikö sinulle Sariola mene sitten mitenkään päähän, ettei vainajiin mitenkään koskettu siten, että ne olisivat siirtyneet.
Ei mene väärä tieto päähän, sillä asiakirjat osoittavat minun olevan oikeassa, ja siis Hessu on väärässä tässä asiassa.

NILS GUSTAFSSONIN PAIKKA JA ASENTO OVAT MUUTTUNEET
...
On tosiaankin käsittämättömän heikkoa tuo Sariolan logiikka. Väite koski vainajien siirtämistä, ja Sariola "osoittaa" väitteen vääräksi viittaamalla todistajanlausuntoihin, joiden mukaan Gustafsson on nähty eri asennoissa. Mitäpä muutakaan voi odottaa kirjoittajalta, joka ei selviydy edes yksinkertaisesta prosenttilaskusta.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kysymyshän on ollut siitä onko lintupoikien näkymä teltalle ollut samanlainen lintupoikien tarkastellessa telttaa noin klo 6, ja Lönnbergin piirtäessä piirrostaan ehkä klo 13-14. "Kävelevät todistajat" Paavola ja kumppanit ovat tulleet paikalle vasta noin klo 11.45. Siinä on lähes kuuden tunnin väli, jolloin muutoksia on voinut tapahtua, ennenkuin nämä "kävelevät todistajat" ovat tulleet paikalle. Siellä paikalla on ennen poliiseja trampannut runsaasti muuta väkeä. Näiden vainajien osalta voidaan olettaa muutosten olleen vähäisempiä. Varsinkin teltan riekaleita on voitu siirrellä syrjään uteliaiden toimesta. Näin sitä paljasta pintaa on voinut tulla näkyviin paljon reippaammin. Suoranainen siirtelykin on hyvin mahdollista - kukaan ei ole ollut näkemässä.

Minä käsitän uhreilla kaikkia neljää. Aivan päivänselvät muutokset on nähtävissä NG:n kohdalla. Sekä Bodomin mysteeriossa että ETP:ssa kuvataan NG:N maanneen selällään kädet ristissä rinnan päällä. Lönnbergin piirroksessä taas NG makaa vasemmalla kyljellään ja jalatkin ovat enemmän kaakon puolelle suuntautuneet kuin noiden kahden asiakirjan kuvauksissa, jotka ovat keskenään samanlaiset. Niiden mukaan jalkojen suuntaus on suunnilleen etelään tai siitä hieman lounaan puolelle.
Vertaa Lönnbergin piirrosta! Vertaa tekstejä!


Kuva


... Oviaukko oli ollut itään päin. Gustafsson makasi kaikkein päällimmäisenä selällään kädet ristissä rinnalla ja vartalon suunnan ollessa poikkipäin teltan suuntaan nähden ja lähempänä peräseinää pään ulottuessa teltan niemenkärkeen päin olleeseen reunaan asti ja ollessa Boismanin vartalon päällä. ...

... Todistaja Esko Johansson (30.6.1960 kuulustelu, kuollut 15.6.1992) oli mennyt Bodominjärven eteläpäässä oleville niemille uimaan 5.6.1960 noin klo 1:n aikaan. Itäisemmän niemen keskipaikkeilla polun kohdalla oli ollut kasassa teltta, jonka päällä oli ollut verta ja neljä henkilöä, joista yksi oli elossa. Todistaja oli lähtenyt yhdessä Sigurd Vuolasmaan kanssa vesilaitoksen rakennustyömaan konttorihuoneeseen hälyttämään poliisin. Tämän jälkeen he olivat palanneet tapahtumapaikalle ja noin 15-20 minuutin kuluttua paikalle oli saapunut poliiseja Leppävaarasta ja vähän myöhemmin ambulanssi. Teltta oli ollut itä-länsisuuntaisesti suuaukko itään päin. Elossa ollut mies oli maannut päällimmäisenä selällään kädet ristissä rinnan poäällä ja poikkipäin teltan suuntaan nähden, sen oviaukon vastakkaisessa päässä. Hänellä oli ...

Onhan aivan selvää, että NG:n asento on aivan erilainen noissa kuvauksissa kuin mitä se on Lönnbergin piirroksissa. Jossakin välissä NG on mm. kääntynyt makaamaan vasemmalla kyljellään. Kuka huomasi eron? 8)

Huom! Tässä piirroksessa länsi on ylhäällä, pohjoinen oikealla, itä alhalla, ja etelä vasemmalla. Polku on karkeasti ottaen vaakasuorassa. SB:n pää osoittaa länteen, ja jalat itään. Tietysti nämä eivät ole aivan tarkkoja arvoja, mutta lähelle oikeaa.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja awa »

Yhteenvetona voidaan todeta, että uhrikuva teltalta on lähempänä sitä tilannetta minkä lintupojat näkivät, kuin tuo Lönnbergin piirroksen esittämä kuva.

Kun ajatellaan, että uhreja on mahdollisesti otettu esiin teltanriekaleiden alta, on poikien näkemä telttapaikka ollut uhrien osalta entistäkin enemmän teltanriekaleiden peittämä.

Mainittakoon vielä, että Gustafssonia lintupojat eivät teltalla päällimmäisenä nähneet. Tämä on myös merkittävä ero näiden kahden kuvan välillä.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Sariolan pölötystä!

"Tarkkaa tietoa tapahtumista ei ole. Ns. uhrikuva on otettu klo 13:n jälkeen sunnuntaina. NG on siitä viety pois paareilla. Mahdollisesti uhrejakin on jo siirrelty, onhan pitänyt tarkistaa, onko joku ehkä elossa. Telttakangasta uhrien päältä on voitu availla. Myös aamupäivän uimarit ovat voineet jo vaikka siirrelläkin uhreja, vaikka kukaan ei ole tunnustanut. Ei siitä ole takuita".

Operaatiot teltalla klo 6:n jälkeen olisivat olleet hyvin vaarallisia, joku olisi voinut nähdä. Siellä on hyvinkin voinut olla jo aamuvirkkuja ihmisiä liikenteessä. Onkimiehet ovat tulleet ehkä klo 7:n maissa, ehkä osa ennenkin. Niinpä on mahdollista, että klo 6:n jälkeen siellä ei ole enää mitään siirrelty, ennenkuin nämä aamun uimarit ovat tulleet paikalle. Silloin telttakangasta on voitu availla ja uhreja katsoa. Uhrien valokuvaus, "uhrikuva", on otettu vasta iltapäivällä. Näkymä on voinut silloin olla jo aivan toisenlainen kuin klo 6.

Minä arvelen, että murhaaja ei siirrellyt uhreja enää klo 6:n jälkeen. Lisäksi olen jo kauan ollut sitä mieltä, että murhien ajankohta on jo ennen klo 4:ää.[/quote]

No se on hienoa, että Sariola viimeinkin myöntää, jotta niemellä oli kolme uhria, kun NG oli viety pois, Nisukka ei siis ollutkaan uhri, noinhan se ajatus kulkee!

Edellleenkin sinä pidät kolmoissurmaajalle riskinottona liikumisen niemellä klo 06,00 jälkeen!

Voihan tussu, kyllä siinä riskien ottamiset on muutenkin melko vähissä, jos haluaa selvitä kolmesta elinikäisestä ilman tuomiota, siinä kuule pantaisiin enemmänkin likoon, kuin jättipotillisen lottovoiton verran, jos saisi valita tuomion tai vapaan elämän, tunnontusienkin kera.

Älä kuule viitsi isoille ihmisille suoltaa moista puppua riskien otosta, toki surmaaja on ottanut jo kamalat riskit tappamalla kolme nuorta, eli ei siinä paljon mikään enää olisi tuntunut, siksipä onkin ihme, että Gustafssonni jätettiin henkiin, joo!
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Hessu52 kirjoitti:
Älä kuule viitsi isoille ihmisille suoltaa moista puppua riskien otosta, toki surmaaja on ottanut jo kamalat riskit tappamalla kolme nuorta, eli ei siinä paljon mikään enää olisi tuntunut, siksipä onkin ihme, että Gustafssonni jätettiin henkiin, joo!
Tässä on justiinsa se avain. Murhaajalla on ollut kamalat riskit jäädä kiinni telttaseurueen murhista. Sen takia yhden henkilön eloonjättäminen on ollut riskien aivan käsittämätöntä maksimointia.

Varsinkin kun mm. Irmelin surmaamiseen oli uhrattu aikaa ja vaivaa, lukuisat puukoniskut niskaan oli tehty sen jälkeen kun Irmeli oli jo kuollut. Aivan kuin aikaa olisi ollut maailman tappiin asti.

Miksei muuten Nisse puolustanut rakastaan kun tätä puukotettiin oikein urakalla?

Alan pikkuhiljaa tulla lopputulokseen, jossa Nisse on saanut Sepolta turpaansa aikaisemmin, lähtenyt Salmisaaren viinapullon kanssa prätkällä raivoissaan pois ja kaatunut lepikkoon. Viinapullon lasi on viiltänyt haavan poskeen ja loput pintavammoista ja naarmuista tullut kaatuessa.

Lepikosta takaisin prätkäillessä onkin ollut monta raivon aihetta: 1) viinapullo rikki 2) Seppo molempien tyttöjen kanssa teltassa 3) teltan ovi kiinni 4) ei edelleenkään toivetta seksistä Irmelin kanssa 5) Sepon nyrkiniskut ketuttaa 6) koko telttareissu piloilla...jne.

Ja jatkoa vielä, että uskon Nissen jääneen teltan päälle lopulta makaamaan ja odottamaan poliiseja varmana vankilasta. Mutta miten kävikään, aivan uskomaton tuuri.

Miksi Nisse meni sairaalassa paniikkiin ja vaipui syvään tajuttomuuteen kun paikalle tuli äiti? Vastaus: Nisse erehtyi hahmosta ja luuli, että paikalle tuli poliisi. Ja tämä on fakta!
8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kotipoliisi: "Nisse erehtyi hahmosta ja luuli, että paikalle tuli poliisi. Ja tämä on fakta!"

Noinhan siinä hyvinkin on tainnut käydä! Potilaan sekavuus on tällaisissa tapauksissa asiaan kuuluva oire. Tuossa ei ole mitään ihmeteltävää! Näin saattaa käydä!
Lukittu