Laiton ase

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

garion
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 17, 2011 10:02 pm

Laiton ase

Viesti Kirjoittaja garion »

En oikein tiennyt mihin osastoon laittaisin tämän, mutta koska kyseinen tavara liittyy vahvasti järjestäytyneeseen rikollisuuteen niin laitoin tänne. Eli osaako kukaan sanoa kuinka paljon maksaa laiton ase? Itse olen saanut kaksi täysin vastakkaista hintaa toinen väittää että kakskakkosen saisi 50-100 eurolla kun taas toinen väittää lähtöhinnaksi 500 euroa. Kumpi mahtaa olla lähempänä totuutta?
BMC
Lauri Hanhivaara
Viestit: 134
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 8:15 am

Re: Laiton ase

Viesti Kirjoittaja BMC »

LOL :mrgreen: vittu mikä urpo sä oot!! porin lahja maailmalle. montakohan kertaa oot käynyt harjavallassa juhlimassa tai muuten vaan ?? :)
HyväJätkä
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2012 10:36 am

Re: Laiton ase

Viesti Kirjoittaja HyväJätkä »

Hohhoijaa, eikö ylläpito voisi vaikka avata oman ketjun tai minkä vaan tälle MC garionille missä voisi vapaasti päästellä aivopierujaan...
poikkeus
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 3:42 pm

Re: Laiton ase

Viesti Kirjoittaja poikkeus »

ei tainnut viikon bannit riittää
Poikkeus vahvistaa säännön .... vai miten se nyt meni
garion
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 17, 2011 10:02 pm

Re: Laiton ase

Viesti Kirjoittaja garion »

Juupa juu, taas tuli niin helvetin älykkäitä vastauksia, teillä ei taida tämä älykkyysosamäärä olla kengän numeroa suurempi ja ihan vain tiedoksi, olen käynyt harjavallassa juhlimassa viittasit tässä varmaankin bandidokseen, olen usein ollut heidän tallillaan. Ja tällä hetkellä olen heillä supporttina. Mutta ette tekään näytä paljon tietävän alamaailman toiminnasta kun ette hintaa osaa sanoa, mutta muuten vain auotte päätänne.
poikkeus
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 3:42 pm

Re: Laiton ase

Viesti Kirjoittaja poikkeus »

on vaikeeta vastata älykkäästi tällaisiin kysymyksiin :D
Poikkeus vahvistaa säännön .... vai miten se nyt meni
DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Laiton ase

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

garion kirjoitti:En oikein tiennyt mihin osastoon laittaisin tämän, mutta koska kyseinen tavara liittyy vahvasti järjestäytyneeseen rikollisuuteen niin laitoin tänne. Eli osaako kukaan sanoa kuinka paljon maksaa laiton ase? Itse olen saanut kaksi täysin vastakkaista hintaa toinen väittää että kakskakkosen saisi 50-100 eurolla kun taas toinen väittää lähtöhinnaksi 500 euroa. Kumpi mahtaa olla lähempänä totuutta?
hinta on se minkä myyjä haluaa aseesta.
haarukka lienee 0-2000€ yleensä.
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
8bal
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 3:54 pm

Re: Laiton ase

Viesti Kirjoittaja 8bal »

garion kirjoitti: ihan vain tiedoksi, olen käynyt harjavallassa juhlimassa viittasit tässä varmaankin bandidokseen, olen usein ollut heidän tallillaan. Ja tällä hetkellä olen heillä supporttina. Mutta ette tekään näytä paljon tietävän alamaailman toiminnasta kun ette hintaa osaa sanoa, mutta muuten vain auotte päätänne.
kyllä sä garion.i olet urpo jannu! Kerta olet "supporttina" kyseisessä yhdistyksessä, niin kai sun pitäisi tietää paljon se mutka maksaa? Ja eihän meidän tarvitse paljon tietäkään alamaailmasta kun sä kerrot meille kaiken! ja eihän me auota päätä sulle, ei edes uskallettas alkaa sulle vittuilemaan, oot jo niin kova nimi maailmalla :roll:
ei naiset nussimalla lopu
annaanna

Re: Laiton ase

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Höpsistä ^^Poikkeus :D .
Asiat asioina. ^Dollarin tyyliin.

Tuohon katukauppahintaan täytyy vaan tehdä indeksikorotukset:
https://groups.google.com/group/sfnet.h ... 239b?hl=fi
Käsiaseen hinta katukaupassa
Kirjoittanut: Åke Tyvi 9.5.2005
Joo. Oli tuossa kävelyllä eräänä päivänä
pääkaupunkiseudulla ja törmäsin kauppiaaseen,
joka kertoi käsiaseen hinnan olevan pääkaupunki-
seudulla 150EUR. Ovat kuulemma erityisen kovassa
huudossa nämä laittomat aseet, kun niillä saa ja
voi ampua rikollisia virkalakimiehiä ja poliisia
ilman kiinnijäämisen riskiä. Kyseinen kauppias
pelkäsi hintojen kohoavan suuren kysynnän takia.

Tiedä häntä, voiko koko henkilöä edes ottaa
vakavasti, sillä asia tuli puheeksi sattumalta;
mies kun oli pyytelemässä tulta tupakkaansa.

Onneksi en tuntenut koko henkilöä, saati enään
tunnistaisi. Muutoin kai joutuin jälleen todista-
maan hakkaaville laamanneille ja väärin lyöville
alioikeuden ämmille.

Ps. Ammukset ovat nykyään halpoja myös. Ovat
oppineet lataamaan itse ja tuomaan
ympärysvalloista tarvikkeita tänne suomeen. Itse
en ostaisi ainakaan poliisilta.
________________________________________________________________________________________
- mitä tulee tuon kirjoittajan viimeiseen kommenttiin, niin itse taitaisin tehdä juuri päinvastoin.
Ostaisin poliisilta.

Viestiesi perusteella elämässäsi Garion riskit vaan kasvavat (lukuisat jäsenyydet jengeissä, mm. rikollisessa sellaisessa, mahdollinen jenginjohtajuus vastuineen), joten Sinun sijassasi harkitsisin tarkkaan aseen hankintatapaa. Laittoman aseen hallussapito on rangaistavaa, joten kaikki asiasta tietävät voivat Sulle kostaa ilmiantamalla Sut. Kotietsintöjä luvassa. Viisas mies hoitaa itselleen laillisen aseen ja jatkaa linjalla "pidetään homma mahdollisimman pitkälle laillisena". Asehistorialliseen seuraan kuuluminen olisi varmaan oiva veto viranomaissuuntaan, hälventäisi epäilyjä.

Poliisilehdestä poimittua tietoa, paikalla ovat artikkelin mukaan olleet kaikki mahdolliset aseintoilijat;
3-4 huutokauppa
vuodessa

http://www.poliisi.fi/poliisi/periodic. ... 1D002F6C4B
Arpajais- ja asehallintoyksikön päällikön Jouni Laihon mukaan yksikkö on saanut asehuutokaupoista myönteistä palautetta. Koska valtiolle luovutetut ja tuomitut aseet kerätään Riihimäelle, niitä on myös järkevää myydä siellä. Hän kuitenkin korostaa, että huutokauppoja on tarkoitus järjestää tarkasti harkiten. Huutokaupoilla ei ole tarkoitus haitata ase-elinkeinoa.

Huutokaupalla myytävät aseet ovat valtiolle luovutettuja tai tuomittuja tai esimerkiksi perikuntien saamia aseita, joita myydään omistajan lukuun. Laiho korostaa huutokauppojen turvallisuutta.
______________________________________________________________________________________
- Riihimäen alueen poliisilaitokselle vain tiedustelut päivämääristä ja myynnissä olevista aseista sekä tarvittavista luvista
BMC
Lauri Hanhivaara
Viestit: 134
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 8:15 am

Re: Laiton ase

Viesti Kirjoittaja BMC »

garion kirjoitti:Juupa juu, taas tuli niin helvetin älykkäitä vastauksia, teillä ei taida tämä älykkyysosamäärä olla kengän numeroa suurempi ja ihan vain tiedoksi, olen käynyt harjavallassa juhlimassa viittasit tässä varmaankin bandidokseen, olen usein ollut heidän tallillaan. Ja tällä hetkellä olen heillä supporttina. Mutta ette tekään näytä paljon tietävän alamaailman toiminnasta kun ette hintaa osaa sanoa, mutta muuten vain auotte päätänne.
HAHHAH sut potkittii heti pois bandidos support ryhmästäkin, ja niin tais käydä muissakin ryhmissä :?: kas kun sä et tunne ketään harjavallan jäseniä, oon ihan varma ettet ole ikinä siellä käynyt etkä tule käymään! oot niin mustalaisen näköinenkin.. :)
annaanna

Re: Laiton ase

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Ketjun tarkoitus taitaa olla yhden aseen hankinta yhdelle nikille, mutta jospa kuitenkin mukaan mahtuisi pohdintaa laittoman aseen luontaisista ominaisuuksista ja sisäänrakentuneista mahdollisuuksista.
Ovat kuulemma erityisen kovassa
huudossa nämä laittomat aseet, kun niillä saa ja
voi ampua rikollisia virkalakimiehiä ja poliisia
ilman kiinnijäämisen riskiä.
Toista minuuttia jo oon ankarasti asiaa ajatellut, mutta ei vaan aukene.
Nyt valkeni! Loogisesti ajateltuna noissa poliisin asehuutokaupoissa on aina myynnissä vain laillisia aseita, joilla on mahdollisesti ammuttu virka- ja lakimiehiä ynnä poliiseita. Laittomia aseita ei siellä ole kaupan, koska ainakaan niitten laittomien aseitten käytön takia ei ole voinut kukaan kiinni jäädä. Jos kaupan on laittomia aseita, niin ne on kaikki vasikointien takia takavarikoituja.

Ja tässä on siis se pointti, miksi pitää hankkia itselleen laiton ase. Minimaalinen kiinnijäämisen riski.
Mut varottava selkäänpuukottavia ilmiantajia.

Ps. BMC: Garion täyttää mun mielestä perus-supporterin kaikki vaatimukset, varsinkin Sun "Harjavallan bandiksen". Heppu on valmis mihin tahansa. Kertautuu mielessäni yhteen toiseen samanmoiseen.
poikkeus
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 3:42 pm

Re: Laiton ase

Viesti Kirjoittaja poikkeus »

annaanna kirjoitti:Toista minuuttia jo oon ankarasti asiaa ajatellut, mutta ei vaan aukene.
Nyt valkeni! Loogisesti ajateltuna noissa poliisin asehuutokaupoissa on aina myynnissä vain laillisia aseita, joilla on mahdollisesti ammuttu virka- ja lakimiehiä ynnä poliiseita. Laittomia aseita ei siellä ole kaupan, koska ainakaan niitten laittomien aseitten käytön takia ei ole voinut kukaan kiinni jäädä. Jos kaupan on laittomia aseita, niin ne on kaikki vasikointien takia takavarikoituja.
Ja otettava vielä huomioon että ennen kuin sen aseen saa lunastettua itselle on oltava näyttää (poliisilta anottava) lupa hankkia kyseinen ase. Ja siinä haussahan pitänee ilmoittaa minkälaiseen tarkoitukseen asetta on käyttämässä (metsästys tai muu harrastus), missä ja onko harrastanut kuinka kauan (ainakin jos pistoolityyppisistä puhutaan, juu ne EI OO metsästysaseita pääsääntöisesti). Ilmeisesti .22:sta voisi käyttää riistan lopettamiseen (ansapyynnissä), mutta en ole ihan varma.
Poikkeus vahvistaa säännön .... vai miten se nyt meni
Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3734
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Re: Laiton ase

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

garion kirjoitti:En oikein tiennyt mihin osastoon laittaisin tämän, mutta koska kyseinen tavara liittyy vahvasti järjestäytyneeseen rikollisuuteen niin laitoin tänne. Eli osaako kukaan sanoa kuinka paljon maksaa laiton ase? Itse olen saanut kaksi täysin vastakkaista hintaa toinen väittää että kakskakkosen saisi 50-100 eurolla kun taas toinen väittää lähtöhinnaksi 500 euroa. Kumpi mahtaa olla lähempänä totuutta?
Lähinnä totuutta lienee se että sinä olet ihan täysi uuvatti.
Riippunee aika paljon kakskakkosesta, oli sitten laiton tai laillinen.

Joku ikivanha revolverin romu maksaa taatusti vähemmän kuin jonkun wannbe-kouluampujan kotoa varastettu tuliterä SIG.

Sinuna kuitenkin harkitsisin vielä toisenkin kerran ampuma-aseen hankkimista:
Todennäköisyys sille että sinulle / kaverillesi /viattomalle sivulliselle tai vaikka jopa ihan tarkoitetullekin ihmismaalille käy huonosti, kasvaa lähettyvilläsi varmasti aika korkealle jos aseistaudut....

Joka tapauksessa, parhaimmillaankin päädyt vain leivättömän pöydän ääreen.
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa
HyväJätkä
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2012 10:36 am

Re: Laiton ase

Viesti Kirjoittaja HyväJätkä »

Mulla olisi kyllä toisaalta myynnissä vanha ritsa(katajasta tehty), hinta normaalisti 35€ mutta koska kuminauha on poikki sen voi lunastaa kolmella kympillä... :D
T.Tulppu
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2012 10:15 pm

Re: Laiton ase

Viesti Kirjoittaja T.Tulppu »

Ja jokainen tee-se-itse-mies (vai miten se kirjoitetaankaan) näprää sellaisen itse sateenvarjosta ja puutarhaletkusta! :lol:
Vastaa Viestiin