Jukka Ruotsalaisen surma Jyväskylässä

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

Madeline_Poel
Harjunpää
Viestit: 296
Liittynyt: Su Maalis 15, 2015 6:13 pm

Jukka Ruotsalaisen surma Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

Muistaakohan kukaan tätä tapausta, joka sattui Jyväskylän Palokassa hiukan kyseenalaisessa maineessa olevilla Hakataloilla?

Vuosi oli suurinpiirtein 2004-2005, uhri oli muistaakseni syntynyt -77 tai -78.
Kolme miestä oli ryypiskelemässä (ja taidettiin siellä nauttia jotain muutakin), ja tekijä oli hermostunut Ruotsalaisen kehuskellessa naisseikkailuillaan.

Oli sitten huitonut saksilla (?) uhria päähän varsin ikävin seurauksin.
Tämä kolmas henkilö ei ollut tehnyt mitään Ruotsalaista auttaakseen, vaan ryypiskely oli vain jatkunut.

Kuulemani mukaan uhri olisi selvinnyt hengissä, jos apua olisi soitettu heti :shock: .

Tämä juttu kiinnostaa, koska olin samassa koulussa uhrin ja tämän kolmannen osapuolen kanssa. Tekijää en tunne, eiköhän tuo ole vapautunut jo ajat sitten.
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse

mikko1979
Hetty Wainthropp
Viestit: 459
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 5:09 pm

Re: Jukka Ruotsalaisen surma Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja mikko1979 »

Madeline_Poel kirjoitti:Muistaakohan kukaan tätä tapausta, joka sattui Jyväskylän Palokassa hiukan kyseenalaisessa maineessa olevilla Hakataloilla?

Vuosi oli suurinpiirtein 2004-2005, uhri oli muistaakseni syntynyt -77 tai -78.
Kolme miestä oli ryypiskelemässä (ja taidettiin siellä nauttia jotain muutakin), ja tekijä oli hermostunut Ruotsalaisen kehuskellessa naisseikkailuillaan.

Oli sitten huitonut saksilla (?) uhria päähän varsin ikävin seurauksin.
Tämä kolmas henkilö ei ollut tehnyt mitään Ruotsalaista auttaakseen, vaan ryypiskely oli vain jatkunut.

Kuulemani mukaan uhri olisi selvinnyt hengissä, jos apua olisi soitettu heti :shock: .

Tämä juttu kiinnostaa, koska olin samassa koulussa uhrin ja tämän kolmannen osapuolen kanssa. Tekijää en tunne, eiköhän tuo ole vapautunut jo ajat sitten.
Mikähän noilla Hakataloilla on, kun tuntuvat olevan huonossa maineessa useammallakin paikkakunnalla? Meillä on tuossa naapurissa juuri noita kyseisellä nimellä tunnettuja taloja ja kyllähän siellä on usein poliisit tai ambulanssi vierailleet ja joskus myös palokuntakin.

Metsäpirtti
Poliisikoira Rex
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 3:00 pm
Paikkakunta: Terenttilä

Re: Jukka Ruotsalaisen surma Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Metsäpirtti »

Nuo Hakatalot on tutut juurikin sen levottoman maineen vuoksi. Muista pentuna kuinka pelotti jakaa mainoksi kyseisiin taloihin, mutta pakkohan se oli. Haka-rakennusfirman tekemät kolme taloa olivat tuolloin Jyväskylän mlk:n vuokrataloja ja asumiskustannukset tais olla halvemmat kuin muissa kunnan taloissa. Siitäkin syystä ehkä niihin majoittui vähän enemmän noita "pienemmällä toimeentulevia" ja sos.toimen asiakkaita.

Tuosta porukasta kaikki oli ns. ulkonäkötuttuja, tosin meikäläistä nuorempaa väkeä joten senkään vuoks ei oltu enempää tekemisissä. En kyllä muista näin äkkiseltään yhtään lehtijuttua asian tiimoilta. Kyläpuheet vaan kun juttu tapahtui, oli pääpiirteittäin : "noh, sehän oli ajan kysymys" ja muuta vastaavaa. Olis mielenkiintoista löytää joku virallinen juttu tapauksesta. Tekijän kanssa olin jokunen vuos tapauksen jälkeen ammattini puolesta ohimennen tekemisissä, oli tuolloin muistaakseni avolla. Vuotta en muista. Tekijä oli minun käsityksen mukaan ihan ok tyyppi ja uhri ainakin kännissä ainainen suunsoittaja, tosin se ei ole hyväksyttävä syy tähänkään tapaukseen.

Madeline_Poel
Harjunpää
Viestit: 296
Liittynyt: Su Maalis 15, 2015 6:13 pm

Re: Jukka Ruotsalaisen surma Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

Muistaaksi keskisuomalaisessa oli joku pieni juttu tästä tapauksesta.
Tyyliin, että tekijä oli masentunut ja itsarin partaalla ja tämä kolmas osapuoli oli niin "peloissaan", että ei ollut uskaltanut apua hälyttää.
Joka tapauksessa surullinen juttu.
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse

marlboro
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: To Syys 10, 2015 9:58 pm

Re: Jukka Ruotsalaisen surma Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja marlboro »

Madeline_Poel kirjoitti:Muistaakohan kukaan tätä tapausta, joka sattui Jyväskylän Palokassa hiukan kyseenalaisessa maineessa olevilla Hakataloilla?

Vuosi oli suurinpiirtein 2004-2005, uhri oli muistaakseni syntynyt -77 tai -78.
Kolme miestä oli ryypiskelemässä (ja taidettiin siellä nauttia jotain muutakin), ja tekijä oli hermostunut Ruotsalaisen kehuskellessa naisseikkailuillaan.

Oli sitten huitonut saksilla (?) uhria päähän varsin ikävin seurauksin.
Tämä kolmas henkilö ei ollut tehnyt mitään Ruotsalaista auttaakseen, vaan ryypiskely oli vain jatkunut.

Kuulemani mukaan uhri olisi selvinnyt hengissä, jos apua olisi soitettu heti :shock: .

Tämä juttu kiinnostaa, koska olin samassa koulussa uhrin ja tämän kolmannen osapuolen kanssa. Tekijää en tunne, eiköhän tuo ole vapautunut jo ajat sitten.
Uhri oli syntynyt 1977. Samassa koulussa olin, samalla luokalla... Ei kauheasti yllättänyt kun kuulin kuolleen. Se haki huomiota ja osasi olla jutuillaan ärsyttävä.

Joskus ihan pikkuskidinä olin Jukan kanssa jonkin aikaa ihan hyviä kavereitakin. Se oli oikeasti sellainen aika herkkä poika jolla taisi (jälkeenpäin ajatellen) olla valtava isän kaipuu.

Tekijää en tunne, mutta kuulemani mukaan olisi ollut erään silloisen kioskinpitäjän poika ja ihan myös alunperin palokkalaisia. Jos näin niin olisi silloin ollut muutaman vuoden vanhempi. Mut en tuohon aikaan asunut enää Palokassa ja kaikki jutut kuultu tuopin ääressä.

Doctor Lecter
James Bond (Sean Connery)
Viestit: 16992
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Jukka Ruotsalaisen surma Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Mies tapettiin Jyväskylän maalaiskunnassa

Mies kuoli henkirikoksen uhrina Jyväskylän maalaiskunnassa lauantaina. Surmattu oli 27-vuotias.

Rikos tapahtui iltapäivällä kerrostaloasunnossa Keski-Palokassa. Epäilty otti yhteyttä poliisiin puhelimitse ja poistui sitten asunnosta. Alkuillasta mies ilmoittautui itse poliisille. 24-vuotias asunnon haltija on pidätetty.


Helsingin Sanomat
7.2.2005
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

ZakkFakk
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2014 2:15 pm

Re: Jukka Ruotsalaisen surma Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja ZakkFakk »

Olin muutamissa samoissa kotibileissä teininä 1990-luvulla samaan aikaan kuin Jukka ja hän osasi kyllä olla ainakin kännissä tosi rasittava. Haasteli riitaa vähän kaikkien kanssa vaikka ko. henkilö/t ei häntä olisi tuntenutkaan ja näin. Klassinen känniääliö.

En tiedä millainen ihminen Jukka oli selvinpäin, mutta ei yllätyksenä tullut aikanaan että vähintään pahoinpitelyn uhriksi olisi joutunut, tai sitten ihan henkirikoksen uhriksi niin kuin pääsi sitten käymään.

Vastaa Viestiin