Äiti tappoi tyttärensä ja itsensä 80-luvulla Hämeenlinnassa?

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

Tiikerinlilja
Nikke Knakkertton
Viestit: 192
Liittynyt: La Huhti 11, 2015 12:39 pm

Äiti tappoi tyttärensä ja itsensä 80-luvulla Hämeenlinnassa?

Viesti Kirjoittaja Tiikerinlilja »

Heippa!

Olin kotipaikkakunnalla käymässä ja porukoiden kanssa tuli puheeksi tälläinen tapaus. Itse tunsivat/tiesivät kyseisen tytön (samassa koulussa yms), mutta eivät muistaneet kaikkia yksityiskohtia.

Äiti siis tappoi itsensä ja 15-16 vuotiaan tyttärensä Hämeenlinnassa 80-luvun puolen välin jälkeen, n. 86 lopulla. Äiti ajoi autollaan tytär kyydissä Vanajaveteen rautatiesillan kohdalla ja auto/ruumiit löydettiin vasta parin kuukauden päästä seuraavan vuoden puolella. Tällöin oli liikkunut juttua, että syy murha-itsemurhalla oli se, että tytär olisi raskaana, mikä ei uskovaiselle äidille käynyt.

Onko mitään lisätietoa/muistikuvia tästä? Olen yrittänyt kaivaa tietoa tästä, mutta mitään ei ole löytynyt.

Kiitos!
Lennox
Poliisikoira Rex
Viestit: 272
Liittynyt: Su Huhti 29, 2007 11:40 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Äiti tappoi tyttärensä ja itsensä 80-luvulla Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Lennox »

Tiedän tapauksen, siis vain lehtijutun perusteella, ja se on aina kiinnostanut erityisesti, koska mitään syitä tapaukselle ei ole käynyt ilmi. Minulla on Alibin juttu tästä, yritän saada sen piakkoin linkitettyä. Kyseessä ovat siis Pirkko-Liisa ja Minnamari Kannisto.
Keep the city clean, keep the trash in jail.
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Äiti tappoi tyttärensä ja itsensä 80-luvulla Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Itselläni ei lehteä ole, mutta tästä on tosiaan 11/1986 Alibissa juttu "Murha & itsemurha vai kaksoitsemurha".
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8242
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Äiti tappoi tyttärensä ja itsensä 80-luvulla Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Näyttävät kuolleen hautakiven mukaan 9.9.1986, ja makoilevat saman kiven alla Vuorentakaan hautausmaalla.
Nää on vähän kinkkisiä juttuja, kun sitä onnettomuuden mahdollisuutta ei voida 100% varmuudella sulkea pois, mikäli ei mitään kirjettä ole jätetty jälkeläisille luettavaksi.

Oletettavasti kuitenkin oli itsari ja tyttären murha siinä ohessa.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Tiikerinlilja
Nikke Knakkertton
Viestit: 192
Liittynyt: La Huhti 11, 2015 12:39 pm

Re: Äiti tappoi tyttärensä ja itsensä 80-luvulla Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tiikerinlilja »

Kiitos lisätiedoista! :)
L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3073
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Äiti tappoi tyttärensä ja itsensä 80-luvulla Hämeenlinnassa?

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

HS 23.09.1986 äiti ja tytär autolla Vanajaan.jpg
HS 23.09.1986 äiti ja tytär autolla Vanajaan.jpg (79.5 KiB) Katsottu 3820 kertaa
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä
Mariangel
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ma Marras 03, 2008 2:00 am

Re: Äiti tappoi tyttärensä ja itsensä 80-luvulla Hämeenlinnassa?

Viesti Kirjoittaja Mariangel »

Ei liity rikosta tai liikenneonnettomuutta?

Mitä sitten on tapahtunut? Itse olen luullut, että tieltä ojaan tai muualle suistuminenkin olisi liikenneonnettomuus.

Surullinen tapaus kyllä. Onkohan sama paikka nykyään olemassa, ja onko se vaarallinen?
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Äiti tappoi tyttärensä ja itsensä 80-luvulla Hämeenlinnassa?

Viesti Kirjoittaja poikani »

Mariangel kirjoitti: Ti Syys 06, 2022 11:07 pm Ei liity rikosta tai liikenneonnettomuutta?

Mitä sitten on tapahtunut? Itse olen luullut, että tieltä ojaan tai muualle suistuminenkin olisi liikenneonnettomuus.
Todella oudosti ilmaistu. Ensin sanotaan, että ei liity liikenneonnettomuutta, ja sitten parin kappaleen päästä kuvaillaan liikenneonnettomuus.
????? ?? ??????.
Vastaa Viestiin