Vanha vankilamurha

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Afrikka
Olivia Benson
Viestit: 709
Liittynyt: Ti Loka 31, 2023 12:56 pm

Vanha vankilamurha

Viesti Kirjoittaja Afrikka »

Heippa, tuleeko kenellekkään mieleen ennen vuotta 2007 tapahtunutta vankilamurhaa tai -pahoinpitelyä, jossa vanginvartijan silmään olisi osuttu? Tosi heikot nämä mun googletaidot, löytyi vain 2004 vuoden vankilasurma, ei ole kuvausta vastaava.. uutisiakaan ei noin pitkältä ajalta löydy enää.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4118
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Vanha vankilamurha

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Afrikka kirjoitti: Ke Tammi 24, 2024 1:42 pm Heippa, tuleeko kenellekkään mieleen ennen vuotta 2007 tapahtunutta vankilamurhaa tai -pahoinpitelyä, jossa vanginvartijan silmään olisi osuttu? Tosi heikot nämä mun googletaidot, löytyi vain 2004 vuoden vankilasurma, ei ole kuvausta vastaava.. uutisiakaan ei noin pitkältä ajalta löydy enää.
Hello, Africa. Tuohon mainitsemaasi Pelson vankilamurhaan ja -yritykseen liittyvät myöhemmin ilmenneet vanginvartija Olli Mustosen silmäongelmat. Mustonen antoi murhapaikalla ensiapua eloon jääneelle kirveskurssin opettajalle. Toinen uhreista, vanginvartija, oli silloin jo menehtynyt.

Vaikka yöunet palasivat normaaleiksi hypnoosin ansiosta, saman vuoden aikana miestä alkoivat vaivata selittämättömät silmäongelmat.

– En tarkalleen muista, milloin oireilu alkoi, mutta silmiä alkoi särkeä ja ne verestivät. Syytä ei vielä tähänkään päivään mennessä ole löydetty, vaikka asiaa on tutkittu Oysin silmäpolilla. Moni työpäivä alkaakin särkylääkepurkkia avaamalla. Joskus on jäätävä sairauslomalle rauhoittamaan tilannetta, Mustonen kertoo.


Mustonen kokee, että jonkinlainen yhteys silmäoireilla taitaa olla myös stressiin.

– Olen miettinyt, voisiko silmien sairastelulla olla yhteyttä vankilapakoon liittyvien tapahtumien ja hypnoosin kanssa.

Vastaava ylilääkäri, dosentti Hannu Lauerma käyttää hypnoosia trauman hoidossa. Mustosen silmäoireet voivat Lauerman mukaan olla sattumaa, mutta myös traumasta johtuva tila. Traumaattinen tapahtuma käynnistää valtavan hormonimyrskyn, joka voi kertautua painajaisissa.

Trauman ja siihen liittyvien painajaisten ylläpitämä hormonaalinen myrsky ja kiihtyneisyystila aivoissa saattavat aiheuttaa kroonisia ja vakavia fyysisiä sairauksia.

Jos tila kroonistuu, eikä sitä päästä hoitamaan riittävän nopeasti, se jättää ikään kuin polttomerkin hermostoon.


https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/03/2 ... ista-alkoi
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Vastaa Viestiin