Harrastukset

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Harrastukset

Viesti Kirjoittaja Waja »

Kuka mitäkin harrastaa työn,opiskelun,oleilun ja elonsa ohessa.

Toisille harrastus muodostuu duuniksikin ja se on hieno olotila.Minulla on tietysti pitkän ikäni aikana ollut moniakin harrastuksia,jotkut jopa tuoneet rahallista hyvää,mutta myös harrastuksia joista olen nauttinut päinvastaisesta rahaliikenteestä.
Avataan yhdellä vieläkin jatkuvalla harrastuksella,biljardilla.Ei kuitenkaan sillä pool-pöydällä mikä yleensä baareista löytyy.
Sukellus oli myös yksi laji jota harrastin ihan tosissaan 80-luvulta lähtien,siinä pääsin aika pitkälle nykyasteikoillakin vertailtuna.
Ja sitten..
Du då...
Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Re: Harrastukset

Viesti Kirjoittaja Waja »

Harrastuksetkin voivat syrjäyttää ihmisen.Näin kävi Idolsista lähteneelle Lassi Valtosellekin.

Hesarin Nyt liitteessä Lassi kertoo oman näkemyksensä syrjäytymisensä syistä.Hän halusi harrastaa musiikkia kun toiset ikätoverit keskittyivät puhumaan mopoista ja pilluista.Näin siis syrjityksi joutumisestaan kertoi Lassi.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Harrastukset

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Waja kirjoitti:Harrastuksetkin voivat syrjäyttää ihmisen.Näin kävi Idolsista lähteneelle Lassi Valtosellekin.

Hesarin Nyt liitteessä Lassi kertoo oman näkemyksensä syrjäytymisensä syistä.Hän halusi harrastaa musiikkia kun toiset ikätoverit keskittyivät puhumaan mopoista ja pilluista.Näin siis syrjityksi joutumisestaan kertoi Lassi.
Tästä nähdään kuinka tyhmiä teinit ovat. Vähän huonompikin muusikon retale saa edes kohtuullista maakuntasuosiota nauttiessaan ns. laatupiparia kosolti. Ja kultalevytason rummuttaja hienoja moottoripyöriä ja harrasteautoja pihat täyteen.

Syrjäyttäjät nyt taas päätyvät usein tekemään ylitöitä maksaakseen yhtiövastiketta ja mukiloimaan toisiaan kebabkioskille.

Moni varmaan arvaakin, ettei minulla ole juurikaan "oikeita" harrastuksia, joskokaan satunnaista kuntoilua ja palloilu(urheilu)a lukuunlaskematta.
Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3727
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Re: Harrastukset

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

Minä ainakin harrastan tänne kirjoittelua ja "wajaiden" juttujen lukemista....
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa
mrs Nutcase
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 3:50 pm

Re: Harrastukset

Viesti Kirjoittaja mrs Nutcase »

Meinasin eka laittaa, että extreme-urheilulajeja, mutta sit hokasin, etteihän ne mulle mitään extremeä ole ja se, mikä on yhdelle extremeä, ei ole sitä jollekin toiselle. Eli jos oikeesti harrastaisin sellaisia, niin menisin esim pelaan koripalloa, vaan en uskalla :roll:
Sasse75
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 4:48 pm

Re: Harrastukset

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

Mulla on kaksi sakemannia ja niitten kanssa tietenkin tulee lenkkeiltyä ja ryvettyä pitkin metsiä. Kesäisin notkun mökillä touhuamassa milloin mitäkin, talvisin notkun koneella minfossa, feissarissa jne. :D Ja luen ympäri vuoden! Sekopäät, kriminaalit ja sairaat mielet kiinnostavat. :oops:
"Every saint has a past. Every Sinner has a future."
mrs Nutcase
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 3:50 pm

Re: Harrastukset

Viesti Kirjoittaja mrs Nutcase »

Sasse75 kirjoitti:Sekopäät, kriminaalit ja sairaat mielet kiinnostavat. :oops:
Näin myös täällä.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Harrastukset

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Olisipa nyt harrastus mulle keksittynä näin: tutkia sairaista mielistä kiinnostuneiden mielenliikkeitä ja synkkyyttä. Sellaisesta vaan voi joutua maksamaan sen kovimman hinnan.

Vai onko kyseessä vain kirjoittajien yritys verhota asia noin? Kun ei kuulemma ole oikea harrastus minfoilu.
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Harrastukset

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Ei tahdo olla enää aikaa erikoisesti harrastaa mitään... Kaikki aika kuluu siihen, opiskella useita kieliä ja etsiä netistä vieraskielisiä sivustoja ja lehtiartikkeleita, kirjojen lukemista muutenkin ja lisäksi vielä kirjoitan itsekin. Unohtamatta tämän tietokoneen vaatimaa aikaa, kun täytyy pitää kone ajan tasalla ja kunnossa, jos tulee probleemia. Just tein ison urakan kun laitoin taas koneen alusta saakka iskukuntoon, meni siihenkin aikaa. Vielä tuo intohimoinen musiikin kuuntelu, en oel aikoihin ehtinyt enää soittamaan itse, sähköurut olleet pitkän aikaa käyttämättä. Liikuntaa kuntopyörällä... siinähän se aikaa kuluu..
Gods made heavy metal.
Avatar
Samppalainen
Harjunpää
Viestit: 332
Liittynyt: To Loka 27, 2016 4:25 pm

Re: Harrastukset

Viesti Kirjoittaja Samppalainen »

mrs Nutcase kirjoitti:
Sasse75 kirjoitti:Sekopäät, kriminaalit ja sairaat mielet kiinnostavat. :oops:
Näin myös täällä.
Onkos täällä muuten näitä massamurhan harrastajia paikalla?

Koulusurman valmistelusta syytetty nainen: ”Se oli sellainen harrastus mulle”
Nainen kertoi samaistuneensa Jokelan kouluampujaan ja tunteneensa sääliä tätä kohtaan.

KAUPUNKI 14.11.2016 10:10 Päivitetty: 14.11.2016 19:18
Susanna Reinboth HELSINGIN SANOMAT


Kuva
Koulusurman valmistelusta epäiltyä helsinkiläisnaista saatetttiin käräjäsaliin perjantaina, kun jutun pääkäsittely alkoi.
KOULUSURMAN valmistelusta syytetty 21-vuotias nainen asteli maanantaina käräjäsaliin näyttävästi tuulettaen. Istunnossa hän kertoi selkeästi ja rauhallisesti, miten hän päätyi suunnittelemaan iskua.

Kaikki oli alkanut koulusurmaan liittyneestä unesta, jonka hän oli nähnyt heinäkuussa 2014. Kun hän heräsi, masennus tuntui olevan tiessään.

”Oli mukava, kevyt fiilis.”

Unen jälkeen hän alkoi haalia mahdollisimman paljon tietoa koulusurmista, erityisesti Jokelasta. Aluksi hän tunsi sääliä Jokelan kouluampujaa kohtaan, koska hän tiesi miehen olleen yksinäinen ja kiusattu.

”Jollain tavalla samaistuin häneen. En ajatellut, onko teko oikein vai väärin.”

Vähitellen naiselle alkoi syntyä ajatus, että hän haluaa itsekin tehdä koulusurman. Kohde olisi ollut hänen entinen koulunsa Kokkolassa. Koulua kohtaan hänellä ei ole ”mitään huonoja fiiliksiä”.

”Mua on kyllä kiusattu koulussa, mutta se tapahtui ala-asteella. En koe, että olisi jäänyt traumoja.”

NAISEN MUKAAN teko ei olisi ollut kosto koululle, vaan kyse oli pikemminkin jonkinlaisesta hyvityksestä Jokelan koulusurmaajalle.

”Menetetyt henget olisivat tavallaan uhrilahjoja hänelle.”


Nainen koki, että hän sai voimaa kiinnostuksestaan joukkomurhiin. Elämä tuntui mielekkäältä.

”Se oli sellainen harrastus mulle. Oli hienoa, kun tunsi kiinnostusta johonkin asiaan.”

Nainen kiisti yrittäneensä hankkia muita aseita kuin 22-kaliiperin pistoolia. Syyttäjän mukaan nainen oli aikeissa ostaa myös muun muassa rynnäkkökiväärin ja katkaistun haulikon.

ASEEN HÄN yritti ostaa mieheltä, johon hän tutustui ollessaan psykiatrisessa hoidossa sairaalassa. Nainen otti pikavippejä ja maksoi miehen tilille yhteensä noin 2 600 euroa. Asetta hän ei kuitenkaan koskaan saanut.

Mies kertoi perjantaina käräjäoikeudessa, ettei hänellä ollut tarkoitusta tai edes mahdollisuuksia hankkia naiselle aseita. Hän halusi vain saada naiselta rahaa.

Nainen otettiin kiinni syyskuussa.

”Kyllä mua kaduttaa. Kyllä mua harmittaa tosi paljon, mutta tilanne on nyt tämä. Täytyy hyväksyä tämä.”

Naista syytetään muun muassa törkeän henkeen tai terveyteen kohdistuvan rikoksen valmistelusta. Syyttäjä vaatii STT:n mukaan hänelle kolmen ja puolen vuoden vankeusrangaistusta.

Lähde: Hs

Itse harrastin väkivaltaa, linnaan täytyy kohta lähteä kertaamaan harrastukseni tiimoilta. Harmi kyllä yksittäiselle ihmiselle, ettei minua ole vieläkään diagnosoitu hulluksi. Siis loppuu tämä näppäily. Nooh, linnassa voin näppäillä sitten taas pleikkaria ja (omaa)pippeliä.
“Ajattele miten tyhmä keskiverto ihminen on ja pidä mielessä, että puolet heistä on sitäkin tyhmempiä.”
- George Carlin
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Re: Harrastukset

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

No niin... moottoripyörät nimeltään Harley-Davidson ovat semmoisia pikku harrastuksia minulle jo toissa vuodesta alkaen... sitä ennen rojaalit (Royal Enfieldit) olivat pitkään osa minun tekemisiäni jopa lähes kakskymppiä vuotta ennen hairahtumistani harrikoihin.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Avatar
Samppalainen
Harjunpää
Viestit: 332
Liittynyt: To Loka 27, 2016 4:25 pm

Re: Harrastukset

Viesti Kirjoittaja Samppalainen »

Mäsä-Masa kirjoitti:No niin... moottoripyörät nimeltään Harley-Davidson ovat semmoisia pikku harrastuksia minulle jo toissa vuodesta alkaen... sitä ennen rojaalit (Royal Enfieldit) olivat pitkään osa minun tekemisiäni jopa lähes kakskymppiä vuotta ennen hairahtumistani harrikoihin.
Mulla ollut muutama kottarainen, sitten pari jammua samasta lajista. Sitten tuli kallis hairahdus muoviluoteihin. Nyt aikomukset jatkaa Mäsä-Masan linjoilla. Ei oo ennää nuori, kaunis&rohkee nääs.

Muista harrastuksista voisin mainita koripallon. Tai siis haaveilen josko voisin yhä alkaa vähä testaileen, viime kesänä uskaltauduin jo heittelemään johonki. Paikat vaan aika romuna - vähä ku P. Vehkosella aikanaan. Tai ei niin romuna kuitenkaan.
“Ajattele miten tyhmä keskiverto ihminen on ja pidä mielessä, että puolet heistä on sitäkin tyhmempiä.”
- George Carlin
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Re: Harrastukset

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Samppalainen kirjoitti: Mulla ollut muutama kottarainen, sitten pari jammua samasta lajista. Sitten tuli kallis hairahdus muoviluoteihin. Nyt aikomukset jatkaa Mäsä-Masan linjoilla. Ei oo ennää nuori, kaunis&rohkee nääs.
Muista harrastuksista voisin mainita koripallon. Tai siis haaveilen josko voisin yhä alkaa vähä testaileen, viime kesänä uskaltauduin jo heittelemään johonki. Paikat vaan aika romuna - vähä ku P. Vehkosella aikanaan. Tai ei niin romuna kuitenkaan.
Tervetuloa mukaan harrastamaan... mutta minullakin paikat romuina hirvikolarin jäljiltä, erityisesti vasen olkapää vihoittelee. Olin kuolla, mutta en välitä.
Kuitenkin minulla on jo uusi harrikka hankittuna. Jos ei uskalleta hankkia uutta pärrää muutaman viikon sisällä onnettomuudesta, niin ei milläänkään. Eräs toveri ei ole vieläkään hankinnut uutta pärrää, vaikka hänen omasta onnettomuudestaan on kulunut jo kaksi vuotta.
PS. En ole niitä urheilumiehiä, mutta minun on pakko kuntoilla välillä jo ikäni puolesta.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Cmoney
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Su Syys 28, 2008 4:50 am

Re: Harrastukset

Viesti Kirjoittaja Cmoney »

2 pitkäaikaista harrastusta mulla nykyään on, karting ja suunnistus.
Joukkuelajit ei ole niin mua varten kenties niihin epäsopivamman pelisilmän takia :)
Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Harrastukset

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Kuntosali kuuluu harrastuksiin, nyt taas ollut taukoa. Nautin kuntosaleilusta, vapaammat ajat mennä ja tulee aina energiaa.

Samppalainen, luin vankilaanmenosta väkivaltaisuussyistä "ei kait sentään" - fiilingillä. Rauhan mies on lopulta vahvempi mies itselleen (koska itsehillintä on vahvuutta), zeniä kehiin. Peace out.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
Vastaa Viestiin