Rasistiset sivut netissa (kalamies)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Musta Nuoli
Frank Drebin
Viestit: 387
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 1:17 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Musta Nuoli »

ruoska kirjoitti:
Musta Nuoli kirjoitti:
Wikissä toimii huomattavan paljon ns. punavihreää maailmanparantaja-aktivistiporukkaa
Näyttää tämä toisen laidan ääriaines pesiytyneen tänne.
Siitä en tiedä mitään, itse en ainakaan laske itseäni mitenkään "oikeistolaiseksi" siinä mielessä, mitä sillä yleensä tarkoitetaan. En vain pidä (väkivalta)rikollisista, oli ihonväri mikä hyvänsä, enkä näin ollen hyväksy sitä, että rikolliset saisivat synninpäästön (tai heidän teoistaan tulisi vaieta) etnisen taustansa vuoksi. Tästä oli kyse esim. wikipedian Abdigadir Osman Hussein -jutussa, jossa nimimerkki "kalamies" yritti saada poistettua (ja samalla hävitettyä koko asian wikiä käyttävien ihmisten tietoisuudesta) kahteen lapseen kohdistuneet julmat teot vain sillä perusteella, että artikkeli somalialaissyntyisestä murhaajasta "lisäisi rasismia". Minun näkökulmastani moinen toiminta on käänteisrasismia, jossa tietty etninen ryhmä saa erikoiskohtelua ihonvärinsä vuoksi, ja valtaväestö ei.

Itse olen tasa-arvoinen ihminen: lähtökohtaisesti en pidä ihmisistä ennen kuin toisin todistetaan, riippumatta iästä, sukupuolesta, ihonväristä, uskonnosta, sukupuolisesta suuntautumisesta tai poliittisesta näkökannasta. Misantrooppinen egalitarismi kunniaan!

EDIT: Niin, sitten kun toisin todistetaan, ihmisistä voi pitää täysin riippumatta taustasta. Omiinkin kollegoihini, tuttaviini ja ystäviini on kuulunut/kuuluu varsin monenlaista väkeä, monesta maasta. Ei ole koskaan ollut ns. kansainvälisissä konferensseissakaan mitään ongelmia kenenkään kanssa kansallisuuden/etnisyyden takia. Ei-suomalaisista varsinkin aasialaiset ovat keskimäärin erittäin työteliästä, ystävällistä ja älykästä väkeä, jotka valitsevat ns. kahviloissa maleksimisen sijaan (korkea)koulutuksen.
"Let each note I now play
be a black arrow of death
sent straight to the hearts
of all those who play false metal"

Musta Nuoli
Frank Drebin
Viestit: 387
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 1:17 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Musta Nuoli »

Samarina kirjoitti:
ruoska kirjoitti:
Samarina kirjoitti: mä olen hieman kyllästynyt siihen, että jos asiat ei mene näiden vähemmistöjen mielen mukaan, vedetään esiin tämä legendaarinen rasistikortti.
Ja sitten tilastoa tästä "rasistikortin" esiinvedosta. Tää on taas näitä mitä kaikki puhuu, mutta todellisia juttuja ei oikein löydykään.

Itse olen kuullut lukemattomia kertoja että ulkomaalaiset käyttää "rasistikorttia" koskaan en ole itse sitä kuullut ulkomaalaistem käyttävän. Silti jokainen rasisti osaa kertoa kuinka sitä kokoajan käytetään vaikkeivät itsekään tiedä koska semmoista on tapahtunut.
Heeeii... :shock: Sanoitko sä mua rasistiksi!! :x :lol:

No myönnetään, että tuo kertomani juttu on esimerkki ihan oikeasta elämästä. Puhuin nyt omasta kokemuksesta, en tilastolliselta pohjalta. Tilastoja en ole aiheesta löytänyt, enkä tiedä edes tilastoidaanko noita. Muuten kuin tehdyt rikosilmoitukset. Jos joku löytää niin linkkiä/tietoa ihmeessä. Rasistiksi en itseäni luokittele.
Nimimerkki "Ruoskahan" juuri demonstroi rasistikortin mallikelpoista käyttöä, ja sehän kohdistui juuri sinuun, Samarina. Eli kun kerroit omiin kokemuksiisi pohjautuvan todellisen esimerkin, sinua vastaan hyökättiin lauseella "jokainen rasisti osaa kertoa jne". Tällöin sinun tapauksesi rinnastettiin yleiseen rasismiin, jolloin jouduit puolustuskannalle sen sijaan, että oma kokemuksesi otettaisiin sellaisenaan vastaan.

Näinhän rasismikortin käyttö yleensäkin toimii: mistä tahansa yksittäisestä ongelmasta tai tapahtumasta saadaan tehtyä "rasistinen" leimaamalla vastapuolen edustaja rasistiksi, jolloin keskustelu yleensä päättyy siihen ja itse asia hautautuu.

Kaikissa ihmisryhmissä on hyväksikäyttäjiä ja huijareita - myös etnisissä vähemmistöissä. Nämä vähemmistöjen vähemmistöt käyttävät tarvittaessa surutta "rasismikorttia", aivan samoin kuin etnisen enemmistön valkoiset rikolliset esittävät usein itsensä yhteiskunnan uhreina, joiden rikokset johtuvat kaikesta muusta paitsi heistä itsestään.
"Let each note I now play
be a black arrow of death
sent straight to the hearts
of all those who play false metal"

Musta Nuoli
Frank Drebin
Viestit: 387
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 1:17 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Musta Nuoli »

Lauryn kirjoitti:
vasikka kirjoitti:Olikohan tuokin muka niin törkeä juttu, että piti ihan kunnianloukkauksesta tuomita.
Hän oli sanonut vihreiden valtuutetulle Roda Hassanille jotain sen suuntaista, että tämä kasvattaa kotonaan rikollisia.
Mitäpä, jos minä tulisin sinun työpaikallesi kertomaan että lapsistasi tulee rituaalimurhaajia siksi että sinä satut käymään kirkossa?
Tästä Olavi Mäenpään tapauksesta vielä sen verran, että mieshän ei saanut tuomiota rasismista, vaan pelkästään kunnianloukkauksesta. Sellaisen voi saada kuka tahansa, joka herjaa ihan "valtaväestöönkin" kuuluvaa.

Ja vaikka en oikeastaan haluaisi Mäenpäätä puolustaakaan (mies on kärkäs populisti), niin oikeudenmukaisuuden nimissä kerrataan vähän jutun taustaa, jonka tuomarikin otti huomioon: Mäenpään kommentti Hassanin lastenkasvatuksesta oli heitetty valtuustokeskustelussa, jossa oli juuri otettu esille se, että useat Turun kaupunginvaltuutetut olivat antaneet saamansa henkilökohtaiset bussikortit lapsilleen (ainakin aiemmin valtuustossa ollut Janina Andersson, Hassanista en ole varma, mutta keskustelun luonteen perusteella on syytä olettaa Mäenpään näin epäilleen).

Bussikorttien antaminen lapsille ei ole iso asia, mutta on kuitenkin selkeä huijaus/etujen väärinkäyttö (varsinkin J.Anderssonin kohdalla on otettava huomioon, että kansanedustajalla olisi varmaan ollut varaa ostaa myös lapselleen oma kuukausikortti, eikä vetää välistä valtion/kunnan kassasta). Mäenpää ei siis suinkaan viitannut Hassanin lasten muuttuvan rikollisiksi tämän etnisen taustan takia, vaan siksi, että Mäenpään mukaan Hassanin lapsille näytetään pienestä pitäen esimerkkiä etuuksien huijaamisesta, jolloin "kotona kasvatetaan rikollisia".

Ihonvärillä ei ollut tässä tapauksessa tekemistä asian kanssa, eikä Hassanin islaminuskon. Bussikorttikeskustelun taustat olivat muualla. Olisikin ollut kiintoisaa tietää, olisiko tuomiota tullut, jos Mäenpää olisi tokaissut näin Janina Anderssonille, jonka poika käytti pidempäänkin äitinsä vapaakorttia.

Itse en kylläkään pidä bussikortin väärinkäyttöä aivan niin vakavana "rikoksena", että sen nojalla toinen kaupunginvaltuutettu voisi syytellä toista ihan miten tahansa, joten Mäenpää ansaitsi muodolliset sakkonsa.
"Let each note I now play
be a black arrow of death
sent straight to the hearts
of all those who play false metal"

ubuntus
Remington Steele
Viestit: 217
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 8:47 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ubuntus »

Musta Nuoli kirjoitti:
Lauryn kirjoitti:
vasikka kirjoitti:Olikohan tuokin muka niin törkeä juttu, että piti ihan kunnianloukkauksesta tuomita.
Hän oli sanonut vihreiden valtuutetulle Roda Hassanille jotain sen suuntaista, että tämä kasvattaa kotonaan rikollisia.
Mitäpä, jos minä tulisin sinun työpaikallesi kertomaan että lapsistasi tulee rituaalimurhaajia siksi että sinä satut käymään kirkossa?
Tästä Olavi Mäenpään tapauksesta vielä sen verran, että mieshän ei saanut tuomiota rasismista, vaan pelkästään kunnianloukkauksesta. Sellaisen voi saada kuka tahansa, joka herjaa ihan "valtaväestöönkin" kuuluvaa.

Ja vaikka en oikeastaan haluaisi Mäenpäätä puolustaakaan (mies on kärkäs populisti), niin oikeudenmukaisuuden nimissä kerrataan vähän jutun taustaa, jonka tuomarikin otti huomioon: Mäenpään kommentti Hassanin lastenkasvatuksesta oli heitetty valtuustokeskustelussa, jossa oli juuri otettu esille se, että useat Turun kaupunginvaltuutetut olivat antaneet saamansa henkilökohtaiset bussikortit lapsilleen (ainakin aiemmin valtuustossa ollut Janina Andersson, Hassanista en ole varma, mutta keskustelun luonteen perusteella on syytä olettaa Mäenpään näin epäilleen).

Bussikorttien antaminen lapsille ei ole iso asia, mutta on kuitenkin selkeä huijaus/etujen väärinkäyttö (varsinkin J.Anderssonin kohdalla on otettava huomioon, että kansanedustajalla olisi varmaan ollut varaa ostaa myös lapselleen oma kuukausikortti, eikä vetää välistä valtion/kunnan kassasta). Mäenpää ei siis suinkaan viitannut Hassanin lasten muuttuvan rikollisiksi tämän etnisen taustan takia, vaan siksi, että Mäenpään mukaan Hassanin lapsille näytetään pienestä pitäen esimerkkiä etuuksien huijaamisesta, jolloin "kotona kasvatetaan rikollisia".

Ihonvärillä ei ollut tässä tapauksessa tekemistä asian kanssa, eikä Hassanin islaminuskon. Bussikorttikeskustelun taustat olivat muualla. Olisikin ollut kiintoisaa tietää, olisiko tuomiota tullut, jos Mäenpää olisi tokaissut näin Janina Anderssonille, jonka poika käytti pidempäänkin äitinsä vapaakorttia.

Itse en kylläkään pidä bussikortin väärinkäyttöä aivan niin vakavana "rikoksena", että sen nojalla toinen kaupunginvaltuutettu voisi syytellä toista ihan miten tahansa, joten Mäenpää ansaitsi muodolliset sakkonsa.
Jahas noinko se menikin?? Sakko oli ihan oikeutettu tuomio myös minun mielestäni. Onko tästä yritetty taas väkisellä tehdä rasistista juttua?

Avatar
Zodiac
Agentti Scully
Viestit: 674
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 7:58 pm

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

Venäjällä uusnatsit mestaavat nykyään maahanmuuttajia. Ainakin äsken näkemäni videon perusteella...

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Zodiac kirjoitti:Venäjällä uusnatsit mestaavat nykyään maahanmuuttajia. Ainakin äsken näkemäni videon perusteella...
Ja sekös oli sitten hyvä video..Mihinhän tämä maailma vielä menee..
Totuus on tarua ihmeellisempää

ruoska
Lauri Hanhivaara
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 5:10 pm

Viesti Kirjoittaja ruoska »

[quote="Musta Nuoli
Nimimerkki "Ruoskahan" juuri demonstroi rasistikortin mallikelpoista käyttöä, ja sehän kohdistui juuri sinuun, Samarina. Eli kun kerroit omiin kokemuksiisi pohjautuvan todellisen esimerkin, sinua vastaan hyökättiin lauseella "jokainen rasisti osaa kertoa jne".[/quote]

Tai sitten kerroin vain omiin kokemuksiini pohjautuvan todellisen esimerkin jonka jälkeen sinä hyökkäsit minua vastaan kertomalla minun käyttävän mallikelpoisesti "rasistikorttia" jne.

Musta Nuoli
Frank Drebin
Viestit: 387
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 1:17 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Musta Nuoli »

Zodiac kirjoitti:Venäjällä uusnatsit mestaavat nykyään maahanmuuttajia. Ainakin äsken näkemäni videon perusteella...
Sinänsä kiinnostavaa, että Venäjällä perustellaan lähes kaikkea "fasisminvastaisuudella" (kuten taannoin Viron suurlähetystön kivitystä ja levottomuuksia), mutta oikeastihan maa itsessään alkaa muistuttaa fasistista mallimaata, josta edesmennyt Aatukin olisi ylpeä.

Putinia fanaattisesti kannattavat ja väkivaltaisuuksia tekevät "Nuorisojoukot" rinnastuvat Hitler-Jugendiin tai SS-joukkoihin, eri etnisiä ryhmiä vainotaan herkeämättä ja uusnatsit teloittavat ulkomaalaisia. Maassa on myös erittäin voimakas juutalaisvastaisuus. Valtio kontrolloi mediaa, yksi johtaja on korotettu yli-inhimilliseksi, käytännössä kaikki puolueet tukevat yhtä miestä paria näennäistä marginaalipuoluetta lukuunottamatta.

Maan voimannäytteet perustuvat "valtion" eli Äiti Venäjän mahdin ylitseampuvaan esittelemiseen propagandamielessä (taannoisissa jääkiekon MM-kisoissakin puffattiin talviolympialaishakemuksia, jotka sitten saatiinkin vuodelle 2014), ja samalla naapurivaltioille esitetään vaatimuksia ja uhkailuja (mm. Viron patsasjupakka, Suomen puutullit, rekkajonot, sähkönjakelun kanssa kikkailu) tai niiden aluerajoista ei piitata (ylilennot Suomeen ja muualle). Samalla varustaudutaan todella voimallisesti ja tehdäänkin sotilaallisia operaatioita mm. naapurimaa Georgiassa.

Jos tuohon ylle vaihtaisi tilalle Saksan, sotavarustelun, sudeettialueiden vaatimisen ja olympialaiset '36 (etnisistä vainoista puhumattakaan), niin tutulta kuulostaisi. Termi "fasisminvastaisuus" onkin Venäjällä lähinnä sanahelinää ja propagandaa, mediapeliä jolla yritetään esittää oma öykkäröinti ja uhkailu viattomana puolustautumisena.

Eipä ole mikään muuttunut itänaapurissa - samalla tavallahan sitä "Suomi ampui Mainilan laukaukset, jolloin Neuvostoliiton oli puolustauduttava hyökkäyssodalla". Saapa nähdä, milloin taas joku muutaman miljoonan asukkaan naapurimaa jossain itä-Aasian puolella "hyökkää" Venäjälle, jolloin maan on aivan pakko puolustaa itseään ja ottaa naapurin luonnonvarat haltuunsa. Länsi-Eurooppaan Venäjä ei sentään toistaiseksi uskalla tosissaan tulla, ei ainakaan Nato-maihin. Saapa nähdä, onko jossain vaiheessa tarvetta taas solmia tiukempia ystävyys-, yhteistyö- ja avunantosopimuksia, ja missä muodossa niitä vaaditaan. Vai muistellaanko idässä jonain päivänä kaiholla niitä aikoja, jolloin Suomikin oli osa Venäjää?
"Let each note I now play
be a black arrow of death
sent straight to the hearts
of all those who play false metal"

Minney Magia
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: To Elo 16, 2007 9:33 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Minney Magia »

Jos tähän nyt jotain voi vielä heittää, niin oman mielipiteeni, joka on: Niin kauan kun yksikin Suomalainen asuu ja elää köyhyysrajan alapuolella( ja voin vakuuttaa, että heitä on paljon), ei pitäisi ottaa mamuja tänne hyysättäväksi!
Eri asia ovat he, jotka tulevat tänne oikeasti tekemään töitä, jotka eivät Suomalaisille kelpaa, syystä tai toisesta.
En ole rasisti, vaan pakolaisvastainen.....ja tasan niin kauan, kun meillä on tämä tilanne oman maan kansalaisilla! :evil:
Kaikki selviää joskus! Jos jokin ei ole selvinnyt,
kysymyksessä ei olekaan loppu.

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Tiedätkö mikä tilanne Suomella ja Suomen kansalaisilla olisi sen jälkeen, jos pakolaisluukut iskettäisiin kokonaan kiinni? Mietipäs pidemmälle tätä asiaa, Suomen taloutta pyörittää moni moni maa itsemme lisäksi. Kannattaako tuolle linjalle lähteä? Ei kannata mikäli halutaan pitää suhteet ja rahahanat auki muihin maihin. (näin lyhyesti ja karrikoidusti selitettynä, vaikka toki asia on laajempi ja voin siitä jauhaa myöhemmin jos on aikaa, heh.)

Minney Magia
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: To Elo 16, 2007 9:33 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Minney Magia »

Juu juu! Kyl mä ymmärrän tuonkin kannan, mutta mua vaan ärsyttää katsoo, kun naapurin Suomalaislapset kulkee "kirppariryysyissä" samaan aikaan, kun nämä "muualta tulleet" tulee vastaan yli sadan eken farkuissa, jne.
Kirpparilta saa kyllä ihan hyviä kuteita(haen itsekin välillä), mutta eipä tunnu mamuille kelpaavan.
Kaikki selviää joskus! Jos jokin ei ole selvinnyt,
kysymyksessä ei olekaan loppu.

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Minney Magia kirjoitti:Juu juu! Kyl mä ymmärrän tuonkin kannan, mutta mua vaan ärsyttää katsoo, kun naapurin Suomalaislapset kulkee "kirppariryysyissä" samaan aikaan, kun nämä "muualta tulleet" tulee vastaan yli sadan eken farkuissa, jne.
Kirpparilta saa kyllä ihan hyviä kuteita(haen itsekin välillä), mutta eipä tunnu mamuille kelpaavan.
Kyllä ainakin 90% maahanmuuttajista jotka oli samassa koulussa kun ite niin kulki 2 euron Mattinykäs-farkuissa suoraan kirpputorilta. Liekköhän tässä se ilmiö, että toisiin asioihin kiinnittää paremmin huomiota? Toki porukalla on myös niitä sadan euron farkkuja (niin suomalaisil kuin ulkomaalaisilla), taitaa itellänikin olla sellaiset jalassa :D Ja eräs henkilö selitti minulle tummien kulttuuria sen verran, että pitää näyttää menestyvälle, hyvälle ja rikkaalle vaikka ei olisi vara siihen, tyyliin ostaa kalliit kuteet ja olla vaikka himassa syömättä. Tiedäppä sitten.

Minney Magia
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: To Elo 16, 2007 9:33 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Minney Magia »

Ehkä meidän ei pidä alkaa tästä ollenkaan!?! :)
Mulla ei siis ole mitään ulkomaalaisia vastaan, mutta käy nämä Suomalaislapset sääliksi. Päivittäin näen ikkunasta kun he kulkevat "huonoissa" vaatteissa kalliisti puettujen mamujen kanssa.
Jne.,jne....Ei jaksa enää...pitää mennä nyt...moi! :)
Kaikki selviää joskus! Jos jokin ei ole selvinnyt,
kysymyksessä ei olekaan loppu.

kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Minney Magian kommenteista sen verran, että minäkin olen kyllä joskus ihmetellyt miten joillakin pakolaisperheillä voi olla varaa esim. uuteen/uudehkoon autoon, lapsilla ja vanhemmilla viimeisimmän muodin mukaiset vaatteet ja asusteet, hienot TV:t, elektroniikkalaitteet ja perheenisä työttömänä, äiti kotiäitinä (useita lapsia). Näitä heidän hankintojaan ei kyllä noilla varoilla (lapsilisät, työttömyyskorvaus, vanhempainraha, kotihoidontuki) hankita. Eikä sillä vaikka kuinka ostettaisiin ruoat halvalla isoissa pakkauksissa ja tehtäisiin kotona ruoat. Itsekin olen joskus elänyt hyvinkin köyhästi ja tiedän, että silloin ei ole varaa muotivaatteisiin eikä uuteen autoon.

Mutta osalla pakolaisista onkin "salaisia pankkitilejä" ulkomailla. Kannattaa muistaa, että pakolaiseksi pääseminen on kovin hankalaa ja usein sieltä tuleekin se maan varakkain yläluokka. Ainahan se on näin mennyt, että varakkaimmat ja vaikutusvaltaisimmat pääsee ja heikoimmat jää jalkoihin.

Toki niitä aidosti köyhiäkin pakolaisia on, mutta kyllä osa on todellakin sellaisia, että rahaa on ulkomailla ja muutenkin oltu maan yläluokkaa siellä kotimaassa.

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

kahvitar kirjoitti:
Mutta osalla pakolaisista onkin "salaisia pankkitilejä" ulkomailla. Kannattaa muistaa, että pakolaiseksi pääseminen on kovin hankalaa ja usein sieltä tuleekin se maan varakkain yläluokka. Ainahan se on näin mennyt, että varakkaimmat ja vaikutusvaltaisimmat pääsee ja heikoimmat jää jalkoihin.
Oho, tuota en ole kuullutkaan aiemmin, äärimmäisen mielenkiintoista. Perustuuko tämä mihin muuhun kun sinun väittämään? Vaikka järkeenkäyvältähän tuo kuulostaa.

Vastaa Viestiin