Poliisille kertominen?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
tuuli
Sofia Karppi
Viestit: 449
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 1:54 am
Paikkakunta: Pori

Poliisille kertominen?

Viesti Kirjoittaja tuuli »

En tiennyt oikein, mihin osioon tämän laittaisi niin lykätään tänne. Olen pariinkin kertaan joutunut tilanteeseen, että joku (yleensä muutaman kaljan jälkeen) on uskoutunut minulle jossain henkirikokseen liittyvässä asiassa. Noh, ensimmäisen jätin omaan arvoonsa, koska juttu ei vaikuttanut mitenkään uskottavalta. Kertoi laittaneensa pään poikki joltain entisen naisystävänsä salarakkaalta (näin vapaasti tulkittuna). Sanoi tämän "kuolleen" nimenkin, mutta äijällä nyt muutenkin juttu lentää ja kai tuosta nyt jossain olisi kirjoitettukin.. Varsinkin, jos tekijä ei olisi selvillä..

Toinen tapaus: Mies (eri henkilö kuin edellä mainittu) selitti, että hänen sukulaisensa tapettiin ja tämän uhrin ystävät olivat sitten kysyneet tältä mieheltä, joka minulle tapausta selitti (muutaman oluen jälkeen jälleen..), että saavatko ottaa hengiltä tämän tappajan, johon mies ei ensin antanut lupaa, mutta vuosia myöhemmin totesi samaan kysymykseen "tehkää, mitä haluatte" (ja jätkät olivat siis toimineet ja laittaneet tekijän kylmäksi). Jos juttu pitää paikkansa, niin onko tuo rikos ja jos niin mikä rikosnimike on? Menisittekö poliisin puheille? Miksi ihmiset puhuvat minulle tällaisia? Varsinkin, kun ei ole tapana edes liikkua minkään entisten elinkautisvankien seurassa.. Käsittämätöntä. Kommentoikaa kiitos! :?:
Sasse75
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 4:48 pm

Re: Poliisille kertominen?

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

Siis onko tässä jälkimmäisessä tapauksessa varsinaiset tekijät jäänyt kiinni? Jos ei, niin tietenkin kerrot tietosi poliisille.

Jos taas mietit tämän yhden miehen osuutta, niin ei tuota nyt voisi kutsua rikokseksi, koska mies ei millään lailla yllyttänyt tekijöitä ketään tappamaan. Tietysti mies olisi voinut sanoa EI:kin, jos tiesi että tekijät ovat niin kaheleita että menevät myöntävästä/neutraalista sanasta kaverin tappamaan.

Itse, jos olisin tilanteessasi, en varmaankaan menisi polisin puheille.
"Every saint has a past. Every Sinner has a future."
MTee
Lauri Hanhivaara
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 12:17 pm

Re: Poliisille kertominen?

Viesti Kirjoittaja MTee »

Parempi kun keskittyy vaan omiin asioihinsa.
Kapital
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: To Tammi 08, 2009 4:29 pm
Paikkakunta: Itä

Re: Poliisille kertominen?

Viesti Kirjoittaja Kapital »

Sasse75 kirjoitti:Siis onko tässä jälkimmäisessä tapauksessa varsinaiset tekijät jäänyt kiinni? Jos ei, niin tietenkin kerrot tietosi poliisille.
Itse, jos olisin tilanteessasi, en varmaankaan menisi polisin puheille.
Kelpo neuvo :)
Mutta kuten sanonta kuuluu... pidä huoli sun omist asioista.
Avatar
tuuli
Sofia Karppi
Viestit: 449
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 1:54 am
Paikkakunta: Pori

Re: Poliisille kertominen?

Viesti Kirjoittaja tuuli »

Jeps. No sitähän minäkin. :)
Sale
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 12:43 am

Re: Poliisille kertominen?

Viesti Kirjoittaja Sale »

Siis täh? Tottakai meet poliisin puheille. Eihän tossa ees oo mitään miettimistä jos joku kertoo että sen kaverit on tappanut jonkun.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Poliisille kertominen?

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Mä oon samaa mieltä.
Ymmärtääkseni se on myös rikos. En kyllä äkkiä löydä väitteelleni linkkiä.
Nuotio & Äreät Tiput
Avatar
tuuli
Sofia Karppi
Viestit: 449
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 1:54 am
Paikkakunta: Pori

Re: Poliisille kertominen?

Viesti Kirjoittaja tuuli »

MissHolmes kirjoitti:Mä oon samaa mieltä.
Ymmärtääkseni se on myös rikos. En kyllä äkkiä löydä väitteelleni linkkiä.
Siis mikä on myös rikos? Niin kyllä nää tappajat jotain tuomiota vissiin nytkin istuu. Ja jotenkin sitten annoin itseni ymmärtää, että juuri kyseisestä tapauksesta. En sitten kysellyt tarkemmin, enkä tunne tyyppejä. Ja tuo tuttunihan ei tosiaan mitenkään yllyttänyt heitä.
Pirhonen
Olivia Benson
Viestit: 734
Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 5:52 pm

Re: Poliisille kertominen?

Viesti Kirjoittaja Pirhonen »

tuuli kirjoitti:Siis mikä on myös rikos? Niin kyllä nää tappajat jotain tuomiota vissiin nytkin istuu. Ja jotenkin sitten annoin itseni ymmärtää, että juuri kyseisestä tapauksesta. En sitten kysellyt tarkemmin, enkä tunne tyyppejä. Ja tuo tuttunihan ei tosiaan mitenkään yllyttänyt heitä.
No jos jo istuvat kyseisestä henkirikoksesta tuomioita niin mitäpä näitä murehtimaan. :?:
Varma Kylmälehto
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 6:15 pm

Re: Poliisille kertominen?

Viesti Kirjoittaja Varma Kylmälehto »

Voi olla, että joka tapauksessa kannattaa vain kauhistella ihan siellä oman pään sisällä ja olla avaamatta sitä suutaan. :wink:
Vastaa Viestiin