Kirjekaveriksi vangille?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Mitenkäs olisi päivän hyvä työ ja kirjoittaisit kirjeen vangille? Antamasi aika kirjeen muodossa on hänelle varmasti paljon. Valitsin yhden tuosta listasta ja kirjoitin hänelle. Henkilön profiilissa lukee, miksi hän on vankilassa. Haastan kaikki mukaan :D

http://www.writeaprisoner.com/Classic/needs-mail_c.aspx

rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja rimma »

Onkohan tästä sellasta suomalaista versiota? Jos ei enkku käänny niin sehän olis aika hyvä niille. Kieltämättä aika mielenkiintonen ajatus mutta näääh..
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Moniko suomalainen oikeasti uskaltaisi tässä pienessä maassamme kirjoittaa murhaajalle, joka jonain päivänä saattaa vapautua ja ottaakin kiintopisteeksi sen kirjoittelin? Osoite ja nimihän heillä jo on... Tosin tämä lienee todennäköisempää yhdistelmässä nainen kirjoittamassa miesvangille / toisinpäin, kuin esimerkiksi saman sukupuolen edustajissa, mikäli molemmat heteroita ovat. Tai muissa vastaavissa komboissa.

Josta pääsemmekin aasinsillan kautta kysymykseen 2. Millaiselle rikollisille te kirjoittaisitte? Katselin muutaman kymmenen ilmoitusta tuolta ja luin heidän rikoksistaan ja totesin, että kirjo oli runsas; raiskaajia, varastetun tavaran piilottajia, pankkiryöstäjiä ja muutama murhaaja. Pitäisikö sen kirjeen vastaanottajan olla vähintäänkin murhaaja, toisiko se jonkinlaista kieroutunutta glamouria siihen hommaan? Vai olisiko helpompi kirjoittaa jollekin varastetun tavaran hallussapitäjälle, jonka rikos on aika laimea verrattuna siihen ihmishengen riistoon. Rammstein-faneille lienee kelpaisi jonkinlainen pankkiryöstäjäkin, tosin liekkö siinä vangin ryöstössä on ollut yhtä paljon hohtoa kuin mitä musavideoihin työnnetään... ;) (Se joka tämän otti tosissaan voi mennä istumaan nurkkaan minuutiksi.)

Itse en ole kirjoittamassa kenellekään noista. Osittain siksi, että en koe erityistä kiinnostusta vangeille kirjoitteluun ja osittain siksi, että ei minulla ole heille mitään sanottavaakaan. Mutta ihan hyvä ajatus sinällänsä.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


Avatar
PorcelainDoll
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 2:04 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja PorcelainDoll »

Olen kirjoitellut kahdelle suomalaiselle vangille. Olin silloin 16vuotias, kun nämä vangit lähestyivät minua kirjeenvaihtopalstan kautta. Silloin vielä telkkarissa oli ykkösellä kirjeenvaihtopalsta. Sattui vielä niin, että molemmat heput istui samassa vankilassa, konnunsuolla. Käsittääkseni eivät kuitenkaan toisiaan tunteneet/tienneet. Toinen näistä oli ihan suht fiksu herra, mutta toinen oli ihan pimeä kehuskeli sillä, että oli potkinut jotain päähän ja saanut siitä tuomionsa(oli myös jotain huumejuttuja). Herra lähetti minulle myös kuvansa ja oli aika pelottava ilmestys. Iso, bodattu ja pitkät mustat hiukset.
Lopetti kuitenkin kirjoittelun, kun en suostunut kirjoittelemaan mitään seksiasioita. Toiseen vankiin olen ollut pari kertaa hänen vapauduttua yhteydessä, mutta lopetin sitten yhteydenpidon, kun mieheni tätä pyysi. Käsittääkseni käy istumassa vieläkin pieniä pätkiä.

Enää en kirjoittelisi vangeille.
Nothing Lasts Forever

Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Bias »

Aika mielenkiintoisia ilmoituksia. "Yllättäen" ne kaikista verbaalisesti hienoimmat, jotka lupaavat rehellisyyttä, lämpöä ja aitoutta ovatkin niitä, jotka ovat laittaneet lihoiksi vaimonsa tai tyttöystävänsä. Tai jopa useamman. Kuten vaikkapa tämä kaveri. Ja kun mies on sopivasti leskikin (tappoi kummatkin vaimonsa) niin nyt suurin rakkaus on Jumala.

Enhän minä voi tietää, vaikka mies olisi oikeasti muuttunut ja todellakin vilpitön nykyään. Silti tulee mieleen vanha viisaus, että jos joku näyttää liian hyvältä ollakseen totta, se ei todennäköisesti olekaan totta.

Mutta jos löytyisi vanki, joka olisi kiinnostunut vain kirjekavereista, ei ole potentiaalinen sarjamurhaaja ja on kiinnostunut opiskelemaan, niin voisin kirjoittaakin hänelle. Kunhan vain löytäisin sellaisen tuolta...

Edit: Ja se kirjoitteluhan sujuu hyvin Poste Restanten kautta. Vaikka nimellä Maija Meikäläinen.
Viimeksi muokannut Bias, Pe Heinä 29, 2011 4:10 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Mun kohdalla tää menis taas tähän "annan ymmärtää mutten ymmärrä antaa"-juttuun ja päätyisin lihoiksi, kun mies vapauduttuaan horsmakimpun kanssa pamahtaisi ovelleni kuumien tunteidensa kanssa.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!

Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Itse kirjoitin varastetun tavaran kätkemisestä tuomitulle naiselle juuri yllä olevien skenaarioiden välttämiseksi.

Sasse75
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 4:48 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

Mä voisin kyllä kirjoitella vangin kanssa.. Siis ihan noin niin kuin yleismaailmallisesti, en seuranahakumielessä.
"Every saint has a past. Every Sinner has a future."

Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Bias »

Lähetetty yksi kirje maililla ja Poste Restantella. Naisia tuolla oli kovin vähän! Ja niistäkin suuri osa oli naisiin suuntautuneita, eli voi sitä sieltäkin tulla ongelmia, jos niikseen on.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin

Tuulitukka84
Poliisikoira Rex
Viestit: 265
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 9:11 pm
Paikkakunta: In the middle of nowhere

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Tuulitukka84 »

Kirjottelen vangille. En seuranhaku tms syistä, vaan se nyt vaan sattuu olemaan mun pitkäaikanen hyvä ystävä. Tuomittu talousrikoksista.

koppihoidettu
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: To Touko 12, 2011 9:03 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja koppihoidettu »

Vois kirjottaa kyllä kirjeen jollekkin joka on "death row:ssa". Jotenkin kiinnostaisi vaihtaa ajatuksia tälläisen henkilön kanssa.

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Tiina »

No en kyllä kirjoittaisi vangille. Ihan niiiiiiiiiiiin sekaisin en vielä ole. :shock:

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Mikähän siinä oli, että tuolla sivulla olleista naisista 95% näin alkeellisesti tulkittuna vaikuttaisi lesbolta?
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!

MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Miksi Hitossa????
Vastaukseksi otsikkoon.

Mulla on tietty mielenkiinto vankien/murhaajien/hullujen päänsisältöön, mutta en koskaan lähtisi henkilökohtaisia tietojani moisille sekopäille jakelemaan kirjepostin, sen perinteisen, avulla.
Muistakoon tuonkin ne pikkuiset, jotka täällä pyörii; aika usea sekopää uusii tekonsa. Ikävä kyllä. Ja usein, tilastollisesti, se uhri on läheinen/tuttu, ei randomuhri. :cry:

HillStreetiä lainatakseni: be carefull out there!
Nuotio & Äreät Tiput

Avatar
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viestit: 1504
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 7:12 pm
Viesti:

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Minusta saattaisi olla ihan mukavaa kirjoitella vangille - mutta tuolta en kyllä julkeisi valita ihan ketä vaan kirjekaverikseni: olen muutamankin kerran käynyt tuolla pintapuolisesti kurkkimassa ja suurin osa tuolta vaikuttaa etsivän puolisoa/partneria.
Mieluummin kirjoittelisin esim. näille: http://www.autalapsia.fi/index.html mutta noille ei ole olemassa mitään osoitetta minne kirjoittaa.

Minulla on Alyssa Bustamanten osoite, ajattelin laittaa maisemapostikortin, vaikka en ole varma, että miten varmasti hänet sillä saa kiinni.

Ja onhan poste rentante olemassa, vaikka en kyllä aivan tiedä, miten se toimii.

Vastaa Viestiin