Päitä vadille

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Samantha Bones
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 11:12 am

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Samantha Bones »

Juuri tuossa kesähelteillä muisteltiin valion valmistamaa polkka jäätelöä, ai että se oli hyvää!
En ole missään törmännyt edes mihinkään samantyylisenkään tuotteeseen...

Myöskin olikohan friscon valmistamaa guarana tms. limukkaa kaipaan takaisin. Sekä olvin mombasa banaanilimukka sekä saman valmistajan on/off merkkinen limu... aijai nyt tais lähtee palautetta olville :D
Ja lapsena syötiin metsätähti jugurttia...nam!

Ja se älypää joka lopetutti aidon punaposki juuston valmistuksen sietäisi saada selkääsä...muistatteko ne pallon muotoiset vahapintaiset juustot, joissa oli semmoinen repäisynauha...???
Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1884
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Kaikki karkit ovat nykyisin pelkkää glukoosia ja sokerialkoholeja, lähinnä sorbitolia.

Sokerialkoholithan ovat kosteudensäilyttäjiä, jotka vetävät vettä itseensä - myös suolistossa.

En voi syödä edes purkkaa, jossa on xylitolia. Ikävintä on, että myös hammastahnoissa ja monissa lääke/vitamiinivalmisteissa on tätä samaa paskaa. :evil:

Karkeista kaipaan eniten sokeroitua tervaleijonaa. Sitä vaaleanruskeaa, ei salmiakkia. Kovaa ja sitkeää, eikä mikrogrammaakaan sorbitolia!
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Juliet Jones kirjoitti:. Hopeatoffeetakin sai ennen ohuena litteänä pötkönä, ja se oli kovempaa + maukkaampaa kuin tämä nykyisin markkinoilla oleva pussitavara.
Hopeatoffeen valmistus lopetettiin muutama vuosi sitten.

Muistaako kukaan Muumi-sarjaan kuulunutta Pikku-Myy lakritsilimonadia? Oli myynnissä vain muutaman kuukauden joskus 90-luvun puolivälissä. Legendaarisen pahaa.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2418
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Jack the Ripper kirjoitti:
Juliet Jones kirjoitti:. Hopeatoffeetakin sai ennen ohuena litteänä pötkönä, ja se oli kovempaa + maukkaampaa kuin tämä nykyisin markkinoilla oleva pussitavara.
Hopeatoffeen valmistus lopetettiin muutama vuosi sitten.
Oho. Kyllä sitä vielä saa paikallisesta S-marketista ja muistakin kaupoista. Viimeksi ostin kolmisen kuukautta sitten. Ei kai kaikissa myymälöissä voi olla vuosia vanhaa tavaraa?

Roope Ankan kolikot, muistatteko? Oli pitkään pois markkinoilta, sitten tuli uudestaan ja nyt taas en ole nähnyt missään pariin-kolmeen vuoteen. Ihania, venyviä lantteja ja tarttuivat kivasti hampaisiin kiinni.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Roope Ankan kolikot, muistatteko? Oli pitkään pois markkinoilta, sitten tuli uudestaan ja nyt taas en ole nähnyt missään pariin-kolmeen vuoteen. Ihania, venyviä lantteja ja tarttuivat kivasti hampaisiin kiinni.
Muistan! ^^

Eikös näissä ollut niitä tukehtumis-juttuja? Siksi hävisivät kaupoista?
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
surfergirl
Jack Bauer
Viestit: 978
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 11:20 pm

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja surfergirl »

Se ärrän salmiakki oli Black Pete.
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2418
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

surfergirl kirjoitti:Se ärrän salmiakki oli Black Pete.
Hienoa saada nimikin, kun olin sen jo unohtanut. Mutta Black Petehän se, kiitos!! Oranssi kääre ja siinä musta merirosvon kuva.

Nooruska, merkkareissa oli tukehtumisvaara, ja niitä pienennettiin. Saattoi olla, että jopa pehmennettiinkin jossain vaiheessa. Roope Ankan kolikot olivat pehmeitä, venyviä. Niistä sai venyttelemällä yhtä läpikuultavia kuin lasista. Punaisia, violetteja, vihreitä ja oransseja hedelmäkarkkeja.
Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1884
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

^ Olin itsekin vähällä tukehtua merkkariin kersana, mutta olin silti pettynyt, kun ne pienennettiin. Sillä samalla rakennetta muutettiin ja nyt ne ovat samaa kumip-aa kuin kaikki muutkin karkit. :(

Samaten isojen sokeroitujen hedelmä- ja salmiakki"kolikoiden" pehmeyttä on lisätty niin, että niitä ei enää juuri mistään löydä tarpeeksi kovettuneina.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Jellybean
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 8:36 pm

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Jellybean »

Minä olen katkera yhden kerrosjukurtin lopettamisesta. Rakastin niitä lapsena. Muistan vain, että se oli läpinäkyvässä purkissa. Pohjimmaisena oli hilloa ja kaksi muuta kerrosta valkoista ja vaaleanruskeaa, en muista missä järjestyksessä, eikä edes maut muistu mieleen. Muistan vain, että tajuttoman hyvää oli, erityisesti se vaaleanruskea kerros.

Toinen kadonnut jukurtti on rahkainen lakkajukurtti. Tätä oli vielä vuosituhannen alussa kaupoissa, mutta nyt en ole enää sitä löytänyt. Nyyh.

Söin niitä pieniä kinderpatukoita joskus ulkomailla ja ihastuin. Suomessa niitä ei silloin saanut ainakaan marketeista, joten nau'uin ja nillitin vaikka minne ja lopulta niitä tuli! En toki tiedä oliko minun yhden naisen kampanjallani siihen mitään vaikutusta, vai olivatko tulossa muutenkin, mutta onnellisena niitä nyt sitten ostan ja syön. :D
Tuulitukka84
Poliisikoira Rex
Viestit: 265
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 9:11 pm
Paikkakunta: In the middle of nowhere

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Tuulitukka84 »

Mansikka-ja banaanijuomajauhe. Sellasta kaakaotyyppistä, maitoon sekoitettavaa.(katosi 80-90-lukujen taitteessa)
Ja valion hyvä kaakaojauhe(paakkuintui kivasti ja sai sit onkia niitä paakkuja lusikalla), mitä sai meijeriltä maitoauton mukana tilattua.(katosi 90-luvun loppupuolella)
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Juliet Jones kirjoitti:
Arlene kirjoitti:Pauligin puolen litran jäätelöt ja topsyt. Fazerin valmistama suklaa-Marie -keksit. Vahva, keinotekoisesti makeutettu lonkero.

Suklaa-Mariet, aaahh! Ja jonnekin katosivat myös suklaa-popcornit :roll: Teen niitä kyllä nykyisin itse, mutta Fazerin sinisellä kuorrutettuna niistä tulee liian imeliä. Ehkä Marabou-maitosuklaa kävisi?

Ostin joskus läpikulkumatkalla Siilinjärven rautatieaseman läheisyydessä sijaitsevasta halpakaupasta ison nipun puuvillaisia "mummo-alkkareita". Sellaisilla lyhyillä lahkeilla, haarakiilalla shortsimallisina. Seksikkäitä ja ihanan pehmeitä!! Minne ne katosivat ja olisiko Siilinjärvellä niitä vielä? Voiko joku postittaa, koko 36?
Nyt oli ihan pakko kömpiä kolostaan antamaan informaatiota (niin sairas minä en olekaan), ettei vain Juliet Jonesin ja kollegan peppu pääse palelemaan syksyn viimoissa. Olimme ystäväni kanssa Tokmannilla ostoksilla ja toden totta - siellä oli suuri korillinen myytävänä mummo-alkkareita! Ihan niitä aitoja näkyivät olevan, suloisen vaaleanpunaisia, lahkeet ja kaikki. Pakkauksessa taisi olla vielä paitakin mukana. Joten ei syytä huoleen. Montako pakettia Juliet haluaa?

Ja vielä lisää hyviä uutisia: Tokmannilta löytyy myös Suklaa-Marie -keksejä. Sitä en osaa sanoa, kuinka aitoja ne ovat, mutta nimi on oikea ja maistuu ihan purulle.

Mutta mihin hävisivät Inkkaripurukumit? Neliskanttiseen kääreeseen oli pakattu punainen pallopurukumi. Kääre sitten oikaistiin ja vaihdettiin kuvia kavereitten kanssa. Liekö joku enne, mutta minulla oli messevä pino "Istuvia Härkiä". :mrgreen: Niillä sai yhdellä vaihdettua aina kaksi kuvaa, kun olivat niin haluttuja.
Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Ailar kirjoitti:
Ja vielä lisää hyviä uutisia: Tokmannilta löytyy myös Suklaa-Marie -keksejä. Sitä en osaa sanoa, kuinka aitoja ne ovat, mutta nimi on oikea ja maistuu ihan purulle.
Haikailemani suklaa-Mariet olivat tosiaan Fazerin keksitehtaan valmistamia, ne olivat muovipaketissa, ja muovipaketti oli kartonkikääreessä. Niitä löytyi vielä 90-luvulla.
Senjälkeen olen kokeillut useita muita suklaa keksejä, ja joukossa on ollut juuri tuollaisia purulle maistuvia :( . Mm. Tarjoustalosta ostin yhden paketin ja biojätteisiinhän se maistamiskerran jälkeen meni.
Fazer kuulemma lopetti suklaa-Marie -keksien valmistuksen, koska aika oli ajanut niiden ohi. Täytekeksit olivat kuulemma "in".
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2418
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Ailar kirjoitti: Nyt oli ihan pakko kömpiä kolostaan antamaan informaatiota (niin sairas minä en olekaan), ettei vain Juliet Jonesin ja kollegan peppu pääse palelemaan syksyn viimoissa. Olimme ystäväni kanssa Tokmannilla ostoksilla ja toden totta - siellä oli suuri korillinen myytävänä mummo-alkkareita! Ihan niitä aitoja näkyivät olevan, suloisen vaaleanpunaisia, lahkeet ja kaikki. Pakkauksessa taisi olla vielä paitakin mukana. Joten ei syytä huoleen. Montako pakettia Juliet haluaa?
Kiitos tiedosta, Ailar! Ja kiitos tarjouksesta postittaa minulle niitä vaaleanpunaisia unelmia :D Taidan kuitenkin piipahtaa lähimmässä Tokmanni-ketjun liikkeessä heti tilaisuuden tullen itse, eiköhän niissä ole sama valikoima.
Hairahtelija
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2011 8:00 pm

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Hairahtelija »

Punaiset Spice Girls-kirsikkapurkkatikkarit. Ai että ne oli hyviä. Tarrat meni roskiin. 20 vuotta sitten oli myös erittäin hyvää appelsiinimehua, sitä ei ole enää missään. Nimeä en muista.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Hairahtelija kirjoitti:Punaiset Spice Girls-kirsikkapurkkatikkarit. Ai että ne oli hyviä. Tarrat meni roskiin.
Siis täällä päässä niitä juurikin tarrojen takia vedettiin, karkkina se ei ollut kummoinen. :D
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Vastaa Viestiin