Enkeli-Elisan tapaus

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Elisa

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Niin,onhan tämä Elisa voinut haalia lääkkeitä jostain..

Mutta mitä ihmisillä, nyt noin yleensä, voi lääkkeinä olla.Benzot,niillä saa aikaan pitkät unet.Opioidit ja niiden johdannaiset,ne saa tottumattoman oksentamaan.Sama juttu masennuslääkkeillä liikaa otettuna,kyllä siinä elimistö työntää ne takaisin.

Muistan lukeneeni jostain,ilmeisesti "isukin" blogista,että tyttö makasi peiton sisällä heidän sängyssään.Hän luuli,että nukkui,mutta huulet olivat ihmeen valkoiset.Niin,aika kaunisteltu kuva,melkein kuin prinsessa ruusunen unessa.Jos 15-vuotias on vetänyt randomisti lääkkeitä kasan,niin paikka olisi kyllä ollut täynnä oksennusta,eikä muutenkaan mikään rauhallinen näky.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Elisa

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ Jep, noin se meni. Isä tuli töistä kotiin. Näki Elisan peittoon kääriytyneenä sikiöasennossa jossakin sohvalla tms. Heti ajatteli, että nyt tyttö ei ole ottamassa normaaleja päiväuniaan siinä. Jotenkin sitten jostain peittojen mutkista löytyi lääkkeitä.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!

Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Elisa

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Käy viuhke ja sutina E-E Fb-sivuilla.Ylläpitäjät jakelevat kriittisille banneja,kokonaisia viestiketjuja poistetaan.
Itse olen seuraillut sivua ja sieltä on poistettu viestejä/kokonaisia viestiketjuja,joissa on kriittisiä kommentteja ja epäilijöiden kommentteja ja kysymyksiä,joihin ei saada vastauksi.Ne ei eivät ole sisältäneet haukkumista tai herjaamista.

Kerrotaan,kuinka ihmiset on saaneet banneja sivustolle,ollessaan vaan eri mieltä tai esittäessään tikkoja kysymyksiä tai epäileviä kommentteja,ihan asiallisella tekstillä.

Ja tämä sivusto on kiusaamista vastaan!Huvittavaa käytöstä ylläpitäjiltä.

Ymmärrän toki,jos poistetaan asiattomuudet ja asiattomat käyttäjät.Mutta,että sensuroidaan sen sijaan,että annettaisiin ihmisille vastauksia.
Tämä on aiheuttanut sen,että moni "uskoja" on kääntynyt asiaa epäilevälle kannalle.On heitetty jopa epäilyjä,että koko sivusto olisi ernäisten Minttu-alteregojen ylläpitämä.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Elisa

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ Toi on ihan vakio. Kun esitetään tulen arkoja kysymyksiä, jotka osuu ja uppoo niin kysyjä eliminoidaan. :roll:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!

fangs
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 10:20 am

Re: Elisa

Viesti Kirjoittaja fangs »

Siis okei, 45 minuuttia -ohjelman esittelyssä Elisaa väitettiin näköjään vantaalaiseksi (itse ohjelmassa muistaakseni sanotaan pääkaupunkiseutulainen). Vantaalla ei kuitenkaan kuollut ainoatakaan 15-vuotiasta vuonna 2011, kuten tuossa edellisessä ketjussa sanoin (sieltä löytyy myös lähde josta tämän voi itse tarkistaa jos ei minua usko). Ei myöskään 14-vuotiasta. Yksi 16-vuotias kuoli, mutta hän oli poika, ja Vettenterä on sanonut että Elisa oli tyttö, hänen sukupuoltaan ei ole muutettu. Myöskään 13-, 17- tai 18-vuotiaita tyttöjä ei Vantaalla kuollut sinä vuonna. Selvää on siis ainakin se, että jos Elisa on ollut olemassa, hänen asuinpaikkansa on muutettu. Ihmettelen kyllä hieman miksi sitä on täytynyt kertoa ollenkaan, sen mainitseminen ei nimittäin tuonut minkäänlaista lisäarvoa 45 minuuttia -jutulle. Useinhan tämäntyyppisissä tilanteissa on tapana muuttaa nimet (ja mainita, että jutun henkilöiden nimet on muutettu) ja pidättäytyä mainitsemasta liian henkilöiviä yksityiskohtia lainkaan. Vettenterä taisi muuten itse käydä koulunsa Vantaalla (tämä viiminen lause ei ole faktatietoa, en mene siis vannomaan!)

Samoin ihmettelen sitä väärän kuolinpäivän kertomista - ymmärrän tottakai että oikeaa kuolinpäivää ei haluta kertoa, mutta miksi antaa silloin mitään päivää? Miksi joku lapsensa menettänyt isä lähtisi kirjoittelemaan vääränä kuolinpäivänä tyttönsä yksivuotis-kuolinpäivän muistokirjoitusta? Kieltämättä olen menettänyt vain yhden läheisen ihmisen elämäni aikana eikä hänkään ollut minulle samalla tavalla läheinen kuin lapsi on vanhemmilleen, mutta täytyy sanoa että ei tulisi mieleenkään lähteä leikkimään hänen kuolinpäiväänsä jonain vääränä päivänä. :roll: Myös kuolinpäivää edeltävänä päivänä on isä tai äiti kirjoittanut blogiin: Elisan kuolinpäivä on huomenna. Sitä on tosi vaikee tajutakaan. Samal tuntuu ku siitä olis ikuisuus ja toisaalta eiks se ollu vasta ihan äsken? Ikävä. Iso ikävä. Samassa sanotaan myös: Minttis muistuttaa mua siitä miten kiusaamisesta voi selvitä ja mä toivon, et vois muistuttaa muitakin. Jotenkin en usko että joku Minttis ja se miten kiusaamisesta voi selvitä, olisi päällimmäisenä mielessä kun oman lapsen itsemurhan vuosipäivä lähestyy... mutta no, eipä se vuosipäivä ollutkaan.
Viimeksi muokannut fangs, Ti Heinä 10, 2012 3:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Elisa

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Joo kyllä tää juttu mulle on ainaki menny siihen pisteeseen, että todellakin odotan niitä todisteita. :roll:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!

seireeni
Lauri Hanhivaara
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 12:47 pm

Re: Elisa

Viesti Kirjoittaja seireeni »

fangs kirjoitti: Tälle olisi olemassa ihan oma formaatti. Se on romaani. Kaunokirjallinen romaani. Jos ihan oikeasti sekä vanhempien blogi että päiväkirja (siis se käsinkirjoitettu, oikeaksi väitetty) olisivat kaikki yhden ja saman henkilön hengentuotosta, kyse olisi järjestelmällisestä, laskelmoidusta kusetuksesta.
Näin se vaan menee. Jokainen kirjailija ottaa vaikutteita ja ideoita tosielämästä, tekee taustatyötä haastattelemalla aiheeseen liittyviä asiantuntijoita ja kenties aiheen kokeneita ihmisiä, mutta ei silti väitä kirjoittamaansa todeksi sillä perusteella, että näin VOISI käydä. Jos tarina on täysin fiktiivisestä henkilöstä (tai sitä jankuttamani oman kiusaamisensa muistojen käsittelyjä ja entisille kiusaajille viestittelyä), niin kyllä se nyt vaan pitäisi kertoa yleisölleen. Eikä tässä ole kyse pelkästä kirjasta. Minusta blogien pitäminen esiintyen useana eri ihmisenä on vähintäänkin arveluttavaa.

Keskustelu on siis kääntynyt siihen, onko sopivaa tai fiksua loukkaantua, jos on uskonut Enkeli-Elisaan. En oikein ymmärrä miksi tällaista vedätystä (jos se siis on sellaista) ei saisi pitää sopimattomana. Loukkaantuminen on ehkä väärä sana, tuskin täällä nyt kukaan sydänjuuriaan myöten on "loukkaantunut", itsekin jo ihan periaatteesta haluan nähdä miten tässä käy. Ontuvana vertauksena vaikka jokin rikostapaus, jota porukalla ihmeteltäisi ja pohdittaisi ja sitten puolen vuoden päästä kävisi ilmi, että ei näin olekaan käynyt, aloittaja keksi koko jutun ja väärensi asiakirjoja ja Alibin sivuja, "tsori"! Hyvän tarinan saa kertoa, siitä saa tehdä kirjan ja sitä voi markkinoida, mutta ei valehtelemalla, että se on totta.

Huh hei, kyllä pitää minunkin vielä ihmellä, että kirjailijalla aikaa on antaa haastatteluja, mutta "todisteita" pantataan elokuuhun. Uskottavampaa olisi, että vanhemmat ovat parhaillaan lomalla, kuin kirjailija itse. Huomiota tulee sillä aikaa kivasti. Luulisi tosiaan jo Elisan vanhempien viheltävän pelin poikki, jos olisivat olemassa. Mihinkään paljastuskuviin ja shokkireportaaseihinhan heidän ei tarvitsisi lähteä, Hesarin kanssa vaan sopimus ja vaatimus oikaisusta seuraavaan lehteen. Emme kyllä taida tällaista tulla näkemään, elokuussakaan.
"I think it was sick and weird."

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Elisa

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Toi kirja tulee oleen uus "Pääministerin morsian". Kirjastoissa on jonkin verran varausjonoa, hetken aikaa sitä puidaan mediassa. Kukaan ei kuitenkaan sitä osta, uteliaisuudesta sitä selaillaan kirjakaupoissa. Parin vuoden päästä se on unohdettu, muutama muistaa jotenkin sen kirjan, mutta ensimmäisenä ihmiset muistavat tän kohun. Vettenterää ei tulla koskaan ottamaan (enää) kirjailijana enää millään kunnon tasolla.
Kohun jälkeen Vettenterä nousee barrikadeille naisten lehtiin tilittämään kuinka oli tappaa itsensä tän kohun keskellä, kuinka hänen sanojaan muuteltiin, kuinka häntä on aina elämä potkinut päähän ja kuinka hänen niin hyvä ajatuksensa kaatui ihmisten julmuuteen...ei suinkaan siihen seikkaan, että hän itse mokasi koko jutun.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Elisa

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Destiny kirjoitti:Niin,onhan tämä Elisa voinut haalia lääkkeitä jostain..

Mutta mitä ihmisillä, nyt noin yleensä, voi lääkkeinä olla.Benzot,niillä saa aikaan pitkät unet.Opioidit ja niiden johdannaiset,ne saa tottumattoman oksentamaan.Sama juttu masennuslääkkeillä liikaa otettuna,kyllä siinä elimistö työntää ne takaisin.

Muistan lukeneeni jostain,ilmeisesti "isukin" blogista,että tyttö makasi peiton sisällä heidän sängyssään.Hän luuli,että nukkui,mutta huulet olivat ihmeen valkoiset.Niin,aika kaunisteltu kuva,melkein kuin prinsessa ruusunen unessa.Jos 15-vuotias on vetänyt randomisti lääkkeitä kasan,niin paikka olisi kyllä ollut täynnä oksennusta,eikä muutenkaan mikään rauhallinen näky.
Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa tähän ketjuun. Harva lääke nykyään tappava on, varsinkaan niin, että kauniisti uneen nukahtaa. Lisäksi olisi erittäin kummallista, jos nuorilla vanhemmilla olisi tuommoinen arsenaali erilaisia lääkkeitä, joiden katoamista he eivät enää huomaisi. Jos "isä-Miksu" on kiusannut Vettenterää koulussa, hän ei hyvin paljon päälle kolmikymppinen voi olla.

Itse en ole aiemmin blogia/blogeja lukenut, jossain tästä kuullut kyllä. Törkeän huonosti kirjoitettua ja - lähes ilman jälkiviisautta - selvästi samalta näppikseltä niin äidin, isän kuin tyttärenkin kertoma. Ei ihme, että tarina piti omakustanteena julkaista.

Tarinan osoittautuminen huijaukseksi kääntyy, ikävä kyllä, kaikkia koulukiusaamisen uhreja vastaan.

fangs
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 10:20 am

Re: Elisa

Viesti Kirjoittaja fangs »

Vettenterä kertoo YleX:n haastattelussa, että Hesari on nyt tarjoutunut palkkaamaan vaitiolovelvollisuuden sitoman lakimiehen selvittämään nimettömästi Elisan todenperäisyyden. :D Nyt ei ainakaan ole enää ensimmäistäkään syytä olla todistamatta Elisaa todelliseksi.

Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Re: Elisa

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Ilmeisesti olen sitten niin skeptinen, koska heti luettuni ekoja kertoja en edes miettinyt Elisan henkilöllisyyden kaivamista (vaikka sitä usein teenkin :oops: ) vaan oletin että tiedot on muutettu.
Jos nyt muistellaan Jyväskylän laukkusurmaa tai vaikkapa Karoliina Kestiä, niin ymmärrän TÄYSIN sen, että tiedot muutettiin, Elisan perhe, sisarukset, koulu ja luokka olisivat saaneet osansa.
Tämän vuoksi minun on vaikea ymmärtää, että joku otti niin tosissaan "mut kun siellä luki että kuoli sillon ja tällöin, silä tavalla ja kirjotti tohon noin..". Kirjailija on painottanut että perustuu tosielämän ihmisiin, muuten fiktiota, miksi ihmiset halusivat niin kovasti uskoa kaiken? Ajatus takanahan oli, että ei takerrtuta pelkästään Elisaan, vaan pyritään auttamaan kiusauksen uhreja, katsotaan ympärillemme ja puolustetaan heikkoja.
Miten ihmeessä kaikki on otettu todesta, jopa ne kirjaa varten tehdyt sivut eivät mene ihmisten jakeluun, että niitä EI ole kirjoittanut Elisa, sitä samaa jankataan FB-ryhmässäkin jatkuvasti, ei ihme että modet hermostuu.
Tai tuo että eikö se tapahtunutkaan Vantaalla, olenko tosiaan ainut joka ymmärtää että jokin paikkakunta piti mainita, ja siitäkin urputetaan "ei ole kuollut sinä ja tona päivänä/vuonna ketään 15v) :roll:
Oikeesti, en ymmärrä :mrgreen:
Ilmeisesti netti on kovettanut minut kun en usko sokeasti enää mihinkään, en voi sanoa että oisi harmi ettei tämä ollutkaan totta, kyllä minä silti itsekin itkien ekaa kerta luin Elisasta. Ja sksi, että nytkin on joku nuori lapsi, joka miettii kuolemaa ja sitä että kohta loppuu kesäloma ja koulu alkaa, ahdistus kasvaa. Sitä minä itkin.

minttiksen lehdistötiedoite:
https://www.facebook.com/notes/kirjaili ... 8501663694
There are no crimes behind enemy lines

fangs
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 10:20 am

Re: Elisa

Viesti Kirjoittaja fangs »

Rezah kirjoitti:Ilmeisesti olen sitten niin skeptinen, koska heti luettuni ekoja kertoja en edes miettinyt Elisan henkilöllisyyden kaivamista (vaikka sitä usein teenkin :oops: ) vaan oletin että tiedot on muutettu.
Tässä ei edelleenkään ole kyse siitä, että Elisan henkilöllisyys pitäisi saada selville. En tiedä kuinka monta kertaa se sama pitää sanoa. Elisan henkilöllisyyttä ei tarvitse julkisuuteen tiedottaa. Vain se, onko häntä oikeasti olemassa. Vielä kerran varmuuden vuoksi: Elisan henkilöllisyyttä ei tarvitse julkisuuteen tiedottaa.
Rezah kirjoitti:Tämän vuoksi minun on vaikea ymmärtää, että joku otti niin tosissaan "mut kun siellä luki että kuoli sillon ja tällöin, silä tavalla ja kirjotti tohon noin..". Kirjailija on painottanut että perustuu tosielämän ihmisiin, muuten fiktiota, miksi ihmiset halusivat niin kovasti uskoa kaiken?
Niin, siis tässähän ei ole kyse siitä, että jokaisen epäolennaisen faktan täytyisi olla oikein, vaan pyrkimys on ollut yrittää ymmärtää, onko sitä henkilöä ylipäätään ollut olemassa. Kirjailija on painottanut, että kirja on tosielämän ihmisiin perustuvaa fiktiota, kyllä, mutta että vanhempien blogi sekä Elisan omat päiväkirjamerkinnät on totta ja autenttisia. Ja että kuolleen tytön isä on mukana kirjaprosessissa. (Ja ei, en tarkoita edelleenkään Elisan omilla päiväkirjamerkinnöillä niitä blogiin kirjoitettuja, fiktiivisiä päiväkirjamuotoon kirjoitettuja juttuja, vaan niitä jotka sitten myöhemmin "julkaistiin vanhempien luvalla".) Lisäksi kirjaa markkinoidessa on kerrottu, että a. tapaus on totta; b. kirja sisältää isän blogikirjoituksia ja Elisan päiväkirjamerkintöjä; c. oikeat päiväkirjamerkinnät toimivat kirjoitustyön pohjana (jolloin ne on oltava olemassa).
Rezah kirjoitti:Ajatus takanahan oli, että ei takerrtuta pelkästään Elisaan, vaan pyritään auttamaan kiusauksen uhreja, katsotaan ympärillemme ja puolustetaan heikkoja.
Ajatus voi olla kaunis, mutta jos se toteutetaan valheellisin keinoin, se todennäköisesti tekee enemmän hallaa asialleen kuin hyvää.

Rezah kirjoitti:Miten ihmeessä kaikki on otettu todesta, jopa ne kirjaa varten tehdyt sivut eivät mene ihmisten jakeluun, että niitä EI ole kirjoittanut Elisa, sitä samaa jankataan FB-ryhmässäkin jatkuvasti, ei ihme että modet hermostuu.
Elisan kirjoittamiksi niitä kuitenkin väitettiin ja väitetään. Siis niitä käsinkirjoitettuja, ei niitä blogiin kirjoitettuja. Useaan kertaan tämän kohunkin alettua on Vettenterä sanonut, että hän ei ole niitä käsinkirjoitettuja kirjoittanut, ja ihmetellyt kuinka hänellä olisi edes aikaa jotain päiväkirjaa alkaa väärentää.
Rezah kirjoitti:Tai tuo että eikö se tapahtunutkaan Vantaalla, olenko tosiaan ainut joka ymmärtää että jokin paikkakunta piti mainita, ja siitäkin urputetaan "ei ole kuollut sinä ja tona päivänä/vuonna ketään 15v) :roll:
Oikeesti, en ymmärrä :mrgreen:
Ihanko tosissasi et ymmärrä miksi tuollaisessa tapauksessa on eettisesti arveluttavaa sijoittaa tapaus jollekin väärälle paikkakunnalle?! Siis jos lähdetään televisioon ja lehtien sivuille puhumaan 15-vuotiaasta tytöstä, joka on tehnyt itsemurhan kiusaamisen takia, johon eivät opettajatkaan puuttuneet. Väitetään hänen olleen Vantaalta hänen ja koulun suojelemiseksi. Mutta mitä jos Vantaalla olisikin tapahtunut samana vuonna 15-vuotiaan itsemurha? Tai 14-vuotiaan tai 16-vuotiaan. Eikö siinä täysin asiaan liittymättömät tällöin saisi aikamoiset epäilykset niskaansa, aina koulua, koulukavereita ja opettajia myöten, kyseisen asiaan liittymättömän nuoren surevasta perheestä puhumattakaan? Sen takiahan tällaisissa tapauksissa yleensä ollaan antamatta paikkakuntaa ollenkaan sillloin kun ei haluta että oikea paikkakunta ja henkilöllisyys paljastuu. Ja siis edelleenkään, kukaan ei ole missään vaiheessa ihmetellyt sitä että Elisan henkilöllisyys halutaan salata, se on täysin oikeutettua ja ymmärrettävää.
Rezah kirjoitti:Ilmeisesti netti on kovettanut minut kun en usko sokeasti enää mihinkään, en voi sanoa että oisi harmi ettei tämä ollutkaan totta, kyllä minä silti itsekin itkien ekaa kerta luin Elisasta. Ja sksi, että nytkin on joku nuori lapsi, joka miettii kuolemaa ja sitä että kohta loppuu kesäloma ja koulu alkaa, ahdistus kasvaa. Sitä minä itkin.
En minäkään usko sokeasti minkään olevan totta. Myöskään tämän tapauksen.

Saga
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Marras 18, 2008 2:49 pm

Re: Elisa

Viesti Kirjoittaja Saga »

Rezah kirjoitti:Miten ihmeessä kaikki on otettu todesta, jopa ne kirjaa varten tehdyt sivut eivät mene ihmisten jakeluun, että niitä EI ole kirjoittanut Elisa, sitä samaa jankataan FB-ryhmässäkin jatkuvasti, ei ihme että modet hermostuu.
Ainakaan minä en ole huomannut missään kohtaa Enkeli-Elisa -sivuilla disclaimeria jossa sanottaisiin että kuvat, jotka näyttävät siltä kuin ne olisi skannattu päiväkirjasta, eivät olisi aitoja. Päinvastoin sivuilta saa sen vaikutelman että nuo nimenomaan ovat teini-ikäisen, koulukiusauksen takia itsemurhan tehneen tytön pitämästä päiväkirjasta.

Minttu on viimeksi eilen vastannut kysymykseen "Kuka on kirjoittanut Miksun nimellä kirjoitetut blogimerkinnät", että ne on kirjoittanut isä, jonka teini-ikäinen tytär teki itsemurhan koulukiusauksen takia.

Tässä casessa minua kiinnostavat nämä kaksi asiaa, joihin ei ole minusta tullut todistettua vastausta: ovatko skannatut päiväkirjan sivut aitoja? Onko blogimerkintöjen takana se jonka niiden takana väitetään olevan?

Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Elisa

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Minttu Vettenterä EI ole kirjailija. Vettenterän nimittäminen kirjailijaksi on loukkaus oikeita kirjailijoita kohtaan. Se, että hän itse ilkeää kutsua itseään kirjailijaksi, on röyhkeätä.

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Elisa

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Arlene kirjoitti:Minttu Vettenterä EI ole kirjailija. Vettenterän nimittäminen kirjailijaksi on loukkaus oikeita kirjailijoita kohtaan. Se, että hän itse ilkeää kutsua itseään kirjailijaksi, on röyhkeätä.
Pitää paikkansa. Muutaman omakustanteen on julkaissut. Blogien kieliasusta päätellen kukaan itseään kunnioittava kustantamo ei hänen tekeleitään olisi julkaissut. Tosin MT väittää omakustannuksen syyksi mm. aikataulunsa kiireellisyyttä.

Melkoisen mainoskampanjan hän uusimman omakustanteensa ympärille kuitenkin rakensi.

Vastaa Viestiin