Enkeli-Elisan tapaus

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Ainahan sitä voi vaikka olla huomaavainen ja kysyä että miten Mixu ja Riikka on jaxelleet. :D Kai nyt sentään syvää ystävyyttä on yhä jatkettu ja toisiaan tuettu vielä surun painaessa aikansa? Vai onko pölyaromisen arjen ihanuus temmannut Minttiksen niin mukanaan, ettei vanhoille ystäville ole enää aikaa? Sääli jos näin!
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"

Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Niin tosiaan. Mixu ja Riikka. Enpä olekaan muistanut hetkeen edes miettiä mitä noille onnettomille sieluille mahtaa kuulua. Minun kohdallani muistamattomuus lienee ihan ymmärrettävää, emmehän me kuulu samaan ystäväpiiriin, mutta minttiksen olettaisi kyllä tietävän hyvinkin tarkkaan heidän kuulumisensa :roll: :lol:
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."

Gladys
David Starsky
Viestit: 4507
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Ja mikäs tämä on? Yksi uusi sivupersoonako taas? Ville Venäläinen...

http://minttuvet.blogspot.fi/

"Olen miettinyt tämän blogin perustamista jo vuoden. Nyt on aika. Haluan tuoda esille kentis suomalaisen nykykirjoittamisen suurimman neron, jota on nähty. Olen kuulunut kyseisen kirjoittajan lähipiiriin ja tiedän yhtä ja toista, jonka uskon kiinnostavan teitä. Tiedän hänen puutteensa ja virheensä. Tiedän jopa viime kesän Elisa-keissin taustat, koska olin mukana. Ehkä kirjoitan vielä siitäkin. Uskon, etten ole yksin ajatuksineni. Mintulla on paljon oppimista vielä, mutta näen hänessä ainutlaatuisen kirjoittajan.

Minttu ei ole täydellinen. Hänen opiskelunsa ovat jääneet kesken, eikä hän ole lukenut kovinkaan paljoa. Tämä valitettavasti näkyy hänen kirjoittamisessaan. Teksti ei ole omaperäistä. Se vilisee kielioppivirheitä.

Piirtämisen Minttu on aloittanut vasta muutama vuosi sitten ja senkin huomaa. Piirrosjälki ei ole mitään huipputasoa, eikä todellakaan kilpaile esim. Mintun työparina toimivan Keanne van De Kreeken kanssa.

Minttu on kuitenkin idearikas ja äärimmäisen kova tekemään töitä. Uskon, että minkä tahansa kustantamon kannattaisi ottaa Minttu siipiensä suojaan ihan siksi, että panostamalla häneen voi saavuttaa jotain ennen näkemätöntä.

Minttu tarvitsisi jonkun, jokaneuvoisi tekstin hiomisessa, oman äänen löytämisessä ja julkisuuspelissä."

Muokkasin sen verran, että lisäsin vielä tuon ensimmäisen pätkän, jossa mainitaan Enkeli-Elisa.
All is pretty.
- Andy Warhol

Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Tsiisus! Totaaliväärälääkitys, totaaliväärälääkitys! Ihan kun Mixun kynästä nämä. Siis oikeasti. Mistä tätä minttistä riittääkin :shock:
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."

Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Eijjeijh taas ei! *repsahdus kupsahdus* Miten se oikein ehtii ja... Kehtaa? Nero... Mitäköhän tuostakin projektista on vielä tarkoitus poikia? Nöyyy...
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"

nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Melkonen myötähäpeän vyöry kyllä tuosta viimeisimmästä.. Ihan selkeästi on se kädenjälki tunnistettavissa taas kyllä, toisen suulla kehuu itseään.

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

nuusku-nella kirjoitti:Melkonen myötähäpeän vyöry kyllä tuosta viimeisimmästä.. Ihan selkeästi on se kädenjälki tunnistettavissa taas kyllä, toisen suulla kehuu itseään.
Juuri tästä samasta havainnosta olin tulossa tänne avautumaan! Minttiksellä on törkeen huono itsetunto ja tollasella tyylillä se nostelee sitä. Jossakin kohtaa menty pahasti metsään, liekkö kotona kehut olleet kortilla, kun tosiaan se habitus tulee vain ja ainoastaan itseltä... :roll:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!

Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja irmuska »

mä en tiedä kauanko tätä repeilyä jaksaa, ei tolle kykene enää muuta kun nauramaan.

Jos jossain jaetaan oscareita tai ihan mitä tahansa palkintoja itsensä ylentämisestä niin minttis pitäs olla ykkösenä ilman kisoja :lol: :lol: :lol:
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

irmuska kirjoitti:mä en tiedä kauanko tätä repeilyä jaksaa, ei tolle kykene enää muuta kun nauramaan.

Jos jossain jaetaan oscareita tai ihan mitä tahansa palkintoja itsensä ylentämisestä niin minttis pitäs olla ykkösenä ilman kisoja :lol: :lol: :lol:
Itseasiassa Oscareita pidetään palkintona jostakin onnistuneesta ja paremmuudesta. Minttis on epäonnistunut (kerta toisensa jälkeen) vetämään mitään roolia, niin pää- kuin sivuosa, ja käsikirjoituksetkin kiusauksineen (viittaus tähän koulukiusaus-koulukiusaaminen vääntöön) olleet ontuvaa tasoa. Ohjaukset on hakoteillä, kokonaisuudet pirstaleisia ja tunnetusti lopussa hajoo käsiin. Leikkaukset sinne suuntaan, mutta joka kerta jäänyt jokin koko tarinan paskaks vetävä yksityiskohta. Puvustukset alaluokkaa, en muista missä lehtikuvassa katselin naisen aivan järkyttäviä riepuja, jotka hänellä oli päällään, maskeerauksesta ei tietoakaan. Ei Minttiksellä ollut ees ripsaria. Dokumenttikategoriat menee samantien, koska Minttiksen tekstithän ovat jotakin fiktiivistä faktaa vai mikä se lopullinen poliisilauselma oli? Ainoastaan zäänssit olis tos "paras ulkomaankielinen elokuva" ja sekin lähinnä siks, että ilman tekstitystä meistä kukaan ei tajua mitään Minttiksen ajatuksenkulusta tai -kulkemattomuudesta. :roll:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!

Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Nooruska, kerrassaan mainiota sanailua, kiitos! :lol:

Mitähän kaikkea kummaa se Minttis on taas tosiaan väkräämässä, mitä suunnitelmia sillä nyt sitten onkaan tämän erikoisen fanboyn/"stalkkaajan" suhteen? Lisää draamaa eli huomiota itse ladyn suhteen? Nythän tiedossa voisi olla varsin kiintoisa pesti, vaikka juurikin kirjallisesti lahjakkaalle Nooruskalle, toki muillekin kiinnostuneille:

" Yhteistyöhön kaivataan...
... sanavalmista henkilöä, jolla kiinnostusta paneutua blogin kohteen elämään.
... henkilöä, joka osaa heiluttaa sanansäilää ja sivaltaa.
... mieluiten Riihimäen lähialueelta.

Yhteydenotot
[email protected]
Lähettänyt Ville Venäläinen 19th August"


http://minttuvet.blogspot.fi/

Että vielä oikein sivaltaakin pitäisi osata? Mutta miksi, tuollaista "suomalaisen nykykirjoittamisen suurinta neroa, jonka minkä tahansa kustantamon kannattaisi ottaa siipiensä suojaan ihan siksi, että panostamalla häneen voi saavuttaa jotain ennen näkemätöntä. " Venäläisen Vilsu on kovasti kyldyrellin oloinen ja varmasti jonkin sortin suuri kirjailija hänkin, ei hän muuten noin kovin vakuuttavasti ja puhuttelevasti osaisi kirjoittaa. Minttiksen kuvataiteellisia lahjojakin oli arvioinut ah niin asiantuntevasti ja tyhjentävästi, että kyllä se jätkä tasan tietää mistä puhuu.

Vaikka voihan se olla, että tuo assarin (?) pesti on jo varattu jollekin toiselle sivup... siis tehtävään parhaiten soveltuvalle kirjoittajalle, joka juuri sopivasti, juuri oikeista kuvakulmista, ihan oikealla hetkellä, kohdistaa kaiken paljastavan valokiilan itse päähenkilöön, ja ihan kaikki totuus tuodaan julki ja kaikkien tietoon, ihan kaikesta. :o Veli-Venäläiseltä voisi varmasti saada myös vastauksia Enkelielisa-keissiin, jos vaan huvittaa ottaa yhteyttä mieheen, kun oli kerta koko sopassa mukana. :P Ihan jo liikutuksen ja innostuksen kyyneleet tirskahtaa silmiin tässä.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"

Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Minttis <3 Ihana söpö minttis! Se kyl osaa aina yllättää, mun on nyt ihan PAKKO rientää täyttään hakemus! Tahdon olla minttiksen assari ! :mrgreen:
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."

Avatar
Leidi
Sofia Karppi
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Marras 14, 2011 11:07 am

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Leidi »

Hyvänen aika. Nykykirjallisuuden suurin nero, vai miten se meni? Järkyttävää soopaa! Säälittävää hommaa kerrassaan. Jotkut ne ei koskaan opi... 8)

Porin

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Porin »

Mielipidepalsta Wikipedia siteeraa kirjailijaliittoa: "hyväksyminen edellyttää, että hakija on julkaissut sellaisia suomenkielisiä, taiteellisesti korkeatasoisia teoksia, että häntä niiden perusteella voidaan pitää kirjailijana"

Minttis on siis huomiohuora, ei kirjailija.

Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Porin, niinpä! Runsaasti ihan oikeaakin spämmiä putkahtelee Minttiksen uusimman blogin (Setsemän tarinaa arjesta) kommentti-osioihin. :) Niissä taitaa olla poisteleminen! Kovasti muotia mainostetaan tai mitä liekään. Saas nähdä johtaako jo tuokin yksistään siihen, että kommentit saatetaan laittaa jatkossa esimoderaation alle. No, aika sama, ainakin minulle.

Eilen illalla joku kommentoija oli linkannut sinne tämän Minfon ketjun. En nyt tänään löytänyt kyseistä kommenttia sieltä enää, kun en muista mihin blogi-viestiin se oli lähetetty. Onkohan Minttis poistanut kyseisen kommentin? Ainakin Inkeri taisi siellä ihan nauruhymiön kanssa kiitellä linkistä. :D Mutta koska "Kulkia" palaa tähän ketjuun puhumaan viisaita? :o
http://murha.info/phpbb2/memberlist.php ... le&u=33608
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"

SiriSara
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Su Marras 17, 2013 1:28 pm

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja SiriSara »

Laitanpa lusikkani soppaan minäkin ja liitän tänne nuo poistetut kommenttini Outin postauksesta.... Minäkään en mikään "tietäjä" ole, mutta siskoni on muslimin kanssa liitossa, joten jotakin toki tiedän. Mielestäni kommenttini olivat täysin asiallisia, joten en ymmärrä niiden poistamista.

"Mix says:
November 9, 2013 at 7:52 pm
On sulla ollu avarakatseiset vanhemmat. Ovat antaneet alaikäisen tyttärensä seurustella aikuisen miehen kanssa, joka on vielä hyvin erilaisesta kulttuurista, eikä heilläkään varmaan sen paremmin ollut yhteistä kieltä kuin teillä kahdellakaan. Ja vuoden kuluttua ottivat vielä kattonsakin alle. Jopas!

Reply
Outi says:
November 10, 2013 at 2:04 pm
Mix: Meillä oli aina kotona avoimet välit vanhempien kanssa, meillä ei koskaan tuomittu ihmistä erilaisuuden takia. Mitään rikollistahan meidän suhteessa ei ollut, ihan suomen lakien mukaankin voitiin seurustella :D . Siinä vaiheessa kun mieheni muutti meille, osattiin jo paremmin englantia ja hän osasi jo myös suomea, hänen veljensä asuu myös Suomessa. Ensin mieheni asuikin hänen kanssaan, mutta aika pian meidän suhteen alettua, huomattiin, että tämä ei ole mikään ohi menevä ihastus-juttu, joten oli vaan loogista muuttaa yhteen. Meillä oli kotona tilaa hyvin ja pitkien keskustelujen ja tutustumisten jälkeen, sovittiin yhteisistä pelisäännöistä ja näin pääsi mieheni muuttamaan meille. Neljän vuoden ikäero ei kyllä ole mikään suuri nykypäivänä, eikä kyllä silloinkaan. Mielestäni mieheni aikuistui vasta avioliiton solmimisen jälkeen ja yhteisen lapsen syntymän myötä, joten en nyt sen aikuisempana häntäkään pitänyt.

Malla: Kiitos ihanasta kommentistasi. Kyllä näihin vuosiin on mahtunut niitä vastoinkäymisiäkin, ei tässä missään ruusuilla olla tanssittu, mutta hyvään kannattaa panostaa <3
T:Outi

Reply
Malla says:
November 9, 2013 at 8:30 pm
Ihanaa lukea onnellisesta parisuhteesta ja kestävästä yhteiselämästä. Kaunista.

Reply
Siri says:
November 13, 2013 at 9:42 am
Ihmettelen todella paljon tuota yhteen muuttoa… Ystävättäreni on muslimi, eikä heidän uskonnossaan tule kysymykseenkään asua saman katon alla, ellei pari ole naimisissa. Entä sopimus? Kai teillä sellainen oli ennen avioliittoa?

Reply
minttis says:
November 13, 2013 at 12:22 pm
Mä olen siinä käsityksessä, että muslimeillakin on loppujen lopuksi aika yksilöllistä se miten sitä uskontoaan toteuttaa. Mutta Outi osannee vastata tähän paremmin.

Reply
Outi says:
November 13, 2013 at 2:18 pm
Tuolloin minä en vielä ollut muslimi,joten tuo mieheni tietenkin toimi väärin asuessaan kanssani ja toisaalta jo siinä, että treffaili “vääräuskoista”. Toisaalta minä olin tuolloin 16 vuotias, joten avioliitto ei olisi tullut vielä kysymykseenkään. Mieheni ei onneksi tarvinnut minua oleskeluluvan saamiseen, vaan opiskeli ja työskenteli jo Suomessa. Mitä tarkoitat tuolla sopimuksella? Me olimme keskustelleet avioliitosta moskeijassa ja imaamin mukaan riitti meille, että meillä on kaksi todistajaa kun menimme naimisiin maistraatissa, näin myös liittomme on hyväksytty. Itse olen palannut islamin-uskoon vasta vuonna 2003, joten olemme varmaan tehneet ja tulemme tekemäänkin monia virheitä, mutta ihminen oppii virheistää ja toinen ihminen ei toista tuomitse niistä virheistä…niinhän sen kuuluukin olla?

Reply
Siri says:
Your comment is awaiting moderation.
November 13, 2013 at 5:15 pm
Muslimithan tekevät sopimuksen, joka tarkoittaa periaatteessa samaa kuin täällä valtauskonnossa kihlaus. Kyllä muslimin pitäisi siis tietää mikä on muslimien “sopimus”. Hmmm

Reply
Siri says:
Your comment is awaiting moderation.
November 13, 2013 at 6:24 pm
Ei. Imaamin kanssa keskustelu ei ole sopimus. Sopimus tehdään kirjallisena kahden ihmisen keskeisenä sopimuksena. Oppipoika minäkin olen, mutta perusasiat alkavat kutakuinkin olla hallinnassa.

Reply
Siri says:
Your comment is awaiting moderation.
November 13, 2013 at 8:29 pm
Kovinpas olet Mintun opissa näemmä ollut ja yhtä ilkeämielisesti täällä vastailet asiallisille kommentoijille.

Reply
Siri says:
Your comment is awaiting moderation.
November 13, 2013 at 8:56 pm
Älä sano pahaa toisesta. Äläkä valhtele, se on ensisijainen opetus. Joten älä anna väärää todistusta, että muka arvostelisin. Ja anteeksi, että puhun Mintun opissa olemisesta, mutta onhan se ymmärrettävää, että tulee vaikutteita, olethan Kimin sukulainen. Ymmärrän tämän täysin.

Reply
Siri says:
Your comment is awaiting moderation.
November 14, 2013 at 9:41 am
Meinaatkos, että kerron sinusta jotakin henkilökohtaista? Älä pelkää, siihen minulla ei ole tarvetta. Seuraan vain mielenkiinnolla kirjoituksiasi. Kommentoin asiallisesti… Itse aloit ärhennellä. Katso peiliin ystäväiseni ja avaa suusi vasta kun sieltä tulee ystävällisiä sanoja .. sanoi äiti aina aikoinaan.

Reply
minttis says:
November 14, 2013 at 10:02 am
Minttis kävi luutimassa kiivainta keskustelua pois. Asiallinen kommentointi on ok, mutta ylemmääräinen piikittely jätetään jonnekin muualle ihan blogin hyvän hengen säilyttämiseksi.

Reply
Outi says:
November 14, 2013 at 7:07 pm
Kiitos

Reply
puola says:
November 14, 2013 at 6:21 pm
Hah hah, vai sellasta sitten, noh, eipä ole yllätys, että valikoit itse mitä tänne voi kirjoittaa ja mitkä sitten moderoit “hyvän hengen nimissä”.

Reply
Outi says:
November 14, 2013 at 7:07 pm
Minä pyysin Minttua poistamaan asiattomat kommentit. Ja tiedätkö mitä…myös minä voin nyt poistaa näitä kommentteja :D

Reply
minttis says:
November 15, 2013 at 7:41 am
Kappas, kun mulla on oikeus päättää mitä sivuillani kirjoitetaan. Enkä suinkaan ole mitenkään poikkeustapaus bloggaajasta, joka poistaa mielestään turhia kommentteja.

Reply
huoks says:
November 15, 2013 at 11:28 am
Tunsit sivupersoona-Outin jääneen tappiolle asian tietämyksen kanssa? Ymmärrän…

Reply
Johanna says:
November 15, 2013 at 12:11 pm
Ei, en tunne, että 10 vuotta muslimina ollut ihminen on jäänyt tappiolle kahden sellaisen asian tietämyksen kanssa, joista toisen muslimi oppii heti ensimmäiseksi käännyttyään (tai on voinut osata jo ennen sitä), ja toisen oppii todennäköisesti myös pian sen jälkeen. Ja vaikkei olisi oppinut, osaisi sen tiedon hyvin helposti selvittää.

Reply
minttis says:
November 15, 2013 at 1:01 pm
Kuten olen jo aiemmin sanonut, niin en ymmärrä miksi ihmisen, joka omalla nimellään ja kasvoillaan täällä bloggaa, olisi tarvetta todistella kommentoijille mitään.

Reply
minttis says:
November 15, 2013 at 1:00 pm
Ei suinkaan, kun ei tuo miehen sukulainen (sukulaissuhde mm. täällä kommenteissa jonkun ulkopuolisen toimesta keksitty) oikein minun sivupersoonastani käy.

Reply
puola says:
November 15, 2013 at 5:41 pm
Niinpä niin, ensin ilmoitat, että kaikki kommentit julkaistaan, unohdit vain mainita, että ainoastaan teille mieluisat kommentit jäävät näkyviin.

Reply
Inkeri says:
November 15, 2013 at 5:55 pm
Eikös kokoajan ollut selvää, että ASIALLISET kommentit julkaistaan? Jänkkääminen yhden kirjoittajan uskonnollisuuden oikeaoppisuudesta ei ainakaan minusta ole asiallista. Poistetuissa kommenteissa vaan hoettiin samaa asiaa ja alettiin käydä henkilökohtaisuuksiin kommentoijan puolelta. Vaikka sinähän sen tiedät, kun varmaankin olet se sama pälli joka täällä jänkkää päivä toisensa perään.

Ja kyllä, minä, Inkeri, näen myös muiden postauksiin tulleet kommentit ja saan kommentoida niihin. Lälläslää!

Vastaa Viestiin