Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Ponzi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Elo 02, 2008 7:40 pm

Re: Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju

Viesti Kirjoittaja Ponzi »

^
ABC kirjoitti:Yksi noista on 30-päivän trial, joita en kyllä suosittele käyttämään, jos ei sitten osaa poistaa niitä kun periodi on ummessa.
Äläpäs nyt luo uhkakuvia turhasta ja miksi olisi niin vaikeaa maksaa täysversiosta, jos ja kun kokeiluversio tekee tehtävänsä?
Varmaan löytyy useitakin minun lisäksi, jotka voi sitten neuvoa miten ne asennetut trialit poistetaan, jos ei muuten luonnistu.
ABC kirjoitti:Samaten false positive -tunnistukset eri ohjelmien kesken ovat käytännössä ylitsepääsemättömiä sellaiselle, joka ei osaa helposti erottaa niitä oikeista tunnistuksista. Itselleni tämä on ollut suurin ongelma jonka olen torjunta-ohjelmissa havainnut
Anna mä arvaan: Avira?
-kynämiehet on erikseen-
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju

Viesti Kirjoittaja ABC »

^ No, neuvo sitten saman tien?

Nuo 30 päivän trialit ovat ihan stanan ärsyttäviä. 30 päivn kuluttua on sama etsimis- ja asennushomma edessä.

Enkä näe mitään syytä, miksi pitäisi maksaa ohjelmista, joita vastaavia saa ilmaiseksi. Siinä ei vaan ole mitään järkeä, jos kone on työkalu eikä itsessään harrastuksen kohde, jolloin tietysti haluaa etsiä vain parasta.

Joo, Aviran hienot automaattiset päivitykset jumittivat edellisen koneeni täysin. Muita ongelmia en sitten päässytkään kokemaan.

Yhteensopivuusongelmia on ollut myös palomuurin kanssa, mutta olen siihen muuten niin tyytyväinen, että antaa olla.
Every ship must sail a world.
Ponzi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Elo 02, 2008 7:40 pm

Re: Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju

Viesti Kirjoittaja Ponzi »

ABC kirjoitti:^ No, neuvo sitten saman tien?

Nuo 30 päivän trialit ovat ihan stanan ärsyttäviä. 30 päivn kuluttua on sama etsimis- ja asennushomma edessä.

Enkä näe mitään syytä, miksi pitäisi maksaa ohjelmista, joita vastaavia saa ilmaiseksi. Siinä ei vaan ole mitään järkeä, jos kone on työkalu eikä itsessään harrastuksen kohde, jolloin tietysti haluaa etsiä vain parasta.

Joo, Aviran hienot automaattiset päivitykset jumittivat edellisen koneeni täysin. Muita ongelmia en sitten päässytkään kokemaan.

Yhteensopivuusongelmia on ollut myös palomuurin kanssa, mutta olen siihen muuten niin tyytyväinen, että antaa olla.
Onko joku tietty ohjelma, jota et saa pois koneelta (trial tai joku muu)? Jos on niin mikä?

Muuri, tutkat ja muut vastaavat scannaus/siivous ohjelmat koneellasi?

Mikä käyttöjärjestelmä?
-kynämiehet on erikseen-
Ponzi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Elo 02, 2008 7:40 pm

Re: Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju

Viesti Kirjoittaja Ponzi »

Vist, avast, ccleaner ja malwarebytesillä tarvittaessa. Palomuurina vistan oma muuri (laitettu asetukset molempiin suuntiin), kun sygate ei sovellu eikä oikein muut kiinnosta. Tämä kokoonpano toimii minulla moitteettomasti.
F-Secure vaatii tohtorismiehen tekemään asetuksia, jotta saisi rahoilleen vastinetta, muuten kelpo peli tuo F-secure.

Mielipiteitähän nämäkin vaan.
-kynämiehet on erikseen-
Ponzi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Elo 02, 2008 7:40 pm

Re: Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju

Viesti Kirjoittaja Ponzi »

Ja ettei nyt kukaan saa väärää käsitystä, niin EN ole mikään vitun tukihenkilö, enkä asiantuntija näissä PC jutuissa, mutta käytön mukana on tullut kokemuksiakin.
-kynämiehet on erikseen-
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Re: Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Kiitos neuvoista ja anteeksi kun äkäilin. Nettiaddiktin pulssiin vain moiset ilmoitukset vaikuttavat kummasti. :)
JeeZ
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: To Helmi 26, 2009 8:03 pm

Re: Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju

Viesti Kirjoittaja JeeZ »

Osaaks kukaan Visual Basic tääl?
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju

Viesti Kirjoittaja Loka »

Kaiuttimista ei kuulu mitään. Ne ei ole voinut mitenkään lasahtaa itsekseen. Tarviin niitä nyt. Mitä pitäs tehdä -asennella jotain? Mitään asennusjuttulevyä ei ole. Onko tässä pöytäkoneessa itsessään mitään kaiutinta? Ei varmaan? :oops: Tarviis kuunnella video eikä kuulu mitään...

Johdot on tutkittu, ne on ehjät (näyttää siltä) ja oikeissa rei'issä.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Loka kirjoitti:Kaiuttimista ei kuulu mitään. Ne ei ole voinut mitenkään lasahtaa itsekseen. Tarviin niitä nyt. Mitä pitäs tehdä -asennella jotain? Mitään asennusjuttulevyä ei ole. Onko tässä pöytäkoneessa itsessään mitään kaiutinta? Ei varmaan? :oops: Tarviis kuunnella video eikä kuulu mitään...

Johdot on tutkittu, ne on ehjät (näyttää siltä) ja oikeissa rei'issä.
Etsi kuulokkeet ja lyö ne kiinni siihen koneen kylkeen.

Ja vaikka en nyt mikään ATK-insinööri olekkaan, niin tartteet ne kaiuttimet (tai kuulokkeet) mitä ilmeisemmin saadaksesi äänen ulos. Läppäreissä on sitten noi pienet kaiuttimet jo itse koneessa...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju

Viesti Kirjoittaja rapier »

Kannattaa testata korvanapeilla tuleeko koneesta mitään. Jos tulee, on vika kaiuttimissa. Kaiuttimien kytkimet ja mahdolliset volumepotikat pitää myös tarkistaa. Onko plugi varmasti oikeassa paikassa? Nim. mikin jakki on yleensä siinä vieressä.
Paskanen tukka
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju

Viesti Kirjoittaja Loka »

Ei oo korvakuulokkeita..

Kun kaiuttimissa on virta päällä, ja otan johdon kaiuttimesta irti ja pistän paikoilleen, kuuluu sellanen "räsähdys?"
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Loka kirjoitti:Ei oo korvakuulokkeita..

Kun kaiuttimissa on virta päällä, ja otan johdon kaiuttimesta irti ja pistän paikoilleen, kuuluu sellanen "räsähdys?"
Kaiuttimet toimii, vika on koneen säädöissä (onko volume namikassa mute- mennyt päälle epähuomiossa tms?)...
Ja -
raimo summanen kirjoitti:Onko plugi varmasti oikeassa paikassa? Nim. mikin jakki on yleensä siinä vieressä.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Loka kirjoitti:
Kun kaiuttimissa on virta päällä, ja otan johdon kaiuttimesta irti ja pistän paikoilleen, kuuluu sellanen "räsähdys?"
Vika voi olla myös johdossa.Samanlaista rutinaa/räsähdystä pitää mun irtokaiuttimien johto kun työntää liittimen paikoilleen.Yleensä auttaa kun pyörittelee sitä siinä tai pitää sormin johdon ja liittimen tyven päästä.Ilmeisesti joku murtuma jota ei näe ulospäin.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju

Viesti Kirjoittaja Loka »

Menin ohjauspaneelin kohtaan äänet ja äänilaittee, se väittää ettei ole kaiuttimia? Siellä voisi muutella asetuksia näköjään mutta se ei jotenkin tunnista noita kajareita ja väittää "ettei äänilaitteita ole."
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju

Viesti Kirjoittaja rapier »

Mike Manner kirjoitti:
raimo summanen kirjoitti:Onko plugi varmasti oikeassa paikassa? Nim. mikin jakki on yleensä siinä vieressä.
raimo summanen? :?:
Paskanen tukka
Vastaa Viestiin