Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat) (ketju 2)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat) (ketj

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Mitään en tunnusta, otin, jos otin tai sitten en... pari hyvää biisiä silti:

http://www.youtube.com/watch?v=iW4IIsMHYTo

http://www.youtube.com/watch?v=NhDyFaM04Bk
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
gravedigger
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1314
Liittynyt: La Marras 17, 2007 8:50 pm
Paikkakunta: Rairairailaamassa

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat) (ketj

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

No pöh

pikku kooma

Turjukan linkit suht ahterista

Jos tygää poikabändi shitistä ni Boyce Avenue on ehkä parasta pallolla

http://www.youtube.com/watch?v=hBYymaN338E

http://www.youtube.com/watch?v=E4rvGGFt7LU

Aika fokin jee, toki ite vedän nää omalla landolalla paremmin :mrgreen:
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat) (ketj

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

jeeee! kulllä se hitaalla kä ku tätä klryju yodys hskrr"
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8247
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat) (ketj

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Pormilleja onn varmasti riiitävästi, muta en notekaan Noooeuskan kirjoitukaseta ynmärrä hwvon paskaa. Viika on nooosrukassa.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat) (ketj

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

youm said it! ;D
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
gravedigger
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1314
Liittynyt: La Marras 17, 2007 8:50 pm
Paikkakunta: Rairairailaamassa

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat) (ketj

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

Välipäivitys blökiinn

Rarrairai!!!
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
aga
Adrian Monk
Viestit: 2754
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat) (ketj

Viesti Kirjoittaja aga »

Näkökulmat 20.7.2013 klo 7:31 | päivitetty 20.7.2013 klo 7:31

Näkökulma: Voimmeko me mamutkin nostaa kissan pöydälle?

Suomen tämän hetken pahin vihollinen ei ole Venäjä, eikä maahanmuuttajat, eikä islamistit, eikä äärioikeistolaiset. Se on alkoholi, sanoo toimittaja Wali Hashi.

Wali Hashi

Toimin välillä vartijana Turun keskustassa. Työtehtävissä törmään päivittäin alkoholisteihin, tai kutsun heitä asiakkaiksi. Yksi heistä on Pekka.

Pekka on harmiton alkoholisti, jonka aina poistan tietystä liikkeestä. Eräänä iltana juteltiin Pekan kanssa.

Pekka näytti kossupulloa ja sanoi: Olin lääkäri ja minulla oli lapset ja vaimo, onnellinen perhe, menetin kaiken, ja se syy oli tämä.

Kysyin: miksi et yksinkertaisesti lopettanut?

- Helppohan sinun on sanoa, tiuskaisi Pekka.

- Mistä saat rahaa, että voit juoda näin paljon alkoholia, kysyin.

- Sossulta tietenkin, vastasi Pekka.

Kun puhun suomalaisten ystävieni tai työkavereiden kanssa, he harvoin puhuvat henkilökohtaista asioista, kuten perheestä, sairauksista, taustasta, uskonnosta tai siitä, ketä he äänestävät.

Mutta kuulen heiltä päivittäin sellaisia asioita kuin olin kännissä, vedin lärvät, olin naamareissa, vedin perseet, olin ihan peltikii, olin turpa jumissa jne. Ja sen jälkeen krapula.

Jos olet kännissä tai juot alkoholia liikaa, se on minusta todella henkilökohtainen asia, mutta ei ehkä tässä yhteiskunnassa. Alkoholin käyttö on Suomessa hyväksyttyä.

Suomessa ihmiset kertovat ylpeinä, miten kännissä he ovat olleet. Jos et juo alkoholia, olet outo, tiukkapipoinen, etkä kuulu joukkoon.

Ei ihme, että teinit esittävät olevansa kännissä, vaikka eivät olisikaan.

Siksi ihmettelen, miksi alkoholiongelmista ei voi puhua.

Lääketieteen ja kirurgian tohtori Mikko Vienonen sanoi MTV3:lla suomalaisten alkoholin käytöstä, että Suomessa ollaan katastrofin partaalla.

- Tilanne on huonontumassa, emmekä edes itse tiedä, missä olemme alkoholin käytön kanssa.

Jos tilanne on näin vakava, miksi ei voi puhua alkoholin huonosta käytöstä?

Miksi ei voi puhua, kun alkoholilla on merkittävä rooli suomalaisessa väkivaltarikollisuudessa?

Miksi ei voi puhua, kun 80 % henkirikoksista ja 70 % pahoinpitelyistä tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena?

Miksi ei voi puhua, kun kansakunta menettää alkoholiongelmien takia vähän alle 13 miljardia vuodessa?

Miksi ei voi puhua, kun valtaosaan kuolemaan johtaneista väkivaltarikoksista liittyy nimenomaan alkoholinkäyttö ja rikokset tehdään suurimmaksi osaksi humalassa?

Suomessahan arvostetaan rehellisyyttä, mutta kun kysymys on alkoholiongelmista, mihin se rehellisyys katoaa?

Tiedän, että minua syytetään varmasti tiukkapipoiseksi, moralisoijaksi, muslimiksi tai pakolaiseksi, jolla on taka-ajatuksena toivo lopettaa alkoholin käyttö Suomessa.

Voin kuitenkin sanoa, että olen tavallinen kansalainen, joka on huolestunut yhteiskunnan ongelmista, ja myös meillä maahanmuuttajilla pitäisi olla joskus varaa nostaa kissa pöydälle.

Kiitos suomen kielen opettajalleni Tuulikille, joka opetti minulle sanonnan kissa pöydälle! Vitsi, se on loistava sanonta.

Wali Hashi
Kirjoittaja on freelancetoimittaja

http://yle.fi/uutiset/nakokulma_voimmek ... le/6739528
kattila
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 1:49 am
Paikkakunta: Horna

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat) (ketj

Viesti Kirjoittaja kattila »

Kansakunta saa ennemän verotuloja suhteessa niiden haittoihin meneviin menoihin. Joten plussalla ollaan.
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat) (ketj

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

No en mä, mut muutama vaan , nekin lienee jo lasketaan mun kohdalla kun nää vapaat vähän vähissä ollut, ja ajattelin et jotain oman tasosta juttuseuraaki löytyis, tai sitten ei.

http://www.youtube.com/watch?v=smiFk6KHr_8
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat) (ketj

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

lauantai-sunnuntain saldo,polkupyörällä liikentees,ystävä tuikkas 2 kertaa ,entinen ystävä kuhan tässä kerkiää.tuli noi kiinalaiset ruokailupaikat tutuiks ilmalennon takia,ku rupes pyörä lentämään,millos joku keksii lentävän polkupyörän,muu ku maijja höppänen,veri ja paska maku suussa,elämä on https://www.youtube.com/watch?v=c40g-29ZpSk
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat) (ketj

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

siinä jooooganharrastajille vähän vaikeustasoo,tuli tommosia testailtuuuu ja viel on ukko paketissa.eikusta perässä vaan jälkeen https://www.youtube.com/watch?v=Ogs-592F6uw
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
BloodSucker
Poliisikoira Rex
Viestit: 271
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2009 3:06 pm

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat) (ketj

Viesti Kirjoittaja BloodSucker »

Jos sul lystiä on niin kaljat yhteen lyö * Lits lots*. Jos sul lystiä on niin kaljat yhteen lyö *Lits lots*. Jos sul lystiä on ja tiedät sen , niin varmaan myöskin näytät sen. Jos sul lystiä on niin kaljat yhteen lyö *Lits lots* :twisted:
~ Some crimes are so brutal. That if you survive, your only option is revenge. ~
debbie

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat) (ketj

Viesti Kirjoittaja debbie »

Olen shampanjoissa ja mua harmittaa, ettei ole pähkinöitä tai tacoja ja Nigellan chilikastiketta..TÄytyy huomenna korjata tuo snack-tilanne.. Kuinkas tämä näin kihahti, nyt pitää pysyä kaukana sosiaalisesta mediasta :lol:
BloodSucker
Poliisikoira Rex
Viestit: 271
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2009 3:06 pm

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat) (ketj

Viesti Kirjoittaja BloodSucker »

debbie kirjoitti:Olen shampanjoissa ja mua harmittaa, ettei ole pähkinöitä tai tacoja ja Nigellan chilikastiketta..TÄytyy huomenna korjata tuo snack-tilanne.. Kuinkas tämä näin kihahti, nyt pitää pysyä kaukana sosiaalisesta mediasta :lol:
*Tarjoaa naposteltavaa* :wink:
Kyllä täälläki puolel humala taas alkaa nousemaan ku muutamat oluet nautiskellut ja kohta vuorossa whiskey :P
~ Some crimes are so brutal. That if you survive, your only option is revenge. ~
debbie

Re: Humalaisten oma keskustelu. (vain kännissä olevat) (ketj

Viesti Kirjoittaja debbie »

Kiitos naposteltavista :D
Yleensä meillä on tacoja ja salsaa ja muuta suolaista kivaa perjantaina mutta nyt jäi ostamatta.. ja telkkarista katsoimme ensin Nigellan (se kävi pähkinäkaupassa!!) ja sitten sisiliaisen ruokajutun tai mikä se oli - siitäkin rupesi tekemään mieli suolaista.
Vastaa Viestiin