Kapitalistit vai kommunistit kaiken pahan alku?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

PaulaDrew kirjoitti:Jos halutaan toimia "luonnon lakien" mukaan, niin kyllä se minulle sopii. Romutetaan vain koko yhteiskunta ja lakattaan käyttämästä lakeja ja sopimasta sääntöjä. Näille omaa "vahvuuttaan" ylistäville voisi olla pieni järkytys, miten päin vahva-heikko -asetelmat voisivat kääntyä. :wink:


Sori Paula... kauniin punainen ajatus, mutta kapitalistilla on joka tapauksessa niitä oravannahkoja (tms. haluttuja hyödykkeitä) sen verran, että saa itseään suojaamaan riittävän paljon isoja ja ilkeitä miehiä, joilla on isoja ja ilkeitä aseita, että siinä tapauksessa yhdistyneidenkin sosialistien kävisi hassusti.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

MotiivitOn kirjoitti:
PaulaDrew kirjoitti:Jos halutaan toimia "luonnon lakien" mukaan, niin kyllä se minulle sopii. Romutetaan vain koko yhteiskunta ja lakattaan käyttämästä lakeja ja sopimasta sääntöjä. Näille omaa "vahvuuttaan" ylistäville voisi olla pieni järkytys, miten päin vahva-heikko -asetelmat voisivat kääntyä. :wink:


Sori Paula... kauniin punainen ajatus, mutta kapitalistilla on joka tapauksessa niitä oravannahkoja (tms. haluttuja hyödykkeitä) sen verran, että saa itseään suojaamaan riittävän paljon isoja ja ilkeitä miehiä, joilla on isoja ja ilkeitä aseita, että siinä tapauksessa yhdistyneidenkin sosialistien kävisi hassusti.
Heh, mua tuskin pyydettäisiin suojelemaan ketään. Mutta lakien vaietessa kaivelisin kaappia ja jotain sieltä löytyisi. Mitä? No pumkeppi ja sille haukahdeltavaa, sittenhän voitaisiin miettiä mitenpäin voimasuhteet ovat. Naapuruston hipit saattaisivat hämmästyä ennen poistumistaan.
Paskanen tukka
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

MotiivitOn kirjoitti:
PaulaDrew kirjoitti:Jos halutaan toimia "luonnon lakien" mukaan, niin kyllä se minulle sopii. Romutetaan vain koko yhteiskunta ja lakattaan käyttämästä lakeja ja sopimasta sääntöjä. Näille omaa "vahvuuttaan" ylistäville voisi olla pieni järkytys, miten päin vahva-heikko -asetelmat voisivat kääntyä. :wink:


Sori Paula... kauniin punainen ajatus, mutta kapitalistilla on joka tapauksessa niitä oravannahkoja (tms. haluttuja hyödykkeitä) sen verran, että saa itseään suojaamaan riittävän paljon isoja ja ilkeitä miehiä, joilla on isoja ja ilkeitä aseita, että siinä tapauksessa yhdistyneidenkin sosialistien kävisi hassusti.
Mitäs punaista ja kaunista yhteiskunnan romuttamisessa on? Muutenkin taisit vain aloittaa jo markkinointityön valmiiksi. :D

Voin tietysti olla väärässä, mutta uskoisin näiden isojen ja ilkeiden miestenkin ainakin jossain vaiheessa huomaavan, että miksikäs me tuota kapitalistia suojellaan kun nuo hyödykkeet voi ottaa muutenkin. Lakejahan ei ole.

Mitä sitten seuraisi? Ehkäpä, kun hyödykkeet loppuvat, taidot niiden valmistamiseen alkaisivat olla kova sana. Isot ilkeät miehet voisivat sen vaikkapa aseellisesti tai muilla pakotteilla, esimerkiksi vaatimalla maksua maasta, laittaa ihmiset tekemään työtä taitojensa mukaan. Lopulta olisimme varmaan aika lailla nykyisen kaltaisessa tilanteessa, mutta kas, valta olisi vaihtunut emmekä edelleenkään tietäisi mitkä ovat ne ominaisuudet, jotka luonnon "mielestä" ovat vahvuuksia. Aseen saaminen käsiinsä jostain kun ei ole mikään ominaisuus. :D
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

kaia kirjoitti:Kapitalistinen järjestelmä perustuu jatkuvaan kasvuun, joka ei ole maapallon rajattuja luonnonvaroja ajatellen mitään kestävää kehitystä. Jos maan talouskasvu on 0% niin talousihmiset pitävät sitä jo huolestuttavana.

Kommunismikaan ei toimi ihan sellaisena kuin mitä se oli Neuvostoliitossa. En kuulu kumpaankaan ryhmään.
Tässä on puheenvuoro jonka voin täysin allekirjoittaa itsekin.
Every ship must sail a world.
ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Viesti Kirjoittaja ketsku »

On yleisesti hyväksyttävää olla vasemmistolaisesti ajatteleva. On hienoa olla "epäitsekäs" ja haluta "kaikille hyvää" vaan sepä ei menekään niin. Vasurit on aivan yhtä itsekkäitä (ja itsekkäämpiäkin) kun porvarit. Vasurit haluavat, että koska heillä itsellään ei ole suuret tulot niin kenelläkään muullakaan ei saa olla. Eli siis he haluavat itselleen suhteessa enemmän. Tämä "pidetään heikoista huolta" tarkoittaa, että maksamaa minulle enemmän työttömyyskorvausta. Minä, minä, minä se on takana noilla vasureillakin.
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

ketsku kirjoitti:On yleisesti hyväksyttävää olla vasemmistolaisesti ajatteleva. On hienoa olla "epäitsekäs" ja haluta "kaikille hyvää" vaan sepä ei menekään niin. Vasurit on aivan yhtä itsekkäitä (ja itsekkäämpiäkin) kun porvarit. Vasurit haluavat, että koska heillä itsellään ei ole suuret tulot niin kenelläkään muullakaan ei saa olla. Eli siis he haluavat itselleen suhteessa enemmän. Tämä "pidetään heikoista huolta" tarkoittaa, että maksamaa minulle enemmän työttömyyskorvausta. Minä, minä, minä se on takana noilla vasureillakin.
Köyhä tarvitsee tietyn määrän massia elääkseen normaalia elämää. Ruoka maksaa ja hinnat nousevat koko ajan. Tuet ovat kuitenkin pieniä, vaikka monessa maailman kolkassa on toki huonommin kuin suomessa. Onko se sitten itsekästä toivoa, että yhteiskunta pitäisi ihmisen hengissä ja antaisi sen verran rahaa rikkailta, että pystyisi elämään ja harrastamaan? Jos ihminen on sairas ja ei jaksa käydä töissä niin pitäisikö hänet jättää heitteille? Olisiko sitten hyvä kun tuet lopetettaisiin ja pikkuhiljaa fudua saaneet ja töissä stressaantuneet tekisivät itsemurhia liukuhihnalta? Jäljelle jäisi sitten vahvat valioyksilöt, mutta ongelmana on sitten että yhteiskunta tarvitsee myös duunareita ja kaikenlaisia työntekijöitä. Kaikki eivät voi olla akateemisessa työssä. Pelkään ketsku, että olet Kokoomuksen propagandan uhri, etkä täysin ymmärrä mille puolelle olet lähtenyt.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Anile
Martin Beck
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:30 am

Viesti Kirjoittaja Anile »

Suomi on ottanut velkaa jotta voidaan nyt elvyttää. Jyrki Katainen ilmoittaa, että velka maksetaan takaisin joskus tulevaisuudessa sitten kun talouskriisistä on selvitty. Eli tulevaisuudessa maksamme keskiluokan ja rikkaiden elvytystä. Köyhäthän eivät saaneet mitään.

Eli siis, meidän porvarihallituksemme torpedoinut on haaveeni sosiaaliturvan parantamisesta myös seuraavan hallituksen aikana, ehkä myös sitä seuraavan. Eli, ihan sama mitä äänestän, sosiaaliturva ei parane. Tai jos paranee, niin verot nousevat ihan helvetisti ja siitähän eivät äänestäjät tykkää ja sitten kokoomuksen kannatus taas nousee kuin raketti.

Hyvin pelattu,porvarit!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Anile kirjoitti:Hyvin pelattu,porvarit!
Onneksi on porvarit. Kuinka luulet talouden pyörivän jos koko Suomi elää tukien varassa? Jos kukaan ei tue yrittäjyyttä eikä kannusta työllistämään kansaa? Hymm. Sosialismi on just se paha mitä pitäs mun mielestä välttää mahdollisuuksien mukaan. Kukaan ei varmaan halua siihen malliin jotta Suomessa on joko helvetin rikkaita tai helvetin köyhiä? Kuilu vain syvenisi jos sosiaalitukia nostettaisiin loputtomiin saakka. Aina on kärsijöitä, semmosta se vaan on ettei kaikkia ja kaikkea voi miellyttää. Aina pyllistät johonkin suuntaan.. Toki olen itsekin sitä mieltä, että monessa monessa asiassa olisi parantamisen varaa, sekään ei kuitenkaan tapahdu hetkessä. Enkä ole mikään poliitikko joten sikäli tämä on vain omia aatoksia ja tajunnan virtaa, ei niinkään absoluuttista totuutta jota ei saisi kritisoida. Silti olen sitä mieltä että porvarihallitus on saanut myös paljon hyvää aikaan.
Anile
Martin Beck
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:30 am

Viesti Kirjoittaja Anile »

Koko Suomi elää tukien varassa?

Eletäänkö me nyt ihan samassa todellisuudessa?
Sinun mielestäsi siis jos sosiaaliturva sidotaan indeksiin ja nostetaan sille tasolle ettei ihmisten tarvitse jonottaa leipäjonossa tai että työttömyysturvan ehtoja muutettaisiin niin, että aina kannattaisi ottaa työtä vastaan, niin kaikki suomalaiset siirtyisivät elämään tukien varaan?

En minä ainakaan.

Johtuuko se , että luulet niin käyvän, siitä, että itse et tekisi päivääkään töitä jos saisit valita?
Cotton
Martin Beck
Viestit: 772
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 5:28 pm
Paikkakunta: Fall River

Viesti Kirjoittaja Cotton »

http://www.youtube.com/watch?v=aEO6xW0q ... re=related


Suomalainen kommunisti oli rintarinnan porvarin kanssa karjalan kunnailla kun käsky kävi. Harva heistä kieltäytyi kotimaataan puolustamaan ja valtaosa heistä osallistui jälleenrakentamisen suunnattomiin ponnisteluihin.

Varsinainen kapina sotaveteraaneja kohtaan alkoi kun heidän omien lastensa ikäpolvi tuli murrosikään, näki TV:stä Vietnaminsodan, joka konkretisoi taistelukenttien kauhut joka kotiin jne. Osalla kasvatus isänmaanvastaisuuteen jatkui omillekin lapsille 60-, 70- ja 80- luvuille asti.

Otsikkokappaleen tahdissa laskin oman ukkinikin hautaan. Kappaleen lauloivat paikalliset elossa olevat veteraanit kaikista yhteiskuntaluokista vaikka ukkini aina köyhien ja vainottujen puolia pitikin.

Sen opin kuunnellessani salaa sodankäyneiden ukkojen juttuja, että ei tätä maata herroja varten itsenäiseksi taisteltu. Tavallista kansaa varten, lapsia, äitejä, veljiä ja siskoja varten, mutta ei setelitukkoja ja pankkiporhoja varten.

Lisäksi toivoisin ihan vilpittömin mielin minfon nuorempia kirjoittajia tutustumaan termeihin "kommunismi", "sosialismi", "kapitalismi" jne. Hieman on turhauttavaa kun asiat kuitataan termillä "Neuvostoliitto", joka oli nuorisokapinan käyttämä provokatiivinen termi vanhempiaan vastaan.

Mitkään asiat eivät ole yksioikoisia. Vähiten ideologiset mielipiteet, mutta rahaa ja valtaa palvomalla ihmisestä tulee vain niiden orja. Rokan Anttia vapaasti lainaten: Asialliset asiat hoidetaan- muust mie en välitä hittoikaa!
Alussa on rakkaus, lopussa on naru. (K. Palsa)
ninjalisko
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 3:42 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ninjalisko »

Anile kirjoitti:Koko Suomi elää tukien varassa?

Eletäänkö me nyt ihan samassa todellisuudessa?
Sinun mielestäsi siis jos sosiaaliturva sidotaan indeksiin ja nostetaan sille tasolle ettei ihmisten tarvitse jonottaa leipäjonossa tai että työttömyysturvan ehtoja muutettaisiin niin, että aina kannattaisi ottaa työtä vastaan, niin kaikki suomalaiset siirtyisivät elämään tukien varaan?

En minä ainakaan.

Johtuuko se , että luulet niin käyvän, siitä, että itse et tekisi päivääkään töitä jos saisit valita?
Te kommarit voitte jauhaa tota paskaa niin paljo ku lystää. mutta fakta on se että niin kävisi, somalit ja muuthan ois ihan innoissaan, monet laiskat suomalaisetkin. Muistakaa että ihmiset ei ole hyviä.

Itse kannatan sitä että verot alas, tuet kokonaan pois tai todella pienet, terveydenhoito täysin yksityiseksi, ei mitään julkista paskasta terveyden huoltoa.

28% palkasta ei oo sen terveydenhuollon arvosta, en mä ainakaan käy usein sairaalassa.

Ja tosta rahasta mikä jää veroista vois käyttää elämiseen tai vaikka vakuutuksiin.

Amerikassa republikaanit on asialla, varsinkin John McCain sanoi hyvin kampanjassaan: Obama on sosialisti ja minun mielestäni KENENKÄÄN veroja ei pitäisi tässä tilanteessa NOSTAA.

Sosialismi ja kommunismi = PERSEESTÄ. Ihmiset ei toimi niinkuin te luulette, ihmiset on pahoja.
Break in ya crib I got a posse of midgets stealing your presents.
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck
Viestit: 798
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 4:08 am

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

.



^Keskustelun "taso", mikäli edes termiä keskustelu voidaan näillä nettisaiteilla käydyistä lätinöistä käyttää, on taas jälleen kerran niin alhaalla ettei hirveästi tee mieli osallistua. "Te kommarit", just joo. Isäntä Pohjammaaltha kertoo totuuden....



Ja Lokalle sitten: Suomessa on jo äärimmäisen rikkaat ja äärimmäisen köyhät, en tiedä missä elät kun et ole sitä vielä huomannut. synkkis out.



.
.

kaukana poissa


.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Anile kirjoitti:Koko Suomi elää tukien varassa?

Eletäänkö me nyt ihan samassa todellisuudessa?
Sinun mielestäsi siis jos sosiaaliturva sidotaan indeksiin ja nostetaan sille tasolle ettei ihmisten tarvitse jonottaa leipäjonossa tai että työttömyysturvan ehtoja muutettaisiin niin, että aina kannattaisi ottaa työtä vastaan, niin kaikki suomalaiset siirtyisivät elämään tukien varaan?

En minä ainakaan.

Johtuuko se , että luulet niin käyvän, siitä, että itse et tekisi päivääkään töitä jos saisit valita?
Tulevaisuutta ajattelin, sitä sun ajatusta. Että sosiaaliturvaa nostetaan ja sidotaan indeksiin. Oletko kuitenkin niin neropatti, että ajattelisit että se olisi jo tehty jos se toisten päättävien neropattien pitkän tähtäimen suunnitelmissa olisi kansalle kannattavaa?

Mistä sä irrottaisit nämä varat? Rahaa ei voi tehdä tehtaissa ellei haluta Zimbabwen malliin ja inflaation kasvua.

Asiasta jotta tynteon tulisi olla aina kannattavampaa kuin tukien nostaminen olen samaa mieltä.

Itse laiskana porvarina just tänään ilmoitan duuniin että jään "lomailemaan." Liiton ansaituilla päivärahoilla on hyvä ja laiska elellä. Saapahan joku tukinainen mun paikkani -joskin epäilen että ei. Se taas on mun mielestä ongelmallista, ettei työnantajat (en yleistä, mutta omasta kokemuksesta) katsokaan hakemusta jossa on pidempiä ja selittämättömiä työttömyysjaksoja. Hymm.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

synkempi hautajaisvieras kirjoitti:.

Ja Lokalle sitten: Suomessa on jo äärimmäisen rikkaat ja äärimmäisen köyhät, en tiedä missä elät kun et ole sitä vielä huomannut. synkkis out.
Kertaakaan ole nähnyt/lukenut vastaavaa/vastaavia tilastoja mitä Neuvostoliitossa kahdeksankymmentäluvulla. Sää varmasti nyt esität tästä de facton että määrät ovat suhteessa samat tai edes samansuuntaiset mitä Neuvostovalloissa. :D
rumbleff
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Loka 07, 2008 6:16 pm
Paikkakunta: walhalla

Viesti Kirjoittaja rumbleff »

synkempi hautajaisvieras kirjoitti:.






Ja Lokalle sitten: Suomessa on jo äärimmäisen rikkaat ja äärimmäisen köyhät, en tiedä missä elät kun et ole sitä vielä huomannut. synkkis out.



.
hah tuo nyt on jo niin kaukana totuudesta ku olla voi, kyllä täältä on jokainen oikeasti isoihin rahoihin kiinni päässyt häipyny muille maille vieden aika suuret verovirrat mukanaan.
eikä täällä mitään oikeita köyhiä ole yhden ensimmäistäkään! kyllä se köyhyys on jotai muuta kun sitä että pitää naputtaa ku ei saa samaa elintasoo kun joku joka ehkä on käyny kouluja vuosia tai ehkä ottanut jossain kohtaa elämäänsä isoja riskejä ja menestynyt.
Voi vittu toi kateus on naurettava sairaus. :roll:
Si vis pacem, para bellum
Vastaa Viestiin