Naapurit helvetistä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Naapurit helvetistä

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Heräsin taas viime yönä 4:45 kännisten tappeluun yläkerrastani. Yläpuolellani asuu n. 70 puoli kuuro ukko, jolla on ihan hirrrrrrveen ihana ryyppyremmi. Miehet sitten pitivät omia kotibileitään aamu kasiin asti ja mun unet jäi sinne aamuviiteen. Bileet sisälsivät jonkun matsin katsomista, musiikin huudatusta, toisilleen huutamista ja lattian (eli mun katon) hakkaamista. Tämä ei suinkaan ollut ensimmäistä tätä lajia. Kyseinen ukko on useamman yön viimeisen vuoden aikana pistänyt menemään eikä se elo ole päivisinkään ihan niin justiinsa. Joka kerta olen isännöitsijälle valituksen tehnyt, mutta näemmä laihoin tuloksin. Nyt sitten tässä väsyneenä kyrpä ottassa ajattelin aloittaa ketjun ihan vain meille, jotka olemme naapureidemme uhreja. :evil:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Naapurit helvetistä

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Hyrr.. Onneks asun rivarissa. Tai onhan ne naapurit tässäkin ja tietyllä tapaa vielä "lähempänä" kun kerrostalossa mutta ainakaan ei oo yläkertaa jossa mekastetaan eikä alakertaa jossa kuunnellaan kettuuntuneena kun meidät kissat juoksee rallia.

Ja mul on ihan kivat naapurit, häiriköt asuu muutaman asunnon päässä eikä niiden mökä kuulu meille. Ummistan siis silmäni ja korvani tältä ongelmalta.

Joku viisas varmaan kommentoi että jos et kestä naapureita niin muuta ok-taloon mutta ainahan se ei oo niin helppoo.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Naapurit helvetistä

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Varsinkin jos asuu kaupungissa tuo omakotitaloon muutto voi olla hieman vaikeaa osa-aikatyöläiseltä/työttömältä/opiskelijalta tmv. vähätuloiselta.
Ni aikanaan, se olin lopulta minä kun jouduin edellisestä asunnosta pois muuttamaan naapurin jatkuvan häiriköinnin ja uhkailujen takia. Valituksille (yllätys yllätys!) viitattiin kintaalla. No poliisit soitin pariin kertaan ja he sanoivat suoraan että parempi että alan itse etsimään uutta asuntoa, on kuulemma heille niin tuttu kriminaali että he eivät paljon voi auttaa.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Naapurit helvetistä

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Joo ei tässä opiskelijana pahemmin omakotitaloja ajatella. :) Btw, siellä papoilla vieläkin bileet jatkuu. Miten 70 weet jaksaa juhlia noin?!
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Naapurit helvetistä

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Niin no riippuu se vähän siitäkin, että missä se omakotitalo sijaitsee. Maaseudulla saa melskata suht rauhassa naapureista välittämättä, mutta toista se on varmaan näissä omakotitaajamissa. Ollaan kuin sillit suolassa persiin kokosilla tonteilla. Enemmänhän sitä on varmaan yksityisyyttä kerrostalossakin.
Tuossa kun ruohonleikkurin polkasee käyntiin sunnuntaiaamuna, niin voi olla, että suopeasti ei katsella.
Ja vielä suopeattomammin katsellaan, jos sitä ei polkaise lainkaan käyntiin. Varmaan ahdistava paikka asua. :o

Kuva
Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3727
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Re: Naapurit helvetistä

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

Valitukset kannattaa tehdä aina kirjallisesti ja toimittaa isännöitsijälle ja kopio taloyhtiön hallitukselle.
Itse olen päässyt sillä tavalla mölyävistä ja narkkaavista kerrostalonaapureista kerran eroon.

Nykyään ei ole täällä itärajan korvessa sellaisia ongelmia itsellä, mutta kyllä niistä mölyäjjistä eroon pääsee!
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Naapurit helvetistä

Viesti Kirjoittaja joey »

Nooruskalle ja kaikille muillekin helvetillisistä naapureista kärsiville: kaiken a ja o on häiriön todistaminen.

Nauhoittakaa, valokuvatkaa, säilyttäkää häiritsevät viestit. Kun sitten olette saaneet tarpeeksi paljon tai tarpeeksi vakuuttavia todisteita, ilmoittakaa asiasta isännöitsijälle (ja asunnon omistajalle, mikäli asutte vuokralla) ja kertokaa samalla, että aiotte kääntyä seuraavaksi poliisin puoleen. Ja viekää asia sitten oikeasti poliisille (asunnon omistajan kanssa, mikäli asutte vuokralla). Viranomaiset kyllä suhtautuvat kotirauhanhäirintään vakavasti silloin, kun se voidaan jollain tavalla todistaa. Asunnon omistajakin saadaan tarvittaessa häädettyä asunnostaan, mutta ilman todisteita harva isännöitsijä ryhtyy minkäänlaisiin toimiin.

Oma suositukseni olisi, että kun ensimmäisen kerran keittää yli, soitetaan isännöitsijälle. Jos häiriö vielä toistuu, soitetaan poliisit paikalle ja asiasta ilmoitetaan jälkeenpäin isännöitsijälle. Sitten alatte keräämään niitä todisteita. Jos häiritsevä käyttäytyminen vielä tämän jälkeen jatkuu, kannattaa tosiaan viedä asia poliisille niin, että marssitte todisteiden kanssa poliisiasemalle nostamaan juttua kotirauhanhäirinnästä. Silloin teille on etua siitä, että olette kutsuneet poliisit aiemmin paikalle. Se toimii yhtenä todisteena. Siitä eteenpäin poliisi ja isännöitsijä neuvovat, kuinka asiassa edetään. Ihannetilanne olisi tietysti sellainen, jossa teidän ei tarvitsisi tehdä asian eteen enää yhtään mitään.

Ihmisen savustaminen kodistaan ei välttämättä ole helppoa, mutta eipä sen meidän jokaisen oikeusturvan kannalta kuulu ollakaan. Jos asutte sietämättömän häirikön naapurissa, kannattaa varautua näkemään vaivaa häiriön poistamiseksi. Mutta itse näkisin sen vaivan paljon mieluummin kuin muuttaisin omasta kodistani häiritsevien naapureiden takia.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Naapurit helvetistä

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ Kiitos!

Itselleniki tuli mieleen viime yönä tuo poliisien soittaminen, mutta silti takaraivossa oli pieni toivo aina hiljentyessä "jospa sittenkin...", mutta ei niin ei. Seuraavalla kerralla soitan poliisit.

Isännöitsijälle olen joka kerta laittanut sähköpostin asiasta, enpä koskaan ole saanut vastausta. Seuraavalla kerralla tiedän suoraan soittaa siitä asiasta sitten.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Naapurit helvetistä

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Tuossa Nooruskan mainitsemassa tapauksessa poliisien soittaminen voi tosiaankin auttaa. Omassa tilanteessani homma oli jatkuvaa kiusantekoa ja uhkailua (mm. "tarkastus" soittelut kotipuhelimeen sen varmistamiseksi olenko kotona) ja jos en ole niin vanhojen paskalehtien ja kirjeiden pudottelua postilaatikosta, jos olin kotona, häiriköintiä puhelimitse yöaikaan, ovikellon soittelua, mm. tappamisella uhkailua, usein niin että muut eivät kuulleet, poliiseja soittelin moneen kertaan, viimein käräjäoikeus "palkitsi" häirikön sakoilla (mm. laiton uhkaus, pahoinpitelyn yritys ym.) ja kärsimyskorvauksia, useita huomautuksia ja varoituksia, ei kuitenkaan häätöä kun kukaan ei uskaltanut todistaa joka sattui näkemään, sama homma jatkui, lähestymiskieltoa hain mutta ennen sen käsittelyä muutin sitten itse pois ja viimein saan olla rauhassa.
A.W
Sabrina Duncan
Viestit: 352
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 5:08 pm

Re: Naapurit helvetistä

Viesti Kirjoittaja A.W »

Nooruska kirjoitti:Heräsin taas viime yönä 4:45 kännisten tappeluun yläkerrastani. Yläpuolellani asuu n. 70 puoli kuuro ukko, jolla on ihan hirrrrrrveen ihana ryyppyremmi. Miehet sitten pitivät omia kotibileitään aamu kasiin asti ja mun unet jäi sinne aamuviiteen. Bileet sisälsivät jonkun matsin katsomista, musiikin huudatusta, toisilleen huutamista ja lattian (eli mun katon) hakkaamista. Tämä ei suinkaan ollut ensimmäistä tätä lajia. Kyseinen ukko on useamman yön viimeisen vuoden aikana pistänyt menemään eikä se elo ole päivisinkään ihan niin justiinsa. Joka kerta olen isännöitsijälle valituksen tehnyt, mutta näemmä laihoin tuloksin. Nyt sitten tässä väsyneenä kyrpä ottassa ajattelin aloittaa ketjun ihan vain meille, jotka olemme naapureidemme uhreja. :evil:
Mene itse sen ukon oventaakse huutamaan, että nyt saatana turpa kiinni. Voin kertoa, että kyllä hiljenee, nimimerkillä kokemusta on.
Ei auta mitään isännöitsijälle valittaminen, pelkkää ajanhukkaa.
Olettaminen on kaikkien munausten äiti!
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Naapurit helvetistä

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Muuten menisinkin, mutta kämppä täynnä äijiä. Mun kimitys ei muuta ku naurata niitä.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3727
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Re: Naapurit helvetistä

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

joey kirjoitti:Nooruskalle ja kaikille muillekin helvetillisistä naapureista kärsiville: kaiken a ja o on häiriön todistaminen.

Nauhoittakaa, valokuvatkaa, säilyttäkää häiritsevät viestit. Kun sitten olette saaneet tarpeeksi paljon tai tarpeeksi vakuuttavia todisteita, ilmoittakaa asiasta isännöitsijälle (ja asunnon omistajalle, mikäli asutte vuokralla) ja kertokaa samalla, että aiotte kääntyä seuraavaksi poliisin puoleen. Ja viekää asia sitten oikeasti poliisille (asunnon omistajan kanssa, mikäli asutte vuokralla). Viranomaiset kyllä suhtautuvat kotirauhanhäirintään vakavasti silloin, kun se voidaan jollain tavalla todistaa. Asunnon omistajakin saadaan tarvittaessa häädettyä asunnostaan, mutta ilman todisteita harva isännöitsijä ryhtyy minkäänlaisiin toimiin.

Oma suositukseni olisi, että kun ensimmäisen kerran keittää yli, soitetaan isännöitsijälle. Jos häiriö vielä toistuu, soitetaan poliisit paikalle ja asiasta ilmoitetaan jälkeenpäin isännöitsijälle. Sitten alatte keräämään niitä todisteita. Jos häiritsevä käyttäytyminen vielä tämän jälkeen jatkuu, kannattaa tosiaan viedä asia poliisille niin, että marssitte todisteiden kanssa poliisiasemalle nostamaan juttua kotirauhanhäirinnästä. Silloin teille on etua siitä, että olette kutsuneet poliisit aiemmin paikalle. Se toimii yhtenä todisteena. Siitä eteenpäin poliisi ja isännöitsijä neuvovat, kuinka asiassa edetään. Ihannetilanne olisi tietysti sellainen, jossa teidän ei tarvitsisi tehdä asian eteen enää yhtään mitään.
Joo poliisin soitto paikalle auttaa kanssa koska siitä jää poliisille ilmoitusmerkintä + paprut mahdollisista jatkotoimenpiteistä. Eikä tarvi ite kytätä ja nauhoitella :D Poliisit menee kyllä asuntoon sisälle vaikka väkisin tämmösissä keisseissä (olen vierestä seurannut kun ite soitin ne)
Tosin ainakin stadissa viikonloppuisin voi partion paikalle tulo kestää, mutta tässä minun naapurien tapauksessa poliisikäynti oli se joka "katkaisi kamelin selän":
Asunnosta löytyi musat täysillä, joukko sammuneita aikuisia ja siellä asuvan pariskunnan pienet lapset....
Tästä ei kauaa mennyt kun muuttoauto tuli.
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Naapurit helvetistä

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Jep. Olympialaiset on ovella, eiköhän näitä öitä ole tulossa lisää...
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Naapurit helvetistä

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Jaahas, M******* lähti uusinta kierrokselle, eiköhän ne poliisit tarvi soittaa seur. yönä...
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Naapurit helvetistä

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Ei ole paljon jeesiä ollut,kun ite ovelle mennyt sanomaan,että täällä ruetaan nukkumaan,että painukaapas vittuun sieltä mölyämästä.Tunnin sisällä sama meno on jatkunut.Melkeimpä sama asia poliisien kutsumisessa.Jouduimpa melkein mehukatti tonkilla hakatuksi noissa aiemmissa,kova oli uho päällä :lol: Toimisin,mitenkä Marokon Kauhu tossa aiemmin mainitsi,jos/ja kun ei puheenymmärtäminen mene perille.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Vastaa Viestiin