Islamilainen puolue pyrkii puoluerekisteriin

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Loki
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 4:33 pm

Islamilainen puolue pyrkii puoluerekisteriin

Viesti Kirjoittaja Loki »

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Isla ... 5230096548

Mitkäs ovat teidän mietteenne asiasta?
En löytänyt tätä koskevaa threadia vielä täältä, jos moinen on niin pahoittelen huolimattomuuttani.

Ja itse aiheesta: mielestäni tässä ajetaan sivistysvaltiota pimeään keskiaikaan.

Haastateltu risupartakin mainitsee sharialain suomeen julistamista "mahtavana".
Sinänsä huolestun moisesta koska ateistina olisin siten kuolemantuomion alainen.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Islamilainen puolue pyrkii puoluerekisteriin

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Loki kirjoitti:http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Isla ... 5230096548

Mitkäs ovat teidän mietteenne asiasta?
En löytänyt tätä koskevaa threadia vielä täältä, jos moinen on niin pahoittelen huolimattomuuttani.

Ja itse aiheesta: mielestäni tässä ajetaan sivistysvaltiota pimeään keskiaikaan.

Haastateltu risupartakin mainitsee sharialain suomeen julistamista "mahtavana".
Sinänsä huolestun moisesta koska ateistina olisin siten kuolemantuomion alainen.
Saahan ihmiset puolueen perustaa. Vaikeuksia voi tulla riittävän suuren kannattajamäärän löytämisessä. Ilman kannattajia tuppaa tuo valta ja vaikutusmahdollisuudet jäämään kovin vähäisiksi.

Yhtä lailla olisi kannattanut olla huolissaan vaikkapa Arjalaisesta germaaniveljeskunnasta ja vastaavista hörhöporukoista, joiden tarkoituksena on myös ollut päästä päättäämään asioista.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
KemikaaliAli
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 1:16 am
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaalla

Viesti Kirjoittaja KemikaaliAli »

Uskonto, ah mikä hieno aihe. Mun mielestä nämä "muslimit" ei ole sen kummempia kuin Veli Saarikalle sana ja ylistyksineen. Yhtä sekaisin kaikki. Onnea vaan puolueohjelmalle, ei tule saamaan juuri minkäänlaista kannatusta "normaaleilta" ihmisiltä.

Nimim. Ateisti joka ei ole huolissaan. Halmeen jälkeen tarvitaan uusia pellejä.
Rehellinen tyä ei oo koskaan kannattanu. Eikä kannata!
Loki
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 4:33 pm

Viesti Kirjoittaja Loki »

Keskustelemme näköjään aiheesta kahdella foorumilla :D

Germaaniveljeskunnat ynnä muut siitoimensikiöt ovat sinänsä huolestuttavia kansallissosialistisine julistuksineen mutta jäävät ilman epäilyksen häivääkään surkuhupaisiksi marginaali-ilmiöiksi.

Enemmän pelkään sadistista shariaa ja sen sokeita kannattajia joilla pahimmassa tapauksessa saattaisi joskus olla jopa suureenkin kasvuun edellyttävä marginaaliyhteisö täällä, näin jos islamilaiset maahanmuuttajat liittoutuisivat ko. puolueen kanssa.
Taitavat vaan onneksi olla aika kuppikuntaisia.
Merope
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:04 pm

Viesti Kirjoittaja Merope »

Kunhan ei vain tulisikin yllättävän paljon kannatusta, missäs se olikaan toiseksi suosituin pojan nimi tuo superarjalainen Mohammed :roll: ... Sinänsä minulla ei ole mitään erityistä islamia tahi muslimeita vastaan, ja eipä minua paljon kosketa se, että he pyrkivät puoluerekisteriin. Siitä on vielä pitkä matka eduskuntaan, niin kuin kaikki vähänkään erikoisemmat puolueet pienemmän kansanryhmän asialla ovat saaneet huomata. Minua ei haittaa, jos joku haluaa Suomessa omasta tahdostaan uskoaan noudattaen olla juomatta viinaa, mutta en usko, että sharia-lakia olisi koskaan mahdollista saada Suomessakin käyttöön, ja hyvä niin. Uskonnonvapaus kunniaan.
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Loki kirjoitti:
Enemmän pelkään sadistista shariaa ja sen sokeita kannattajia joilla pahimmassa tapauksessa saattaisi joskus olla jopa suureenkin kasvuun edellyttävä marginaaliyhteisö täällä, näin jos islamilaiset maahanmuuttajat liittoutuisivat ko. puolueen kanssa.
Taitavat vaan onneksi olla aika kuppikuntaisia.
Luulen tosiaan, että voit olla aikaslailla huoleti.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Merope kirjoitti: Minua ei haittaa, jos joku haluaa Suomessa omasta tahdostaan uskoaan noudattaen olla juomatta viinaa, mutta en usko, että sharia-lakia olisi koskaan mahdollista saada Suomessakin käyttöön, ja hyvä niin.
Onko se muuten voimassa kovin monessa muslimienemmistöisessäkään maassa?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Loki
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 4:33 pm

Viesti Kirjoittaja Loki »

Marsalkka kirjoitti:
Loki kirjoitti:
Enemmän pelkään sadistista shariaa ja sen sokeita kannattajia joilla pahimmassa tapauksessa saattaisi joskus olla jopa suureenkin kasvuun edellyttävä marginaaliyhteisö täällä, näin jos islamilaiset maahanmuuttajat liittoutuisivat ko. puolueen kanssa.
Taitavat vaan onneksi olla aika kuppikuntaisia.
Luulen tosiaan, että voit olla aikaslailla huoleti.
Itse kanssa toivon tätä.

Kuten jo tieteellä totesin niin annetaan kaikkien kukkien kukkia demokratian meille osoittamissa kehyksissä.
Kuitenkaan sivistyksestä taantumatta mihinkään pimeään keskiaikaan.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Loki kirjoitti:
Kuten jo tieteellä totesin niin annetaan kaikkien kukkien kukkia demokratian meille osoittamissa kehyksissä.
Juuri näin!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Merope
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:04 pm

Viesti Kirjoittaja Merope »

Jaa-a. Asia näyttää olevan melkoisen monimutkainen myös noissa muslimimaissa. Laitanpa tähän alle pienen lainauksen wikipedian Sharia-artikkelista:
Wikipedia kirjoitti:There is tremendous variance in the interpretation and implementation of Islamic law in Muslim societies today. Liberal movements within Islam have questioned the relevance and applicability of sharia from a variety of perspectives; Islamic feminism brings multiple points of view to the discussion. Several of the countries with the largest Muslim populations, including Indonesia, Bangladesh and Pakistan, have largely secular constitutions and laws, with only a few Islamic provisions in family law. Turkey has a constitution that is officially strongly secular. India is the only country in the world which has separate Muslim civil laws, framed by Muslim Personal Law board, and wholly based on Sharia. However, the criminal laws are uniform. Some controversial sharia laws favour Muslim men, including polygamy and rejection of alimony.

Most countries of the Middle East and North Africa maintain a dual system of secular courts and religious courts, in which the religious courts mainly regulate marriage and inheritance. Saudi Arabia and Iran maintain religious courts for all aspects of jurisprudence, and religious police assert social compliance. Laws derived from sharia are also applied in Afghanistan, Libya and Sudan. Some states in northern Nigeria have reintroduced Sharia courts.[9] In practice the new Sharia courts in Nigeria have most often meant the re-introduction of harsh punishments without respecting the much tougher rules of evidence and testimony. The punishments include amputation of one/both hands for theft, stoning for adultery and apostasy
muok: Tuossa vielä linkki wikipediaan, josta löytyy myös aika lailla muuta tietoa Shariasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Sharia
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Noh, ei meillä miehillä onneksi ole niin hätää, naisautoilijatkin poistunevat teiltä :lol: Neljää vaimoa saa pitää ja niin päin pois. Mekkaan pitää kumartaa joka päivä monta kertaa, mutta saahan siinä vatsalihasharjoitusta samalla. Lisäksi moskeijat toimivat oivana miesten kokoontumispaikkana, joihin häiritsevillä hameväen edustajilla ei olisi asiaa. Siellä voidaan puhua sitten tärkeistä asioista jne. vihdoinkin rauhassa. 8)
Loki
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 4:33 pm

Viesti Kirjoittaja Loki »

EuroJR kirjoitti:Noh, ei meillä miehillä onneksi ole niin hätää, naisautoilijatkin poistunevat teiltä :lol: Neljää vaimoa saa pitää ja niin päin pois. Mekkaan pitää kumartaa joka päivä monta kertaa, mutta saahan siinä vatsalihasharjoitusta samalla. Lisäksi moskeijat toimivat oivana miesten kokoontumispaikkana, joihin häiritsevillä hameväen edustajilla ei olisi asiaa. Siellä voidaan puhua sitten tärkeistä asioista jne. vihdoinkin rauhassa. 8)
:D :D :D
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^ Niin ja plussana vielä tuhat neitsyttä odottamassa taivaassa kun sinne pääsee. Huh.

Olisin huolestunut moisesta puolueesta jos Suomessa olisi enemmän kannattajia, onneksi näin ei ole niin en ole myöskään huolestunut. Tosin, olisi mielenkiintoista nähdä Islam-puolue vs. Arjalainen veljeskunta vaaliväittely..
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

No mikä ettei, siinähän perustavat puolueensa. En oikein näe tässä mitään muita uhkakuvia kuin että superarjalaiset saattavat käydä näitä muslimeita vastaan väkivalitaisiksi tms.

Ja totta se on että jos kuolinvuoteella pitäisi uskoon hurahtaa niin Islam ois ihan jees :wink:
I am an African!
Primavera
Jane Marple
Viestit: 1020
Liittynyt: To Touko 10, 2007 1:28 pm

Viesti Kirjoittaja Primavera »

Uudet puolueet ja näkökulmat voivat kummasti piristää poliittista keskustelua. Tuskin tämä kuitenkaan Suomessa valtapuolueeksi nousee.
Vastaa Viestiin