Ketä sinä et halua naapuriisi?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Cupcake Cult
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Touko 24, 2013 1:08 pm
Paikkakunta: Helvetistä itään

Ketä sinä et halua naapuriisi?

Viesti Kirjoittaja Cupcake Cult »

Pari kaveria oli linkittänyt fb-seinällensä Ilkka-lehden jutun, jossa vanhempi mieshenkilö tuomitsi jyrkästi naapurustoon kaavaillun autististen ryhmäkodin. Paperiversiossa lienee perusteluita enemmän, verkkoversiossa niitä ei avattu yhtään. Pelkkä jyrkkä ei. Samaiseen artikkeliin pohjautuen siellä oli kysely,jossa halutaan tietää ketä ei haluta samalle asuinalueelle.

Mulle tuli heti mieleen herätellä keskustelua täälläkin. Kysymyksessä on listattu

Vammaiset
Mielenterveyskuntoutujat
Vangit
Vankilasta vapautuneet
Romanit
Pakolaiset
Homo- tai transseksuaalit
Moottoripyöräjengin jäsenet
Päiväkoti tai koulu
Vanhusten asumisyksikkö
Päihdekuntoutujat
Kodittomat
Jokin muu, mikä?
Ei väliä, hyväksyn kaikki

Kyselyssä ei voi valita kuin yhden ryhmän. Itse en osannut valita yhtä ylitse muiden, koska tuossa listauksessa on useampia joiden muutto naapurustoon aiheuttaisi kyllä ainakin vahvoja ennakkoluuloihin perustuvia näppylöitä ja harmaita hiuksia. Ja minä kun olin ajatellut, että olen aika suvaitsevainen :oops:

Sen alibi-lehden rikosilmoitushässäkän jälkeen on ruvennut tuntumaan, ettei tiedä mitä tänne usklaltaa postata tai linkittää ja mitä ei, enkä tiedä rikkooko tämä joitakin säännöksiä. :roll:

Ilkan juttu löytyy Täältä

Kysely taas Täältä
Come to the dark side, we have - CupCakes!

Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Ketä sinä et halua naapuriisi?

Viesti Kirjoittaja Bias »

Ihmisiä. Ainakaan kahden kilometrin säteellä.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin

Terry
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 2:42 am

Re: Ketä sinä et halua naapuriisi?

Viesti Kirjoittaja Terry »

Ainoo mitä en varmasti kykene sietämään on rasisti/natsi,jos semmonen iljetys naapuriin muuttaisia,tekisin sille äkkiä selväks et suksii v..... mun reviiriltä.

J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Ketä sinä et halua naapuriisi?

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

Koulua en halua naapuriksi. Tuhoisinta mitä voi olla. Lapset kiilaavat koulupäivän jälkeen karkkiostoksille ja sokerihumaloissaan tuhoavat lähistöltä kaikkea mikä päähän juolahtaa.

Rasisti/natsi ei minua naapurina haittaa, koska naamani on vaalea enkä ole juutalainenkaan 8) (kaikki kunnia juutalaisille, ihailen heitä suuresti)
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö

nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Ketä sinä et halua naapuriisi?

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Tuolta listalta varmaan vangit tai päihdekuntoutujat.. Yksittäisinä ihmisiä kumpikaan ryhmä ei varmaan tuottaisi minulle ongelmaa mutta jos kyse olisi siis jostain ryhmäasumisesta ko. ryhmille niin nuo vähiten mahtuvat maailmaani. En mä kyllä myöskään halua että mikään moottoripyöräjengi vuokraa tästä vierestä kerhotilaa rauhalliseen mopon rassailuun..

Terry
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 2:42 am

Re: Ketä sinä et halua naapuriisi?

Viesti Kirjoittaja Terry »

J.Maybrick kirjoitti:Koulua en halua naapuriksi. Tuhoisinta mitä voi olla. Lapset kiilaavat koulupäivän jälkeen karkkiostoksille ja sokerihumaloissaan tuhoavat lähistöltä kaikkea mikä päähän juolahtaa.

Rasisti/natsi ei minua naapurina haittaa, koska naamani on vaalea enkä ole juutalainenkaan 8) (kaikki kunnia juutalaisille, ihailen heitä suuresti)
kyllä munkin nassu on valkoinen ja pääkin kalju,kyse on niin rankasta arvomailmojen kohtaamisesta jos rasisti tohon ilmaantuis,ettei olis mahdollista et mahduttais asuu vierekkäin,puhun nyt kunnon rasistista enkä mistää peruspunaniska juntista joka kannattaa persuja :roll:

Tuulitukka84
Poliisikoira Rex
Viestit: 265
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 9:11 pm
Paikkakunta: In the middle of nowhere

Re: Ketä sinä et halua naapuriisi?

Viesti Kirjoittaja Tuulitukka84 »

Ainoa, jonka noista ottaisin naapuriksi, on moottoripyöräjengi. Mutta en mielellään sitäkään, ei kiitos naapureita mulle. Haluan elää omissa oloissani.

Muori
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: La Joulu 04, 2010 9:54 am

Re: Ketä sinä et halua naapuriisi?

Viesti Kirjoittaja Muori »

Juoppoja/narkkareita eli ilmeisesti vaihoehto muu, vaikka useampikin vaihtoehdoista voisi olla myös sellaisen juhlahumun aiheuttaja.. Muutaman vuoden "iloisen eläkeläispariskunnan" naapurina eläneenä ei kiitos koskaan enää.

Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Ketä sinä et halua naapuriisi?

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Ihan lähinaapuriin en toivoisi päiväkotia tai koulua ihan siksi, että omatkin tenavat mekaavat riittämiin. Narkkarit ja rapajuoput saisi puolestani asua himppasen kauempana. Niin ja myös ne, joilla on aikaa loputtomiin kytätä mitä muut naapurustossa tekevät ja nähdä vaivaa ennemmin muiden kuin omista asioista. Kokolailla kaikki muu sitten käy.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."

wannabedekkari
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 2:41 pm

Re: Ketä sinä et halua naapuriisi?

Viesti Kirjoittaja wannabedekkari »

Ihmisiä, varsinkaan "normaaleja" lajikumppaneitani.

Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän siedän yhtään mitään tai ketään. Haluan, että perheemme saa elää kotonamme niinkuin haluamme, vaikka sitten tanssia lavalla ikkunan edessä alasti jos siltä tuntuu. Haluan myös nukkua yöni ilman naapurin meteliä. En halua häiritä enkä häiriintyä, haluan rauhaa. Onneksi on tullut synnyttyä tänne metsien maahan, on tilaa ja haluamani asumismuoto on myös halvin, ei tarvitse valittaa mistään :lol:

Jos joku naapuri olisi pakko ottaa niin lastenkoti, ko-jutun autistien asuntola tai joku muu vastaava laitos olisi toivotuin vaihtoehto. Siellä on sentään henkilökunta vastaamassa siitä, että päivärytmi on ja pysyy ja jos jotakin häiriötä suuntaan tai toiseen tulee niin henkilökunta on vain töissä siellä eikä ota asiaa henkilökohtaisesti :wink:

Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Ketä sinä et halua naapuriisi?

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Mieluiten ei mopopoikia tai moottoripyöriä naapuriin.


Nimim. Koulujen kesälomien aikaiseen yölliseen pär-pär-päristelyyn kyllästynyt.
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain

taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Ketä sinä et halua naapuriisi?

Viesti Kirjoittaja taavetti »

En naapurikseni pariskuntaa, joka ilta ja yö toisensa jälkeen käy kovaäänistä selvittelyä parisuhteestaan ymmärtämättä, että naapurit kuulevat kaiken. Keskellä yötä ei kiinnosta tietää, kumpi rakastaa enemmän ja pidetäänkö siitä kädestä tarpeeksi. Vaihdossa käy kuka tahansa.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.

kanelia
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2011 12:43 am

Re: Ketä sinä et halua naapuriisi?

Viesti Kirjoittaja kanelia »

Näitä en haluaisi naapurikseni (varsinkaan suurissa määrin)

Vangit - varsinkaan pedofiileja tai raiskaajia
Vankilasta vapautuneet - sama kuin yläpuolella
Romanit - näistä naapureina on sen verran huono kokemus, ettei kiitos enää koskaan
Moottoripyöräjengin jäsenet - en halua mitään rikollisia naapureikseni
Päihdekuntoutujat - sama kuin yläpuolella
Kodittomat - ei varmaan edes tarvitse perustella

Terry
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 2:42 am

Re: Ketä sinä et halua naapuriisi?

Viesti Kirjoittaja Terry »

Joka paikassa missä oon asunut suurimmat ongelmat on naapurostossa aiheuttanut ihan tavallinen suomalainen perhe tai asukas,kyyläämistä,valittamista,nipottamista ja kännissä sekoilua,nää kaikki on ulospäin ollu niin kunnon ihmisiä,narkkareista,juopoista tai vaikka mamuista ei oo yhtään huonoa kokemusta naapurina :D

Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Ketä sinä et halua naapuriisi?

Viesti Kirjoittaja Bias »

Ei minua ahdistaisi asua vankien naapurina. Paremmin valvottuja naapureita saa etsiä. Eivät remua aamuyöllä huudattaen mankkaa, eivät tule valittamaan jos minä teen niin, eivät riitele raja-aidasta tai tule lainaamaan sokeria tai sönköttämään minulle kännissä kun istun parvekkeella. Eivät piipahda kahville tai pyydä syyllistäen pihatalkoisiin, eivät kerro Milla-Petterin ensimmäisestä kakasta tai siitä, miten kihti kolottaa tänään vasenta kinttua oikean sijasta.

Vihonviimeisiä naapureita joita minulla on ollut:
Eläkeläismummo, joka teetätti sessullaan tarpeet meidän etupihallamme toistuvasti, huomautuksista huolimatta. Ei tietenkään korjannut jätöksiä pois. Kyseessä oli siis rivarin etupiha, noin 7m2.

Wanna-be-jazzmuusikko, jolla on urut. Voi h*elvetin p*rkele sitä ulinaa mitä niistä lähtee. Musiikin on pakko olla yritys jazzista, koska mitään selkeää sävelmää sieltä ei erotu. Suunnittelin jättäväni rappukäytävään "become an organ donor" lappuja...

Mielenterveystapaus, joka pyykinkuivaushuoneessa kävi aina käpälöimässä ja järjestelemässä toisten pyykit uudelleen. Sitten avautui minulle, että hänelle oli Jumala sanonut, että meidän pitäisi muuttaa pois, ja voisimmeko ystävällisesti tehdä niin, koska hän ei tahdo, että asumme hänen naapurissaan.

Juoppo, sinänsä harmiton mies, mutta äärettömän sosiaalinen. Soittelee ovikelloa ja tulee pahoittelemaan kun kissansa on taas käynyt meidän parvekkeella. Jahnuaa samaa asiaa vartin oven raossa. Parvekkeella pitää olla hipihiljaa, koska muuten alkaa kyselemään aidan läpi puhuinko hänelle ja taas jahnuta siitä, miten häntä nolottaa kun kissa on käynyt taas meidän parvekkeella.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin

Vastaa Viestiin