Levyhyllysi/musakama

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

sisäpuolinen
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 2:55 pm

Levyhyllysi/musakama

Viesti Kirjoittaja sisäpuolinen »

En löytänyt tällaista aihetta joten kyselisin mitä levyjä omistatte. Nyt puhutaan siis ostetuista levyistä, ei poltetuista. CD:t, LP:t, Sinkut, DVD:t ja kasetit lasketaan mukaan.

Itse olen aika lailla musiikin suurkuluttaja
CD:t ULKOMAISET
AC/DC -
High Voltage
Dirty Deeds Done Dirt Cheap
Let There Be Rock
Powerage
Highway To Hell
Back In Black
For Those About To Rock We Salute You
Fly On The Wall
Blow Up Your Video
Ballbreaker
Stiff Upper Lip
Black Ice
Airbourne
Runnin Wild
No Guts No Glory
Anti-Flag
For Blood And Empire
The Bright Lights Of America
Clash
The Clash (molemmat painokset)
Give Em` Enough Rope
London Calling
Sandinista
Combat Rock
Super Black Market Clash
Live At Shea Stadium
Essential
Dropkick Murphys
Do Or Die
The Gang`s All Here
Sing Loud, Sing Proud
Live on St`Patricks Day (maailman paras livelevy!!)
Blackout
The Warrior`s Code
The Meanest Of Times
Live on Lansdowne
Going Out In Style
Signed And Sealed In Blood
Ebba Grön
We`re Only In It For The Drugs
Kärlek Och Uppror
Ebba Grön
Ebba Grön 1978-1982
Flogging Molly
Speed Of Darkness
Guns N` Roses
Appetite For Destruction
Mötley Crue
Red, White And Crue
Motörhead
Recorded Live
Offspring
Smash
Ixnay On The Hombre
Conspiracy Of One
Days Go By
Ramones
Ramones
Leave Home
Rocket To Russia
It`s Alive
Road To Ruin
End Of The Century
Pleasant Dreams
Subterranean Jungle
Too Tough To Die
Brain Drain
Loco Live
Mondo Bizarro
Anthology
Undertones
Undertones
Hypnotised

CD:t KOTIMAISET
Hanoi Rocks
Back To Mystery City
Twelve Shots On The Rocks
This One`s For Rock `n` Roll - The Best Of Hanoi Rocks
Hurriganes
Rock And Roll All Night Long
Roadrunner
Crazy Days
Hot Wheels
Tsugu Way
Hanger
Jailbird
10/80
Fortissimo
Rockin
Hurrygames
25 Golden Greats
Scandia Years
Live In Hamina 1973
Leevi And The Leavings
Keskiviikko...40 ensimmäistä hittiä
Peer Gunt
Peer Gunt
Backseat
Sapattivuosi
Ihmisen merkki

DVD:t
Hurriganes
Oowee-Oohla
Ganes
Ramones
Joku live

EP:t
Puolan Lakot
33 vuotta myöhemmin

En oo varma. Saattaa olla viel muitakin. Hankintalistalla seuraavana Airbournen uusin Black Dog Barking ja AC/DC:n puuttuvat. Vinyyleistä ja singleistä en ole innostunut. Vähän liian kallista meikäläisen kukkarolle
aga
Adrian Monk
Viestit: 2754
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: Levyhyllysi/musakama

Viesti Kirjoittaja aga »

Onkos tässä nyt mitään järkeä pitkiä listoja tänne liitellä tai kirjoitella?

Tietty jollain voi olla lyhyempi lista hankittuja levyjä. Jossain vaiheessa listailin kaikki levyt ja laitoin perään arvostelut *-*****, mutta ikävä kyllä tuo on jäänyt viime vuosina väliin, voisi kyllä joskus jatkaa tuota listaamista. Ei silti tulisi mieleeni laittaa sitä listaa tänne. Suurin osa levyistäni on cd:itä, niitä on useampisata, vinyylejä löytyy ehkä 10 kpl, ostettuja kasetteja löytyy parikymmentä, DVD/VHS kymmenisen kappaletta. Esim. mainitsemaltasi AC/DC:ltä löytyy kaikki levyt, Ozric Tentaclesilta melkein kaikki, suomalaisen ambient-musiikin pioneerilta Nemesikseltä kaikki. Viimeiset levyt, mitä olen ostanut on Topi Sahan Verta ja luita (soi tällä hetkellä) ja Säätiö Organisaation Ihmiset, avaruus ja luonto.

Musiikki tai siis lähinnä sen kuuntelu on minulle varsin tärkeä osa elämääni. Enimmäkseen tulee kuunneltua musiikkia tietokoneella, esimerkiksi hankkimani levyt olen kääntänyt ogg-muotoon kiintolevyn ja korvakäytävieni täytteeksi.
Alex
Armas Tammelin
Viestit: 70
Liittynyt: La Huhti 06, 2013 4:04 pm
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Levyhyllysi/musakama

Viesti Kirjoittaja Alex »

Lista näyttää hieman yksipuoliselta. Pari suomenkielistä vaikuttaa olevan oudossa seurassa. Ganesin levyistä näyttää puuttuvan Live in Stockholm 1977, jonka pitäisi kuulua jokaisen fanin kokoelmaan, sillä noihin aikoihin Hurriganes oli parhaassa vedossaan.

Oletko koskaan harkinnut laajentaa musiikkimakuasi? Billie Holidayn laaja tuotanto olisi tutustumisen arvoinen. Tässä eräs näyte vuodelta 1935:

http://www.youtube.com/watch?v=5Ha3mc73OJk

(Minulla on tietenkin Holidayn lähes koko tuotanto.)
...make you ready for a bit of the old ultra-violence
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Levyhyllysi/musakama

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Juu ei pysty. Levyjä satoja, vinyylejä kymmeniä ja dvdt päälle. Joskus jaksoin pitää aakkosjärjestyksessä mut en enää. Rock- ja metallipainotteista tavaraa lähinnä.
TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Levyhyllysi/musakama

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Mä en oo ostanut mitään levyjä saati dvd-leffoja enää vuosiin. Vievät turhaa tilaa, ja mitäpä niillä leffoilla enää tekee, kun on kerran katsonut. Yleensä mielenkiintoiset tekeleet tulee tsekattua leffassa tai sitten netistä. Mitäpä mä niitä pirttiin hamstraan.

Musakin on digitaalisessa muodossa. Hyvä näin, vähemmän roskaa maailmaan.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Levyhyllysi/musakama

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

^Mä kuulun kyllä niihin, jotka haluavat sen kansilehtisen ym :) Tosin, nykyään ostan vain suosikkibändieni uudet levyt. Jotain one hit wondereita tai hetkellisesti miellyttäviä tekeleitä en vaivaudu ostamaan.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7424
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Levyhyllysi/musakama

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Käyttäisin sanaa virtuaalinen musiikki hylly. Cd-muodossa löytyyhän noita levyjä ja varmaan tulee löytymään jatkossakin, mutta nyt niistä olisi paras aika päästä eroon, kun vielä käyvät kaupaksi. CD&DVD-levyt tulevat katoamaan markkinoilta muutamien vuosien kuluessa. Tosin laitteiden yleisyys vaikuttaa jonkin verran niiden käyttöikään.

Mut mitä sitä itse kuuntelee niin:
Metallirockdeathmetalgootti se Suomessa puree. Viikate, Poisonblack, Insomnium, YUP, Moonspell, The 69 Eyes, CMX, Deathstars, The Kovenant, Theatre of Tragedy, Iced Earth, Demons & Wizards, Andromeda
Sekä klassinen poprock: The Clash, The Beatles, CCR, Diret Straits
Pop: Alphaville, Depeche Mode

Varmaan niitä muitakin suosikkeja ompi, mutta aika moni noista (tai lähes kaikki) on sellaisia, joita en vaihtais 8)
BlackFriday
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 7:52 pm
Paikkakunta: Kotham City

Re: Levyhyllysi/musakama

Viesti Kirjoittaja BlackFriday »

Löytyyhän niitä, tosin viimeisen uuden alkuperäisen olin ostanut muistaakseni -98 kunnes viime kuussa ostin Black Sabbathin uusimman.

Muuten löytyy etupäässä Black Sabbath, Deep Purple, Led Zeppelin, Megadeth, Suicidal Tendencies, Overkill, Testament, Nuclear Assault, Nazareth, ööö ja varmaan on muitakin joita en nyt tähän hätään muista kun kai niitä about 100 kpl löytyy.
Hmm. Kuulostaa mielenterveysongelmaiselta kakkapyllyltä!
ny rillataan @ murobbs: "En puutu tuohon sherlockointiin mutta nyt tässä ketjussa alkaa olla oikeanlaista otetta. Vähän kuin murha.info mutta järkevillä ihmisillä."
aga
Adrian Monk
Viestit: 2754
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: Levyhyllysi/musakama

Viesti Kirjoittaja aga »

Olen sen verran materialisti, että on mukavaa omistaa hyvää musiikkia ihan esinemuodossa. Samoin tuntemattomia artisteja on mukava tukea ostamalla heidän tuotantoaan, toinen puoli on se, että heidän musiikkiaan ei ehkä löydy netistä imuroitavaksi tai kuunneltavaksi esim. Spotifystä. Sueden Bloodsports oli tosin esimerkiksi poikkeus, ostin sen hiljattain käytettynä, koska olen sen verran paljon kuunnellut sitä esimerkiksi Spotifystä, että on miellyttävää omistaakin se levy ja kuunnella vaikkapa levysoittimestakin tietokoneen lisäksi. Edellämainitsemani Topi Sahan 1. albumi Verta ja luita taas on sellainen, jota ei juuri netistä kuunneltavaksi löydy, ei esimerkiksi Spotifystä toisin kuin hänen toinen albuminsa, joten tilasin sen pienen levy-yhtiön Ei-No Recordsin sivuilta.

Ihan eri asia on sitten jos kuuntelee ainoastaan mainstreamkamaa, jota löytyy sieltä ja täältä netistä eikä pääse siitä edes radiota kuuntelemalla eroon. (en itse juuri radiota enää kuuntele kun sieltä tulee luokatonta massakuraa ja joutavaa myöhäisteinien höpinää nykyisin)
TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Levyhyllysi/musakama

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Lumienkeli kirjoitti:^Mä kuulun kyllä niihin, jotka haluavat sen kansilehtisen ym :) Tosin, nykyään ostan vain suosikkibändieni uudet levyt. Jotain one hit wondereita tai hetkellisesti miellyttäviä tekeleitä en vaivaudu ostamaan.
Mäkin joskus nuorempana halusin omistaa myös ne lehtiset, mutta nykyään en enää niin perusta. :)

Mulla on oikeastaan vain yksi bändi, jonka levyt ostan, ja ihan vain sen takia, että haluan tukea kyseistä bändiä. :)

Mä olen niin laiska, etten ole jaksanut opetella käyttämään spotifyä.. Tuntuu kamalan monimutkaiselta ja kai se maksaakin jotain.
Youtube on kätsy! :lol:
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Levyhyllysi/musakama

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

^Mäkään en tajua Spotifyn päälle enkä jaksa opetella. Tuubista löytyy aika näpäkästi sitä sun tätä, toki vähän enemmän undergroundmateriaalia heikosti. Niitä varten on sit kaverit ja heidän dj-kokoelmansa :mrgreen:
bullitt
Remington Steele
Viestit: 225
Liittynyt: Su Joulu 27, 2009 10:58 pm

Re: Levyhyllysi/musakama

Viesti Kirjoittaja bullitt »

viimeksi 90-00 vaihteessa olen levyn ostanut,eli ei tule ostettua levyjä,maksat levystä sen 15-20 euroa ja toteat että tässä on tasan yks biisi mistä tykkäät,lopputulos on että vitutus jää vaan..
Radio ja netti,sieltä löytyy rockia ja metallia riittävästi mulle.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7424
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Levyhyllysi/musakama

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

TheBride kirjoitti: Mä olen niin laiska, etten ole jaksanut opetella käyttämään spotifyä.. Tuntuu kamalan monimutkaiselta ja kai se maksaakin jotain.
Youtube on kätsy! :lol:
En ole itsekkään jaksanut ottaa tai käyttää Spotifyä vaan enemmän youtube on käytössä.

Mutta tuossa Spotifyn ilmaisversiossa on tietääkseni 10 tuntia kuunteluaikaa (kuukaudessa) ja kappaleilla on 5 kuuntelukerran rajoitus. Spotifysta toisaalta löytyvät mm. kokonaiset levyt paremmin kuin muualta ja levy-yhtiöt ovat mukana yrityksen omistajina, joten tulee käyttöön uusimmat albumit. Artistit tuosta Spotifysta eivät kyllä hyödy yhtikäs mitään. Maailman suosituimmatkin artistit saavat Spotifylta vain n. 1000€:n liksoja jos vertaa vaikka youtubeen joka maksoi lähes 10 miljoonaa euroa Psylle miljardin sivulatauksen takia (samasta latausmäärästä olisi saanut Spotifyssa n. 100.000€:a).

Hieman erilaisempi palvelu on "Last.fm", joka soittaa radiomuodossa kappaleita jos laittaa vaikka jonkun suosikkiyhtyeen. Tuota kautta voi löytyä uusia mielenkiintoisia artisteja.
kattila
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 1:49 am
Paikkakunta: Horna

Re: Levyhyllysi/musakama

Viesti Kirjoittaja kattila »

Hyllystä löytyy lähinnä metalli/punk/rok levyjä. Silloin tällöin tulee ostettua ja nimenomaan cd muodossa. Se, että levyt vie tilaa on paskapuhetta.

Youtuubi on siitä näppärä että sieltä löytyy vähän kaikkea, klassikoista alkaen 8)
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: Levyhyllysi/musakama

Viesti Kirjoittaja ABC »

En enää osta muunlaisia cd:itä kuin sellaisia, joita soitan autossa ja siellä niitä myös säilytän. Joskus tulevaisuudessa, kun rahaa toivottavasti on enemmän, suunnitelmissa on ostaa iPod tai vastaava, johon lataan lempparibiisit suoraan; nyt kuuntelen niitä vain koneella, johon olen muutenkin "kiinnitetty" hyvin tiiviisti toistaiseksi...
Every ship must sail a world.
Vastaa Viestiin