Oletko nähnyt livenä henkirikoksen teon?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

CicaretteSmokingMan
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Elo 14, 2013 2:50 pm

Oletko nähnyt livenä henkirikoksen teon?

Viesti Kirjoittaja CicaretteSmokingMan »

Oletko ollut paikalla ja tietenkin todistanut henkirikoksen suorittamisen? mitä tunsit? oliko järkyttävä kokemus ja jouduitko kenties käymään ammattiauttajalla? Henkirikoksen teon livenä näkeminen voi ollla aika järkyttävää

Toinen kysymys..Oletko nähnyt henkirikoksen uhrin livenä?
Porin

Re: Oletko nähnyt livenä henkirikoksen teon?

Viesti Kirjoittaja Porin »

CicaretteSmokingMan kirjoitti: Toinen kysymys..Oletko nähnyt henkirikoksen uhrin livenä?
Tarkoitat ilmeisesti ennen tekoa, koska henkirikoksen uhri ei ole "live" vaan "dead".

Ps. Treenaa ensin suomenkielesi luettavaan kuntoon, ennenkuin pudottelet muunkielisiä termejä.
TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Oletko nähnyt livenä henkirikoksen teon?

Viesti Kirjoittaja TheBride »

^ Älä nyt jaksa olla tuollainen tiukkapipo! Kaikki varmaan ymmärsivät, mitä kysymyksessä haettin takaa. Varmaan tuo "livenä" näkeminen tarkoittaa ihan suoraan sitä, että onko nähnyt henkirikoksen uhrin ns. oikeasti, ei vain videoilla/kuvissa tms.

Mutta itse kysymykseen : en ole, enkä toivottavasti koskaan joudu moista todistamaankaan.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Re: Oletko nähnyt livenä henkirikoksen teon?

Viesti Kirjoittaja vandt »

"Livenä" -termi tarkoittaa minun käsitykseni mukaan, että suorana lähetyksenä / siinä ja silloin / paikan päällä. Ei "elävänä".
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
Porin

Re: Oletko nähnyt livenä henkirikoksen teon?

Viesti Kirjoittaja Porin »

TheBride kirjoitti:^ Älä nyt jaksa olla tuollainen tiukkapipo!
Kunhan nipotin huvikseni!
Ei sen vakavampaa.

Mutta suomenkielen uusiosana "livenä" tarkoittaa "elävänä", vaikka oikea termi englanninkielessä olisi ehkäpä "alive".
-Nixu-
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 4:08 pm

Re: Oletko nähnyt livenä henkirikoksen teon?

Viesti Kirjoittaja -Nixu- »

Porin kirjoitti:
TheBride kirjoitti:^ Älä nyt jaksa olla tuollainen tiukkapipo!
Kunhan nipotin huvikseni!
Ei sen vakavampaa.

Mutta suomenkielen uusiosana "livenä" tarkoittaa "elävänä", vaikka oikea termi englanninkielessä olisi ehkäpä "alive".
Livenä, lähetyksissä on ns. SUORA, suoralähetys, juuri sillä hetkellä tapahtuvaa. Alive on ihan eri asia. Meni sun näsäviisastelu nyt vähän päin kettua! :D
-= Nixu =-
Rebdomine
Remington Steele
Viestit: 242
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 10:15 am
Paikkakunta: 7878km Columbine High Schoolista

Re: Oletko nähnyt livenä henkirikoksen teon?

Viesti Kirjoittaja Rebdomine »

En ole nähnyt mutta olen kuullut.
En ajatellut mitään, jatkoin musiikin kuuntelua.
En ole käynyt ammattiauttajalla, en ole traumatisoitunut.
Ja tapahtui 2015.
“Fine, I’ll start shooting anyway!”
-Eric Harris 20.4.1999
Pätemistä Minfossa vuodesta 2011
Johnny_B
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 12:05 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Oletko nähnyt livenä henkirikoksen teon?

Viesti Kirjoittaja Johnny_B »

-Nixu- kirjoitti:
Porin kirjoitti:Mutta suomenkielen uusiosana "livenä" tarkoittaa "elävänä", vaikka oikea termi englanninkielessä olisi ehkäpä "alive".
Livenä, lähetyksissä on ns. SUORA, suoralähetys, juuri sillä hetkellä tapahtuvaa. Alive on ihan eri asia.
"Livenä" tarkoittaa kyllä nykysuomessa molempia, sekä "elävänä" (nähtävää esim. artistia) että "suorana" (tulevaa tv-lähetystä).
Roy Orbison
Nikke Knakkertton
Viestit: 174
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2015 5:47 pm

Re: Oletko nähnyt livenä henkirikoksen teon?

Viesti Kirjoittaja Roy Orbison »

En ole nähnyt.
hirvoska

Re: Oletko nähnyt livenä henkirikoksen teon?

Viesti Kirjoittaja hirvoska »

Roy Orbison kirjoitti:En ole nähnyt.
En ole nähnyt, mutta yks frendi melkein kuoli ja tekijä tuomittiin tapon yrityksestä. Tää tekijä löi jollain piikillä kaverii suoraan kaulavaltimoon ...oli hirveetä olla todistamassa oikeudessa tapahtunutta
Capitano
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: To Loka 22, 2015 3:21 pm

Re: Oletko nähnyt livenä henkirikoksen teon?

Viesti Kirjoittaja Capitano »

En ole nähnyt.

Mutta mä itse oon ollu samaan aikaan muutamien satojen metrien päässä kun viaton ihminen murhattiin. Kuului paljon piipaapilipali autoja, mutta aattelin vaan että jossain palaa. Oli hiukan jäätävä tunne kun luin ko. tapauksesta (ja sitä vielä reviteltiin lehdissä monta viikkoa).

:shock:
Born free, taxed to death
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1862
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Re: Oletko nähnyt livenä henkirikoksen teon?

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Enpä ole nähnyt henkirikosta livenä vielä nähnyt, vaikka paljon on tullutkin elämässä koettua ja nähtyä. Eiköhän tuokin päivä vielä koita.
Henkirikoksen uhriakaan en ole tainnut nähdä kuolleena, ellei itsaria lasketa. Oli vielä tuplasuisidi. Pieni epäilys siinä tosin taisi jäädä siihen, että olikohan molemmat ihan vapaaehtoisesti kuviossa mukana.
Sen verran monissa liemissä keitetty kaveri olen, että en tuommoisesta mitenkään ihmeemmin hätkähdä, kun eivät kuitenkaan omaa lähipiiriä olleet. Eikä tekotapakaan ollut mitenkään raaka.
Tietysti muutaman henkilön olen tiennyt, jotka sittemmin ovat joutuneet henkirikoksen uhriksi tai tekijäksi.
Julperi
Neuvoja-Jack
Viestit: 515
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 10:21 pm

Re: Oletko nähnyt livenä henkirikoksen teon?

Viesti Kirjoittaja Julperi »

En oo nähnyt.Mut aika lähellä ollut tekohetkellä kaksi kertaa.Ja kaiken lisäksi sama talokin vielä.Mikkolassa(Vantaa)Saturnuksenkuja 4:ssa.Ensin ryyppyporukkassa yhden perusjuoppoakan veli veti"laulajapekkaa"veitsellä kurkkuun ja mahaan,olin siinä pihalla leikkimässä ja menin rappuun katsomaan kun verta oli niin paljon et tuli vitoskerroksesta ala-aulaan asti.Samassa talossa huumejampat(kaks) veti pesarilla yhtä jamppaa päähän niin et maila katkes,ja poltti sen heurekan parkkipaikalla autossa.Ni olin suht samaan aikaa koiran kanssa ulkona Saturnuksenkujan puiston mäellä ku heivasivat tai roudasivat mäkeä alas ruumista.Niin sen verran kyseisestä tapauksesta,olin kerran tunnin kaks niillä ottamassa viinaa uutenavuotena.Ja olihan siel porukkaa ihan perkeleesti,samasta pihasta.Et ei ollut kyse mistään kamabailuista,ainakaan omalla kohdalla.Oon tonne toiseen ketjuun kyseisestä aiheesta laittanutki et niitten yläkerran äijä ilmoitti poliisille nähneensä ku veti sitä mäkee alas ruumista oli mukamas ollut koiran kans ulkona.Oli nähnyt mut parvekkeeltansa.
jackal
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: La Loka 18, 2008 1:27 pm
Paikkakunta: Chicago

Re: Oletko nähnyt livenä henkirikoksen teon?

Viesti Kirjoittaja jackal »

Olen nähnyt puukotuksen vierestä ja ampumisen pienen välimatkan päästä. Asuin ulkomailla tuolloin ja paikalliset selvittelivät välejään. Ei siinä kannattanut jäädä asioita selvittelemään tai apua tarjoamaan. Bisse loppuun ja himaan.
"Kun sydän itkee minä hymyilen, kun tuska polttaa minä laulelen"
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Oletko nähnyt livenä henkirikoksen teon?

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Olen nähnyt ja liian monta.övereistä haulikkoon,semmosta se on.Ei mene niinkun elokuvissa.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Vastaa Viestiin