Lentokone pudonnut Aasiassa
-
- Hetty Wainthropp
- Viestit: 462
- Liittynyt: La Tammi 31, 2009 11:54 pm
- Paikkakunta: Santaharju
Re: Lentokone pudonnut aasiassa...
Maailman pelastaminen jollain tapaa vois upota munkin järkeen. Jokin syy on oltava, että kone ajettiin lentäjän toimesta mereen. Ehkä tosiaan toimittiin iskun estämiseksi. Tai sitten jokin koneessa olisi ollut niin pahaa, että se olisi parasta upottaa. Mutta koska Hitler tai kukaan nykypäivän vastaava ei siellä ollut, kuulostaa epätodennäköisemmältä että syy olisi ollut koneessa tai sen matkustajssa sinänsä?
Tuntuu että viranomaiset on paljon edellä siitä mitä tiedotetaan? Etsivät niin varmoina oikeasta paikasta kauan ennenkuin myönsivät satelliteista putoamispaikan löytäneensä. Mihin "unohtui" ne löydetyt kappaleet jotka oli määrä saada käsiin tuntien kuluessa? Miksi mustaa laatikkoa etsittäisiin vasta kuukauden kuluttua? Niinkuin nyt on uutisoitu. Ehkäpä se onkin jo paikannettu?
Jos siis kävi niin, että kapteeni tuttuun tapaan otti ohjaamoon matkustajan. Naisen, jonka sallittiin olla jo nousun ajan ohjaamossa? Pian olikin piippu ohimolla. Jos kohde olisi ollut sotilastukikohta lähellä, tuskin kaappaaja olisi montaa tuntia ihmettelemättä lentoa merellä seurannut? Ehkä kohde oli Pekingissä? Siltikin, miksi lentäjä siirtyi matalalle pois tutkien havaittavista? Sen ymmärtämiseksi taas sotilastukikohta kohteena olisi varsin hyvä veikkaus. Ja kääntöpaikka vaikuttaa varsin hyvin suunnitellulta, pakotettiinko kone kääntymään juuri siinä vai syntyikö ajatus hetkessä? Tajusiko mahdollinen kaappaja käännöksen edes tapahtuneen.
ÄÄH! Mä luovutan! Liian paljon mahdollisuuksia, liian älytön juttu kaikkiaan!
EDIT:
Kone näyttäis yrittäneen pysyä koko ajan jostain syystä vetten päällä noilla käännöksillään sen jälkeen kun omille teille lähti? Liekö vaan havaintojen välttämiseksi?
Tuntuu että viranomaiset on paljon edellä siitä mitä tiedotetaan? Etsivät niin varmoina oikeasta paikasta kauan ennenkuin myönsivät satelliteista putoamispaikan löytäneensä. Mihin "unohtui" ne löydetyt kappaleet jotka oli määrä saada käsiin tuntien kuluessa? Miksi mustaa laatikkoa etsittäisiin vasta kuukauden kuluttua? Niinkuin nyt on uutisoitu. Ehkäpä se onkin jo paikannettu?
Jos siis kävi niin, että kapteeni tuttuun tapaan otti ohjaamoon matkustajan. Naisen, jonka sallittiin olla jo nousun ajan ohjaamossa? Pian olikin piippu ohimolla. Jos kohde olisi ollut sotilastukikohta lähellä, tuskin kaappaaja olisi montaa tuntia ihmettelemättä lentoa merellä seurannut? Ehkä kohde oli Pekingissä? Siltikin, miksi lentäjä siirtyi matalalle pois tutkien havaittavista? Sen ymmärtämiseksi taas sotilastukikohta kohteena olisi varsin hyvä veikkaus. Ja kääntöpaikka vaikuttaa varsin hyvin suunnitellulta, pakotettiinko kone kääntymään juuri siinä vai syntyikö ajatus hetkessä? Tajusiko mahdollinen kaappaja käännöksen edes tapahtuneen.
ÄÄH! Mä luovutan! Liian paljon mahdollisuuksia, liian älytön juttu kaikkiaan!
EDIT:
Kone näyttäis yrittäneen pysyä koko ajan jostain syystä vetten päällä noilla käännöksillään sen jälkeen kun omille teille lähti? Liekö vaan havaintojen välttämiseksi?
EDIT: Kirjoitusvirheet, jotka huomasin vasta tekstin lähettämisen jälkeen. Esikatselusta huolimatta.
-
- Sherlock Holmes
- Viestit: 7435
- Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm
Re: Lentokone pudonnut aasiassa...
Tämä on yksi isoimmista lentomysteereistä.Hovimestari kirjoitti: Oma lempiteoriani tällä hetkellä on edelleenkin tuo pieleen mennyt terrori-isku. Selittäisi senkin miksi kone katosi "kartalta" juuri sopivassa kohdassa Malesian ja Vietnamin lennonjohtojen välissä, sehän olisi terroristeillekin oiva paikka iskeä ja tuon ajankohdan selville ottaminenkaan ei liene vaikeaa, jos kerran muutakin lentokoneisiin liittyvää tietotaitoa löytyy. Eli terroristit ovat saaneet osan koneesta haltuunsa ja konetyyppiin liittyneen tietotaidon avulla sammuttaneet nimenomaan sellaiset järjestelmät joilla koneen kulkua voi seurata, mutta ainakin jompikumpi piloteista on pystynyt linnoittautumaan ohjaamoon ja saanut pidettyä koneen varsinaisen ohjaamisen hallinnassaan. Lentäjällä on kuitenkin ollut pätevä syy uskoa että ennemmin tai myöhemmin terroristit saavat koneen kokonaan haltuunsa, joten 9/11 jälkeisessä maailmassa hän on mieluummin ohjannut koneen sellaiseen paikkaan, mistä sillä ei taatusti ainakaan lennetä päin mitään pilvenpiirtäjää.
Ja koska kyseessä on tyritty terrori-isku, ei kukaan ole kovin halukas ottamaan sitä enää kontolleenkaan.
Toisen lentäjistä on ollut pakko olla juonessa mukana, koska tranponderien katkaiseminen on ajallisesti kai tapahtunut ennen yhteydenottoja lennonvalvontaan tai heti niiden jälkeen (ja tuo on taas tapahtunut koneen nousun jälkeen). Kone on myös muuttanut lentorataansa ohjelmallisesti heti samana aikana ja ohjelman syöttökin vaatii oman aikansa.
Toisaalta onko lentäjien välillä tapahtunut myöhemmin taistelu eli olisikin ensin toinen lentäjä tainnutettu, mutta myöhemmin noussut tolpilleen ja ottanut koneen ohjaamisen taas itselleen?
Koneen lentäminen kauaksi merelle päin kertoisi kyllä siitäkin, että koneessa on uskottu olevan pommin ja sen ei ole haluttu räjähtävän ihmisten ilmoilla. Koneen on sanottu myös lentäneen "epätyypillisen matalalla" (jos ne saarelaisten tiedot pitävät paikkaansa). Toinen pilotti on siis manuaalisesti ohjannut konetta.
Tuossa teoriassa on kyllä se ongelma, että jos toinen lentäjä on saanut ohjattua koneen kauaksi merelle, niin miksi ei olisi samalla yrittänyt palauttaa yhteyksiä ja ottaa yhteyttä lennonvalvontaan?
Mikä vaikutus on ollut tuolla mysteeripuhelulla, jonka koneen kapteeni on saanut ennen lentoa ja se on kestänyt 2 minuuttia? Onko kapteeni alkanutkin epäröimään terroristi-iskua, vaikka aluksi olisi ollut suostuvainen siihen?
Vaikeaa uskoa, että nykyisin koneen ohjaimoon pääsee kovin helposti. Vaikka mukana onkin ollut useampi väärällä passilla kulkenut henkilö. Toisaalta olisiko kokemattomampi lentäjä voinut tehdä virhearvion lentämisessä?
Re: Lentokone pudonnut aasiassa...
Perämies on siirtynyt matkustamon puolelle ja ohjaamoon jäänyt kuljettaja on vetänyt kahvoista koneen nousuun. Ilmanpaine on tainnuttanut koko jengin ja sitten kuljettaja on saanut tehdä ajan kanssa mitä halunnut...
Re: Lentokone pudonnut aasiassa...
Miksi ilmanpaine muuttuisi nousussa? Sehän vaatisi sen, että koneen runko olisi rikki.tötterö kirjoitti:Perämies on siirtynyt matkustamon puolelle ja ohjaamoon jäänyt kuljettaja on vetänyt kahvoista koneen nousuun. Ilmanpaine on tainnuttanut koko jengin ja sitten kuljettaja on saanut tehdä ajan kanssa mitä halunnut...
Re: Lentokone pudonnut aasiassa...
Siis noustu hapettomaan tilaan asti ja turvahapet vain ohjaamoon. Helppo ja "kivuton" tajuttomuus :\
-
- Armas Tammelin
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ke Tammi 05, 2011 1:06 am
Re: Lentokone pudonnut aasiassa...
Mysteerikone lähetti selittämättömän signaalin
Keskiviikko 26.3.2014 klo 11.47
Kadonnut malesialaiskone lähetti salaperäisen signaalin kahdeksan minuuttia viimeisen "pingauksen" jälkeen.
Mysteerikoneen etsintöjä jatkettiin keskiviikkona, kun sää oli parantunut. (AP)
Signaalia ei ole toistaiseksi pystytty tulkitsemaan. Malesian liikenneministeri Hishamuddin Husseinin sanoo, että viesti analysoidaan tarkasti.
Elektroniikka-asiantuntija Thomas Withingtonin arvelee, että viesti jäi jollain tapaa "kesken".
-Kuulosti siltä, että lentokone alkoi välitää hätäviestiä, mutta jostain syystä se keskeytettiin. Se saattoi johtua siitä, että lentokone oli jo katastrofaalisessa tilassa - että jokin aiheutti onnettomuuden tai että ilmakehässä oli jotakin häiriötä, Withington sanoo Telegraph-lehdelle.
Signaalia ei ehkä koskaan pystytä tulkitsemaan, mikäli koneen mustaa laatikkoa ei löydy.
Koneen etsintöjä on jatkettu jälleen tänään, kun sää on parantunut. Etsinnöissä kamppaillaan aikaa vastaan, sillä mustien laatikoiden signaalilaitteiden akku loppuu noin kahden viikon päästä. Tämän jälkeen laatikoiden löytyminen käy ylivoimaiseksi.
Malaysia Airlinesin lento MH370 Kuala Lumpurista Pekingiin katosi lähes kolme viikkoa sitten. Koneessa oli 239 ihmistä.
Yhtenä vahvimmista katoamisteorioista pidetään itsemurhalentoa, sillä tutkijat eivät ole keksineet mitään muuta selitystä sille, miksi lento poikkesi reitiltään niin rajusti ja lensi seitsemän tuntia täysin päinvastaiseen suuntaan.
Malesian pääministeri Najib Razakin mukaan satelliittitiedot ja analyysit viittaavat siihen, että lento MH370 syöksyi eteläiseen Intian valtamereen.
Lähteet: The Telegraph, CNN.
MARI PUDAS
[email protected]
Keskiviikko 26.3.2014 klo 11.47
Kadonnut malesialaiskone lähetti salaperäisen signaalin kahdeksan minuuttia viimeisen "pingauksen" jälkeen.
Mysteerikoneen etsintöjä jatkettiin keskiviikkona, kun sää oli parantunut. (AP)
Signaalia ei ole toistaiseksi pystytty tulkitsemaan. Malesian liikenneministeri Hishamuddin Husseinin sanoo, että viesti analysoidaan tarkasti.
Elektroniikka-asiantuntija Thomas Withingtonin arvelee, että viesti jäi jollain tapaa "kesken".
-Kuulosti siltä, että lentokone alkoi välitää hätäviestiä, mutta jostain syystä se keskeytettiin. Se saattoi johtua siitä, että lentokone oli jo katastrofaalisessa tilassa - että jokin aiheutti onnettomuuden tai että ilmakehässä oli jotakin häiriötä, Withington sanoo Telegraph-lehdelle.
Signaalia ei ehkä koskaan pystytä tulkitsemaan, mikäli koneen mustaa laatikkoa ei löydy.
Koneen etsintöjä on jatkettu jälleen tänään, kun sää on parantunut. Etsinnöissä kamppaillaan aikaa vastaan, sillä mustien laatikoiden signaalilaitteiden akku loppuu noin kahden viikon päästä. Tämän jälkeen laatikoiden löytyminen käy ylivoimaiseksi.
Malaysia Airlinesin lento MH370 Kuala Lumpurista Pekingiin katosi lähes kolme viikkoa sitten. Koneessa oli 239 ihmistä.
Yhtenä vahvimmista katoamisteorioista pidetään itsemurhalentoa, sillä tutkijat eivät ole keksineet mitään muuta selitystä sille, miksi lento poikkesi reitiltään niin rajusti ja lensi seitsemän tuntia täysin päinvastaiseen suuntaan.
Malesian pääministeri Najib Razakin mukaan satelliittitiedot ja analyysit viittaavat siihen, että lento MH370 syöksyi eteläiseen Intian valtamereen.
Lähteet: The Telegraph, CNN.
MARI PUDAS
[email protected]
Re: Lentokone pudonnut aasiassa...
Mitä helvettiätötterö kirjoitti:Siis noustu hapettomaan tilaan asti ja turvahapet vain ohjaamoon. Helppo ja "kivuton" tajuttomuus :\
Vaikka wikipedia on melko epäluotettava kaikessa, niin lue nyt tuosta edes perusteet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cabin_pressurization
Juttusi hapettomasta tilasta ja turvahapesta on jotain melko onnetonta elokuvafantaasiaa.
-
- Remington Steele
- Viestit: 214
- Liittynyt: Ke Helmi 05, 2014 2:33 pm
Re: Lentokone pudonnut aasiassa...
Onko nyt ihan varmuudella todistettu, että osat on kyseisestä koneesta? Kyllä en epäily yhtään, että kone ei olisi merenpohjassa jotenki vaan outoa tiedottaa kaikesta jos kuitenkaan ite konetta ei ole löytyny
Re: Lentokone pudonnut aasiassa...
Miksi itsemurhalentäjä lentäisi jopa seitsemän tuntia väärään suuntaan ennen rysähdystä? Miksi ei heti lennä alas? Miksi itsemurhalentäjä ei monen tunnin aikana lähetä viestiä tai olisi sellaista jättänyt. Ihmettelen kovin tätä lentäjän syyllistämistä.
En usko Inmarsatin laskentaan. Ihmettelen kovin ettei tuota muka olisi voinut tarkemmin selvittää. Jokin tässä tarinassa mättää.
En usko Inmarsatin laskentaan. Ihmettelen kovin ettei tuota muka olisi voinut tarkemmin selvittää. Jokin tässä tarinassa mättää.
-
- Andy Sipowich NYPD
- Viestit: 1481
- Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am
Re: Lentokone pudonnut aasiassa...
Suosikkiteoriani on, että lentäjillä on rakkaussuhde keskenään. He ovat varomattomia ohjaamossa ja joku muusta henkilökunnasta näkee heidät suutelemassa tai hipelöimässä toisiaan. Kaukoidässä maineen menettäminen on kuolemaakin pahempi kohtalo, joten pariskunta katsoo ainoaksi vaihtoehdoksi, ettei kukaan asiasta kiivaasti keskenään juoruavasta henkilökunnasta pääse kertomaan tietoaan eteenpäin.
Kone on jo kiinnijäämisen hämmingin aikana ajautunut sivuun reitiltä. Lentäjä aikoo ensin kuitata asian, mutta tuleekin toisiin aatoksiin ja yhdessä lentäjät sulkevat viestintälaitteet, lentävät niin kauas kuin keksivät ja molskis aaltoihin.
jos oikein halutaan kuvitella, hyppäävät lentäjät uos koneesta ja jatkavat Australian rannikolla tyytyväisinä elämäänsä yhdessä ohjelmoituaan sitä ennen koneen päätymään veteen jossain, mistä sitä tulee olemaan pirulinen onkia ylös.
Kone on jo kiinnijäämisen hämmingin aikana ajautunut sivuun reitiltä. Lentäjä aikoo ensin kuitata asian, mutta tuleekin toisiin aatoksiin ja yhdessä lentäjät sulkevat viestintälaitteet, lentävät niin kauas kuin keksivät ja molskis aaltoihin.
jos oikein halutaan kuvitella, hyppäävät lentäjät uos koneesta ja jatkavat Australian rannikolla tyytyväisinä elämäänsä yhdessä ohjelmoituaan sitä ennen koneen päätymään veteen jossain, mistä sitä tulee olemaan pirulinen onkia ylös.
Re: Lentokone pudonnut aasiassa...
Eikö nousemalla tarpeeksi ylös päädytä hapettomaan tilaan ?
- Hovimestari
- Martin Beck
- Viestit: 754
- Liittynyt: To Syys 03, 2009 10:51 pm
Re: Lentokone pudonnut aasiassa...
Tuo matalalla lentäminen on tosiaan yksi heikko kohta, joka ei oikein sovi pieleen menneen terrori-iskun teoriaan. Pilotin kuvittelisi tuossa tilanteessa pikemminkin lentävän siten, että kone kuitenkin näkyy mahdollisimman hyvin tutkissa jne.holmesin haamu kirjoitti:Koneen on sanottu myös lentäneen "epätyypillisen matalalla" (jos ne saarelaisten tiedot pitävät paikkaansa). Toinen pilotti on siis manuaalisesti ohjannut konetta.
Keksin ainoastaan kaksi syytä siihen miksi pilotti tuossa tilanteessa lentäisi matalalla: Jos ohjaamoon ollaan murtautumassa tai siellä käydään kamppailua, on terroristeilla vähemmän aikaa saada kone hallintaansa ennen sen syöksymistä mereen ja vastaavasti pilotti saa koneen tiputettua nopeammin, ja toinen heikompi syy se, että matalalla lentäminen kuluttaa enemmän polttoainetta, jolloin koneen toimintasäde pienenee nopeammin.
Hmm, niinkö? Air France 447:n laatikot löydettiin vasta lähes 2 vuoden päästä...Madame*Fate kirjoitti:Koneen etsintöjä on jatkettu jälleen tänään, kun sää on parantunut. Etsinnöissä kamppaillaan aikaa vastaan, sillä mustien laatikoiden signaalilaitteiden akku loppuu noin kahden viikon päästä. Tämän jälkeen laatikoiden löytyminen käy ylivoimaiseksi.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
- Hovimestari
- Martin Beck
- Viestit: 754
- Liittynyt: To Syys 03, 2009 10:51 pm
Re: Lentokone pudonnut aasiassa...
Hmm, ei kai se nyt sentään ihan suoraan kohti Diego Garciaa lentänyt? Ainakaan tuon Kurkkumaan postaaman kuvan mukaan koneen reitti ei mennyt oikeastaan sinne päinkään - eikös Malediivien pääsaaret ole siinä tuo vaalea kohta "Indian Ocean"-tekstistä vasemmalle? Itseasiassa tuon kartan mukaan konetta ei olisi pitänyt Malediiveilta käsin edes mitenkään havaita... Tiedä sitten kumpi on väärässä, karttapiirustus vai silminnäkijähavainnot.Gladys kirjoitti:Komppaan kovasti tätä teoriaa. Tosin en pääse irti siitä ajatuksesta, että kone lensi kohti ameriikan sotilastukikohtaa (joka sijaitsee kovin lähellä Malediiveja, josta tuli joitakin havaintoja liian matalalla lentäneestä koneesta...).
Vaikea vielä näillä tiedoilla uskoa, että Diego Garcia liittyisi tähän tapaukseen mitenkään. Vaikka se täältä katsoen onkin "samoilla haminoilla" niin etäisyydet tuolla ovat myös ihan tajuttoman pitkät. Putoamispaikka on suunnilleen niin keskellä ei mitään kuin vain voi olla, yli 1600 km Australiasta länteen ja lähimmät muut paikat, edes kärpäsenpaskan kokoiset saaret, vielä kauempana.
Lisäksi sotilastukikohta, varsinkin tuollainen keskellä ei mitään sijaitseva lähinnä huoltopiste jossa on melko vähän asukkaita/henkilökuntaa, ei vaikuta kovin otolliselta terrori-iskun kohteelta. Ja sekin on otettava huomioon, että juuri missään päin maailmaa ei tuollaisella koneella voi lentää ilman että joku jenkkien tukikohta olisi suunnilleen lentosuunnassa tai vähintäänkin toimintasäteen sisäpuolella.
Tietysti jos otetaan spekuloinnin perustaksi se että taustalla on joku suhmurointi jossa jenkeillä on näppinsä pelissä, niin asia on eri.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
Re: Lentokone pudonnut aasiassa...
Joo, sinne vaan ilmakehän ulkopuolelle. Kone varmaan lensikin kuuhun piiloon.tötterö kirjoitti:Eikö nousemalla tarpeeksi ylös päädytä hapettomaan tilaan ?
No. 777 ei käytännössä kykene lentämään niin korkealla niin pitkään, että sillä saatais porukka kuolleeksi, ja vaikka jotenkin olisivat saaneet matkustamon happimaskit toimimattomaksi, mitä vahvasti epäilen, niin myöskään ohjaamon happijärjestelmä ei ole suunniteltu niin korkealla lentämiseen. Lisäksi täysi 777 ei jaksa edes nousta sinne flight levelille missä tuollainen voitaisiin toteuttaa edes teoriassa.
Re: Lentokone pudonnut aasiassa...
Se "matalalla lento" uutinen kumottiin pian julkaisun jälkeen.