Jehovan todistajat

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

TheBride

Kyllähän jt:llä on näiden raamatun tutkimisten tarkoituksena se, että tutkisteluoppilas edistyisi ja hänestäkin tulisi jehovan todistaja. Ei nämä tutkimiset pääty siihen, että on yksi kirja tai lehtinen tutkittu, vaan yleensä aletaan sitten tutkimaan jotain toista kirjaa. Koska en ole enää itse kysynyt heiltä mitään, en tiedä mitä kirjaa tällä hetkellä käytetään tutkimisissa. Mutta kyllä sulle varmasti ehdotetaan jotain jatkoa pian.

Kun itse tutkin ensimmäistä kertaa n. 25v sitten, ajattelin minäkin että sen yhden kirjan tutkiminen riittää. Mutta siinä tuli kyllä pian esille se, että kokouksissakin olisi pitänyt alkaa käymään. Kävin sitten muutaman kerran, mutta totesin että ei minusta ole siihen. Oli niin paljon kaikenlaisia muita oman elämän asioita stressattavana, että ei riittänyt energia enää johonkin tällaiseen elämän muutokseen.

Kun alkaa kokouksissa käymään, sielläkin tulee eteen se koko ajan edistyminen tässä uskonnossa.Siihen kun vain ei riitä se, että uskoo. Jehovan todistajien uskonto on suorittamista sanan varsinaisessa merkityksessä. Kokouksissa on pakko käydä ja jokaisen pitää osallistua ohjelmaan jollain lailla. Heillä on esimerkiksi teokraattinen palveluskoulu, jossa todistajia valmennetaan tähän uskontoon ja siihen liittyviin erilaisiin palvelusmuotoihin. Ovelta ovelle kulkemista ja ihmisille "todistamista" opetetaan ja jokainen joutuu pitämään harjoituspuheen, näin todistajat osaavat sitten ihmisten ovilla vastailla ihmisten kysymyksiin. Tässä he ovat kyllä oikeasti ihan viimeisen päälle opetettuja, tämä heidän puhe- ja esiintymistaitonsa on huomattu kyllä jo ihan "maallisten" ammattilaisten toimestakin. Olen joskus vain sattunut näkemään jonkun artikkelin tästä. Minulla itselläni sattuu olemaan Vartiotorni-seuran julkaisema kirja tästä puheopetuksesta ja se on kyllä aika hyvä teos.

Kokousten lisäksi pitää siis alkaa käydä "kentällä" eli kulkemaan ihmisten ovilla saarnaamassa. Tämä ovelta ovelle tehtävä kenttäpalvelus on pakollista, jos aikoo olla mukana kuvioissa. Tästä taisi ollakin jo aiemmin puhetta. Minusta ei olisi tähänkään, en alkaisi kulkemaan kenenkään ovilla minkään muunkaan takia. Kyllä tällä on tarkoituksena löytää kiinnostuneita ihmisiä ja alkaa valmentaa heistäkin jehovan todistajia. Pitää vaan olla tarpeeksi tiukka ellei ole itse valmis siihen. Minä kuulun nykyisin niihin "ikuisiin kiinnostuneisiin", joista Lupu tuolla mainitsi, eli minulla käy eräs jt ystäväni tuomassa lehdet, mutta ei hän minua enää edes kokouksiin pyydä, kun tietää etten kuitenkaan lähde.

Ps. Kun alkaa käydä kokouksissa niin henkilökohtainen tutkiminen jatkuu ja täytyy alkaa valmentautumaan kasteelle menoon. Sitä varten pitää tutkia joku kirja, jossa opetetaan kasteeseen liittyvät asiat. Ennen kasteelle menoa joutuu vastaamaan ns. kastekysymyksiin ja kun selviää niistä niin onkin valmis menemään kasteelle.
Gods made heavy metal.

tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Eri paikkakunnilla ja eri elämäntilanteissa tulleet koputtelemaan oveen,joskus jopa marssinut suoraan sisälle kuumana kesäpäivänä ovet auki.Uskonnot kiinnostaa,lähinnä tuo ajattelu ns"päänsisäinen"toiminta...paritkerrat tulee mieleen äkkiseltään.Aamusella heräsin ovenkoputukseen ja menin avaamaan,siinäpä 2kpl nuorempi ja vanhempi nainen kysyivät kiinnostaisiko korkeamman sana,jotain tuommoista.Pyysin sisälle ja keittelin kahvit.Tämä vanhempi alkoi kysellä menneisyydestä,samalla tulevaisuudesta suu vaahdossa,korkkailin siinä olutta menemään ja mielenkiinnolla kuuntelin tarinaa.Heitin asiallisesti kysymyksiä väliin eri uskonnoista,kulttuureista,rituaaleista ym.Tilannehhan meni siihen,että vanhempi rouva alkoi miltei psykoosinportailla käännyttämään ym.Sanoin lopussa,että mitä mieltä te olette jos minä tulisin sinun oveasi koputtamaan ja aloittaisin samalla oman uskontoni/uskomukseni järjettömän selittämisen ja suoranaisesti käännyttämisen,meni rouva hiljaiseksi.Toinen kerta mikä tulee mieleen,avaa vaan sen oven ja sanoo täällä ollaan juuri suorittamassa rituaalia,että tulkaas mukaan.Eivät toista kertaa ovelle eksy.Tarkoituksena ei ole hyppiä kenenkään jehovan ym varpaille.oishan nuista juttuja vaikka kuinka,noi tuli ensimmäisenä mieleen.Itse en usko mihinkäänmuuhun,kuin itseeni,kaikki hyvä ja paha lähtee itsestä liikkeelle.loppupeleissä.yhet sille.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Joo, he ovat kyllä kovin innokkaita keskustelemaan sen oman näkökantansa mukaisesti uskosta ja Raamatusta. Ehdottavat, että saisivat tulla asiastaan keskustelemaan.Mutta kun sitten se oven avaaja haluaisi keskustella ja ottaa huomioon omia näkökantojaan, heidän puoleltaan tulee täystyrmäys. Ei heidän kanssaan voi keskustella muusta kuin heidän opeistaan, kun heidän mielestään kaikki muut ovat väärässä. No, mulla se yksi ystävä on, jonka kanssa keskustelemme kaikesta muusta kuin siitä Vartiotornista.
Gods made heavy metal.

tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Dr Bergmeister,tosi hyvä,että on ystäviä.Ei se määrä,vaan se laatu.kyllä noita kavereita tarpeeksi ja liikaa.Kusasen viel
tähän kekoon,parisen viikkoa sitten ystävän isä sanoi suorilta,että joko me tai jäät yksin..sinne meni hyvä isä/poika suhde.Siinä olin hollilla,ettei ihan palasiks mennyt.Sääli on sairautta ja kipu on väliaikainen tunne.Tuota olisi ollut valmiina menemään vyötäröllä panostus.En laita linkkiä,en jaksa eikä kiinnosta.Ei ole mikään keskikenttä pellaaja..Hyvä loppu,kun sain puhuttua kaverilta vyön pois.jos osais/viitsisi pistää uskomuksiin,uskonnoille omaa settiä,jos täällä jotakin kiinnostaa..Olisin laittanut jo aikoja sitten,mutta en osaa.Tylsäähän se ois jos kaikesta tietäisi edes murto-osan.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

tattooed fucker kirjoitti:Dr Bergmeister,tosi hyvä,että on ystäviä.Ei se määrä,vaan se laatu.kyllä noita kavereita tarpeeksi ja liikaa.Kusasen viel
tähän kekoon,parisen viikkoa sitten ystävän isä sanoi suorilta,että joko me tai jäät yksin..sinne meni hyvä isä/poika suhde.Siinä olin hollilla,ettei ihan palasiks mennyt.Sääli on sairautta ja kipu on väliaikainen tunne.Tuota olisi ollut valmiina menemään vyötäröllä panostus.En laita linkkiä,en jaksa eikä kiinnosta.Ei ole mikään keskikenttä pellaaja..Hyvä loppu,kun sain puhuttua kaverilta vyön pois.jos osais/viitsisi pistää uskomuksiin,uskonnoille omaa settiä,jos täällä jotakin kiinnostaa..Olisin laittanut jo aikoja sitten,mutta en osaa.Tylsäähän se ois jos kaikesta tietäisi edes murto-osan.
Joo, ystävät on kyllä tärkeitä, aina ei viitsi ihan yksin ollakaan. Vaikka viihdyn paljon yksinkin, kun luen ja teen muita juttuja, joihin haluan sitten keskittyä niin ei kaivata silloin muita paikalle. Muutama ystävä mulla onkin, tuossa ylempänä tarkoitin että mulla on yksi jehovan todistaja ystävänä, kiva itseni ikäinen nainen, joka ei saarnaa eikä arvostele, ei liioin tuputa eikä tyrkytä uskontoaan. Ei edes kutsu kokouksiin, kun tietää etten minä jaksa mennä sinne.

Tuolla Huuhaa-osastolla on erilaisia ketjuja uskonnoista ja uskomuksista, oletko käynyt siellä lukemassa niitä? Minua se osasto kiinnostaa erityisen paljon ja olen sinne kirjoittanut itsekin jotakin.
Gods made heavy metal.

aga
Adrian Monk
Viestit: 2752
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja aga »

Tänään YLE:n sivuille tullut tämmöinen teksti, on sen verran pitkä, että laitan vain alustuksen, kokonaisuudessaan jutun voi käydä lukemassa urlin takaa.

Entinen Jehovan todistaja seuraajistaan: He odottivat ulko-ovellakin, kiersivät taloa ja menivät ikkunoiden ohi
Yle Uutisten saamat kirjeet kertovat, minkälaisia tapoja Jehovan todistajilla on käytössä jäsentensä tarkkailuun ja seuraamiseen. Yhteisön entisten jäsenten kertomusten mukaan seuraaminen on ajanut ihmisiä esimerkiksi paniikkikohtauksiin. Jehovan todistajien tiedottaja väittää, että seurakuntien vanhimmat eivät tarkkaile jäseniä eivätkä opasta jäseniä tarkkailemaan toisiaan.


http://yle.fi/uutiset/entinen_jehovan_t ... hi/7897171

Avatar
unihalvaus
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: To Loka 25, 2012 1:04 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja unihalvaus »

En tiedä osasko kukaan tätä odottaa, mutta minä lähdin vuoden alussa JT:lahkosta.
Viime kuukausina aloin oikeasti pohtimaan, moraalikäsityksiä, joita en voinut henkilökohtaisesti allekirjoittaa. Eihän mun porukat ja sisarukset pitäneet ajatuksesta. Yrittivät vielä esittää vaihtoehtoa, joka olisi ollut "roiku mukana näennäisesti, mutta älä ota kantaa mihinkään asiaan", siihen sisältyi, että kestä uskonveljien ja -sisarten extempore puhelut, vierailut, "ihanat" kokemukset ja tekopirteät tervehdykset.
Kukaan heistä ei tajunnut sitä, että mun omatunto ei nähnyt vaihtoehtoja. Heidän mielestään mun ois pitänyt roikkua mukana vain siksi, ettei välit katkeaisi "ystäviin", joita en edes pitänyt ystävinä vaan helvetillisenä taakkana. Perhettä tietty ikävä ja sisarenlapsia, mutta en voinut edes rakkaiden siskonlasten takia jäämään. Kun omatunto on toista mieltä. Omatunto on vain sellainen, ettei se pysy hiljaa jos sitä vastaan toimii, mulla viimeisten kuukausien aikana omatunto oli kuin palosireeni.
Kun lähdin lahkosta, äiti ei huolinut minulta muuta kuin tiskikoneen, jonka hyvää hyvyyttäni heille annoin, kun vanha oli jo, no vanha. Ennen kuin hakivat sen, siskoni varmisti NELJÄ kertaa, että olen varmasti ko.päivänä pois.
Kun huomasin myöhemmin kaapissa jotain vaatteita, käyttämättömiä, joita tiesin äitini käyttävän, ei ne kelvannut hänelle, ilmoitti vain tekstarilla, että heitä pois. Heitin kaverille.
Kun isälle soitin (muutin kuunvaihteessa kihlattuni kanssa yhteen) muuttopäivänä, ettei polkupyöräni mahdukaan muuttokuormaan, kun auto on ollut ihan piripintaan täynnä, niin isä asiallisesti sanoi, että hän käy hakemassa pyörän kotiin talteen, kun seuraavan kerran kaupungissa käy. Isäni on ollut minua kohtaan asiallinen, kun olen soittanut hänelle ja kysynyt jostain asiasta.

No, nyt minun elämäni on melko hyvällä mallilla. Omatuntoni ei huuda, olen onnellinen kihlattuni kanssa ja nautin yhteiselosta hänen kanssaan. Hänen kanssaan voin jutella kaikenlaista ja vain luottaa häneen 100%. Hän rakastaa minua tälläisena kuin olen ja vaikka tietää, että itse kaipaan ulkoista muutoista, mm.terveyssyiden takia, niin hän kannustaa ja tukee minua, vaikka pitääkin minua täydellisenä jo nyt. Kun itse porukoilleni puhuin näistä terv.asioista, joita varten haluan erääseen leikkaukseen, perheeni otti esille vain kaikki negatiiviset asiat, kun taas kihlattuni tukee minua ja käy kanssani terveysasemalla, ihan vai tukeakseen minua tavoitteessani ja muutenkin.

Haluan pyytää anteeksi, jos joskus olin jotenkin liian JT ja puolustelin jotain juttuja, joita minä en oikeastaan edes tainnut tajuta. En oikeastaan kaipaa mitään JT:oppeja tms. Nyt on elämä paljon mieluisampaa ja voin nauttia mukavista hetkistä.
En ole mitään. Saan vain sinut kesken uniesi pelkäämään ja jähmettymään.

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Hei, Unihalvaus!

Onnea uudelle elämällesi, hyvä että teit tämän muutoksen, kuuntelit "sydämesi" ääntä.
Eräs lähimmäiseni oli 17 vuotta jt, kunnes ymmärsi että kyseinen uskonto ei olekaan niin tosi kuin hän uskoi. Sitten hän luopui ja ryhtyi elämään normaalia elämää, jonka johdosta on nyt ihan tyytyväinen siihen mitä on.

Eletään jokainen omaa elämää eikä olla lahkojen vietävissä :D
Gods made heavy metal.

Avatar
unihalvaus
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: To Loka 25, 2012 1:04 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja unihalvaus »

Dr Bergmeister kirjoitti:Hei, Unihalvaus!

Onnea uudelle elämällesi, hyvä että teit tämän muutoksen, kuuntelit "sydämesi" ääntä.
Eräs lähimmäiseni oli 17 vuotta jt, kunnes ymmärsi että kyseinen uskonto ei olekaan niin tosi kuin hän uskoi. Sitten hän luopui ja ryhtyi elämään normaalia elämää, jonka johdosta on nyt ihan tyytyväinen siihen mitä on.

Eletään jokainen omaa elämää eikä olla lahkojen vietävissä :D
Kiitos, totutteluahan tämä vaatii, mutta ainakin omatunto on hiljaa. Silloinhan kaikki on hyvin, kun omatunto on tyytyväinen, ilman että sitä paaduttaa. Tässä just katsellaan kullan kanssa rikostarinoita historiasta-sarjaa youtubesta, tosin kulta torkkuu :D .
En ole mitään. Saan vain sinut kesken uniesi pelkäämään ja jähmettymään.

Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Onnittelut, että tulit Sinäkin järkiisi!
Kyllä me ajatuksia vaihdoimme tuolla Piia Ristikankare-osiossa. Silloin olit vielä JT.
MUTTA TERVETULOA TAVALLISTEN IHMISTEN JOUKKOON!
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.

daemons1982
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Syys 20, 2012 7:05 pm

Re: Jehovan todistajat

Viesti Kirjoittaja daemons1982 »

debbie kirjoitti:Kuulin, että vaihdetaan toiselle puolelle katua, jos lahkosta eronnut jäsen kävelee vastaan, ikinä ei saa puhua eronneelle mitään, häntä tulee kohdella kuin ilmaa.
Samaa toivoisin silloinkin, mikäli henkilö ei kuulu jehovantodistajiin tai on todennut olevansa ateisti avattuaan vahingossa heille ovensa (katsomatta ovisilmästä). :) Mutta ei, silloin vasta alkaa se järjetön uskon tyrkyttäminen.
Nuorten lahkosta eroaminen on kovassa kasvussa sillä uhallakin, ettei enää heidän vanhempansakaan heitä "tunne". Se on kammottavaa vanhemmilta, että "usuttavat lapsensa helvettiin" siinä missä heille täysin tuntemattoman ihmisenkin, mikäli eivät usko.

Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Jehovan todistajat

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

Sensuroimaton Päivärinta, jakso 32: Jehovan todistajissa 11-vuotiaana hyväksikäytetyn ja nöyryytetyn Josefinan kova kohtalo - näin Jehovien johtoryhmän jäsen vastaa

Keskiviikko 11.4.2018 klo 18.57

IL-TV:n Sensuroimaton Päivärinta -keskusteluohjelman jaksossa numero 32 vieraina nähdään Jehovan todistajat jättänyt Josefina Pakomaa sekä Jehovan todistajien johtoryhmään kuuluva Ari Hakkarainen.

Haastattelijana toimii IL-TV:n erikoistoimittaja Susanne Päivärinta. Värikästä puhetta ja tärkeitä kysymyksiä - tämä kannattaa todella katsoa!
http://www.iltalehti.fi/iltv-paivarinta ... 8_iv.shtml


Mielenkiintoinen jakso, suosittelen katsomaan - jokainen päätelköön itse kuka valehtelee...
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)

Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1157
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Jehovan todistajat

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

En lukenut ketjua läpi mutta tietääkö joku, vai onko urbaanilegenda, että Jehovantodistajat "merkkaisivat" talon/asunnon, jossa heidät on suostuttu ottamaan vastaan??
Tällaisesta kuulin lapsuudessani; ystäväni asumassa kerrostalossa ilmestyi liidulla piirrettyjä rasteja niiden huoneistojen ovien yläpuolelle, joissa oltiin annettu jehovien tulla sisälle ja juteltu.

Meillä kävi viikolla kaksi jehovaa ovella. Puoliso jutteli heidän kanssaan pihalla varmaan puolisen tuntia omasta autourheiluharrastuksestaan ja vanhoista autoista ylipäätään :lol: Eli olivat mukavia vanhoja miehiä! Meiltä kun yleensä käännytetään kaikki kerjääjät ja kaupustelijat suoraan ovelta, jos ovat tuputtamassa jotakin.

Huomasimme kuitenkin heidän lähtönsä jälkeen, että meidän pihatien alkuun oli selvästi piirretty risulla tai muulla tien levyinen "merkki". Joka ei ole siis syntynyt vaikka autolla ajamisesta tai lasten piirtämänä (he kun eivät ole edes kotona). Olivatko siis merkanneet, että meille voi tulla uudestaankin, kun olimme niin ystävällisiä?? :shock: Uskonnosta ei tosin puhuttu halaistua sanaa! :lol:
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks

Avatar
MissMallard
Axel Foley
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:24 pm

Re: Jehovan todistajat

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

En haluaisi ilkeämielisesti kirjoittaa mutta nämä soittavat rapussamme vain meidän ovikelloamme; eli eivät muiden rapussa asuvien asukkaiden ovikelloja ollenkaan. Näin on ollut jo vuosia. Uteliaisuus on myös lisääntynyt eli yrittävät kurkkia ylitseni asuntoon kun ovea availen. Koska en tiedä onko joku nämä alunperin "tilannut" ovellemme vai miksi juuri meidän ovikellomme on niin houkutteleva ja huhuilee heitä sitä soittamaan niin mittarin tullessa viimeksi täyteen sanoin, vaikka oli iäkkäämpiä naishenkilöitä, että voivatko ystävällisesti lippulappusiinsa kirjoittaa että ovikelloamme ei kannata soittaa koska kiinnostusta asialle ei ole puupennin vertaa. Lupasivat vihkosiinsa raapustaa asian eikä nyt ketään ole käynyt. Tosin olen hieman epäuskoinen asian suhteen että näinköhän lopullisesti ja lopullista tuokin on.

CPO
Remington Steele
Viestit: 213
Liittynyt: To Maalis 18, 2010 1:23 pm

Re: Jehovan todistajat

Viesti Kirjoittaja CPO »

Asuntoja kiertävät jehovat pitävät kirjaa asunnoista ja taloista mihin heidät on päästetty sisään. He kirjaavat nimen, asunnon osoitetiedot sekä kuvailevat lyhyesti tunnelmaa ja asunnon haltijaa. Tämän jälkeen ”sanan viemistä” keskitetään ko. asuntoihin ja siellä keskustelun kohteena olleeseen henkilöön. Jos esim. kerrostalon alaovien lukitusjärjestelyt muuttuvat(ovat päivisin lukossa), voi alkaa tulla puheluita, jossa keskustellaan ja pyydetään päästä käymään.

Se, että toiminta muuttuu puhelimeen, kertoo, että he kaivavat puhelinnumeron asunnon osoitteen ja henkilön nimen perusteella. Nämä ovat yksi esimerkki niistä laittomista rekistereistä, joita jehovat keräävät.

Vastaa Viestiin