Helsinki 2014: Isä jätti lapset asemalaiturille

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Kinsey Malone
Neuvoja-Jack
Viestit: 569
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 12:15 am

Re: Isä jätti lapset asemalaiturille Helsinki 2014

Viesti Kirjoittaja Kinsey Malone »

Oikeestaan ihan sama asuuko lapset pohjosessa äidillään vai perhekodissa niinkuin joku arveli, heitteillejättö tuo on silti. Toivottavasti eivät joudu isällään enään vieraileen, jospa se yks kerta riittäs tässä tapauksessa herättään sossun huomion.
TaikaJim
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 4:55 pm

Re: Isä jätti lapset asemalaiturille Helsinki 2014

Viesti Kirjoittaja TaikaJim »

Kinsey Malone kirjoitti:Oikeestaan ihan sama asuuko lapset pohjosessa äidillään vai perhekodissa niinkuin joku arveli, heitteillejättö tuo on silti. Toivottavasti eivät joudu isällään enään vieraileen, jospa se yks kerta riittäs tässä tapauksessa herättään sossun huomion.
Ei välttämättä riitä kun he ajattelevat lapsen etua. Toi sossu byrokratia on vaan niin syvältä.
Kinsey Malone
Neuvoja-Jack
Viestit: 569
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 12:15 am

Re: Isä jätti lapset asemalaiturille Helsinki 2014

Viesti Kirjoittaja Kinsey Malone »

TaikaJim kirjoitti:
Kinsey Malone kirjoitti:Oikeestaan ihan sama asuuko lapset pohjosessa äidillään vai perhekodissa niinkuin joku arveli, heitteillejättö tuo on silti. Toivottavasti eivät joudu isällään enään vieraileen, jospa se yks kerta riittäs tässä tapauksessa herättään sossun huomion.
Ei välttämättä riitä kun he ajattelevat lapsen etua. Toi sossu byrokratia on vaan niin syvältä.


Kyllähän tuo Eerikan tapaus sen osoitti miten voikaan mennä kaikki perseelleen.
Toivotaan kuitenkin parasta, jospa ovat varpaillaan, sossut.
Toivon oikeesti että yks kerta riittää, lapsen etu ei ole jäädä yksin juna-asemalle kun iskä häipyy.

Aivan sama mulle, oli isä, äiti tai kuka tahansa joka jättää lapset noin heitteille, niin toivotaan ettei moista enään pääse tapahtuun. Turha vääntää isä/äiti plaaplaa, väärin se on oli kuitenkin.
Avatar
Scarlett
Sofia Karppi
Viestit: 420
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 10:42 pm

Re: Isä jätti lapset asemalaiturille Helsinki 2014

Viesti Kirjoittaja Scarlett »

Isän toiminta on anteeksiantamatonta. Ihan sama, vaikka kyse olisi naapurista, niin lapsia ei jätetä heitteille tuolla tavoin. Senhän lakikin jo kieltää ja ennen kaikkea terve moraali.

Mutta taustalla lienee muuten isompi kuvio. Vanhempien väliset taistelut, ero jne. Miksi lapset ja äiti asuu Pohjois-Suomessa ja isä Etelä-Suomessa. Kumpi on muuttanut noin kauas eli erottanut lapset toisesta vanhemmasta? Isä lähti ja viis veisasi lasten tapaamisista? Vai äiti muuttu pohjoiseen, eikä yhtään ajatellut isän ja lasten suhdetta? Eihän tuo poista tapahtunutta, mutta taustalla on aina yksilön ajattelu ja motiivit. Ei ne oikeuta kaikkea, mutta yhtälailla toiminnalle on aina syynsä. Se syy voi olla todellakin ryyppääminen tai narkkaaminen, mutta syy sekin.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Isä jätti lapset asemalaiturille Helsinki 2014

Viesti Kirjoittaja cicero »

Mikä tuossa sitten on takana, en viitsisi lähteä syyttelemään ketään tapauksen taustoja ja faktoja enempiä tuntematta. Kumman tunteettomasti poliisi asiaa julkisesti kommentoi. Sen verran kuitenkin Suomen junapalveluja olen käyttänyt paljon että siellä liikkuu useampiakin lapsia ilman saattajia asemilla matkustaen pitkiäkin matkoja. Joskus olen muutamien kanssaan jutellut ja näkee sen siinä laiturilla oottaessa myös ettei lasta ole ketään ollut saattamassa.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
texfor
Lauri Hanhivaara
Viestit: 145
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2008 10:52 pm

Re: Isä jätti lapset asemalaiturille Helsinki 2014

Viesti Kirjoittaja texfor »

cicero kirjoitti:Mikä tuossa sitten on takana, en viitsisi lähteä syyttelemään ketään tapauksen taustoja ja faktoja enempiä tuntematta. Kumman tunteettomasti poliisi asiaa julkisesti kommentoi. Sen verran kuitenkin Suomen junapalveluja olen käyttänyt paljon että siellä liikkuu useampiakin lapsia ilman saattajia asemilla matkustaen pitkiäkin matkoja. Joskus olen muutamien kanssaan jutellut ja näkee sen siinä laiturilla oottaessa myös ettei lasta ole ketään ollut saattamassa.
No juu, mutta yleensä ne lapsukaiset jätetään sinne asemalle sinä päivänä, mille päivälle on matkalippukin ostettuna. Ei päivää/paria päivää/ viikkoa aikaisemmin...
Silikonitissit on vähän sama asia kuin laittaisi jalopuuratin ladaan. Kivahan sitä on hivellä mutta ei se kyyti siitä parane.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Helsinki 2014: Isä jätti lapset asemalaiturille

Viesti Kirjoittaja cicero »

texfor kirjoitti:
cicero kirjoitti:Mikä tuossa sitten on takana, en viitsisi lähteä syyttelemään ketään tapauksen taustoja ja faktoja enempiä tuntematta. Kumman tunteettomasti poliisi asiaa julkisesti kommentoi. Sen verran kuitenkin Suomen junapalveluja olen käyttänyt paljon että siellä liikkuu useampiakin lapsia ilman saattajia asemilla matkustaen pitkiäkin matkoja. Joskus olen muutamien kanssaan jutellut ja näkee sen siinä laiturilla oottaessa myös ettei lasta ole ketään ollut saattamassa.
No juu, mutta yleensä ne lapsukaiset jätetään sinne asemalle sinä päivänä, mille päivälle on matkalippukin ostettuna. Ei päivää/paria päivää/ viikkoa aikaisemmin...
No juu. Se on totta. Mies oli kuitenkin yrittänyt vaihtaa lapsosten liput siinä onnistumatta joka on mun mielestä omituista just siksi että matkustan Suomessa ollessa paljon junalla ja lippujen vaihto onnistuu todella luonnikkaasti.

Mulla on myös ns. erolapset ja silloinkin kun ovat toisen vanhempansa luona tai missä vaan niin olen koko ajan puhelimitse tavoitettavissa, siis tuollaista tilannetta ei mitenkään vois tapahtua. Hankkisin netin kautta lapsille heti liput nehän saa ilmestymään mihin puhelinnroon vaan ja lapsilla on nykyään puhelimet, varsinkin erolapsilla ja saa ne haettua lähtöpaikan lipunmyynnistä ennen junan lähtöä jos puhelinta ei ole, kyllä kyrsiintynyt etävanhempi sen verran ottaa yhteyttä kun lapsista eroon haluaa. Lapsista on vastuussa se vanhempi joka heidän huoltaja on. Poliisin reaktiosta voisi päätellä ettei tämä mies ole lasten huoltaja vaikka isä olisikin. Kun kirjoitan huoltaja niin se voi olla tässä tapauksessa äiti tai joku muu instanssi jolle lasten huoltajuus on myönnetty.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Vastaa Viestiin