yöllä kaupungeissa/keskustoissa oleskelu

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Gepardi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 9:58 pm

yöllä kaupungeissa/keskustoissa oleskelu

Viesti Kirjoittaja Gepardi »

Eli kysymys: Ketkä kulkevat/oleskelevat YÖLLÄ kaupungissa? Eli tässä ketjussa voi keskustella ja kertoa asioita, jotka liittyvät yöllä kaupunkien keskustoissa olemiseen. Itse valvon joskus öitä, ja yöllä olen Oulun keskustassa(YKSIN) kulkenut silloin tällöin. Eniten tykkään syksyllä ja kesällä olla yöllä keskustassa,kun syksyllä on niin pimeää ja kesällä on ihanan kuumaa. Kun olen yöllä keskustassa,minä kävelen siellä ja istun penkeillä ja katselen muita ihmisiä ja välillä joku tulee juttelemaan. Toisaalta,tämän keskustelun voisi laajentaa. Tässä voisi keskustella yöllä kaupunkien keskustoissa ajan vietosta,sekä yleensäkin yöllä MISSÄ TAHANSA julkisilla paikoilla luuhaamista ja yöllä jossain ulkona liikkumisesta. No,kuitenkin aihe siis:YÖLLÄ ULKONA LIIKKUMINEN. Kuinka usein olette yöllä ulkona jossain? Yksin vai ryhmässä?
Kurkipotku
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Marras 14, 2014 6:29 pm

Re: yöllä kaupungeissa/keskustoissa oleskelu

Viesti Kirjoittaja Kurkipotku »

Pari vuotta sitten kun vielä tein käytännössä pelkkää yövuoroa, tuli keskustassa liikuttua jalan illalla ja aamuyöstä säännöllisesti. Lukuunottamatta loma-aikoja, samoja kasvoja siellä vastaan tulee. Tällaisessa yliopistottomassa kaupungissa ei yöelämä ole viikolla kovinkaan vireää, joten duunareita ja laitapuolenkulkijoita tuolla lähinnä vastaan tulee.
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: yöllä kaupungeissa/keskustoissa oleskelu

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Yöllä on mukava valvoa ja olen valvonut jo kymmeniä vuosia, minä vain satun olemaan illan virkku ja aamun torkku ja varsinainen yöihminen. Nyt en enää jaksa lähteä minnekään hengailemaan yöllä, ikä jo rajoittaa. Mutta joskus tuolloin 1980-luvulla tapana oli cruisailla Seinäjoen keskustassa öisin ja varsinkin viikonloppuisin, jolloin kaikki muutkin yökukkujat olivat liikkeellä. Se oli mukavaa aikaa se. Nykyään yöt menevät netissä surffailuun tai lukemiseen, joskus dvd-levyjen katsomiseen tai musiikin kuunteluun (juu, on korvakuulokkeet) niin ettei naapurit häiriinny. Mukavaa tämä eläkkeellä oleminen, saa olla kuten tahtoo.
Gods made heavy metal.
Avatar
Scruffy
Martin Riggs
Viestit: 648
Liittynyt: Pe Kesä 21, 2013 8:19 pm

Re: yöllä kaupungeissa/keskustoissa oleskelu

Viesti Kirjoittaja Scruffy »

Helsingin keskusta on loppujen lopuksi aika tylsä paikka iltasaikaan ellei satu olemaan pussikaljaa vetävä teini tai varakkaampi vanhempi ihminenen kuin allekirjoittanut. Kallio on aika hyvä paikka viettää yötä täällä jos yöelämää haluaa ja puolet koko läänistä näköjään on samaa mieltä, hyvässä ja pahassa.
Jail's not so bad. You can make sangria in the toilet. Course, it's shank or be shanked.
Gepardi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 9:58 pm

Re: yöllä kaupungeissa/keskustoissa oleskelu

Viesti Kirjoittaja Gepardi »

Heipparallaa,ihmiset!

Suunnittelen,että saatan taas huomisyönä,eli sunnuntain ja maanantain välisenä yönä mennä Oulun keskustaan. Kiinnostaa,monikohan minfolaisista asuu Oulun keskustassa tai Oulun alueella? Itse asun Haukiputaalla ja tykkään olla Oulun keskustassa sekä päivällä,että yöllä. Eli käyn siis aina välillä Oulun keskustassa täältä Haukiputaalta. Haukipudas kuuluu nykyään Ouluun. Monesti,kun käyn Oulun keskustassa istuskelen siinä Kirkkokadulla..... Itse olen tämmöinen "Yksin eläjä" ei ole ystäviä, olen tottunut olemaan yksin,mutta ei tiedä vaikka niitä kavereita joskus vielä löytyisi. : ) On se kiva,kun aina joskus yöllä,kun on siellä O-keskustassa,niin jotkut tulevat juttelemaan. Nyt viimeksi olin Oulun keskustassa 18-19 lokakuuta välisenä yönä,eli tässä muutama päivä sitten. Istuskelin siinä....mikähän katu se nyt on..... Siinä missä on Hesburger(Keskustassahan on kaksi Hesburgeria,mutta istuskelin sen yksikerroksisen hesen ulkopuolella)istuin tosiaan sen hesburgerin edessä siinä kadulla missä on kesken rakennustyöt,eli siinä on yhdessä kohtaa se "tiensulku". Niin siinä kadulla istuskelin silloin aamuyöstä,niin sellainen ihana nuori mies tuli juttelemaan. SE mies yritti mennä siitä kotiin,mutta siinä oli tosiaan se sulku,niin juteltuaan kanssani hän lähti toista kautta kotiinsa. Oli pizzan hakenut itselleen. Se siitä jaarittelusta...... Kertokaahan muutkin omia "öisin ulkona" kokemuksianne/tapojanne. Halusin kirjoittaa tänne ja halusin myös YRITTÄÄ herätellä tätä ketjua.


Itse tosiaan tykkään olla yöllä ulkona aina välillä..... Osa tykkää,osa ei. Mitähän tässä muuta..... Niin joo,ja tosiaan itse olen tavallaan yksin,kun käyn yöllä ulkona,mutta tavallaan en ole,kun siellä liikkuu yöllä muutakin porukkaa siis nimenomaan Oulun keskustassa. Tai siis... Olen usein sellaisilla paikoilla jossa on muita ihmisiä joko aikaa viettämässä tai läpi kulkemassa.

No,se kirkkokatu on minun vakio paikkani Oulun keskustasta. Ja itse olen nainen. Iältäni 23 vuotta. (henkinen ikäni on sitten toinen juttu.... :? OLisinko henkiseltä iältäni 13-15 vuotta.... :wink: ) En loppujen lopuksi ole kovin paljon kulkenut/ollut yöllä Oulun keskustassa,mutta tarkoitus on alkaa käydä vähän useammin...... En tiedä vielä sitäkään,onko Oulun keskustassa öisin enemmän porukkaa viikonloppuisin kuin viikolla.... En ole varma.....
Minulla varmaan löytyisi vielä sanottavaa,mutta voin kirjoittaa myöhemmin lisää,itsestäni,ja öisin ulkona olemisesta. Terveisin Asfalttiviidakon kulkija
Kyllä niitä töitä pian tekis,ajatukset ne on kun ajan vie.
Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: yöllä kaupungeissa/keskustoissa oleskelu

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Gepardi, elämäniloa ja ihanaa uteliaista asennetta maailmaan siellä. Mutta! Nyt silmät auki ja mietintään kannattaako ainakaan liian tilulilulei-meiningillä hengata öisin Oulussa ja etenkin jos olet yksin liikkeellä. Näinä aikoina ollaan hyökintöjen äärellä enemmän kuin milloinkaan. Suositan turvallisuusajattelua ja - toimia. Joko seuruetta mukaan taikka isokokoinen haukkuva koira taikka treenaat martial artsien äärellä niin, että ei ole väliksi vaikka joutuisitkin väijyntään/hyökintään. Myös hälytinlaite ja/tai ylivalaiseva taskulamppu ja/tai minikokoinen hiuslakkapullo voi olla hyvä olla varusteina mukana, jos liikut paljonkin yksin öiseen aikaan seuduilla. Mieti etukäteen asioita. Ole tarkkana, luota myös aisteihin. Monasti etenkin naiset pakottavat itsensä luottamaan normaaliuden logiikkaan ja kohteliaseen käyttäytymiseen vaikka intuitio sanoisi pysymään etäällä jne.

Siltikään ei voida 100% ennakoida ja varautua asioihin. Se on tätä maailmaa.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
IGVR
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 8:35 pm

Re: yöllä kaupungeissa/keskustoissa oleskelu

Viesti Kirjoittaja IGVR »

Lassie kirjoitti:Gepardi, elämäniloa ja ihanaa uteliaista asennetta maailmaan siellä. Mutta! Nyt silmät auki ja mietintään kannattaako ainakaan liian tilulilulei-meiningillä hengata öisin Oulussa ja etenkin jos olet yksin liikkeellä. Näinä aikoina ollaan hyökintöjen äärellä enemmän kuin milloinkaan. Suositan turvallisuusajattelua ja - toimia. Joko seuruetta mukaan taikka isokokoinen haukkuva koira taikka treenaat martial artsien äärellä niin, että ei ole väliksi vaikka joutuisitkin väijyntään/hyökintään. Myös hälytinlaite ja/tai ylivalaiseva taskulamppu ja/tai minikokoinen hiuslakkapullo voi olla hyvä olla varusteina mukana, jos liikut paljonkin yksin öiseen aikaan seuduilla. Mieti etukäteen asioita. Ole tarkkana, luota myös aisteihin. Monasti etenkin naiset pakottavat itsensä luottamaan normaaliuden logiikkaan ja kohteliaseen käyttäytymiseen vaikka intuitio sanoisi pysymään etäällä jne.

Siltikään ei voida 100% ennakoida ja varautua asioihin. Se on tätä maailmaa.
Mä olen asunut kohta 8 vuotta Oulun keskustassa/heinäpäässä eikä ole kyllä ikinä ollut öisin liikkuessa tarvetta seurueille, koirille, "martial artseille", hälytinlaitteille, ylivalaiseville taskulampuille tai minikokoisille hiuslakkapulloille. Ja siis tykkään itse liikkua öisin silloin kun työkuviot sallivat, myös ihan tilulilulei-meiningeillä ja humaltuneena. Ainakin Oulun osalta uskallan itse väittää että täällä ei tarvitse larpata elävänsä jossain ghetossa jossa omaan terveyteen ja turvallisuuteen kohdistuisi jokin erityinen vaara ulkona yöllä liikkuessa.
Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: yöllä kaupungeissa/keskustoissa oleskelu

Viesti Kirjoittaja Lassie »

IGVR. Vaikka sävyni oli aiemmassa postauksessa harkitusti kepeähkö (johtuen aihepiiristä ja ettei tulisi säikytettyä) vakavienKIN asioiden äärellä ja tuli lueteltua kuin apteekin hyllyltä turv. vinkkejä, niin se ei muuta sitä perusasiaa että turvallisuusasiat kannattaa huomioida nykymaailmassa. Oulukaan ei ole mikään pieni talo preerialla- idyllinen seutu, eikös sieltä juuri jtk kuukausia sitten ollut raiskausuutisointeja muutamiakin.

Enemmän ihmettelun aihetta on siinä, jos mielestäsi turvallisuutta ei kannata huomioida mitenkään etenkään jos yksin liikenteessä kaupungin yössä. Tällaista en ole kuullut keneltäkään ihmiseltä, ainakaan naisilta. Se on järjellistä mietintää, että arvioidaan asioita ja vinkeistä vaareja. Liiallisuus tietenkin liiallista, sen sijaan ajattelemisesta, arvioinneista on yleensä hyödyksi. Näihin ei kannata lukea "tunnelmia", neutraalia arviointia jonka puitteissa voi olla (mahdollisesti) suht.koht. rennohkosti riskikkäämmissäkin olosuhteissa. Mutta ei silmät kiinni.
:mrgreen:
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: yöllä kaupungeissa/keskustoissa oleskelu

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Tulee liikuttua,ihan armottomassa betoniviidakossa sitä rauhaa oikeastaan itte saa,tekemälläkään.hautausmaat on vielä nykyisin aikalailla rauahallisia.Toista se on kun pääsee mökille katselemaan tähtiä hyvällä porukalla lepposin mielin sauna lämpeämässä.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Disturbed
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: To Kesä 21, 2012 4:17 pm
Paikkakunta: Europe

Re: yöllä kaupungeissa/keskustoissa oleskelu

Viesti Kirjoittaja Disturbed »

Pitkän aikaa tätä on harrastettu, yläasteiässä rupesin pienessä kaupungissa öisin liikkumaan. Musiikkia mp3-soittimesta, kävelemään pimeään, hiljaiseen ja rauhalliseen aikaan. Tämä ollut aina lähes terapeuttista ja kaikinpuolin mukavaa. Joskus kiipesin varaston katolle, pistin selälleni makaamaan, katselin tähtiä ja kuuntelin musiikkia. Yksinkertainen homma, mutta oli helvetin hienoa.

En isommissa kaupungeissa sen jälkeen Suomessa asunut, Seinäjoella viimeksi. Lenkeillä kävin aina 1-3 aikaan yöllä. Edelleen, rauhallista, pimeää ja hiljaista. Musiikit korville ja eikun nauttimaan.

Joskus ihan vaan tuli mentyä kävelemään tai pyöräilemään. Fiilistelyähän tämä kaikki oli. Joku siinä yössä on vaan niin rauhoittavaa.
Vastaa Viestiin