The Walking Dead

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Lupu
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 1:11 pm

The Walking Dead

Viesti Kirjoittaja Lupu »

Löytyykö täältä ketään, joka seuraisi sarjaa The Walking Dead? Mitäs piditte viimeisimmästä jaksosta?

Sarja on mielestäni parasta mitä koskaan olen televisiossa nähnyt. Se on rikkonut USA:ssa katsojaennätyksiä, joten en lienee mielipiteessäni ainoa. Zombimaailmassa selviytyminen on jo sinänsä kiehtovaa katseltavaa, mutta kaikkein mielenkiintoisinta on mielestäni seurata ihmisten psyykeen kehitystä ja henkistä kamppailua oikean ja väärän välillä, kun yhteiskunta sääntöineen ja lakeineen on poissa.

Kiehtooko zombiapokalypsi? Mitä itse tekisit jos joutuisit sellaiseen?

http://www.twdsuomi.munfoorumi.com
TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: The Walking Dead

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Itse en ole sarjaa seurannut, mutta ilmeisesti pitäisi kun niin moni sitä hehkuttaa.

Tuosta zombiapokalypsista sen verran, että on ilmeisesti ihmisiä, jotka uskovat että joku päivä zombiet valtaavat maailman. Oikeasti? :mrgreen:
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
Lupu
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 1:11 pm

Re: The Walking Dead

Viesti Kirjoittaja Lupu »

TheBride kirjoitti:Itse en ole sarjaa seurannut, mutta ilmeisesti pitäisi kun niin moni sitä hehkuttaa.

Tuosta zombiapokalypsista sen verran, että on ilmeisesti ihmisiä, jotka uskovat että joku päivä zombiet valtaavat maailman. Oikeasti? :mrgreen:
Ehdottomasti kannattaa tsekata iskeekö sarja itseen, mutta suosittelen aloittamaan seuraaminen aivan alusta! Puolivälistä siihen tuskin pääsee samalla tavalla sisälle.

En tiedä onko ihmisiä, jotka uskovat nimenomaan zombien valloittavan maailman (ne kun ovat biologisesti täysi mahdottomuus!), mutta jonkinlaiseen vastaavanlaiseen apokalypsiin, yhteiskunnan romahtamiseen, uskovat kyllä aika monet. USA:ssa ainakin taitaa olla ihmisiä, joilla on varasuunnitelmia ja ase- ja ruokavarastoja katastrofin varalta. Ainakin teoriassa voisi kyllä olla mahdollista jonkinlainen zombimainen virus tms., joka kuitenkin vaikuttaisi eläviin ihmisiin tehden heidät jollain tavalla hulluiksi ja vaarallisiksi toisille.
Avatar
Scruffy
Martin Riggs
Viestit: 648
Liittynyt: Pe Kesä 21, 2013 8:19 pm

Re: The Walking Dead

Viesti Kirjoittaja Scruffy »

Luen mielummin sarjakuvaa. Mitä olen kuullut sarjaa katsoneilta niin ei ole häävi. Suosittelen kaikille sarjaan tykästyneitä myös ottamaan sarjiksen kauniiseen käteensä.

Ja anteeksi jos spoilaan näinkin paljon. Ei, sarjiksessakaan ei ole vieläkään selvinnyt mistä pirusta loppujen lopuksi on kysymys.
Jail's not so bad. You can make sangria in the toilet. Course, it's shank or be shanked.
Avatar
Hannaaaa
Sabrina Duncan
Viestit: 356
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 8:30 am

Re: The Walking Dead

Viesti Kirjoittaja Hannaaaa »

Scruffy kirjoitti:Luen mielummin sarjakuvaa. Mitä olen kuullut sarjaa katsoneilta niin ei ole häävi. Suosittelen kaikille sarjaan tykästyneillä myös ottamaan sarjiksen kauniiseen käteensä.

Ja anteeksi jos spoilaan näinkin paljon. Ei, sarjiksessakaan ei ole vieläkään selvinnyt mistä pirusta loppujen lopuksi on kysymys.

Kuin myös :D
Luin sarjakuvat ensin ennen tätä sarjaa (yli 5 vuotta sitten...)
Suosittelen lämpimästi lukemaan. Huomattavasti paljon laadukkaampaa ja mielenkiintoisempaa.
Kotoa löytyy Compendium 1 ja 2. Kolmosta odotan. Myös kuvernöörin omat kirjat löytyvät hyllystä.

Sarja on hömpötihömppää suorastaan. Maanantain jakso oli aivan kamala. Edellinen kausi oli aivan kamala....tuskin tästä enää paranee.
Viimeksi muokannut Hannaaaa, Pe Helmi 13, 2015 1:26 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä sitte?
Avatar
Scruffy
Martin Riggs
Viestit: 648
Liittynyt: Pe Kesä 21, 2013 8:19 pm

Re: The Walking Dead

Viesti Kirjoittaja Scruffy »

Hannaaaa kirjoitti:
Scruffy kirjoitti:Luen mielummin sarjakuvaa. Mitä olen kuullut sarjaa katsoneilta niin ei ole häävi. Suosittelen kaikille sarjaan tykästyneillä myös ottamaan sarjiksen kauniiseen käteensä.

Ja anteeksi jos spoilaan näinkin paljon. Ei, sarjiksessakaan ei ole vieläkään selvinnyt mistä pirusta loppujen lopuksi on kysymys.

Kuin myös ^_^
Luin sarjakuvat ensin ennen tätä sarjaa!
Suosittelen lämpimästi lukemaan. Huomattavasti paljon laadukkaampi ja mielenkiintoisempi
Kotoa löytyy Compendium 1 ja 2. Kolmosta odotan. Myös kuvernöörin omat kirjat löytyvät hyllystä.
Hauska kuulla että täällä on jollain muullakin hyvä maku. Itse luen niitä englaninkielisiä pikku-albumeita joita on tällä hetkellä joku parisenkymmentä. Kiihkeimmäthän kai lukevat sitä jopa lehtiformaatissa. Niitä kai jo joku 130?
Jail's not so bad. You can make sangria in the toilet. Course, it's shank or be shanked.
Avatar
Hannaaaa
Sabrina Duncan
Viestit: 356
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 8:30 am

Re: The Walking Dead

Viesti Kirjoittaja Hannaaaa »

Scruffy kirjoitti:
Hannaaaa kirjoitti:
Scruffy kirjoitti:Luen mielummin sarjakuvaa. Mitä olen kuullut sarjaa katsoneilta niin ei ole häävi. Suosittelen kaikille sarjaan tykästyneillä myös ottamaan sarjiksen kauniiseen käteensä.

Ja anteeksi jos spoilaan näinkin paljon. Ei, sarjiksessakaan ei ole vieläkään selvinnyt mistä pirusta loppujen lopuksi on kysymys.

Kuin myös ^_^
Luin sarjakuvat ensin ennen tätä sarjaa!
Suosittelen lämpimästi lukemaan. Huomattavasti paljon laadukkaampi ja mielenkiintoisempi
Kotoa löytyy Compendium 1 ja 2. Kolmosta odotan. Myös kuvernöörin omat kirjat löytyvät hyllystä.
Hauska kuulla että täällä on jollain muullakin hyvä maku. Itse luen niitä englaninkielisiä pikku-albumeita joita on tällä hetkellä joku parisenkymmentä. Kiihkeimmäthän kai lukevat sitä jopa lehtiformaatissa. Niitä kai jo joku 130?
133 on tämän hetkinen saldo.
Ite oon lukenu myös Englanniksi. Suomennokset oli aiiiivan kamalia :D.
Noi Compendiumit on aivan mahtavia. Yhden kirjan paino on joku 5kg. Ei paree nukahtaa sängyssä sitä lukiessa.
Mitä sitte?
Lupu
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 1:11 pm

Re: The Walking Dead

Viesti Kirjoittaja Lupu »

Hannaaaa kirjoitti:Maanantain jakso oli aivan kamala.
Suosittelen jatkossa käyttämään ajan johonkin muuhun hyödyllisempään kuin kamalan sarjan katsomiseen. Miksi tuhlata aikaa johonkin kamalaan?

Viimeisin jakso kuului parhaimpien TWD-jaksojen joukkoon, mutta sen sanoma ei varmasti avaudu kenellekään, joka ei ole sarjaa tiiviisti seurannut ja "päässyt sisälle" sen tapahtumiin ja henkilökuvauksiin.
Lupu
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 1:11 pm

Re: The Walking Dead

Viesti Kirjoittaja Lupu »

Tarkoitus oli muuten ensin laittaa avausviestiin löytyykö ketään, joka seuraa tv-sarjaa, sarjakuvia tai peliä, eli ihan hyvin sopii näistä kaikista keskustella tässä ketjussa. Sarjakuvia en käytännön syistä ole vielä lukenut, mutta olen nähnyt klippejä siitä. Peliä olen seurannut vierestä. Nämä jälkimmäiset kiehtovat ehkä enemmän itseäni nuorempaa polvea. :wink:
Avatar
Hannaaaa
Sabrina Duncan
Viestit: 356
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 8:30 am

Re: The Walking Dead

Viesti Kirjoittaja Hannaaaa »

Lupu kirjoitti:
Hannaaaa kirjoitti:Maanantain jakso oli aivan kamala.
Suosittelen jatkossa käyttämään ajan johonkin muuhun hyödyllisempään kuin kamalan sarjan katsomiseen. Miksi tuhlata aikaa johonkin kamalaan?

Viimeisin jakso kuului parhaimpien TWD-jaksojen joukkoon, mutta sen sanoma ei varmasti avaudu kenellekään, joka ei ole sarjaa tiiviisti seurannut ja "päässyt sisälle" sen tapahtumiin ja henkilökuvauksiin.
Haha :D En väittänyt että sarja itsessään on kamala.
Kuuluun niihin, jotka aloitti katsomaan sarjaa silloin ennen kuin sarja rantautui edes suomeen. Kattonkin varmuudeksi aina Jenkkien ajassa tämän xD, niin ei tule spoilauksia somesta. Niin kuin tämän kauden edellisessä päätös jaksosta. Kaikki tiesi yhden hahmon kuolemasta, ennenkö jakso oli rantautunut edes eurooppaan.

JA Ma jakso oli mielestäni kamala, kyllä. Ala-arvoinen. Aivan kun rahat olisivat loppuneet kesken. Siihen oli yritetty jopa upottaa hieman Silent Hill tunnelmaa, siinä onnistumatta. Tämäkin vain sen takia, koska Reedus sai naamansa P.T:hen.

Ja jos henkilökuvauksiin mennään niin ne ei todellakaan avaudu tuossa itse TV sarjassa :D. Kaikki on keksittyä TÄHÄN sarjaan, tosin se olikin Kirkmanin idea jos silloin kun sitä alettiin edes värkkäämään.

Sarjakuvasta avautuu aivan toinen Ulottuvuus tähän sarjaan. Näitä brutaaleja ja kieroja käänteitä ei ole voitu tuoda/luoda tähän sarjaan, koska TWD on perheille suunniteltu TV-sarja :D. Jenkeissä kun lapsetkin kattoo tätä ohjelmaa.

4 kausi oli hyvä, siinä oli tekemisen menininkiä, ja siitä seuraavan kauden pari ensimmäistä jaksoa olivat mainioita, mutta sitten...sinne mahtuu liibalaabaa aika lailla, sellasta mitä olisi voinut skipata aivan samantien. Toki tällä konstilla saadaan venytettyä sarjaa vielä pidemmälle ja saadaan pidettyä katsojat "jännityksessä". Annetaan yksi vähemmmän jännä jakso (Kausi...), mutta silti ihmiset jaksaa odottaa ja katsoja luvut nousee (<----ittellä ainakin näin)
....tämähän on VAIN minun mielipiteeni. Joten siitä tuskin kannattaa kamalasti nokkiinsa ottaa.

Olen myös innokas pelien harrastaja (20 vuotta kokemusta löytyy...). Kotoa löytyy 3 ekaa TWD episodia. Ne on aivan mahtavia! Erilaista ja viihdyttävää kerrassaan.
P.T Demon kattoin koneelta (ei kuulu mitenkään TWDiin, mutta Reedus sai oman hahmonsa siihen, mutta tämänhän kaikki innokkaat Wolkkari fanit jo tietävätkin) koska PS4sta ei vielä kotoa löydy, mutta luultavasti joudun sen hankkimaan -16 ainoastaan P.Tn takia.
Mitä sitte?
Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: The Walking Dead

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Katsoin The Walking Deadia innokkaasti ekan kauden ajan. Tokalla kaudella sarja tuntui huonontuvan ja jäävän junnaamaan. Kolmannella kaudella tuntui olevan piristystä, mutta se ei kauaa kestänyt. Neloskauden vielä katselin, mutta vitosta en ole enää seurannut. Maanantaina katselin jaksoa vähän ja totesin, että ei kiinnosta.

Sarjan ongelma on käsikirjoituksessa. Se on koko ajan sisältänyt epäloogisuuksia, huonoa hahmojen kehittelyä ja heikkoa draamaa.
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Avatar
Hannaaaa
Sabrina Duncan
Viestit: 356
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 8:30 am

Re: The Walking Dead

Viesti Kirjoittaja Hannaaaa »

PaxCow kirjoitti:Katsoin The Walking Deadia innokkaasti ekan kauden ajan. Tokalla kaudella sarja tuntui huonontuvan ja jäävän junnaamaan. Kolmannella kaudella tuntui olevan piristystä, mutta se ei kauaa kestänyt. Neloskauden vielä katselin, mutta vitosta en ole enää seurannut. Maanantaina katselin jaksoa vähän ja totesin, että ei kiinnosta.

Sarjan ongelma on käsikirjoituksessa. Se on koko ajan sisältänyt epäloogisuuksia, huonoa hahmojen kehittelyä ja heikkoa draamaa.
Jep, juurikin näin. Olen täysin samaa mieltä kanssasi PaxCow!

Itse draama ei ole ongelma vaan se toteutus. Ihmiset tykkää ihmissuhde sotkuista,ja se kuuluu post-apo meisinkiin parhaimmillaan. Mutta tässä toteutus menee mönkään koko ajan enemmin ja enemmin.

Ja sitte tää kausien katkominen :O...Eikö vois tehä 20 hyvää jaksoa yhteen kauteen ja panostaa niihin, kun katkoa niitä 5 sarjoihin ja tehdä niistä kohtalasia(?)
Mitä sitte?
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: The Walking Dead

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Olen vähän tollo näissä asioissa, joten voitteko kertoa, mistä saa turvallisesti tilattua esim.näitä Compendiumeja? Amazonilta, juu, mutta olen tollo sielläkin ja tilaan kuitenkin joltain epäluotettavalta tai onka postimaksut ovat pilvissä.
Huuto.netissä oli näitä Suomeksi käännettyjä kirjoja, mutta olitte sitä mieltä, että alkuperäinen on parempi.

Eli jos joku viitsisi jelppiä, olisi kiva :oops: Eräs teinilapsi on hyvin innostunut sarjasta, hänet ajattelin kirjalla yllättää.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
Avatar
rane
Remington Steele
Viestit: 238
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2012 5:17 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: The Walking Dead

Viesti Kirjoittaja rane »

On tullut katsottua jos olen ollut teeeveeen lähellä....Kuva
Suurinta suvaitsemattomuutta esiintyy siellä, missä omasta mielestä ollaan kaikista suvaitsevaisimpia.
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: The Walking Dead

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Alusta pystyi muutamia jaksoja kattelemaan,sittempä se alkoi muuttua ihmissuhde shaibaksi,ja siihen loppui.offinatopikkina maailmanloppu skenaario sarjoja joista falling skiessia jaksoi jopa pidempäänkin kattella http://www.imdb.com/title/tt1462059/ muutes uusin silent hill julkastaan muillekkin alustoille,kuin ps4 :wink: En löydä linkkiä tähän hätään pelistä kiinnostuneille,lähentelee neroutta pelikonsoleilla.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Vastaa Viestiin