Naiset vs. miehet (naisten ja miesten eroavaisuus)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

joey kirjoitti:Tosi ikävää, että lähdet arvostelemaan laudaturin antamisperusteita ja epäilemään, etten olisi sitä ansainnut. Myöskin ilahduttavaa, että jaksat huomauttaa kyseisen kaltaisista virheistä tällaisella palstalla, itseäni ei kiinnosta paskaakaan. Laudaturin esseen kirjoitin hieman toinen ääni kellossa.
Peace & love. Make love, not war. :lol: Ei ymmärtääkseni Maybrick väittänytkään, ettet sinä olisi ansainnut sitä ällää.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

Eveliina L kirjoitti:Äh, minusta on lapsellista ylipäätään vedota keskusteluissa mihinkään laudatureihin ikään kuin ylioppilaslautakunta olisi joku ylempi auktoriteetti ja todiste erinomaisuudesta ja virheettömyydestä.
no on se kuitenkin jotakin ja hyvä suoritus sinänsä. Inhoan sellaista kun joku on saavuttanut jotain ja joku muu tulee sanomaan että ei se oo mitään....mulla on respektiä kovastikin suomalaista lukiota ja yo-kirjoituksia kohtaan.

Ihailen muutenkin ihmisiä jotka ovat saavuttaneet elämässään edes jotain, täällä tallaa sellaisiakin jotka vaan märehtii että "kyllä määkin mutku..."
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

ShipWreck kirjoitti:
joey kirjoitti:Tosi ikävää, että lähdet arvostelemaan laudaturin antamisperusteita ja epäilemään, etten olisi sitä ansainnut. Myöskin ilahduttavaa, että jaksat huomauttaa kyseisen kaltaisista virheistä tällaisella palstalla, itseäni ei kiinnosta paskaakaan. Laudaturin esseen kirjoitin hieman toinen ääni kellossa.
Peace & love. Make love, not war. :lol: Ei ymmärtääkseni Maybrick väittänytkään, ettet sinä olisi ansainnut sitä ällää.
Kiukuttaa näissä turhanpäiväisissä kinaamisissa se, miten tartutaan toisten sanoihin, eikä muka pystytä rivien välistä lukemaan mitään. "Ei sillon minun aikanani tuollaisia virheitä olisi sallittu" on luettavissa: "Kyllä ne hyvät arvosanat jaetaankin nykyään helpolla".

Mutta edelleen jatkaisin keskustelua karvoituksista.

Esimerkiksi haluaisin tietää, voisivatko naistenkin jalkakarvat kasvaa miesten jalkakarvojen mittoihin?
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Hahaa! Tää keskustelu senkun vaan paranee. Itsehän sain seiskan yläasteella äidinkielestä!
ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

joey kirjoitti:Kiukuttaa näissä turhanpäiväisissä kinaamisissa se, miten tartutaan toisten sanoihin, eikä muka pystytä rivien välistä lukemaan mitään. "Ei sillon minun aikanani tuollaisia virheitä olisi sallittu" on luettavissa: "Kyllä ne hyvät arvosanat jaetaankin nykyään helpolla".
Mutta mainitsinkin, että "ymmärtääkseni". Ymmärrykseni on ehkä heikolla tasolla, mitä pahoittelen, jos näin on. Muutenkin vihaan rivien välistä lukemista. Miksei asioita voi sanoa suoraan, siten että ne lukisivat riveillä, eikä niitä tarvitsisi väkisin etsiä rivien välistä? Toisin sanoen, asioista ei pidä tehdä liian vaikeaselkoisia. Tämä siis vain ihan yleisenä purkauksena, ei suunnattuna kenellekään.
joey kirjoitti:Esimerkiksi haluaisin tietää, voisivatko naistenkin jalkakarvat kasvaa miesten jalkakarvojen mittoihin?
Ihan mutulla; miksikäs ei. Onhan niitä varsin parrakkaitakin naisia ollut.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Maybrick kirjoitti:Ei, koska oikein menee kahdella tavalla:

alkaa tappaa tai ruveta tappamaan

Hän alkaa tappaa naapureita tai
Hän rupeaa tappamaan naapureita :wink:
Vielä noin 15 vuotta sitten tästä erosta oltiin hyvin tarkkoja esim. juuri yo-kokeessa. Mutta kieli muuttuu koko ajan, ja jos en väärin muista, niin tämä on yksi niistä asioista, joista on Kielitoimistossa viime vuosina väännetty peistä, ja sen vuoksi molemmat muodot hyväksyttäisiin nykyään.

Joka tapauksessa "alkaa tekemään" on hyväksyttänä ilmaus puhekielessä, eli se ei ole varsinainen virhe (virhe on jos esim. kirjoittaa ompa, po. onpa). Ja näillä palstoillahan käytetään paljon puhekielisyyksiä.
Every ship must sail a world.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5189
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Pinppi vs pimppi? :lol:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Pinppi vs pimppi? :lol:
Pimppi. En tiedä, mitä pinppi tarkoittaa, jos edes tarkoittaa mitään.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

ShipWreck kirjoitti:
Tampereen Tyttö kirjoitti:Pinppi vs pimppi? :lol:
Pimppi. En tiedä, mitä pinppi tarkoittaa, jos edes tarkoittaa mitään.
varmaan joku pin-koodi juttu :roll: :lol: :lol: :lol:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

ShipWreck kirjoitti: Ihan mutulla; miksikäs ei. Onhan niitä varsin parrakkaitakin naisia ollut.
Tuntuu uskomattomalta, että yltäisin itse karvoillani miesten kiharapilveen saakka. Tätä pitäisi ihan kokeilla :lol: Kuka ilmoittautuu vapaaehtoiseksi?

Vihaan itsekin vihjailua, ihan näin by the way mainitakseni.
Tampereen Tyttö kirjoitti:Pinppi vs pimppi? :lol:
No pinppi tietty! Mieluummin kuitenkin: pimpsa, tai vaihtoehtoisesti: pimpero. Tietty sitten on mahdollisuus myös pinperoon.
Viimeksi muokannut joey, To Marras 29, 2007 11:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Hyvä lohkaisu T. Tytöltä :D
Sopii kyllä hyvin puhekielensekaisen kielen kirjoittaminen täällä, mutta ei kuitenkaan ruveta niin raskasta murretta kirjoittamaan, ettei tavallinen ymmärrä.
Nothing is quite what it seems
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5189
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

ShipWreck kirjoitti:
Tampereen Tyttö kirjoitti:Pinppi vs pimppi? :lol:
Pimppi. En tiedä, mitä pinppi tarkoittaa, jos edes tarkoittaa mitään.
Jees. Tätä pinppiä ihan vitsailu mielellä joku (Katsa?) on käyttänyt. 8)

Mitä tulee ärsyttäviin kielivirheisiin, niin "minun Sonera" on sellainen.

Usalaisessa dokkarissa oli uhkarohkea nainen, joka jätti ajelematta säärikarvansa kuukaudeksi. Varsinkin ystävättäret olivat Todella Järkyttyneitä! Mikä uroteko! :D
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Tampereen Tyttö kirjoitti:
Mitä tulee ärsyttäviin kielivirheisiin, niin "minun Sonera" on sellainen.

Usalaisessa dokkarissa oli uhkarohkea nainen, joka jätti ajelematta säärikarvansa kuukaudeksi. Varsinkin ystävättäret olivat Todella Järkyttyneitä! Mikä uroteko! :D
Minun Sonera... :x :x :x
En tajua! Miksei: "Mun Sonera", tai "Sonerani"? "Oma Sonera"?

Tuo jenkkidokkari pyöri mielessä itselläkin kun vapaaehtosia huutelin, ihan käsittämätöntä miten se nainen siinä oli niin julmetun hermostunut koko ajan, ihan kun joku alkoholisti ilman alkoholia. Eikä edes elänyt parisuhteessa... muistaakseni.
Eveliina L
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:17 am

Viesti Kirjoittaja Eveliina L »

no on se kuitenkin jotakin ja hyvä suoritus sinänsä. Inhoan sellaista kun joku on saavuttanut jotain ja joku muu tulee sanomaan että ei se oo mitään....mulla on respektiä kovastikin suomalaista lukiota ja yo-kirjoituksia kohtaan.
No ehkä, mutta olen ihan tarpeeksi pyörinyt teinien kansoittamilla foorumeilla, joissa joka välissä vedotaan ylempiin auktoriteetteihin, jos joku vähän arvostelee. Minusta kaikkeen tulisi vasta vain omalla näytöllä ja esimerkillä.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Eveliina L kirjoitti:
no on se kuitenkin jotakin ja hyvä suoritus sinänsä. Inhoan sellaista kun joku on saavuttanut jotain ja joku muu tulee sanomaan että ei se oo mitään....mulla on respektiä kovastikin suomalaista lukiota ja yo-kirjoituksia kohtaan.
No ehkä, mutta olen ihan tarpeeksi pyörinyt teinien kansoittamilla foorumeilla, joissa joka välissä vedotaan ylempiin auktoriteetteihin, jos joku vähän arvostelee. Minusta kaikkeen tulisi vasta vain omalla näytöllä ja esimerkillä.
Mikä muu olisi tällainen oma näyttö/esimerkki, jos ei jokin yleisesti käytössä oleva arvosana?

"Olen oikeasti hyvä äidinkielessä, koska olen lukenut vaikeita kirjoja!"
?
Vastaa Viestiin