Naiset vs. miehet (naisten ja miesten eroavaisuus)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Eveliina L
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:17 am

Viesti Kirjoittaja Eveliina L »

Ehkä enemminkin jättää sellaiset arviot kokonaan huomiotta ja todeta, että ihmiset saavat olla montaa mieltä, mutta kyllä minä kirjoittaa osaan tai jotain vastaavaa. Mitä tahansa muuta kuin vastata, että äidinkieli oli kyllä koulussa aina kymppi ja opettajakin aina kehui minua, mikä sitten aukottomasti osoittaa, että kirjoitan hyvin eikä minua saa arvostella. 8) Minäkin muuten olen kirjoittanut laudaturin ja olen sitä mieltä, ettei se todista paskaakaan yhtään mistään.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Eveliina L kirjoitti:Ehkä enemminkin jättää sellaiset arviot kokonaan huomiotta ja todeta, että ihmiset saavat olla montaa mieltä, mutta kyllä minä kirjoittaa osaan tai jotain vastaavaa. Mitä tahansa muuta kuin vastata, että äidinkieli oli kyllä koulussa aina kymppi ja opettajakin aina kehui minua, mikä sitten aukottomasti osoittaa, että kirjoitan hyvin eikä minua saa arvostella. 8) Minäkin muuten olen kirjoittanut laudaturin ja olen sitä mieltä, ettei se todista paskaakaan yhtään mistään.
Kyllä mä nyt kuitenkin haluaisin uskoa ettei noita arvosanoja ihan hatusta vedetä.
ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Eveliina L kirjoitti:Minäkin muuten olen kirjoittanut laudaturin ja olen sitä mieltä, ettei se todista paskaakaan yhtään mistään.
Jaa - vai niin, mutta olitko silloin samaa mieltä, kun näit sen laudaturin siinä ylioppilastodistuksessa? Jos olit, niin ei kai tässä muuta voi todeta kuin että turhaa työtä teit, vähemmälläkin olisit läpi päässyt. Kyllähän se laudatur todistaa, että silloin osasit ko. asian hyvin. Eihän se välttämättä todista mitään siitä, kuinka hyvin hallitset homman nyt.

Olen pahoillani offtopicin jatkumisesta. :cry:
Viimeksi muokannut ShipWreck, Pe Marras 30, 2007 12:27 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

On se mukava seurata tuota teidän torjuntareaktionne hysteeristä jatkumista. Hahahaa.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Loka kirjoitti:Mitä ihmettä sä markja teet tällä palstalla? Viestihistorian perusteella miettisin joko muuttoa toiselle palstalle tai osallistumista palstan aihetta käsitteleviin pinoihin.
Olenko mä ainoa, jota alkaa vituttaa koko mies?
Keskusteluketjua aihe oli miehet ja naiset, tasa-arvo tarkemmin sanottuna. Siitä minä keskustelen. Sinä keskustelisit varmaan jostain muusta, joten painu muuhun ketjuun.

Kysyn edelleenkin:"Onko hyvää ja järkevää käyttää verovaroja valheeseen sen sijaan että niillä autettaisiin oikeasti syrjittyä sukupuolta? Onko hyvää ja järkevää ylipäätään syrjiä miehiä räikeästi (esim. asevelvollisuus ja samoista rikoksista korkeammat tuomiot), onko se oikeudenmukaista? Kuuluuko se "vapaus, veljeys, tasa-arvo" käsitteeseen tai ylipäätään demokraattiseen oikeusvaltioon?!?"
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5185
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

markja kirjoitti:On se mukava seurata tuota teidän torjuntareaktionne hysteeristä jatkumista. Hahahaa.
Miksi meillä muilla mahtoikaan ponnahtaa päälle torjuntareaktio?
Onko toiveita, että se menisi ohi?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Kalessin kirjoitti:Eikö sulle markja nyt uppoa siihen paksuun kaaliin, että ei ketään kiinnosta
Se on huomattu. Totuus ei kiinnosta ihmisiä. Ilmiselvien faktojen sijaan halutaan uskoa sitä soopaa, mitä femakot ovat teille tuputtaneet vuosikausia.
sun jatkuvat listaukset ja "faktat".
Ne ovat faktoja, eivät "faktoja". Torjuntareaktiosi on todella paha. Musta ei muutu valkoiseksi vaikka niin haluisitkin.
Ja väittelyn/keskustelun (sun tapauksessa riitelyn) "voittaja" ei ole se, joka jaksaa inttää pisimpään vaan se joka saa aiheensa perusteltua asiallisesti ja säilyttää malttinsa. Sun kohdalla näin ei ole tapahtunut
Nimenomaan minun kohdalla näin ON tapahtunut. Mitään konkreettista argumenttia, joka kumoaisi esittämäni väitteet, ei ole esitetty. Sen sijaan keskustelu on viety tasolle "miksi vihaat naisia" ja "karvoitus". Etkö tuotakaan tajua?
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

1. En ymmärrä kysymystä (määrittele valhe)
2. On
3. Kuuluu


Noniin. Siinähän ne tuli. Joko jatketaan jollain muulla? Markja, uusia idiksiä?

Muoks: pahus, muut kerkesivät väliin. Kysymykset olivat markjan viestissä vähän takaperin.
Viimeksi muokannut Kylli, Pe Marras 30, 2007 12:37 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

markja kirjoitti:
Loka kirjoitti:Mitä ihmettä sä markja teet tällä palstalla? Viestihistorian perusteella miettisin joko muuttoa toiselle palstalle tai osallistumista palstan aihetta käsitteleviin pinoihin.
Olenko mä ainoa, jota alkaa vituttaa koko mies?
Keskusteluketjua aihe oli miehet ja naiset, tasa-arvo tarkemmin sanottuna. Siitä minä keskustelen. Sinä keskustelisit varmaan jostain muusta, joten painu muuhun ketjuun.
Naiset vs. miehet (naisten ja miesten eroavaisuus)

Tasa-arvokeskustelu?
Kyllä, siitähän täällä on jossain vaiheessa alettu keskustella, mutta kuinka esimerkiksi: Kissat vs. koirat (kissojen ja koirien eroavaisuus) keskusteluketjun kuvauksena antaa ymmärtää, että tarkoitus olisi keskustella ko. eläinten tasa-arvosta?

Se nimenomainen asia on pielessä näkemyksissäsi, ettet selvästikään tunnu ymmärtävän, ettei miesten ja naisten eroja voi tulkita epätasa-arvoksi.
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

mankeli kirjoitti:Tätä asiaa ei voi verrata,
Ahaa. Samaan tapaan kuin vaikkapa miesten pakollista asevelvollisuutta ei voi verrata mitenkään naisiin? Just juu.
Kuule hei, kyllä voi ja pitääkin verrata. Vaikka se sua harmittaisikin.

Ympärileikkauksessa on kyse (tässä tapauksessa) viattoman pienen lapsen silpomisesta eli pysyvän ruumiinvamman tuottamisesta hänelle. Joko se A) On sallittua tai B) ei ole sallittua. Muuta vaihtoehtoa EI VOI OLLA mikäli me väitämme kannattavamme sukupuolista tasa-arvoa. Jokin ei voi olla sallittua toiselle mutta ei toiselle sukupuolelle.
miesten ympärileikkaus on joissakin tapauksissa jopa hyvä asia, naisten ei koskaan.
Miesten ympärileikkauksen hyödyt ovat täysin olemattomat. Komplikaatioidenkin riski jo yksinään on huomattavasti suurempi kuin kaikki hyödyt yhteensä. Samalla logiikalla naisten rintojen pakkoleikkaus tulisi olla käytäntönä, koska sillä estettäisiin rintasyöpä, eli se olisi "hyödyksi".

Kannatatko, että naisilta pitäisi heidän lupaansa kysymättä poistaa rinnat, koska siitä olisi selvää terveydellistä hyötyä (rintasyöpäriski putoaa käytännössä nollaan)? K/E vastaus kiitos. Jos K, hyvä, olet looginen. Jos E, niin selitä, miksi poikalapsia saadaan sitten silpoa jos (muka) terveyssyyt eivät kelpaakaan vastentahtoisen silpomisen kriteeriksi? No? NO?
Esimerkiksi joissain afrikan maissa nainen ympärileikataan vain siksi, että sillä varmistetaan uskollisuus aviomiehelle.
Ja pojat masturboinnin hillitsemiseksi. So?
Itse asiassa naisten ympärileikkaaminen uskollisuuden varmistamiseksi on ainakin minusta PALJON JÄRKEVÄMPÄÄ kuin poikien ympärileikkaaminen jonkin taikauskoisen höpinän vuoksi ("jumalan tahto").
Muutenkin niissä maissa missä naisten ympärileikkauksia tehdään, ovat naiset alistetussa asemassa miehiin nähden.
Niin ja täällä länsimaissa miehien ympärileikkauksia tehdään ja miehet ovat alistetussa asemassa naisiin nähden.
Lisäksi monissa maissa on juuri kulttuurin ja uskonnon sanelemat
säännöt, ja niissä maissa tasa-arvosta sukupuolten välillä ei ole
kuultukaan.
Eli on siis ok, että joku nainen/mies silvotaan jossain, koska se kuuluu kulttuuriin?
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Vihje kaikille keskustelijoille:

ÄLÄ RUOKI TROLLIA.

;)
Every ship must sail a world.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Pinppi vs pimppi? :lol:
Tästä tulee mieleeni juttu, miten 60-luvulla erään Tampereen tyttökoulun musiikinopettajan lempinimi oli kuulemma Pimppi... Nimi johtui siitä, että hänellä oli tapana hokea "Pim, pim, pim..." säveliä laulaessaan. Viattomuuden aika! :roll:
Every ship must sail a world.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17102
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

ABC kirjoitti:Vihje kaikille keskustelijoille:

ÄLÄ RUOKI TROLLIA.
Tuo on totta. Ei anneta edes Janssonin kiusausta :P
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Spider
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Viesti Kirjoittaja Spider »

markja kirjoitti:
miesten ympärileikkaus on joissakin tapauksissa jopa hyvä asia, naisten ei koskaan.
Miesten ympärileikkauksen hyödyt ovat täysin olemattomat. Komplikaatioidenkin riski jo yksinään on huomattavasti suurempi kuin kaikki hyödyt yhteensä. Samalla logiikalla naisten rintojen pakkoleikkaus tulisi olla käytäntönä, koska sillä estettäisiin rintasyöpä, eli se olisi "hyödyksi".

Kannatatko, että naisilta pitäisi heidän lupaansa kysymättä poistaa rinnat, koska siitä olisi selvää terveydellistä hyötyä (rintasyöpäriski putoaa käytännössä nollaan)? K/E vastaus kiitos. Jos K, hyvä, olet looginen. Jos E, niin selitä, miksi poikalapsia saadaan sitten silpoa jos (muka) terveyssyyt eivät kelpaakaan vastentahtoisen silpomisen kriteeriksi? No? NO?
Naisten rinnoista on kiistatonta hyötyä joka kompensoi rintasyövän riskin (i.e. imetys). Mitä vastaavaa hyötyä esinahasta on?
Ympärileikkaus ei kuulu millään tavalla Suomalaiseen kulttuuriin eikä täällä ympärileikkausta saa ymmärtääkseni suorittaa kuin ammattilainen ammattimaisissa olosuhteissa. Ymmärtääkseni tässä keskustelussa oli kyse omasta yhteiskunnastamme.
Itse en hyväksy ympärileikkausta, en naisten enkä miesten, mutta pidän kyllä tuota rintavertausta karrikoituna.
Oletko muuten itse ympärileikattu? Eräs kaveripiiristäni on, eikä hän pidä itseään "silvottuna".

edit. Sori kaverit, nyt missasin älä ruoki eläimiä - kyltin. 8)
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^Laitetaan sitten vielä muistutukseksi:

Kuva
Vastaa Viestiin