Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Rubiskreebeli
Jack Bauer
Viestit: 969
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 5:53 pm

Re: Henkirikos Vantaan Hakunilassa 13.6.2020 - transsukupuolinen henkilö uhrina

Viesti Kirjoittaja Rubiskreebeli »

OJ's Glove kirjoitti: Pe Heinä 24, 2020 1:29 pm
Rousku kirjoitti: Pe Heinä 24, 2020 11:18 am
OJ's Glove kirjoitti: Ti Heinä 21, 2020 3:58 pm Ihmisen sukupuoli on normaalisti kehittyneillä yksilöillä joko hedelmöittävä(mies) tai hedelmöittyvä(nainen) ja sen määrittää kromosomit. Tästä poikkeavilla taas on tapahtunut sukupuolen kehityksessä häiriö.
Sitten jos ollaan ihan kunnolla luonnontieteilijöitä, ei puhuta mistään häiriöstä enää. Kaikki luonnossa esiintyvät ilmiöt ovat tietenkin ihan luonnollisia eikä mitään häiriöitä, vaikka osa niistä onkin harvinaisempia.
No siis poikkeava sukupuolikehitys on ihan luonnollinen asia, mutta kyllä niistä voi häiriöinä puhua. Esim. naisilla toisen x-kromosomin puuttuminen estää munasarjojen kehittymisen, joka tekee lajin olemassaolon kannalta välttämättömän lisääntymisen mahdottomaksi.
Juuri näin. Voihan psykopaattejakin pitää vain vähän omintakeisina luonteina jos se luonnehäiriö tai persoonallisuushäiriö on jotenkin itseä häiritsevä sana. Mutta ei se tädille niitä munia kasvata.
Avatar
OJ's Glove
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: La Tammi 04, 2020 12:01 pm

Re: Henkirikos Vantaan Hakunilassa 13.6.2020 - transsukupuolinen henkilö uhrina

Viesti Kirjoittaja OJ's Glove »

Likeavirgin kirjoitti: Ma Heinä 27, 2020 5:38 pm Sukupuoli ei ole vain biologinen konstruktio.
Mutta biologinen sukupuoli on ja pysyy tieteellisenä faktana, jonka avulla ihmisten tilastoiminen käy helposti. Sosiaalinen sukupuoli on taas kulttuurin aikaansaama sosiaalinen konstruktio, joka on ideologisesti latautunut, niin kuin tästä pöhinästä voi hyvin huomata. Ei esim. Poliisin voi olettaa selvittävän jokaisen ihmisen taustoja ja kokemuksia omasta seksuaalisuudestaan.
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

Mikä siinä on niin vaikeeta? Miehellä on penis ja naisella vagina. Kaikki muu on mielenterveysongelmaisten höpötystä.
"Those who want respect, give respect."
Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1975
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

jepulis82 kirjoitti: Ma Heinä 27, 2020 8:16 pm Mikä siinä on niin vaikeeta? Miehellä on penis ja naisella vagina. Kaikki muu on mielenterveysongelmaisten höpötystä.
Juuri näin!
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1995
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja aumari »

Sukupuolia on vain kaksi, mutta sukupuoli-identiteettejä enempi. Mulle muuten ihan sama kunhan nuo muut identiteetit ei saa jotain erityisasemaa esim. yhteiskunnan avustuksella. Paitsi jos todetaan sairaudeksi.
Avatar
Picaro
Armas Tammelin
Viestit: 89
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 2:46 pm

Re: Henkirikos Vantaan Hakunilassa 13.6.2020 - transsukupuolinen henkilö uhrina

Viesti Kirjoittaja Picaro »

aumari kirjoitti: Ma Heinä 27, 2020 11:10 pm Sukupuolia on vain kaksi, mutta sukupuoli-identiteettejä enempi. Mulle muuten ihan sama kunhan nuo muut identiteetit ei saa jotain erityisasemaa esim. yhteiskunnan avustuksella. Paitsi jos todetaan sairaudeksi.
TÄMÄ. Hölmöä höpötellä tasa arvosta jos haluaa itselleen erityisasemaa. Mun puolestani jokainen saa olla identiteetiltään ihan mitä lystää pölynimurista kukkaruukkuun
Jagge
Neuvoja-Jack
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2020 6:35 am

Re: Henkirikos Vantaan Hakunilassa 13.6.2020 - transsukupuolinen henkilö uhrina

Viesti Kirjoittaja Jagge »

aumari kirjoitti: Ma Heinä 27, 2020 11:10 pm Sukupuolia on vain kaksi, mutta sukupuoli-identiteettejä enempi. Mulle muuten ihan sama kunhan nuo muut identiteetit ei saa jotain erityisasemaa esim. yhteiskunnan avustuksella. Paitsi jos todetaan sairaudeksi.
Niillä ongelmilla on mielenterveys puolelle kuuluva tautiluokitus jonka avulla saavat yhteiskunnan rahoittamat hoidot, joiden tarpeessa eivät ruumiillisesti ole.
Lily O.
Remington Steele
Viestit: 238
Liittynyt: Ke Loka 09, 2013 3:28 pm

Re: Henkirikos Vantaan Hakunilassa 13.6.2020 - transsukupuolinen henkilö uhrina

Viesti Kirjoittaja Lily O. »

Jagge kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 6:59 am
aumari kirjoitti: Ma Heinä 27, 2020 11:10 pm Sukupuolia on vain kaksi, mutta sukupuoli-identiteettejä enempi. Mulle muuten ihan sama kunhan nuo muut identiteetit ei saa jotain erityisasemaa esim. yhteiskunnan avustuksella. Paitsi jos todetaan sairaudeksi.
Niillä ongelmilla on mielenterveys puolelle kuuluva tautiluokitus jonka avulla saavat yhteiskunnan rahoittamat hoidot, joiden tarpeessa eivät ruumiillisesti ole.
Transsukupuolisuus on määritelty WHOn listalla sukupuoliristiriitana ja se löytyy seksuaaliterveyden, terveydentilat -kategoriasta.
Ei mielenterveydestä.

Enkä enää ymmärrä tätä mutkumutkumunmielestä jauhantaa, joka vain näennäisesti tälläisenään liittyy itse rikokseen. 9 sivua modet?
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Henkirikos Vantaan Hakunilassa 13.6.2020 - transsukupuolinen henkilö uhrina

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

^
Helppoa olla mitä haluaa Suomessa, kun aina se kuuluisa "joku muu" maksaa.
"Those who want respect, give respect."
Jagge
Neuvoja-Jack
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2020 6:35 am

Re: Henkirikos Vantaan Hakunilassa 13.6.2020 - transsukupuolinen henkilö uhrina

Viesti Kirjoittaja Jagge »

Lily O. kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 7:17 am
Jagge kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 6:59 am
aumari kirjoitti: Ma Heinä 27, 2020 11:10 pm Sukupuolia on vain kaksi, mutta sukupuoli-identiteettejä enempi. Mulle muuten ihan sama kunhan nuo muut identiteetit ei saa jotain erityisasemaa esim. yhteiskunnan avustuksella. Paitsi jos todetaan sairaudeksi.
Niillä ongelmilla on mielenterveys puolelle kuuluva tautiluokitus jonka avulla saavat yhteiskunnan rahoittamat hoidot, joiden tarpeessa eivät ruumiillisesti ole.
Transsukupuolisuus on määritelty WHOn listalla sukupuoliristiriitana ja se löytyy seksuaaliterveyden, terveydentilat -kategoriasta.
Ei mielenterveydestä.

Enkä enää ymmärrä tätä mutkumutkumunmielestä jauhantaa, joka vain näennäisesti tälläisenään liittyy itse rikokseen. 9 sivua modet?
Transsukupuolisuus on kansainvälisessä ICD-10-tautiluokituksessa määritelty kuuluvaksi mielenterveyden häiriöihin.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5153
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Henkirikos Vantaan Hakunilassa 13.6.2020 - transsukupuolinen henkilö uhrina

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Lily O. kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 7:17 am Enkä enää ymmärrä tätä mutkumutkumunmielestä jauhantaa, joka vain näennäisesti tälläisenään liittyy itse rikokseen. 9 sivua modet?
Se on kuule kauhea paikka hauraalle mielelle jos seksuaalisesti epävarma kokee jöpötystä tai tykytystä haaruksissa eikä kohde mahdu lokeroon.

Siitä vallan ahdistuu ja tulee valtava tarve siirtää huomio lokeroihin ja hokea itselleen mantran lailla ettei poikkeamia ole ja keskittyä kovasti kieltämään kokemus.

Harmillista, kun ei yhtään huvittaisi selailla ihmisten itseterapiointeja, mutta itse tapaus ja sen mahdolliset käänteet kyllä kiinnostaisi
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

meitzi kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 8:27 am
Lily O. kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 7:17 am Enkä enää ymmärrä tätä mutkumutkumunmielestä jauhantaa, joka vain näennäisesti tälläisenään liittyy itse rikokseen. 9 sivua modet?
Se on kuule kauhea paikka hauraalle mielelle jos seksuaalisesti epävarma kokee jöpötystä tai tykytystä haaruksissa eikä kohde mahdu lokeroon.

Siitä vallan ahdistuu ja tulee valtava tarve siirtää huomio lokeroihin ja hokea itselleen mantran lailla ettei poikkeamia ole ja keskittyä kovasti kieltämään kokemus.

Harmillista, kun ei yhtään huvittaisi selailla ihmisten itseterapiointeja, mutta itse tapaus ja sen mahdolliset käänteet kyllä kiinnostaisi
Poikkeamia on, mutta tartteeko yhden promillen vähemmistön takia kaikkien muiden 99,99% mennä mukaan kyseiseen hullutukseen?

Mennyt ihan hulluksi tämä kun jonkun promilleluokan ongelmaan pitää valjastaa koko yhteiskunta mukaan. Antaa transujen transuilla ihan rauhassa. :roll:
"Those who want respect, give respect."
ns_
Sofia Karppi
Viestit: 430
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 1:27 pm
Paikkakunta: hki

Re: Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja ns_ »

Jagge kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 8:13 am Transsukupuolisuus on kansainvälisessä ICD-10-tautiluokituksessa määritelty kuuluvaksi mielenterveyden häiriöihin.
No, 2022 tulee ICD-11, jossa näin ei enää ole.
Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1492
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Ketjuun siirretty keskustelua Vantaan Hakunilassa tehdystä henkirikoksesta siltä osin, mitä ne liittyvät transseksuaalisuuteen yleensä. Ketjun otsikkoa päivitetty ja ketju siirretty Kaatopaikalta Vapaaseen keskusteluun
-NILS-
Ne tietää, jotka tietää...
Vastaa Viestiin