Mikä ärsyttää tänään?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Howler kirjoitti:Saatana soikoon, alkaa iskeä epätoivo erään läheisen lapsen kanssa. Hän on nyt toisella luokalla, ja jumalauta alkaa olla jo nyt manipuloinnin mestari. Kun tulin reissusta, tämä mukula kinusi jo silloin että pääsisi käymään, mutta minulle se ei käynyt. Sen jälkeen on pommittanut minua joka helvetin päivä, että pääseekö nyt käymään - enkä ole häntä tänne ottanut kun olen tehnyt muuta enkä yksinkertaisesti ehdi vahtia häntä. Ollaan käyty läpi jo tekoitkut ja kaikki nämä, mutta eilen oli kaiken huippu. Pentu karkasi paikasta, jossa häntä koulun jälkeen vahditaan ja soitti minulle, että on kävelemässä meille. Siitähän riemu ratkesi, ihan jo siksi etten itse ollut kotona vaan asioilla. Kaikkein mahtavinta, että tämä karkaaminen tapahtui HERKUN takia, kun häntä vahtinut oli sellaisen lapselta kieltänyt. Koitapa siinä sitten keskittyä asioiden hoitamiseen.

Loppujen lopuksi karkuri oli kyllä palannut hoitopaikkaansa ja kuulemma saanut tärykalvojen täydeltä tietoa miten vastaisuudessa toimitaan. Niin ja älkää todellakaan ymmärtäkö väärin, tämä kyseinen lapsi on minulle todella rakas ja hän osaa olla todella ihana ja suloinen, mutta rehellisesti minua turhauttaa, raivostuttaa, ärsyttää, ahdistaa ja pelottaa tämä kehitys manipuloinnin ja nyt tuon karkaamisen suhteen.
Vertauksena/ kannanottona vois sanoa, että - Yhdelle koiralle sopii "naks makkaraa" metodi, toiselle "keppi ja porkkana".

Jos koiran tenavan koiran hermorakenne ja oma tahto on kova, niin se maanittelu ei auta. Pitää vaan keksiä tarpeeksi kova pakko, että prioriteetit alkaa mennä jakeluun ja sitä ennen selvittää, että missä sen yksilön rajat kulkee, niin vältytään passiiviseltya väistämiseltä.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja Howler »

Mike Manner kirjoitti:Pitää vaan keksiä tarpeeksi kova pakko, että prioriteetit alkaa mennä jakeluun ja sitä ennen selvittää, että missä sen yksilön rajat kulkee, niin vältytään passiiviseltya väistämiseltä.
Tämähän olikin jo tiedossa, mutta mutkana matkassa on se, ettei lapsen vanhemmat (tai ainakaan toinen niistä) oikein kykene moiseen auktoriteettiin - lapsi nimittäin on saanut aika paljon periksi kaikessa mahdollisessa jopa muiden lasten kustannuksella. Sekin itseasiassa ärsyttää, nyt kun aloin miettimään, että tämä lapsi kehittyy tuohon suuntaan ja perhe ei toimi niin tehokkaasti kuin voisi :roll:
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Joopa, siinäpä se kasvattajan vaikein taito onkin; milloin voi antaa hieman periksi ja milloin on ehdottomasti pidettävä tiukka linja.
Mun mielestä tärkeintä olisi kuitenkin se, että molemmat vanhemmat pysyisivät siinä yhteisesti sovitussa linjassa, eikä kumpikaan lähtisi sooloilemaan mitään.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2521
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Mökillä oli käynyt kutsumattomia vieraita :evil: .
Onneksi ei oltu mitään viety.. pengottu vaan paikkoja vähän. Toisaalta eipä siellä mitään viemistä olekaan, ainakaan arvokasta. Jotain huonekaluja ja astioita yms vaan.
Poliisit toki kävi omat tutkimuksensa siellä tekemässä ennenkuin itse menin sisälle.
Mutta paikatkin siivosin jo, ja ikkunankin korjasin. Eli tilanne ohi... ja nyt viikonlopun viettoon.
"Yöperho on koteloitunut"
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja ABC »

Tekee ihan vitusti mieli tupakkaa, jo kolmatta päivää. Eilenkin vedin kuin korsteeni, mutta ei se mennyt ohi. Voiko ihmiselle tulla joku puutostauti, kun se ei pääse baariin?? :shock:
Every ship must sail a world.
v-a-45
Javier Pena
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 12:40 pm

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Toi saatanan naapuri ja sen juoppokaverit. Nyt siellä on jotain riitaa aurinkolaseista ja kuka ne vei. Kaks jotain huumehörhöä sanoi, et jos laseja ei löydy niin turpaan tulee, sit ne meni pihalle ja huuteli et sun ukkos (vaimo siis tos naapurissa) saa turpaa. Vaimo on ku petolinnunperse ja tosi kännissä, sen äänikin on ku raastinrautaa vetelis veitsellä. Et taas saa sit valvoa ens yön. Tiedän jo kokemuksesta et poliisia on turha soittaa.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja Loka »

Loka kirjoitti:
Loka kirjoitti:TekeemielitupakkaaTekeemielitupakkaaTekeemielitupakkaaTekeemielitupakkaaTekeemielitupakkaaTekeemielitupakkaaTekeemielitupakkaa.

V ITTU.
VITTU.
ABC kirjoitti:Tekee ihan vitusti mieli tupakkaa, jo kolmatta päivää. Eilenkin vedin kuin korsteeni, mutta ei se mennyt ohi. Voiko ihmiselle tulla joku puutostauti, kun se ei pääse baariin?? :shock:
I feel for you beibe. Paitsi jostain syystä nyt lähiaikoina ei ole tehnyt niin kovin nyt mieli. Noista röökihetkistä selviää -jos on tarvis. Mutta sulla ilmeisesti sillon tällön polttelua ainoastaan? Toivottavasti jääkin siihen... :|
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Minä poltin vuosia kunnes lopetin pakolla kahdeksi vuodeksi. Kokoajan hirveä nikkis ja teki mieli tupakkaa. Aloitin uudelleen ja poltin puolivuotta, sinä aikana mietin polttamista ja sen lopettamista "syvemmin" ja tajusin että tupakka on ihan oikeasti pahaa ;) Sen jälkeen lopetin vakituisen polttamisen, olen polttanut sen jälkeen noin askillisen tupakkaa kuluneen vuoden aikana. Ja ainoastaan "sosiaalisissa tapahtumissa". Se on nyt paljon helpompaa olla ilman kun ei ole pakko ja on itse saanut päättää. Ei haittaa vaikka polttaa esim. harvoina baari-iltoina kun tietää että se jää siihen. Aamulla ei edes tee mieli tupakkaa.
Nanika ga tooku matteiru to
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2586
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja MEG »

Ärsyttää näiden euroviisumelodioiden tyhjänpäiväisyys, joita ei kyllä paraskaan laulaja pysty elävöittämään.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Samaa mieltä. Tykkäsin ainoastaan siitä Islannin typystä, sievä kappale ja esittäjäkin mutta onko se perinteinen "viisu"?
v-a-45
Javier Pena
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 12:40 pm

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Siis tuo aikaisemmin mainitsemani työmaa :D Nyt ne repi auki uudestaan ton vanhan kohdan ja kun kysyin, niin ne repii sen vielä kolmannenkin kerran, kun eka katottiin tarvittavat putket, sit laitettiin jätevesiputket, sit niiden pitää vielä laittaa vesiputket.....eli tuo kaivaminen kestää kuulemma syksyyn. No eipä tarvii pestä ikkunoita ennen sitä.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Eräs odottamani tapaaminen peruuntui tänään uusien työkuvioiden takia :evil: :evil:
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
v-a-45
Javier Pena
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 12:40 pm

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Nyt on taas asiaa tosta naapurista, kuulemma sairastaa ms-tautia ja siksi ei pysty sulkemaan omaa oveaan? Hissin saa auki ja alaoven? No viime viikolla jätti taas varmaan 100 kerran ovensa auki ja paineli rollaattorilla ulos, en ensin tajunnut, että oli ulkona ja huutelin ovella -onko ketään kotona- asunto on kuin kaatopaikka, aivan kamalassa kunnossa, jotain ehkä torakoita juoksenteli lattioilla. Hain kameran ja otin kuvia asunnosta. Lähetin ne isännöitsijälle ja huoltoyhtiölle. Ei mitään kuulu takas joten soitin vanhus-ja vammaispalveluun, sekä vantaan ympäristökeskukseen. Asunto haisee kuselle ja mies itsekkin sanoi, ettei välitä mihin kusee kun hätä tulee? Asunto on täynnä vanhoja ruuan jämiä ja avonainen margariini purkki ym. lojuu olohuoneessa. laittaisin ne kuvat tänne jos osaisin. Kärpäsiä huoneistossa on varmaan 1000, isännöitsijän mielestä asunto "on epäsiisti, mut ei pahimmasta päästä" ei hyvää päivää! Nyt asukas sekos sit tänään kokonaan, tyttäreni tuli koulusta kaverinsa kanssa ja huoneiston ovi oli taas auki, tytär pelkää miestä ja tulikin aika vauhdilla kotiin, kertoi oven olevan taas auki, menin ovelle, siellä mies paskoi pönttöön wc;ssä ja huusi minulle, että käy sytyttämässä asuntoni tuleen, kun hiippailen hänen asunnossaan kuulemma kaiket yöt :shock: Ei jumal.... miten tommosen saa pakkohoitoon???
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja rapier »

^No mitä nyt?
Paskanen tukka
Lukittu