Patologinen valehtelija kumppanina – kokemuksia?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Patologinen valehtelija kumppanina – kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Lassie »

^ Olen huojentunut puolestasi. Asiat olisivat tosiaan voineet mennä paljon huonommin, onneksi luotit intuitioosi ja sinua varjeltiin. Kuulostaa hyvältä että sinulla on resursseja (tai miten sanotaan) siellä, positiivista energiaa sinulle ja juuri näin, että kaikesta opitaan/sisäistetään jotain! Peukut pystyyn.

(Ja jos elämän lehdillä ei olisi mitään kiintoisia tarinoita, pelkkää "söin makaronilaatikkoa, olin töissä, päivä poutaa" - historiaa, niin se voisi olla puuduttavaa. Tosin, ihminen mieluummin haluaa mukavia seikkailuita ja yllätyksiä (kuten lottovoitto), eikä hengen/terveyden kyseenalaistavia ja satuttavia tapahtumia. Välillä aurinkoa, välillä räntää jne. Elämä on elämää. )
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Patologinen valehtelija kumppanina – kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Aloittajalle vielä tärkeää:

Oli asia mikä hyvänsä, älä missään nimessä mene minkäänlaiseen kahdenkeskiseen tapaamiseen ko. miehen kanssa. Vaikka olisi kyse "pyydetään anteeksi, puhdistetaan ilmaa, ei muuta" - jutusta, oli syy mikä ikinä, ei kahdenkeskistä tapaamista missään.

("Break up violence" sanotaan USA:ssa, ja youtubessa saattaa vieläkin olla dokumenttia aiheesta. Yhdessä tapauksessa nuoripari erosi naisen aloitteesta, omistushaluinen (ilmeni jo suhteessa merkkiä hallinnasta ja omistushalusta) mies jäi vänkäämään yhteenpaluuta mutta nainen ei, no mies sitten pyysi auttamaan naista jossain (en muista tarkkaan) ja mukavaksi tiedetty tyttö meni paikalle kahdenkeskiseen näkemiseen, jossa mies tappoi hänet. )

Ilmoilla tekstin perusteella on sitäKin, että mies ei kestä "hylkäämisiä"/jättämisiä ja eroamisia - väkivallat yms eivät ole poissuljettuja mielenterveyden ja logiikan ilmeisestikin ollessa epävakaalla pohjalla. "Ei kait nyt sentään" voi tulla mieleen, ja rikosdokumenteissa monikaan ihminen ei jälkeenpäin ole voinut kuvitella että joku pystyisi kamaluuksiin, ehkä jossain etäällä muttei lähistöllä - ajattelua.

Laitoin varuiksi. Tiedossa on että yhteydet ovat teidän väliltänne poissa, mutta jos hän on herkeämätön ja vetää jostain superlangoista jälleen, niin älä edes lähde miettimään auttamisia yms - voit delegoida asiat tuttavilleen/hätäkeskukseen jne. EI yhteyksiä enää.
Teoreettisesti nähden tyyppi on sinun apusi ulottumattomissa (pisara tyyntä vettä vellovassa ja sikinsokaisessa meressä hukkuu selkamelskaan), tarkoittaen että tarvitsee muuta apua. Sinun voisi olla hyvä keksiä jokin sanonta, virke jolla pidät itsesi ruodussa, jos tulee tilanne, missä sinua houkutellaan mereen. "En mene hukkumaan, minua ei tarvita tuolla meressä - minulla on tarpeeni olla tässä järvessä. " :D

Esimerkiksi. Kirjoitin nuo auttamisjutut, koska olen huomannut että etenkin naisten kohdalla empatia ja säälin kokeminen ja auttaminen voivat joutua väärinkäyttöön. Naisissa on hienoa empatiaa, jota en ole (valitettavasti) tavannut miehissä, mutta toisaalta naiset joutuvat helpommin heikoille asian kanssa. Naiset ovat suht. selvää kauraa tänne, mutta miehet.... missä mennään ja mitä ihmettä, juu-u. Aina sanotaan naisten olevan mysteeriä, luultavasti miehen keksimä heitto. :mrgreen:
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Patologinen valehtelija kumppanina – kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja mielikki »

Minulla on sen verran kokemusta elämästä että en niele tuosta vaan mitä joku syöttää.Kaikki me ihmiset olemme sellaisia että näemme herkemmin vikoja toisissa kuin itsessä. Ja kun suutumme nuo toisen viat korostuu.
Ole kuunnellut ihmisten eron jälkeisiä kokemuksia entisistä puolisoista (jotka minäkin olen kauan tuntenut) On pakko sanoa että katkera ex alkaa järjestään levitellä juttuja omasta ex-puolisosta, joihin väitteisiin tuo ihminen ei sitten vaan istu.
Valehdella osaa jokainen!!
Mielenkiinnolla jään odottamaan sinun ex-kamusi versiota !!

J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Patologinen valehtelija kumppanina – kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

Seuraavaksi todellakin sitten normaali mies, kiitos.. Saa vain nähdä, miten "normaalisti" itse enää osaa käyttäytyä, kun on elänyt mukana tuommoisessa sairaassa maailmassa ja joutunut tarkistelemaan toisen kaikkia sanomisia ja tekemisiä. Toivottavasti osaan vielä luottaa.
Tai miten olisi - ei miestä ollenkaan, kiitos. Mikä pakko on rynnätä minkäänlaiseen parisuhteeseen. Ainakin kannattaisi normaalin miehen metsästyksessä keskittyä normaaliin elämään ja etsiä sitä normaalia miestä oikeasta elämästä, luonnollisista tilanteista, eikä mistään Tinderistä tai muualta nettimaailmasta.
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö

Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Patologinen valehtelija kumppanina – kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

"Tulevaisuus", kaikkea hyvää sinulle jatkossa, kiitos kun jaoit tarinasi varoitukseksi kaikille! Olen kokenut samankaltaista. Minua on auttanut, kun olen lukenut kirjoja ja netistäkin juttuja esimerkiksi narsismista - auttaa jäsentelemään tapahtumia, ymmärtämään myös omaa käyttäytymistä tilanteissa. Ja aika auttaa myös paljon. Ja puhuminen. Mutta kuuroille ja ymmärtämättömille korville ei tietty maksa vaivaa puhua, jotkut eivät vain tajua.

Lassie, pahuksen hyviä kommentteja sinulla, ei lisättävää niihin!

Epäilijöille, ainahan tarinoissa on ns. kaksi puolta, mutta kumpaa uskoa, siinäpä se. Jos on itse kohdannut tuollaisia manipulaattoreita, ymmärtää kuviota vähän paremmin. Uhriksi voi joutua periaatteessa kuka tahansa, ei se ole vahvuudesta, ällistä tms. kiinni, enemmänkin ihan vain tuurista.
Viimeksi muokannut Michelangela, Ti Kesä 20, 2017 11:00 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"

Tulevaisuus
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Su Kesä 18, 2017 4:25 pm

Re: Patologinen valehtelija kumppanina – kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Tulevaisuus »

Lassie, en aio enää tavata tätä henkilöä kahden enkä porukassa. Viimeksikin kun menin hänen asuntoaan katsomaan, ilmoitin kaverille missä olen ja annoin osoitteen, ja ilmoitin myös tälle miehelle heti, että kaverini tietää, kenen kanssa olen ja missä. En usko, että hän tekisi mitään, mutta kuten sanoit, kenestäkään ei voi KOSKAAN tietää! Nyt vain odotan että aika kuluu ja toivon että hän jättää minut ja lähipiirini lopulta rauhaan..

Hyvä Mielikki, luitko edelleenkään koko tekstiä? Esimerkiksi tästä lapsen pahoinpitelystä ja seksivideon levittämisestä on mustaa valkoisella, tilasin oikeuden asiakirjat käräjäoikeudesta. Ne voi kuka tahansa henkilön nimen tietävä tilata aivan vapaasti. Eli ei ole kyse "katkeran eksän eronjälkeisistä väitteistä". Mutta edes nämä tapahtumat eivät ole tekstini keskiössä.

Ex-kamuni versiota ei valitettavasti ole saatavilla, mutta hän saisi 100 % varmasti sinut uskomaan oman versionsa. Tällaiset ihmiset ovat äärimmäisen taitavia ja kääntävät mustan valkoiseksi hetkessä. Onneksi faktat ovat faktoja ja saatavilla, jos hän yrittää läheisilleni ne kiistää. Muiden mielipiteistä en välitä. :)

P.S. Läheiseni ovat tosin jo alusta asti sanoneet, että juokse karkuun ja lujaa.. Ensi kerralla uskon!

Tulevaisuus
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Su Kesä 18, 2017 4:25 pm

Re: Patologinen valehtelija kumppanina – kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Tulevaisuus »

Kiitos Michelangela!

Joo, olin aina aiemmin ajatellut, että vain tietyntyyppiset ihmiset voivat joutua näiden henkilöiden uhreiksi.. Siksikin on ollut vaikeaa myöntää tämä itselle ja "tulla kaapista" tämän asian suhteen. Hävettää suunnattomasti. En itse asiassa edes usko, että voin ketään "pelastaa" kertomalla tarinani (patologiset valehtelijat ovat äärimmäisen taitavia ja hurmaavia), mutta voin ehkä herättää heidät todellisuuteen vähän aiemmin!

Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3090
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Patologinen valehtelija kumppanina – kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Jokin ei täsmää.
Tulevaisuus kirjoitti: Ensinnäkin koen jostain syystä tärkeäksi mainita, että olen blaablaablaa, fiksu ja blaablaa nainen
Tulevaisuus kirjoitti:Läheiseni ovat tosin jo alusta asti sanoneet, että juokse karkuun ja lujaa..
it's my car !

Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Patologinen valehtelija kumppanina – kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Sepä se, uhri melkein aina kantaa häpeää ja syyllisyyttäkin. Vaikeaa tajuta miksi suostui pysymään kuviossa niin kauan kuin pysyi. Voi olla ihan persoonaa rikkova kokemus. Mindfucked. Uhrin läheisten suhtautuminen aina vaihtelee,riippuen mitä tietävät ja ymmärtävät. Osa on manipulaattorin lumoissa, osa huomaa pelin hengen ja on huolissaan uhrista.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"

Tulevaisuus
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Su Kesä 18, 2017 4:25 pm

Re: Patologinen valehtelija kumppanina – kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Tulevaisuus »

Mindfucked on täydellinen sana kuvaamaan tätä tunnetta. Onneksi emme olleet tämän miehen kanssa kovin kauaa yhdessä, joten hän ei ehtinyt kovin montaa läheistäni tapaamaan ja lumoamaan. Osalle en halunnutkaan häntä näyttää, koska kehtasivat tuomita hänet hänen menneisyytensä perusteella! Ja puoliakaan en edes heille aluksi kertonut, koska suojelin miestä. Voi Luoja, että hävettää..

Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3090
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Patologinen valehtelija kumppanina – kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Tulevaisuus kirjoitti:Voi Luoja, että hävettää..
Hyvä, että osaat edes hävetä tekojasi.

Olet aiheuttanut läheisillesi suunnatonta tuskaa ja voimattomuuden tunnetta oman itsekeskeisyytesi vuoksi.

Mieti äitiäsi. Ihmistä, joka on sinut synnyttänyt.

Luulitko saavasi kuun taivaalta?
Sokaisiko lihan himot?

Mitä oikein ajattelit, kun kuuntelit noin läpinäkyvää paskan jauhamista?
it's my car !

mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Patologinen valehtelija kumppanina – kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja mielikki »

[quote="Michelangela"]Mutta kuuroille ja ymmärtämättömille korville ei tietty maksa vaivaa puhua, jotkut eivät vain tajua.


Entäpä se mitallin toinen puoli?? Tiedän tapauksen jossa henkilö X syytti henkilö Z sellaisita asioista esim. väitti tämän Z olleen siellä ja täällä sitä ja tätä tekemässä, pahaa tekemässä kunnes ,paljastuikin kaikki tämän juonittelevan X tekosiksi!!Vielä tänäänkin on ihmisiä jotka pitää tätä X mellikelpoisena ihmisenä mutta joka on todellisuudessa susi lammasten vaatteissa.

Siksi suhdaudun kriittisesta näihin. En halua en voi tuomita kun en tunne tämän tarinan henkilöitä. Totuus voi olla mikä vaan.

J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Patologinen valehtelija kumppanina – kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

Siksi suhdaudun kriittisesta näihin. En halua en voi tuomita kun en tunne tämän tarinan henkilöitä. Totuus voi olla mikä vaan.
Ehkä tämän tarinan henkilöitä ei ole olemassakaan, ainakaan siinä mielessä kuin tarinassa kerrotaan. Voihan olla kyse esim.aloittelevasta Harlekiini-kirjailijasta, joka kokeilee siipiään tällä palstalla. Harmi että minfolaiset ovat niin paljon lukeneita ja samalla kriittisyyteen kouliintuneita 8)
Totuus voi olla miten päin vaan.
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö

Tulevaisuus
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Su Kesä 18, 2017 4:25 pm

Re: Patologinen valehtelija kumppanina – kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Tulevaisuus »

Mielikki ja J. Maybrick, siitä ollaan yhtä mieltä, että uskomattomalta kuulostaa. Näiden ihmisten vahvuus on myös siinä, että syöttävät NIIN paksua pajunköyttä, että se on pakko uskoa todeksi. Ajatella, että totuus on tarua ihmeellisempää. Ajatella, että ei järkevän oloinen ihminen voi vakavalla naamalla noin räikeää valhetta syöttää.

Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Patologinen valehtelija kumppanina – kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Tulevaisuus, olisin lähettänyt sinulle yksityisviestin, mutta näköjään sinulla on asetuksista nuo yksärit estetty. No, ei se mitään, sehän voi olla ihan hyväkin niin. Nähdäkseni ei maksa vaivaa jääädä liiemmin vänkäämään tällaisista asioista millekään nettipalstallle, vaan kannattaa säästää aikansa ja voimavaransa keskustelemiseen vastaavaa kokeneiden, sekä asiantuntijoiden kanssa. Toivon ainakin, ettet yhtään anna itsesi loukkaantua täällä olevista kommenteista. Tämmöistä se nyt vaan aina on, netissä. Toki tosielämässäkin ihmiset ovat vaikka mitä mieltä asioista, vaikka harvemmin ihan suoraan töksäyttävät.

Totuuden tietäjiä löytyy ihan aina, vaikka sanotaankin, että kärkkäimmät ja äänekkäimmät niitä harvoin ovat. Vahvoja ja viisaita joita ei kukaan eikä mikään huijaa - ovat ilmeisesti sitten ihan syntymästään asti olleet sitä parhaimmistoa, koska sanotaan myös, että vasta haavoituttuaan ja kompastuttuaan ihminen ihan oikeasti jotain oppii. Mutta kaikkea mahtuu toki ihmiselämään, miksei myös niitä, jotka jo valmiiksi tietävät ihan kaikesta ihan kaiken. Jopa tuosta mysteeristä nimeltä ihmismieli. Olen jopa kuullut, että eniten narsismi-/manipulointi-keskusteluista ärsyyntyvät yleensä nuo narsistit ja manipulaattorit itse, mutta mene ja tiedä.

On totta, että nykypäivänä parutaan turhan usein, että "narsisti, narsisti!", vaikka kyseessä voi olla vain hiukan tavallista epäkypsempi ja/tai tasapainottomampi yksilö. Silti sellaistakin voi luonnehtia sairaaksi ja sairastuttavaksi ihmiseksi yhtä kaikki. Onneksi tarpeeksi moni kiiruhtaa aina paikalle julistamaan olevansa kaiken tällaisen yläpuolella, hyvä niin. Sarjaamurhaajatkin saataisiin heti kiikkiin ja nitistettyä, jos tällaisia parempia ihmisiä olisi vain oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Lasten hyväksikäyttäjiäkään tuskin liikkuisi enää paljoa vapaalla jalalla, jos saataisiin kaikki tarkkanäköisemmät, elämää syvästi ymmärtävät, yksilöt netistä tuonne ulkomaailmaan - vaikka leppoisampaahaan se on kotona istuskellessa lyötyjä lyödä anonyymisti.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"

Vastaa Viestiin