Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Sellaista
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: To Tammi 04, 2024 1:53 pm

Re: Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön

Viesti Kirjoittaja Sellaista »

Mactar kirjoitti: Pe Tammi 05, 2024 9:19 pm Mistä tämä viha suomenruotsalaisia kohtaan kumpuaa, haluaisitko valaista? Onko heillä ihmisryhmänä jotain mitä vaille itse olet jäänyt elämässäsi? Ihan oikeasti ihmetyttää, kun tässä ketjussa moni tähän suomenruotsalaisuuteen ottaa kantaa. Toisaalta minfo on minfo, vähemmistökortit aina esillä kaikissa ketjuissa.
No, olen ihan fiksu suomalainen ja pidin ruotsinsuomalaisia jopa arvossa, kunnes päädyin työhön, jossa näitä älykköjä oli. Osa ihan ok, mutta sitten joitain, joita ei mitkään työpaikan säännöt näyttäneet koskevan. Että revi siitä, minulla on kokemusta, olen toisen luokan kansalainen, tämä bättre folk sitten voi tehdä, mitä vain. Mutta olen selvinnyt, tietynlaisena voittajana. Ja väitätkö, etteivät suomenruotsalaiset muka pyri avioon omiensa kanssa.

Siirretty Pallastunturi-ketjusta yhden lainauksen kera
-NILS-
Sellaista
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: To Tammi 04, 2024 1:53 pm

Re: Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön

Viesti Kirjoittaja Sellaista »



Lisäyksenä, hyvä jos vain omiensa kanssa hengaavat, säilyy geeniperimä parempana.
Sellaista
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: To Tammi 04, 2024 1:53 pm

Re: Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön

Viesti Kirjoittaja Sellaista »

Korento kirjoitti: Pe Tammi 05, 2024 11:20 pm Täällä on keskusteltu paljon, myös suomenruotsalaisista. Mitä tulee suomenruotsalaisten rikkauteen. Kaikki tuntemani ovat perusduunareita ja osa vähän paremmin toimeentulevia. Sisäsiittoisuus on varsin yleistä pienillä paikkakunnilla ihan suomenkielisilläkin alueilla. Olen pieneltä suomenkieliseltä paikkakunnalta kotoisin ja varsin yleistä on naida joku omalta kylältä. Oma mieheni on suomenruotsalainen ja olisi huomattavasti helpompaa, jos meillä olisi sama äidinkieli. Eli ei ole kauhean suuri ihme, jos samankielisten kanssa hakeutuu parisuhteeseen varsinkin kun yleistä on tavata kumppani opiskellessa. Sattuu pääasiassa niin, että ruotsinkieliset ovat enemmistö ruotsinkielisissä kouluissa.
No sisäsiittoisuus on myös aika yleistä ihan Uudellamaalla suomenruotsalaisten keskudeessa, satun tietämään ja ihan hyvä niin. Eikä suomenruotsalaisuudessa sinänsä ole vikaa, vaan siinä heidän tavassa toimia ja ajatella, bättre folk, vaikka kaikki ei aina ihan kuin Strömsössä. Tiedän, mistä kirjoitan. Enkä todellakaan ole kateellinen suomenruotsalaisille, ennemminkin säälin heitä. Syitä on monia.
Vastaa Viestiin