Suuri Junes Lokka - ketju

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4716
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: Junes Lokka syytteessä kunnianloukkauksesta yms

Viesti Kirjoittaja putsari »

TavanTallaaja kirjoitti: Ma Tammi 20, 2020 10:18 pm
Parempina missä asiassa? Määrittele luonnollisuus? Huomaatko jo, meillä ei ole yhteistä kieltä tämän asian käsittelemiseksi.
Minä olen jo määritellyt mikä on luonnollista. Sinä et taida itsekkään tietää mikä on sinun mielestäsi sitä rasismia? Ennakkoluuloisuus toisen värisiin ei ole sinun mielestäsi rasismia. Joten mikä on sinun mielestäsi rasismia?
Karvasvarvas kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 8:43 am Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5153
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Junes Lokka syytteessä kunnianloukkauksesta yms

Viesti Kirjoittaja meitzi »

JohanPomppas kirjoitti: Ma Tammi 20, 2020 9:44 pmEli tässä miehet on epätasa-arvoisessa asemassa. Kumma ettei tämmöistä epäkohtaa ole keksitty korjata.
Evoluutio nyt vaan toimii niin, että äidistä on huomattavasti todennäköisemmin varmuus kuin isästä. Avioliitossa syntyneet lapset kirjataan aviomiehen lapsiksi ja avoliitossa tai irtosuhteessa tunnustetut ovat äpäröitä isyyden tunnustamiseen asti. Samasta syystä äidin lapsiksi kirjataan oli sitten avioliitossa tai ei.
Tackleberry kirjoitti: Ma Tammi 20, 2020 9:46 pm Annoin kommenttini lähinnä minfon kontekstissa. Vaikka täällä suvakeista vaahdotaan joka helvetin ketjussa, niin aika vähän täällä mitään suvakkien älyttömyyksiä saa lukea.
Totta, taitaa olla samaa vaivaa kuin toisella ääripäällä on todellisuuden kanssa. Niillä kun ei ole natseja vihattavaksi, niin natseja aletaan nähdä vähän kaikissa ja kaikessa. Täällä taas ei juurikaan suvakkeja näy, niin rajakit alkavat nähdä niitä kaikissa ja kaikessa.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Avatar
TavanTallaaja
Martin Beck
Viestit: 768
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 3:12 pm

Re: Junes Lokka syytteessä kunnianloukkauksesta yms

Viesti Kirjoittaja TavanTallaaja »

putsari kirjoitti: Ma Tammi 20, 2020 10:22 pm
TavanTallaaja kirjoitti: Ma Tammi 20, 2020 10:18 pm
Parempina missä asiassa? Määrittele luonnollisuus? Huomaatko jo, meillä ei ole yhteistä kieltä tämän asian käsittelemiseksi.
Minä olen jo määritellyt mikä on luonnollista. Sinä et taida itsekkään tietää mikä on sinun mielestäsi sitä rasismia? Ennakkoluuloisuus toisen värisiin ei ole sinun mielestäsi rasismia. Joten mikä on sinun mielestäsi rasismia?
Mua naurattaa tässä se tosiasia, että sulla ja ”hiekkaneekerillä” voi olla enemmän geneettistä yhdenmukaisuutta kuin mulla ja sulla. Sen vuoksi lääketieteellisessä mielessä sellaisten rotujen rajanveto on aika haasteellista.
putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4716
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: Junes Lokka syytteessä kunnianloukkauksesta yms

Viesti Kirjoittaja putsari »

TavanTallaaja kirjoitti: Ma Tammi 20, 2020 10:30 pm
Mua naurattaa tässä se tosiasia, että sulla ja ”hiekkaneekerillä” voi olla enemmän geneettistä yhdenmukaisuutta kuin mulla ja sulla. Sen vuoksi lääketieteellisessä mielessä sellaisten rotujen rajanveto on aika haasteellista.
Eli et tiedä,mikä on sinun mielestäsi rasismia ja elät 50-luvun YK;n pseudokuplassa "ihmisrotuja ei ole olemassa". Nykygenetiikalle viittaat kintaalla, ne on niitä yliopistoproffien öyhötyksiä. :mrgreen:
Karvasvarvas kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 8:43 am Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.
Avatar
TavanTallaaja
Martin Beck
Viestit: 768
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 3:12 pm

Re: Junes Lokka syytteessä kunnianloukkauksesta yms

Viesti Kirjoittaja TavanTallaaja »

putsari kirjoitti: Ma Tammi 20, 2020 10:37 pm
TavanTallaaja kirjoitti: Ma Tammi 20, 2020 10:30 pm
Mua naurattaa tässä se tosiasia, että sulla ja ”hiekkaneekerillä” voi olla enemmän geneettistä yhdenmukaisuutta kuin mulla ja sulla. Sen vuoksi lääketieteellisessä mielessä sellaisten rotujen rajanveto on aika haasteellista.
Eli et tiedä,mikä on sinun mielestäsi rasismia ja elät 50-luvun YK;n pseudokuplassa "ihmisrotuja ei ole olemassa". Nykygenetiikalle viittaat kintaalla, ne on niitä yliopistoproffien öyhötyksiä. :mrgreen:
Lainaus Wikistä: ” National Human Genome Research Instituten johtaja Francis Collinsin mukaan ”rotu” ja ”etnisyys” ovat huonosti määriteltyjä käsitteitä, jotka toimivat useiden erilaisten ympäristö- ja geneettisten tekijöiden, kuten maantieteellisen alkuperän, sosioekonomisen statuksen, koulutuksen ja terveydenhuollon tason korvikkeena. Hän katsoo, että tieteessä pitäisi luopua näistä epäsuorista vaikutuksista.[48] Myös tutkija Michael Root on esittänyt, että rotu tällaisena selittävänä tekijänä lääketieteessä tutkimuksessa on merkki niistä geeneistä, jotka määrittävät lääkkeitä metabolisoivia entsyymejä ja että nykytieteen tulokset rodusta asettavat epäilyksenalaiseksi rodun käyttämisen lääketieteellisesti merkittävänä selittävänä tekijänä.[70] Helmikuussa 2001 Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine -lehden toimituskunta pyysi, etteivät tutkijat enää käyttäisi käsitettä ”rotu” selittävänä muuttujana eivätkä käyttäisi vanhentuneita käsitteitä. Myös jotkin muut lehdet, kuten New England Journal of Medicine ja American Journal of Public Health ovat myöhemmin antaneet samankaltaiset ohjeet.”

Rotu käsitteen osalta on kyse siitä, että miten mielekästä sen käyttö tieteellisessä mielessä on, kun sen eksakti määrittely on haastavaa, eikä se palvele oikein mitään tarkoitusta.

On hyvä edes ymmärtää keskusteltavan aiheen haasteelisuus, etenkin jos siitä haluaa ladella faktoja. Eikä vain tuijottaa sokeasti yhtä pistettä ja jotenkin kuvitella omaavansa aiheesta saman tason ymmärrystä, kuin ”yliopistoproffat”.
putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4716
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: Junes Lokka syytteessä kunnianloukkauksesta yms

Viesti Kirjoittaja putsari »

Ajankohtaista tieto vuodelta 2001. Pisteet kuitenkin ettet postannut YK:n julkilausumaa 1950-luvulta. Minä uskon ennemmin nykytieteeseen ja esimerkiksi Harvardin genetiikan professoriin David Reichiin
https://www.nytimes.com/2018/03/23/opin ... -race.html

Olen nyt tuloksetta yrittänyt sinulta nyhtää sinun määritelmääsi rasismille. Ilmiselvää on, ettet edes tiedä mikä on sinun mielestäsi rasismia. Mielipiteesi ilmeisesti vaihtuu lennosta ja kaikki sinusta epämiellyttävät mielipiteet on rasismia. Jos erivärisiä kohtaan tuntemasi epäluulo ei ole rasismia, niin mikä on? Kuten aiemmin maintsin, niin ihmiselle on aivan luonnollista pitää omaa viiteryhmäänsä muita arvokkaampana, parempana.
Viimeksi muokannut putsari, Ma Tammi 20, 2020 11:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Karvasvarvas kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 8:43 am Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.
Avatar
TavanTallaaja
Martin Beck
Viestit: 768
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 3:12 pm

Re: Junes Lokka syytteessä kunnianloukkauksesta yms

Viesti Kirjoittaja TavanTallaaja »

putsari kirjoitti: Ma Tammi 20, 2020 10:58 pm Ajankohtaista tieto vuodelta 2001. Pisteet kuitenkin ettet postannut YK:n julkilausumaa 1950-luvulta. Minä uskon ennemmin nykytieteeseen ja esimerkiksi Harvardin genetiikan professoriin David Reichiin
https://www.nytimes.com/2018/03/23/opin ... -race.html
Mihin oikein pyrit tällä rotukeskustelulla?
putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4716
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: Junes Lokka syytteessä kunnianloukkauksesta yms

Viesti Kirjoittaja putsari »

TavanTallaaja kirjoitti: Ma Tammi 20, 2020 11:01 pm
putsari kirjoitti: Ma Tammi 20, 2020 10:58 pm Ajankohtaista tieto vuodelta 2001. Pisteet kuitenkin ettet postannut YK:n julkilausumaa 1950-luvulta. Minä uskon ennemmin nykytieteeseen ja esimerkiksi Harvardin genetiikan professoriin David Reichiin
https://www.nytimes.com/2018/03/23/opin ... -race.html
Mihin oikein pyrit tällä rotukeskustelulla?

Olen nyt tuloksetta yrittänyt sinulta nyhtää sinun määritelmääsi rasismille. Ilmiselvää on, ettet edes tiedä mikä on sinun mielestäsi rasismia. Mielipiteesi ilmeisesti vaihtuu lennosta ja kaikki sinusta epämiellyttävät mielipiteet on rasismia (joka sinä totta vie et omasta mielestäsi ole, kun olet "rasistia" parempi ihminen :lol: ). Jos erivärisiä kohtaan tuntemasi epäluulo ei ole rasismia, niin mikä on? Kuten aiemmin maintsin, niin ihmiselle on aivan luonnollista pitää omaa viiteryhmäänsä muita arvokkaampana, parempana.
Karvasvarvas kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 8:43 am Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.
Avatar
TavanTallaaja
Martin Beck
Viestit: 768
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 3:12 pm

Re: Junes Lokka syytteessä kunnianloukkauksesta yms

Viesti Kirjoittaja TavanTallaaja »

Eli, olet äärimmäisen rehellinen ihminen myöntäessäsi olevasi rasisti. Hyvä. Mutta, sen lisäksi, että itse olet, niin väität, että kaikki on. Eli et siis ole sen rasistisempi kuin muutkaan. Ollaan kaikki yhdessä rasisteja. Jee!

Onnea vaan. Linkkaamastasi artikkelista: ” An abiding challenge for our civilization is to treat each human being as an individual and to empower all people, regardless of what hand they are dealt from the deck of life. Compared with the enormous differences that exist among individuals, differences among populations are on average many times smaller, so it should be only a modest challenge to accommodate a reality in which the average genetic contributions to human traits differ.”
Avatar
TavanTallaaja
Martin Beck
Viestit: 768
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 3:12 pm

Re: Junes Lokka syytteessä kunnianloukkauksesta yms

Viesti Kirjoittaja TavanTallaaja »

Luulen että aamulla tulee modelta keppiä tästä nokittelusta ja muutamat viestit leijuvat bittitaivaseen. En siis jatka tästä vänkäämisestä enää.
putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4716
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: Junes Lokka syytteessä kunnianloukkauksesta yms

Viesti Kirjoittaja putsari »

TavanTallaaja kirjoitti: Ma Tammi 20, 2020 11:10 pm Eli, olet äärimmäisen rehellinen ihminen myöntäessäsi olevasi rasisti. Hyvä. Mutta, sen lisäksi, että itse olet, niin väität, että kaikki on. Eli et siis ole sen rasistisempi kuin muutkaan. Ollaan kaikki yhdessä rasisteja. Jee!

No sitähän minä olen yrittänyt pari sivua tolkuttaa. Hyvä, että viimein tajusit. Hyvä sinä!
Karvasvarvas kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 8:43 am Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.
putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4716
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: Junes Lokka syytteessä kunnianloukkauksesta yms

Viesti Kirjoittaja putsari »

TavanTallaaja kirjoitti: Ma Tammi 20, 2020 11:12 pm Luulen että aamulla tulee modelta keppiä tästä nokittelusta ja muutamat viestit leijuvat bittitaivaseen. En siis jatka tästä vänkäämisestä enää.
Kysymys ei ole mistään vänkäämisestä, enkä ainakaan minä ole ilmiantanut yhtään viestiä tästä keskustelusta, entä sinä?

Väitit, että jos on ennakkoluuloinen eri ihonvärin omaava oman viiterymänsä ulkopuolista kohtaan niin ei ole rasisti. Kysyin sinulta, mikä on sinun määritelmäsi rasismille, jos tuo ei ole rasismia? Samoin on aivan luonnollista ihmiselle pitää omaa viiteryhmää parempana ja arvokkaampana kuin toista. Kerro nyt se sinun määritelmäsi rasismille.
Karvasvarvas kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 8:43 am Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.
annaanna

Lokasta on jo ketju. Tämäkö?

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Kyllähän Lokka tuomion taisi saada tässäkin tapauksessa, olisiko ollut kiihottamisesta kansanryhmää kohtaan, suomeksi tekstittämällä jonkun äärioikeistolaisen? törkypuhujan puheen.
annaanna

Junes Lokasta on jo ketju, kerrottiin. Tämäkö?

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Pizzaman kirjoitti: Ke Loka 24, 2018 4:42 pm Pohjois-Pohjanmaa 24.10.

Käräjäoikeus määräsi Junes Lokan keskeyttämään tiettyjen verkkoviestien jakelun

Oulun käräjäoikeus määräsi Oululaisen kaupunginvaltuutettu Junes Lokan keskeyttämään tiettyjen verkkoviestien jakelun. Käräjäoikeuden mielestä viesteissä ylitetään selvästi perustuslailla turvatun sananvapauden rajat.
Verkkoviesteissä on kyse kolmesta YouTube-videosta, blogikirjoituksesta ja sosiaalisen median sovelluksessa julkaistusta tekstistä. Viestien jakelun keskeyttämistä haki henkilö, jonka mielestä viesteissä loukataan hänen kunniaansa ja levitetään hänen yksityiselämäänsä liittyviä tietoja. Hakijan mukaan julkaisuista on meneillään rikostutkinta. Lokka vastusti vaatimusta muun muassa sillä perusteella, että hän piti viestejään yhteiskunnallisena keskusteluna.
....
Laitan vaikka tämän ketjun jatkoksi, kun on Lokasta jo ketjuja yllin kyllin.

Yle uutisoi.
Oulu voitti kiistan, jolla Junes Lokan valtuustoryhmä olisi pistänyt kaupungin luottamustehtävät uusiksi
Kuntavaalien jälkeen tehty luottamushenkilöiden valinta jää voimaan, vaikka äänestysohjeissa oli puutteensa

Oulun kaupunki on voittanut korkeimmassa hallinto-oikeudessa yhteislista Aidon suomalaisen yhteislista ASYL:in nostaman menettelytapakiistan.

Kiista koski luottamustehtävien jakoa kaupunginvaltuustossa heti vuoden 2017 kuntavaalien jälkeen, jolloin varavaltuutettu Tiina Wiik katsoi syntyneen menettelytapavirheitä.

Esimerkiksi puheenjohtaja ei jokaisen vaalitoimituksen kohdalla erikseen antanut tarkkoja äänestysohjeita. Samassa kokouksessa ASYL:in ainoa valtuutettu Junes Lokka arvosteli muiden ryhmien ennalta sopimia valintoja vaatien lukuisia suljettuja lippuäänestyksiä.

Hallinto-oikeus asettui kokousteknisen rikkeen osalta ASYL:in kannalle. Korkein hallinto-oikeus sitä vastoin katsoi paikoin puutteelliset menettelytavat kokonaisuus huomioon ottaen hyväksyttäviksi.

Samalla KHO vapautti Oulun kaupungin oikeudenkäyntikulujen korvaamisesta kantajalle.

Oulun kaupunginlakimies Jukka Lampénin mukaan KHO:n ratkaisu tarkoittaa, että kaupunginhallituksen ja lautakuntien luottamusvalintoja ei jouduta uusimaan, kuten vielä hallinto-oikeuden päätöksen jälkeen näytti.

– Hallinto-oikeuden päätöstä ei toimeenpantu, sillä kaupunki teki siitä valituksen korkeimpaan hallinto-oikeuteen, Lampén selventää.

Junes Lokka kertoo, että KHO:n päätös ei vielä ole saapunut hänelle ja Tiina Wiikille. Päätöksen sisältöä Wiik pitää vääränä ja harmillisena.

Myös Junes Lokan mielestä hallinto-oikeuden ratkaisu asiassa oli oikeaampi. Hän alleviivaa, että uusia valtuutettuja varten äänestysohjeiden pitäisi olla tarkkoja.

– Nyt henkilövaalit näyttivät listavaaleilta, Lokka perustelee.

Puheenjohtaja otti opikseen
Oulun kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Juha Hänninen tunnustaa hieman oikoneensa mutkia antaessaan kyseisessä kokouksessa samanlaisina toistuneita äänestysohjeita, mutta lupaa jatkossa olla tarkempi menettelytavoissa.

– Pari kertaa taisin kaikki lorut siihen kertoakin, miten toimitaan. Rupesin lyhentelemään omia puheitani, koska valintoja oli niin paljon, Hänninen muistelee.

Hännisen mukaan nykyisin jokainen vuorosana kaikissa valinnoissa käsikirjoitetaan ja luetaan läpi, toisin kuin kesäkuussa 2017.

Kesäkuun 2017 kokous oli poikkeuksellinen, sillä ASYL:in vaatimuksesta luottamuspaikoista äänestettiin tuntikausia suljetuin lipuin. ASYL ei onnistunut tavoitteissaan. Juha Hänninen katsoo, että taustalla vaikuttava luottamuspula syntyi jo viikkoja ennen valtuuston kokousta, kun valtuustoryhmien väliset neuvottelut paikkajaosta jouduttiin ensin keskeyttämään.

Tuolloin ASYL suljettiin ulos luottamuspaikkojen jaosta huonon käytöksen ja sopimattoman kielenkäytön vuoksi.

– Politiikkaa tehdään yhdessä. Se perustuu luottamukseen, joka rakentuu toisten kunnioittamiselle. Jos ei siihen kykene, silloin ei saa aikaan mitään muuta kuin julkisuutta, Hänninen tulkitsee.
Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1492
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Suuri Junes Lokka - ketju

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Erilaiset Junes Lokka ketjut yhdistetty tänne.
Valtuutettu Lokasta riittää sitten yksi ketju, kiitos.

Terkkuja siltä vee-ittumaiselta modelta.
Ne tietää, jotka tietää...
Vastaa Viestiin