Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja CSI »

Luinpa mielenkiintoisen postauksen Quorasta, joka antoi aiheen tälle kysymykselle. Oletko siis tavannut IRL murhamiehen ja seikka, että olit murhamiehen kanssa tekemisissä, selvisi sinulle vasta jälkikäteen?
---------

Have you ever met a serial killer?
by Lisa Perry, Answered Feb 19, 2017

Ted Bundy. I was 17 and living in Seattle in 1974 and my boyfriend and I went to Lake Sammamish on one of the first beautiful days of the season. I was sunbathing on a towel near the building that housed the restrooms. My boyfriend, not a fan of just laying in the sun, was 50 yards away or so, leaning on his parked car, chatting up some other guys.

I noticed a man kept walking by me to use the drinking fountain. Each time he passed he would stare a bit. I thought he was attractive enough but in a real dweeb kind of way. Finally he approached me and we started a conversation. He asked me if I wanted to go out in his canoe. I said no probably not, that I was here with my boyfriend. He then asked if I would help him launch it into the water, that it was tucked behind some trees across the parking lot.

I said that I was completely not strong enough to help him with a canoe, but that my boyfriend could surely lend a hand. I got up and starting walking toward where my boyfriend was leaning against the car. Bundy followed me. At just about the same time that he said ‘no no no you can do it’ I called out to my bf and said ‘hey this guy wants some help with his canoe.’

My bf immediately felt the chill, and he told Bundy, in the rudest way I had ever heard him speak to anyone, (which he has said had to do with his primal revulsion to the guy) to “get the hell away from her and from us.” Bundy said, directly to me - and this is iciest piece that stays with me most - ‘this is your lucky day.’ Of course I didn’t understand that for a long time.

That day he murdered two women that he picked up at the lake. Two. Both resembled me in stature, the way they wore their hair, etc.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Miss_Millhone
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 98
Liittynyt: Su Elo 24, 2014 4:06 pm

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja Miss_Millhone »

Olen. Tai no, silloin oli tuomittu "vasta" taposta, sitäkään en tiennyt tavatessamme. Myöhemmin luin alibista, että hänet oli tuomittu murhasta jonka hän teki hyvin pian tapaamisemme jälkeen.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja damfin »

Olen ollut rakennustyömaalla hommissa samaan aikaan erään minfonkin ketjuista löytyvän rakennusmiehen kanssa, silloin en kyllä tiennyt kuka oli kyseessä kun en tunnistanut kaveria, jos olisin tiennyt kuka oli kyseessä niin olisin ehkä hieman hillinnyt piruilevaa huumoriani, tai sitten en, yleensä olen luottanut siihen että noissa porukoissa kyllä selvinpäin ollessa huumori ymmärretään huumorina ellei se ihan silkkaa vittuilua ole.

lammas1
Martin Beck
Viestit: 769
Liittynyt: Pe Loka 31, 2014 11:36 am

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja lammas1 »

Montakin. Kolmosmurhaajankin ennen ensimmäistä murhaa ja sen jälkeekin. Tappajia myös. Osa ihan ok jos näin voi sanoa. Työni puolesta tapaan varmasti edelleenkin, tosin en tiedä sitä. Murhaaminen ei näy päälle. Kuten muukaan rikollinen mieli. Poissulkien esim liivijengit joista kaikki jollainlailla rikollisen näköisiä harva vaan oikeasti mitään tehnyt.

Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1157
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Olen. Ensimmäisenä tulee mieleeni, että tunsin/tiesin yhden niistä Kampissa vuonna 2011 "polttomurhaan" osallistuneen. Viimeisimmästä tapaamisista oli tuolloin kylläkin aikaa useita vuosia.

Oli jotenkin surullista huomata, kuinka joku voikin (ainakin ulkopuolisen silmin!) muuttua niin totaalisesti. Tavatessamme ensimmäisiä kertoja, oli kiltinoloinen, iloinen, aivan tavalliselta vaikuttava, ns. kunnollinen ihminen. Vuosia tämän jälkeen kohdatessamme sattumalta vaikutti olevan todella huonossa kunnossa. Itse en olisi häntä edes tunnistanut ellei ystäväni olisi jälkeenpäin kertonut, kenelle pysähtyi kadulla juttelemaan...
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks

originalnightstalker
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: Ke Huhti 25, 2018 7:10 pm

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja originalnightstalker »

Henkirikoksesta tuomittua en ainakaan muistaakseni oo ikinä tavannu mutta useita semmosia oon tavannut jotka on myöhemmin tuomittu taposta/murhasta

Edit: oon sittenkin kaksoismurhasta tuomitun tavannut pari kertaa joskus skidinä ja en tiennyt että on kaksoismurhaaja, kyseinen jantteri löytyy kyllä täältäki

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja CSI »

Harvinaisen tylsiä vastauksia olette onnistuneet tahkoamaan kun vertaa tuohon jenkkinaisen postaukseen avauksessani.

Ehkäpä juuri se suomalainen tyyli "olen tavannut sen erään tammikuussa syntyneen murhamiehen plaa plaa plaa" tekee noista kommenteistanne äärimmäisen tylsiä.

Olennaista olisi vähintään tietää kenestä murhaajasta on kyse. Kun jenkkinainen avasi pelin nakkaamalla tiskiin heti nimen "Ted Bundy", niin hommahan oli yhtä sähköä lukea.

Tai kertoisitte edes millaista murderia se tapaamanne on oikein tehnyt parin rivin sijasta, jos ei kestä nimeä muka kertoa?

Tehkää mitä teette, aattelin vaan vinkata että nyt triidi on yhtä kiinnostava kuin virsikirjan luku-urakka takakannesta etukanteen päin. Triidi varmaan muuttuisi aikalailla, jos pistätte enemmän konkretiaa peliin.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3090
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

CSI kirjoitti:Triidi varmaan muuttuisi aikalailla, jos pistätte enemmän konkretiaa peliin.
Tämmösen tunnistusketjun keksit sitten kyhätä.
it's my car !

Miss_Millhone
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 98
Liittynyt: Su Elo 24, 2014 4:06 pm

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja Miss_Millhone »

CharlesBronson kirjoitti:
CSI kirjoitti:Triidi varmaan muuttuisi aikalailla, jos pistätte enemmän konkretiaa peliin.
Tämmösen tunnistusketjun keksit sitten kyhätä.
Juuri näin. Oman tarinani on sen verran moni tässä vuosien varrella kuullut, että jos lyön tähän konkretiaa niin henkilöllisyyteni on samantien useamman lukijan tiedossa. Toki sen verran vähän olen tänne kirjoitellut, että ehkä sillä nyt ei niin suurta väliä olisi, mutta mistä sitä tietää jos vaikka jonain päivänä. :wink:

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja CSI »

CharlesBronson kirjoitti:
CSI kirjoitti:Triidi varmaan muuttuisi aikalailla, jos pistätte enemmän konkretiaa peliin.
Tämmösen tunnistusketjun keksit sitten kyhätä.
Meinaat, että olet peilissä tavannut otsikon kysymyksen mukaisen henkilön?

No siinä tapauksessa jätät tietysti nimen kertomatta.

Miss_millhonelle ja muille kommentti, että kai ne nyt murhaajatkin on enemmän kuin yhden henkilön (eli teidät) elämänsä aikana tavanneet sen uhrin lisäksi? Joten aika teoreettista nuo tunnistamisskenaariot.

Joku kertoi olleensa raksalla töissä samaan aikaan murhamiehen kanssa. Ihan sama vaikka nimen droppais. Ei auta ketään eikä mitään. Suomen raksat on täynnä kriminaaleja, sehän on jo ennestään tiedossa. Siellä on varmasti useampikin murhamies. Raksatyömaat on isoja työmaita ja lyhytkestoisia. Ei sitä työmaata tartte tarkkaan kertoa. Raksamies on useilla kymmenillä ellei sadoilla työmailla elämänsä aikana. Ei sieltä seulota tänne kirjoittajan nimeä esiin vielä sillä tiedolla, että on raksalla oltu.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

PoliisimestariSisu
Rico Tubbs
Viestit: 1226
Liittynyt: To Elo 14, 2014 6:41 pm

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja PoliisimestariSisu »

Kyllä. Henkilöstä on täälläkin ketju. Kieltämättä yllätti, itse toi asian esille.

Avatar
John Kimble
Michael Knight
Viestit: 4124
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 5:19 pm

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja John Kimble »

Lukuisia musulmaaneja on tullut vastaan, osa heistä on terroristeja ja sotarikollisia, osa pedofiileja ja raiskaajia. Jotkut näitä kaikkia.
Radiopuhelin kirjoitti:
Ma Heinä 30, 2012 2:01 pm
Ulkomaalaisia ei tuomita heppoisimmilla perusteilla kuin suomalaisia. Korostuminen raiskaustilastoissa johtuu vain siitä että maahanmuuttajat yksinkertaisesti raiskaavat enemmän.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja damfin »

CSI kirjoitti:Joku kertoi olleensa raksalla töissä samaan aikaan murhamiehen kanssa. Ihan sama vaikka nimen droppais. Ei auta ketään eikä mitään. Suomen raksat on täynnä kriminaaleja, sehän on jo ennestään tiedossa. Siellä on varmasti useampikin murhamies. Raksatyömaat on isoja työmaita ja lyhytkestoisia. Ei sitä työmaata tartte tarkkaan kertoa. Raksamies on useilla kymmenillä ellei sadoilla työmailla elämänsä aikana. Ei sieltä seulota tänne kirjoittajan nimeä esiin vielä sillä tiedolla, että on raksalla oltu.
Ketä ja mitähän tässä ketjussa sitten pitäisi auttaa ja millä lailla? :lol:

No mutta jos nyt juuri tuo minun kirjoitukseni oli väärin sanailtu kysymyksen muoto huomioiden, niin korjataan vastausta, tässä ensin se esitetty kysymys:
Oletko siis tavannut IRL murhamiehen ja seikka, että olit murhamiehen kanssa tekemisissä, selvisi sinulle vasta jälkikäteen?
Vastaus:
Olen

Menikö nyt paremmin? :mrgreen:

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja CSI »

damfin kirjoitti: Menikö nyt paremmin? :mrgreen:

Ei.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3070
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Oletko kohdannut murhamiehen tietämättä sitä kohdatessa?

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

Ketjun aloittaja kiukuttelee toisten kertomisista, itse et ole sanaakaan laittanut mahdollisista omista kokemuksista. Mitäs tää ny sitten on?

Omalta kohdalta: oon mä kerran, mut se oli Turuus.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä

Vastaa Viestiin