Pontikkatehtailu

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Misantrooppi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Su Joulu 30, 2018 8:21 am

Pontikkatehtailu

Viesti Kirjoittaja Misantrooppi »

Nykyään kylillä pyörii kaikenmaailman hiphoppareita, sukupuolenvaihtajia, hampuuseja ja muita luikureita, joita pitäisi huitaista mattoveitsellä. He eivät osaa vanhan kansan perinteitä laisinkaan. Vetävät mitä tahansa lääkkeitä ja pulvereita. Pontikkaa ei juurikaan enää tehdä kuin vanhojen ukkojen toimesta. Kolmekymppiset jätkätkin hakevat viinansa Latviasta tai Virosta.

Kävin eilen viinakaupassa ja katselin viinojen hintoja. Sellainen muovinen 0,7 L tapioviina pullo maksoi melkein kaksikymppiä. Perinteinen koskenkorva (se lasinen 0,5) maksoi hiukan yli 14 euroa. Kovan yskän takia olin siellä katsomassa päihdytystä. Päätin jättää mokomat liejut ostamatta. Soitin vanhalle tutulle joka on 90-luvulla tuomittu pirtun maahantuonnista ja pontikkatehtailusta parin vuoden vankilareissulle, jonka hän suoritti Seutulassa.

Sain 3 litraa kurkun puuduslientä viidellä kympillä. Toi vielä kotiovelle. Ensimmäinen kulaus kahvimukista hörpättynä auttoi välittömästi. Seuraava desi läväytti posket punaisiksi. Ei tarvittu kuin vajaa puoli litraa niin olin todella hyvässä ja miellyttävässä olossa. Piti ihan soittaa tuolle vanhalle linnavenkulille ja kysyi miten hän oli sen sielulle tarkoitetun huuhteluaineen valmistanut. Sain kuulla hänen ostaneen ihan kunnon tislauslaitteiston 2000-luvun alussa Puolasta. Selitti myös sen rankin tekemisestä. Neljässä 25 litran käymisastiassa hän valmistaa rankkia.

Kiljua ei kuulema kannata käyttää rankkina laisinkaan. Hän kerää kauppojen roskiksista hedelmiä ja niitä käyttämällä hän valmistaa tuon rankin. Sadasta litrasta rankkia hän tiputtaa noin kymmenisen litraa valmista tavaraa. Pontikan litrahinta on kahdenkympin luokkaa uudellamaalla ja isoimmissa kaupungeissa. Syrjäkylillä ja lapissa hinta voi olla korkeampikin. Siinä tekisi siis ihan hyvän tilin ja voisi pysyä kohtuullisessa humalassakin, jos alkaisi tehtailemaan pontikkaa.

Olin itse mukana viinanmyyntikuvioissa 90-luvulla, eli siihen aikaan kun Virosta sai vihreissä lasipulloissa, joissa oli punainen korkki, ehtaa Royal Pure Spirittiä. Se oli 96% pirtua. Noihin aikoihin tein 40 000-60 000 markan tilejä kuukausittain pirtun myynnillä. Nousukauden aikoihin myös parituksesta sai hyvät myyntivoitot. Pyssyn sai siihen aikaan tuhannella markalla. Usein ne oli vanhoja FN pistooleja ja Tokarevejä. Nykyään semmoisesta louskusta pyydetään sama summa euroina.

Mikä on tullut minulle täytenä yllätyksenä nykyajan kelmikuvioissa; heroiinia ei ole enää tarjolla. Mitä ihmettä? nykyajan huumeidenkäyttäjät vetävät tottakai narkkikamana piriä muuteivät lainkaan sitä lätkää mitä oli joka paikassa myynnissä vielä 90-luvulla. On mennyt kummalliseksi tämä maailma. Nuoriso ei kuulema enää ryöstä edes mummoja vaan pelaavat tietokonepelejä ja istuvat kotona. Tämä liivijengeily se vasta ihme touhua onkin. Kaikenlaisia vasikoita ja muita veijareita laumoittain.

Tämä oli vain tämmöinen nopea kirjoitus kun teki mieli kirjoittaa. Anteeksi.
Jokainen ihminen on luodin arvoinen
Vakavamielinen
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: La Joulu 29, 2018 7:24 pm

Re: Pontikkatehtailu

Viesti Kirjoittaja Vakavamielinen »

Misantrooppi kirjoitti:Nykyään kylillä pyörii kaikenmaailman hiphoppareita, sukupuolenvaihtajia, hampuuseja ja muita luikureita, joita pitäisi huitaista mattoveitsellä. He eivät osaa vanhan kansan perinteitä laisinkaan. Vetävät mitä tahansa lääkkeitä ja pulvereita. Pontikkaa ei juurikaan enää tehdä kuin vanhojen ukkojen toimesta. Kolmekymppiset jätkätkin hakevat viinansa Latviasta tai Virosta.

Kävin eilen viinakaupassa ja katselin viinojen hintoja. Sellainen muovinen 0,7 L tapioviina pullo maksoi melkein kaksikymppiä. Perinteinen koskenkorva (se lasinen 0,5) maksoi hiukan yli 14 euroa. Kovan yskän takia olin siellä katsomassa päihdytystä. Päätin jättää mokomat liejut ostamatta. Soitin vanhalle tutulle joka on 90-luvulla tuomittu pirtun maahantuonnista ja pontikkatehtailusta parin vuoden vankilareissulle, jonka hän suoritti Seutulassa.

Sain 3 litraa kurkun puuduslientä viidellä kympillä. Toi vielä kotiovelle. Ensimmäinen kulaus kahvimukista hörpättynä auttoi välittömästi. Seuraava desi läväytti posket punaisiksi. Ei tarvittu kuin vajaa puoli litraa niin olin todella hyvässä ja miellyttävässä olossa. Piti ihan soittaa tuolle vanhalle linnavenkulille ja kysyi miten hän oli sen sielulle tarkoitetun huuhteluaineen valmistanut. Sain kuulla hänen ostaneen ihan kunnon tislauslaitteiston 2000-luvun alussa Puolasta. Selitti myös sen rankin tekemisestä. Neljässä 25 litran käymisastiassa hän valmistaa rankkia.

Kiljua ei kuulema kannata käyttää rankkina laisinkaan. Hän kerää kauppojen roskiksista hedelmiä ja niitä käyttämällä hän valmistaa tuon rankin. Sadasta litrasta rankkia hän tiputtaa noin kymmenisen litraa valmista tavaraa. Pontikan litrahinta on kahdenkympin luokkaa uudellamaalla ja isoimmissa kaupungeissa. Syrjäkylillä ja lapissa hinta voi olla korkeampikin. Siinä tekisi siis ihan hyvän tilin ja voisi pysyä kohtuullisessa humalassakin, jos alkaisi tehtailemaan pontikkaa.

Olin itse mukana viinanmyyntikuvioissa 90-luvulla, eli siihen aikaan kun Virosta sai vihreissä lasipulloissa, joissa oli punainen korkki, ehtaa Royal Pure Spirittiä. Se oli 96% pirtua. Noihin aikoihin tein 40 000-60 000 markan tilejä kuukausittain pirtun myynnillä. Nousukauden aikoihin myös parituksesta sai hyvät myyntivoitot. Pyssyn sai siihen aikaan tuhannella markalla. Usein ne oli vanhoja FN pistooleja ja Tokarevejä. Nykyään semmoisesta louskusta pyydetään sama summa euroina.

Mikä on tullut minulle täytenä yllätyksenä nykyajan kelmikuvioissa; heroiinia ei ole enää tarjolla. Mitä ihmettä? nykyajan huumeidenkäyttäjät vetävät tottakai narkkikamana piriä muuteivät lainkaan sitä lätkää mitä oli joka paikassa myynnissä vielä 90-luvulla. On mennyt kummalliseksi tämä maailma. Nuoriso ei kuulema enää ryöstä edes mummoja vaan pelaavat tietokonepelejä ja istuvat kotona. Tämä liivijengeily se vasta ihme touhua onkin. Kaikenlaisia vasikoita ja muita veijareita laumoittain.

Tämä oli vain tämmöinen nopea kirjoitus kun teki mieli kirjoittaa. Anteeksi.
Kyllä on ollut ennen parempaa kuin nyt
Smirre
Jack Bauer
Viestit: 929
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 11:16 pm

Re: Pontikkatehtailu

Viesti Kirjoittaja Smirre »

Vilja se saa korpikuusen kyyneleet makoisaksi.En tiedä kuin yhden,joka pontikkana myi jotain ihme paskaviemärivettä-haju kamala eikä mänt päähän.
Mun muistikuvan mukaan pirtu (joku corn ?)oli puolalaista.Luotettavaa ja puhdasta ainetta.Aamulla vesiryyppy ja jo taas nosti tunnelmaa.Voi huoh...nykyään sotkevat puhtaat aineet.Pitäis olla noita "suhteita",josko raja vuotais.Ja mistä saa puhdasta ainetta ? Kun vieraille ei käryn pelossa myidä eikä kerrota.Ja moni entinen tuttu kunnon aineen tekijä ei pysty,varsinkaan mullan alta.

Ja on se hyvä ettei mummoja enää potkita.Antaa heidän nyt vähän hengähtää.Tulokasnuoriso kun tykkää värkkiä käyttää vaikka väkisin,niin joutuu mummotkin vielä kovia kokemaan.
Avatar
Misantrooppi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Su Joulu 30, 2018 8:21 am

Re: Pontikkatehtailu

Viesti Kirjoittaja Misantrooppi »

Puolasta saa ilmeisesti vieläkin pirtua. Virossa pirtun myynti on lopetettu. Kaikenlaista myrkkyviinaa on ollut liikkeellä ja on ilmeisesti yhä. Tiedän yhden virolaisen viinan tislaajan joka selitti ettei metanolia voi tulla pontikkaan. Hänen mukaansa myrkyllisyys tulee eteerisistä öljyistä ja tämä veijari siis valmistaa itse viinaa. Pitääkin katsoa nettisivuja joissa myydään pontikkapannuja, jos vaikka tilaisin sellaisen ja alkaisin itse laskemaan viinani. Talousviinaahan myytiin aikoinaan Suomessakin Taloussprii nimellä. Jeesustelun vuoksi korvikeviinan myynti lopetettiin ja lasinpesunesteissäkin taitaa nykyisin olla vahvat denaturoinnit. Espanjassa 5 litraa talousviinaa maksaa noin 12 euroa. Se on 97 prosenttista. Todellinen alkoholisti muuttaa siis sinne eläkepäivillään kuolemaan.
Jokainen ihminen on luodin arvoinen
HraTotuus
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2019 10:01 pm
Paikkakunta: Stadinäijä

Re: Pontikkatehtailu

Viesti Kirjoittaja HraTotuus »

On sinulla kyllä hauskat jutut nimimerkki Misantrooppi, olen seurannut kirjoituksiasi.
Tuli tuosta talousviinasta mieleeni, että siitä saisi tehtyä erillaisia snapseja ja sitten voisi myydä niitä mauttain eteenpäin.
On kyllä taivahan tosi, että viina on Suomessa todella kallista ja ihmettelen kun alkoholia ei myydä 24h/vrk kioskeissa ja kaupoissa, kuten niissä maissa joissa olen asustellut.
Millä ihmeen syyllä suomessa ei vapauteta alkoholipolitiikkaa?
Olen sanaton, kun vertaan suomen tilannetta niihin maihin, missä alkoholia myydään vapaasti. Suomessa on iso ongelma alkoholismi, vaikka alkoholin saatavuutta on rajoitettu kovalla kädellä.
Toinen asia on mikä ihmetyttää, eli miksi suomalaiset eivät tee asioille mitään muuta, kuin purnaavat netissä?
Eli miksi suomalaiset eivät lähde tekemään asioita valtiovallan kurjistavia päätöksiä vastaan, vaan kaikki ikäänkuin hyväksyvät lampaina kaiken sen mitä tässä maassa tapahtuu?
-Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku-
Avatar
Misantrooppi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Su Joulu 30, 2018 8:21 am

Re: Pontikkatehtailu

Viesti Kirjoittaja Misantrooppi »

Kiitos vain oikein paljon kehuista. Suomessa ongelma on aina ollut duunareiden pelkuruus ja tyhmyys. Amerikassa ihmisillä on aseita ja he ampuvat holtittomasti toisiaan, pelkäämättä sähkötuolia ja myrkkyruisketta. Amerikassa ei päättäjät uskalla mennä kansalaisten sekaan, koska heidät tapettaisiin mag 44 -kaliberin revolverilla päähän ampumalla. En muista tarkkaan mikä sen yhden päättäjän nimi oli joka ammuttiin suorassa lähetyksessä. Sen ukkelin koko pää levisi kuin pesäpallomailalla lyöty tomaatti.

Suomessa ilmapiiri on muuttumassa. Ei enää mene kauaa, kun joku päättäjä löytyy kotoaan metalliketjulla päähän hakattuna ja puukolla rintaan kiinnitetyn lapun kanssa, jossa todetaan viinan olevan hiukan liian kallista. Viron ja Latvian tuontiviina on käytännössä korvikealkoholia. Ennen taloussprii ajoi saman asian, mutta nykyään tuo ilo on viety kansalta ja se pitää kostaa.

Jos sitä olisi oikein viisas, tekisi viinaa 1800-luvun mukaisesti metsässä suuressa kuparipannussa. Katsoin joskus jonkun kotimaisen dokumentin jostakin lappalaisesta erakosta, joka keitteli metsässä yksinkertaisilla välineillä, poltti sätkää ja syljeskeli. Juuri sellaista elämäntyyliä arvostan. Haistattaa vitut koko järjestelmälle ja keittelee pontikkaa. Naiset ovat huoria ja siitä syystä heihin ei kannata tuhlata sen enempää aikaansa kuin verojen kantoon. Pontikka on ratkaisu kaikkeen tai ainakin näin olen sen asian tuuminut.
Jokainen ihminen on luodin arvoinen
Avatar
Dortmunder
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2016 12:15 pm
Paikkakunta: New York

Re: Pontikkatehtailu

Viesti Kirjoittaja Dortmunder »

Vielä tämä päivä tipatonta, sitten voisin hakea pari pulloa keskiolutta. Tai josko kuitenkaan...kun on syntymähumalassa ei aineita tarvi ollenkaan.
'JOHN DORTMUNDER, a free man, not even on parole, walked into the O.J. Bar & Grill on Amsterdam Avenue that Friday night.'
MEW
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Syys 22, 2017 12:43 pm

Re: Pontikkatehtailu

Viesti Kirjoittaja MEW »

Miksi kukaan tekisi pontikkaa, jos on oikeaa viinaakin? Pontikastahan menee vatsasekaisin.
Vastaa Viestiin