Venäläinen ilmailu näytti taas mahtavuutensa:41 kuollutta
Valvoja: Moderaattorit
Re: Venäläinen ilmailu näytti taas mahtavuutensa:41 kuollutt
Itseäni ei niin ilmailuasiat kiinnosta mutta on mukava olla oikeassa aina :lol:Harmittaa kyllä Venakoiden kuolema siitä ei pääse mihinkään,sytytän kynttilän kuolleille tovereille.Näitä nyt sattuu
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Re: Venäläinen ilmailu näytti taas mahtavuutensa:41 kuollutt
Mc Donalds on länsimaista hapatusta. Siellä on paikallinen pikaruokaketju Pick-A-Kale-Soup mäkkärin sijaan ja hyvä tulee.napalanko kirjoitti: Onhan siellä sähköt ja jopa liikennevalot...mc donaldsia ei ilmeisesti?
Coca-Colan sijaan tarjolla on Pioneer ja Komet Kolaa.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Re: Venäläinen ilmailu näytti taas mahtavuutensa:41 kuollutt
Venakoista puheenollen, mahtoikohan pelastuneiden joukkoon mahtua montakin naista vai pelastiko venäläiset sankari-herrasmiehet ensin itsensä ulos koneesta että olisivat sitten olleet ottamassa hellästi vastaan viimeisenä ulos pääseviä naismatkustajia?sikakoira kirjoitti:Venakoiden kuolema siitä ei pääse mihinkään,sytytän kynttilän kuolleille tovereille.Näitä nyt sattuu
Venäläisethän osaavat tuon sankari-teeman vetää aina kunnolla överiksi, ainakin kansallisissa uutisissa, tässäkin tapauksessa on jo kuultu sankari-lentäjistä jotka toivat taidokkaasti salaman vaurioittaman koneen takaisin kentälle (rysäyttivät kenttään niin että kone syttyi tuleen aiheuttaen 41 kuolonuhria)
Sitten oli sankari-pelastusmiehistö joka salamannopeasti oli paikalla sammuttamassa koneen (hätäilmoituksesta huolimatta eivät olleet jaksaneet siirtyä valmiiksi kiitoradan varteen vaan lähtivät liikkeelle vasta kun kone oli jo tulessa, eli menettivät minuutteja)
Koneen evakuointikin sujui suorastaan sankarillisen nopeasti 55 sekunnissa kun yleinen keskiarvo on 90 sekunnin luokkaa, (toki yli puolethan jäi evakuoimatta mutta mitäpä sitä kertomaan, ilmeisesti aikaa otettiin vain siihen saakka kun koneen kapteeni oli hypännyt koneesta)
Että tämmöisiä sankareita, mitaleita kaikille varmaan tulossa.
Re: Venäläinen ilmailu näytti taas mahtavuutensa:41 kuollutt
Kovat on spekulaatiot, onkohan kukaan ollu koskaan lentokoneessa? Saati tuollaisessa hätätilanteessa? Saattaa olla että olet ensimmäisenä jonossa mutta 50 muuta takana olevaa juoksee sun yli, yksi jos kaatuu nii siinä kaatuu toinenkin ja kolmaskin. Neljäs yrittää jo kiivetä yli kun takana tulevat työntää senkin kumoon tietämättä edes mitä edessä on.
Re: Venäläinen ilmailu näytti taas mahtavuutensa:41 kuollutt
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/dca ... d6fc6d9241Tämä Moskovan lentoturmasta tiedetään nyt: Käsimatkatavaroiden noutajat hidastivat evakuointia, salama tuskin syynä onnettomuuteen
Tänään klo 8:29
Sunnuntaina 41 ihmistä sai surmansa, kun Sheremetjevon lentokentälle hätälaskun tehnyt kone syttyi tuleen. Kuolleiden joukossa kerrotaan olleen kaksi lasta. Lisäksi useita loukkaantuneita toimitettiin turmapaikalta sairaalahoitoon.
Koneessa oli yhteensä 78 ihmistä ja koneen etuosassa istuneista ihmisistä moni selviytyi.
Vielä on ei voida varmaksi sanoa, mikä onnettomuuden syy oli.
Venäjän liikenneministeri Jevgeni Ditrikh kertoi maanantaina tiedotustilaisuudessa, että mustien laatikoiden tietoja analysoidaan parhaillaan. Venäläismedioiden mukaan onnettomuustutkintakomitea aikoo myös arvioida tutkinnassa lentäjien toimintaa hätätilanteessa.
Näin tapahtumat etenivät
Lento numero SU 1492 Moskova-Murmansk nousi onnistuneesti Moskovan Sheremetjevon lentokentältä sunnuntaina kello 18.03 paikallista aikaa.
Noin kello 18.07 koneen saavutettua 3 600 metrin lentokorkeuden kapteeni ilmoitti lennonjohdolle teknisistä ongelmista. Siitä, mitä ongelmat tarkalleen ottaen olivat, ei ole Deutsche Wellen mukaan selvyyttä.
Hän pyysi lupaa hätälaskuun Sheremetjevon kentälle eli takaisin sinne, mistä kone oli hetki sitten noussut ilmaan. Kapteeni ei ehtinyt selvittää tilannetta enempää, koska yhteys lennonjohtoon katkesi.
Koneen ensimmäinen laskeutumisyritys epäonnistui.
Toisella yrityksellä noin kello 18.20 kone laskeutui rajusti. Polttoainetankkiin tuli vuoto ja se syttyi tuleen. Sekunneissa koko koneen peräosa oli tulessa
Matkustajat hidastivat evakuointia
Lentoturmasta kuvatuilla videoilla näkyy, kuinka käsimatkatavaroita tuodaan ulos lentokoneesta, vaikka kyseessä on hätätilanne.
– Se hidastaa evakuointia huomattavasti, sanoo Ilkka Kaakinen, johtava asiantuntija Traficomista.
– Käsimatkatavaroiden kohdalla asian tärkeyttä ei voi korostaa. Jätetään ne omille paikoilleen ja mahdollisimman nopeasti ulos, Kaakinen jatkaa.
Kaakisen mukaan kyseessä ei ole ensimmäinen kerta, kun ihmiset toimivat näin.
– Tämä ei ole pelkästään tämän onnettomuuden ongelma, vaan se on havaittu aikaisemmissakin tapauksissa. Ihmiset jäävät kaivelemaan hattuhyllyjä, vaikka joka kerta ennen lähtöä turvademo esitetään. Ihmismieli on hätätilanteessa arvaamaton. Siinä kaikki rationaalinen ajattelu lentää romukoppaan.
Salama saattoi katkoa yhteydet
Koneen laskeutumisolosuhteita on kuvattu haastaviksi: Nopeutta oli 300 kilometriä tunnissa, sääolosuhteet olivat huonot, yhteyttä lennonjohtoon ei ollut ja polttoainetankit olivat täynnä.
Tällä hetkellä mahdollisia onnettomuuden syitä ovat lentäjien kokemattomuus ja virheellinen toiminta, koneen tekninen vika ja vaikeat sääolosuhteet.
Kommersant-lehden mukaan on mahdollista, että lentäjät hätiköivät päättäessään palata heti lähtökentälle ja laskeutua täysillä polttoainetankeilla.
Lisäksi pelastusviranomaisten toiminta Moskovan Sheremetjevon lentokentällä on herättänyt kysymyksiä. Paloautot eivät odottaneet hätälaskua yrittävää konetta kiitoradalla, vaan saapuivat paikalle vasta minuutteja koneen syttymisen jälkeen. Nämä minuutit saattoivat olla ratkaisevia tulipalon leviämisessä.
Uutistoimisto Interfaxin ja koneen kapteenin itsensä mukaan koneeseen osui salama, minkä vuoksi elektroniikka lakkasi toimimasta. Kaakinen ei kuitenkaan pidä tätä onnettomuuden syynä.
– Salama ei ole sitä sytyttänyt, hän sanoo.
Kaakisen mukaan on mahdollista, että inhimillinen virhe aiheutti murhenäytelmän, eivät salamaniskusta johtuneet viat.
– Tässä vaiheessa kun ei tiedä, onko jotain muuta ongelmaa ollut. Jos se on pelkästään radio-ongelma, sitten on syytä tutkia tarkemmin miehistön toimintaa.
Kapteeni: ”Lähestyimme ohjeistuksen mukaan”
Turmakoneen kapteeni Denis Evdokimov antoi haastattelun Telegram-kanavalle.
–Meillä ei ollut radioyhteyttä. Saimme yhteyden lopulta toimimaan hätätaajuuden kautta, mutta se oli lyhytkestoista ja pätki. Lennonjohdolta saimme tiedot kiitoradalle ohjausta varten, Evdokimov sanoi.
Siihen, miksi laskeutuminen oli niin raju, kapteeni ei osannut vastata. Hän kuitenkin vahvisti, että tulipalo alkoi vasta koneen laskeuduttua, ei ilmassa.
–En osaa tarkalleen sanoa, miksi tömähdys maahan oli raju. Nopeutta oli riittävästi, lähestyimme lentokenttää ohjeistuksen mukaan, Evdokimov kertoi.
Aeroflot-lentoyhtiöllä on käytössään 50 Sukhoi Superjet 100 -konetta. Toistaiseksi Venäjän liikenneministeriö ei näe mitään syytä keskeyttää lentoja SSJ-100 -konetyypillä.
Anni Huttunen
Re: Venäläinen ilmailu näytti taas mahtavuutensa:41 kuollutt
Melko urpoa spekulaatiota,itse olisin ensimmäisenä ulos menossa ja ämmät sais jäädä rääkymään mut mä oonmä.(sikakoira)Pakko vielä kommentoida että on aivovammaista lähteä tuollaista paskaa heittämään.Jossain määrin sairasta.damfin kirjoitti:Venakoista puheenollen, mahtoikohan pelastuneiden joukkoon mahtua montakin naista vai pelastiko venäläiset sankari-herrasmiehet ensin itsensä ulos koneesta että olisivat sitten olleet ottamassa hellästi vastaan viimeisenä ulos pääseviä naismatkustajia?sikakoira kirjoitti:Venakoiden kuolema siitä ei pääse mihinkään,sytytän kynttilän kuolleille tovereille.Näitä nyt sattuu
Venäläisethän osaavat tuon sankari-teeman vetää aina kunnolla överiksi, ainakin kansallisissa uutisissa, tässäkin tapauksessa on jo kuultu sankari-lentäjistä jotka toivat taidokkaasti salaman vaurioittaman koneen takaisin kentälle (rysäyttivät kenttään niin että kone syttyi tuleen aiheuttaen 41 kuolonuhria)
Sitten oli sankari-pelastusmiehistö joka salamannopeasti oli paikalla sammuttamassa koneen (hätäilmoituksesta huolimatta eivät olleet jaksaneet siirtyä valmiiksi kiitoradan varteen vaan lähtivät liikkeelle vasta kun kone oli jo tulessa, eli menettivät minuutteja)
Koneen evakuointikin sujui suorastaan sankarillisen nopeasti 55 sekunnissa kun yleinen keskiarvo on 90 sekunnin luokkaa, (toki yli puolethan jäi evakuoimatta mutta mitäpä sitä kertomaan, ilmeisesti aikaa otettiin vain siihen saakka kun koneen kapteeni oli hypännyt koneesta)
Että tämmöisiä sankareita, mitaleita kaikille varmaan tulossa.
Itse tietysti oletat olevasi kovinkin fiksu.eix je
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
-
- Javier Pena
- Viestit: 1865
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 3:38 pm
Re: Venäläinen ilmailu näytti taas mahtavuutensa:41 kuollutt
Miksi ihmeessä muutenkaan naisten pitäisi päästä tasa-arvon aikakaudella ensimmäisinä koneesta ulos? Eihän sille ole mitään perusteltua syytä, kun naiset ovat miesten veroisia vahvoja ja itsenäisiä toimijoita. Naisethan kovaan ääneen valittavat, jos heitä pidetään heikompina ja syrjitään positiivisesti.
Kone lienee syttynyt siksi, että rymäytti täysillä tankeilla tonttiin, minkä lie verran enemmän painoa kuin melkein tyhjillä tankeilla. Pitäisi varmaankin lähestyä kiitorataa normaaliin lentoon nähden huomattavan paljon loivemmassa kulmassa..
Kone lienee syttynyt siksi, että rymäytti täysillä tankeilla tonttiin, minkä lie verran enemmän painoa kuin melkein tyhjillä tankeilla. Pitäisi varmaankin lähestyä kiitorataa normaaliin lentoon nähden huomattavan paljon loivemmassa kulmassa..
-
- Jessica Fletcher
- Viestit: 3218
- Liittynyt: To Touko 07, 2015 6:47 pm
Re: Venäläinen ilmailu näytti taas mahtavuutensa:41 kuollutt
Kaikista reiluinta olisi laittaa lentolippuun evakuointijärjestys sen mukaan kenen henki on arvokkain.
Re: Venäläinen ilmailu näytti taas mahtavuutensa:41 kuollutt
Mä jäisin ovensuuhun. "Olkaa hyvä, arvon rouva, teidän jälkeenne." "Herra menee takaisin odottamaan vuoroaan. Lokerossa 32B löytyvässä laukussa on vodkaa, voitte nauttia sitä omaa vuoroa odotellessanne."
Re: Venäläinen ilmailu näytti taas mahtavuutensa:41 kuollutt
Kai minä sitten olen jotenkin poikkeus kun luonteeseeni ei istu muiden ylitse rynniminen vaan ennemminkin heikompien auttaminen. Toki en minäkään jäisi odottelemaan että joku arvon rouva käsimatkatavaransa keräilee mutta ennen omaa poistumistani ainakin yrittäisin katsoa voinko auttaa ketään.
-
- Jack Bauer
- Viestit: 969
- Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 5:53 pm
Re: Venäläinen ilmailu näytti taas mahtavuutensa:41 kuollutt
Moottorit on ihan hyviä, mutta niiden sijoittelu vähän heikko.damfin kirjoitti:No annahan nyt näyte niistä avioniikkataidoista ja kerro millaisia moottoriongelmia Boeingilla on?
https://youtu.be/H2tuKiiznsY
Re: Venäläinen ilmailu näytti taas mahtavuutensa:41 kuollutt
Älkää nyt itsekkyydestä arvostelko. Siellä koneessa oli 41 henkilöä jotka jäivät toisiaan auttelemaan.
Re: Venäläinen ilmailu näytti taas mahtavuutensa:41 kuollutt
Suomalaiset yleisesti ottaen käsittävät, että jos kaikki rynnivät tuollaisessa tilanteessa ovea kohti, juuri kukaan ei pääse ulos vaan syntyy sumppu ovelle sarjakuvatyyliin. Kun edetään hädästä huolimatta ripeästi jonossa ja järjestyksessä, kaikki pääsevät todennäköisemmin ajoissa ulos.
Eikö venäläisillä ole vakuutuksia, jotka korvaisivat palavaan koneeseen jääneet laukut ja tavarat?
Eikö venäläisillä ole vakuutuksia, jotka korvaisivat palavaan koneeseen jääneet laukut ja tavarat?
Re: Venäläinen ilmailu näytti taas mahtavuutensa:41 kuollutt
^ Juu kansallisissa luonteissa näyttää olevan eroa, venäläinen luonne ilmeisesti on juuri tuo "minä ensin" asenne. Huvittavaa että tuo luonne näkyy täälläkin juuri niissä kirjoittelijoissa jotka venäläisiltä kommenttiensa perusteella muutenkin vaikuttavat
Re: Venäläinen ilmailu näytti taas mahtavuutensa:41 kuollutt
Älkää vaan nyt olko niin tyhmiä, että ajatatte ne pelastusajoneuvot sinne kiitotien varteen... pitäiskö joskus ottaa pää pois perseestä ja ajatella ihan käytännössä mitä tapahtuu?damfin kirjoitti:Venakoista puheenollen, mahtoikohan pelastuneiden joukkoon mahtua montakin naista vai pelastiko venäläiset sankari-herrasmiehet ensin itsensä ulos koneesta että olisivat sitten olleet ottamassa hellästi vastaan viimeisenä ulos pääseviä naismatkustajia?sikakoira kirjoitti:Venakoiden kuolema siitä ei pääse mihinkään,sytytän kynttilän kuolleille tovereille.Näitä nyt sattuu
Venäläisethän osaavat tuon sankari-teeman vetää aina kunnolla överiksi, ainakin kansallisissa uutisissa, tässäkin tapauksessa on jo kuultu sankari-lentäjistä jotka toivat taidokkaasti salaman vaurioittaman koneen takaisin kentälle (rysäyttivät kenttään niin että kone syttyi tuleen aiheuttaen 41 kuolonuhria)
Sitten oli sankari-pelastusmiehistö joka salamannopeasti oli paikalla sammuttamassa koneen (hätäilmoituksesta huolimatta eivät olleet jaksaneet siirtyä valmiiksi kiitoradan varteen vaan lähtivät liikkeelle vasta kun kone oli jo tulessa, eli menettivät minuutteja)
Koneen evakuointikin sujui suorastaan sankarillisen nopeasti 55 sekunnissa kun yleinen keskiarvo on 90 sekunnin luokkaa, (toki yli puolethan jäi evakuoimatta mutta mitäpä sitä kertomaan, ilmeisesti aikaa otettiin vain siihen saakka kun koneen kapteeni oli hypännyt koneesta)
Että tämmöisiä sankareita, mitaleita kaikille varmaan tulossa.
Lentokone tulossa tonttiin. Kiitotien varteen tai välittömään läheisyyteen jätetyt on kaikki tulilinjalla. Varmaan tän idiootin mielestä parempi että kone tulee hallitsemattomasti alas ja pyyhkäsee pari palomiestä siinä mennessään?