Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Jospa se venäjää ihannoivaa lada-fania rupesi jenkki-auton kyyti niin ahistamaan että päätti mieluummin hypätä rekan alle ennenkuin istuu enää hetkeäkään tuollaisen kapitalistimaan tuotoksen kyydissä, vai oliko kuskina ollut tyttöystävä mennyt kehaisemaan että kulkee paremmin kuin lada?
Ironista suorastaan että venäjän ihailija kuoli suomessa venäläisen rekkakuskin yliajamana.
Jos siis nuo kerrotut nimet paikkansa pitää.
Ironista suorastaan että venäjän ihailija kuoli suomessa venäläisen rekkakuskin yliajamana.
Jos siis nuo kerrotut nimet paikkansa pitää.
- Moderaattorit
- Moderaattori
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Malttia nyt niin kirjoituksiin; CharlesBronsonin asiankäsittely oikeudessa on jo huudettu sisään ja eräillä muilla alkaa olla aika lähellä. Pyrkikää siihen, että kirjoituksillanne on jotain annettavaa keskusteluun. Pari Bronsonin alatyylistä viestiä poistettu.
-NILS-
-NILS-
Ne tietää, jotka tietää...
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Näyttäisi kylkiosumalta. Perävaunun tekemä? Pellin lisäksi Crysyssä näyttäisi olevan takasiivessä myös jälkiasennettua fiiberiä.Doctor Lecter kirjoitti:Tilaa ajaa Chrysler tien reunaan pois ajoradalta olisi ollut ihan riittämiin, kuten kuvastakin ilmenee:
Ehkä rekka-sergei ei ollut ihan viimeisen päälle valppaana, mutta en kyllä toivoisi itselleni vastaavaa ylläriä. Omaan Chrysleriini yritin 80-luvulla laittaa hieman kirkkaammat takavalot näkyvyyden parantamiseksi, koska perän muoto esti valon näkymisen muualle kuin kohtisuoraan taakse. Katsastusmies kielsi - 5 wattia ja himmentynyt muovikuori oli ok. Siihen vielä vittuilut ja uhkailut päälle.
Kuvan jäljistä päätellen joku uhreista on seissyt auton keulan kohdalla keskiviivan puolella. Katkonainen musta jälki lienee rekan nupin oikean etupyörän tekemä.
Kaikki sanomassa esitetty on mielikuvituksen tuotetta eikä sillä ole yhteyttä todellisiin tapahtumiin tai henkilöihin. Mahdolliset samankaltaisuudet ovat pelkkää sattumaa. Kirjoittaja on poliittisesti täysin korrekti.
-
- Adrian Monk
- Viestit: 2647
- Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Eniten tässä on sympatiat Itänaapurin rekkakuskin puolella. Havaitset ihmisiä ja pimeän auton edessäsi pimeässä loppukesän yössä ja aikaa tehdä jotain on noin 2 sekuntia josta 0,3 sekuntia vähintään oltaessa valppaimmillaan menee jo reagointiin ts. ärsykkeestä siihen että jotain saa tehtyä esim. jarruttaa tai väistöliikettä aloittaa. Hyvinkin yössä körötellessä se reagointiaika voi olla yli sekunninkin vaikkei kuski olisi erityisen uneliaskaan. Alla olevan testin yhteydessä kerrotaan että yllättävässä tilanteessa reaktioaika voi olla jopa 0,8-1,2 sekuntia, mutta ammattitaitoiselle rekkakuskille tielle puskevat hirvet tai sitten jopa ihmiset eivät voi olla niin suuri yllätysmomentti, mielestäni.
Tässä hyvä testi jokaiselle pätijälle: http://erikoiset.kioski.yle.fi/jutut/20 ... ktiotesti/ Katso pärjäätkö Marcus Grönholmille tai Counter-Strike-ammattilaiselle.
Jälkikäteen on hyvä olla viisas, uskon tommosenkin amerikanraudan näyttävän taakse punaisia jarruvaloja jos virrat on päällä ja jalka jarrulla. Toki tommoseen tupakka/kusi/riitataukoon kai itsekin sammuttaisin vehkeen. Nykyautot eivät päivänvalossa välttämättä näytä valoa edes eteenpäin ja taaksekin vain jarruttaessa. Etenkin Suomen oloissa kun näkyvyys on kirkkaanakin päivänä joskus huono pöllyävän lumen tai paikallisen vesikuuron vuoksi, takavalot olisi oltava pakolliset mutta kansainvälisten pillien mukaan tanssitaan. Eteenkinpäin ajovalot olisi hyvä pitää päivälläkin päällä vaikkei laki enää näin määrääkään, esimerkiksi motoristit ovat alkaneet kiinnittää asiaan huomiota: ajat ilman ajovaloa päivällä eikä sinua havaita, tullaan kolmion takaa eteen isolle tielle ja siinä olet motoristina arpomassa, kävisikö se 30% säkä että selviäisi hengissä ja halvaantumatta. Nykyautoissa siis saa pakotettua valot päälle vaikka ne kirkkaassa valossa auto mielellään automaattisesti kaikessa viisaudessaan katkaisee, se vaatii hieman perehtymistä auton säätöihin ja namiskoihin ja laina-autolla ajaessa tätä ei tule välttämättä mietittyä.
Tässä hyvä testi jokaiselle pätijälle: http://erikoiset.kioski.yle.fi/jutut/20 ... ktiotesti/ Katso pärjäätkö Marcus Grönholmille tai Counter-Strike-ammattilaiselle.
Jälkikäteen on hyvä olla viisas, uskon tommosenkin amerikanraudan näyttävän taakse punaisia jarruvaloja jos virrat on päällä ja jalka jarrulla. Toki tommoseen tupakka/kusi/riitataukoon kai itsekin sammuttaisin vehkeen. Nykyautot eivät päivänvalossa välttämättä näytä valoa edes eteenpäin ja taaksekin vain jarruttaessa. Etenkin Suomen oloissa kun näkyvyys on kirkkaanakin päivänä joskus huono pöllyävän lumen tai paikallisen vesikuuron vuoksi, takavalot olisi oltava pakolliset mutta kansainvälisten pillien mukaan tanssitaan. Eteenkinpäin ajovalot olisi hyvä pitää päivälläkin päällä vaikkei laki enää näin määrääkään, esimerkiksi motoristit ovat alkaneet kiinnittää asiaan huomiota: ajat ilman ajovaloa päivällä eikä sinua havaita, tullaan kolmion takaa eteen isolle tielle ja siinä olet motoristina arpomassa, kävisikö se 30% säkä että selviäisi hengissä ja halvaantumatta. Nykyautoissa siis saa pakotettua valot päälle vaikka ne kirkkaassa valossa auto mielellään automaattisesti kaikessa viisaudessaan katkaisee, se vaatii hieman perehtymistä auton säätöihin ja namiskoihin ja laina-autolla ajaessa tätä ei tule välttämättä mietittyä.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Jos tuollaisen auton ajaminen ei ole tuttua, niin on melko hankalaa hahmottaa auton ulottuvuudet, ehkä yksi mahdollisuus tuohon kaistalla oloon.... tuossa on muuten sen verran valoja takana, että varmasti näkyy, paitsi jos ei olleet päällä?
-
- Neuvoja-Jack
- Viestit: 594
- Liittynyt: To Syys 08, 2016 1:18 am
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Tuskin yhtenä kappaleena on säilyneet jos autojen väliin jääneet. Luulis että jenkin kylki olis verinen sekä tiessä isompia veriläiskiä. Tainnut olla täysosuma nupilla, Allahin puolestakin on tapahtunut joskus mutta ei vahingossa.
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Ellei sitten tämä auton ulkopuolella ollut porukka seissyt siellä auton takana niin että peittivät juuri sen vasemmanpuoleisen takavalon, rekan renkaan tiehen jättämät verijäljet ainakin näyttäisivät siltä että alle jääneet ovat seisoneet auton takaosan paikkeilla.Iso-D kirjoitti:Jos tuollaisen auton ajaminen ei ole tuttua, niin on melko hankalaa hahmottaa auton ulottuvuudet, ehkä yksi mahdollisuus tuohon kaistalla oloon.... tuossa on muuten sen verran valoja takana, että varmasti näkyy, paitsi jos ei olleet päällä?
Tuo pelkkä oikeanpuoleisen takavalon näkyminen voisi muutenkin selittää sen että rekka ei ehtinyt väistämään, ehkä oletti auton olevan sivummalla kuin se lopulta olikaan.
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Oliko kyseessä moottoritie vai joku muu. Lehdet puhuvat valtatie 6:sta, mutta minulle se ei sano mitään. Onko osa moottoritietä? Vai onko tuossa kohta ns. ohituskaistoja, joissa on myös keskiaitaa.
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Jenkkirauta on parkkeerattu kyllä ihan päin vittua. Melkein puoli autoa tiellä. Jos nämä menehtyneet on toikkaroineet auton vierellä on koko toinen kaista melkein tukossa. Poliisin kannattaisi miettiä myös tämän jenkkiauton kuskin osaa tässä turmassa eikä keskittyä pelkästään rekkakuskiin...tilaa tienreunassa on ollut ajaa koko auto pois tieltä pientareelle.
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Hups.....
Viimeksi muokannut Iso-D, Ma Heinä 22, 2019 9:34 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Remington Steele
- Viestit: 210
- Liittynyt: Su Heinä 07, 2019 7:30 pm
- Paikkakunta: Lounaisrannikko
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Juuri näin.Alibion kirjoitti:Jenkkirauta on parkkeerattu kyllä ihan päin vittua. Melkein puoli autoa tiellä. Jos nämä menehtyneet on toikkaroineet auton vierellä on koko toinen kaista melkein tukossa. Poliisin kannattaisi miettiä myös tämän jenkkiauton kuskin osaa tässä turmassa eikä keskittyä pelkästään rekkakuskiin...tilaa tienreunassa on ollut ajaa koko auto pois tieltä pientareelle.
Ensinnäkin tieliikennelaki kieltää ajoneuvon pysäyttämisen MOOTTORITIELLE, joka siis tässä kohtaa oli kyseessä. Kaksi kaistaa molempiin suuntiin. Kun sitä tuossa aiemmin joku kyseli.
Moottoritielle saa auton pysäyttää vain pakottavasta syystä, eli jos auto menee rikki tms. Hinauskin tulee suorittaa vain seuraavaan liittymään asti.
Mun oikeustaju syyttäisi (valitettavasti) tässä raskaimmin kahdesta kuolemantuottamuksesta tuota jenkkiauton kuljettajaa. Jos kelataan tapahtumaketjua alkuun, ei syyllistä voi hakea oikein muualta.
Kesäaikana - tai tähän aikaan vuodesta tapahtuma-aikana on kaikkein pimeintä. Jos autossa ei ole ollut valoja päällä ja tuossa kohtaa ei katuvalaistusta ole, on tuollaisen rytmiryhmän havainnointi pientareelta todella vaikeaa.
Eikä tosiaan rekalla ehdi tekemään mitään, kun on jo liian myöhäistä,
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Tässä skenaaroissa olisi kyllä logiikkaa....damfin kirjoitti:Ellei sitten tämä auton ulkopuolella ollut porukka seissyt siellä auton takana niin että peittivät juuri sen vasemmanpuoleisen takavalon, rekan renkaan tiehen jättämät verijäljet ainakin näyttäisivät siltä että alle jääneet ovat seisoneet auton takaosan paikkeilla.Iso-D kirjoitti:Jos tuollaisen auton ajaminen ei ole tuttua, niin on melko hankalaa hahmottaa auton ulottuvuudet, ehkä yksi mahdollisuus tuohon kaistalla oloon.... tuossa on muuten sen verran valoja takana, että varmasti näkyy, paitsi jos ei olleet päällä?
Tuo pelkkä oikeanpuoleisen takavalon näkyminen voisi muutenkin selittää sen että rekka ei ehtinyt väistämään, ehkä oletti auton olevan sivummalla kuin se lopulta olikaan.
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Onko se tuossa kohtaa moottoritie vaiko moottoriliikennetie?agee kirjoitti:Juuri näin.Alibion kirjoitti:Jenkkirauta on parkkeerattu kyllä ihan päin vittua. Melkein puoli autoa tiellä. Jos nämä menehtyneet on toikkaroineet auton vierellä on koko toinen kaista melkein tukossa. Poliisin kannattaisi miettiä myös tämän jenkkiauton kuskin osaa tässä turmassa eikä keskittyä pelkästään rekkakuskiin...tilaa tienreunassa on ollut ajaa koko auto pois tieltä pientareelle.
Ensinnäkin tieliikennelaki kieltää ajoneuvon pysäyttämisen MOOTTORITIELLE, joka siis tässä kohtaa oli kyseessä. Kaksi kaistaa molempiin suuntiin. Kun sitä tuossa aiemmin joku kyseli.
Moottoritielle saa auton pysäyttää vain pakottavasta syystä, eli jos auto menee rikki tms. Hinauskin tulee suorittaa vain seuraavaan liittymään asti.
Mun oikeustaju syyttäisi (valitettavasti) tässä raskaimmin kahdesta kuolemantuottamuksesta tuota jenkkiauton kuljettajaa. Jos kelataan tapahtumaketjua alkuun, ei syyllistä voi hakea oikein muualta.
Kesäaikana - tai tähän aikaan vuodesta tapahtuma-aikana on kaikkein pimeintä. Jos autossa ei ole ollut valoja päällä ja tuossa kohtaa ei katuvalaistusta ole, on tuollaisen rytmiryhmän havainnointi pientareelta todella vaikeaa.
Eikä tosiaan rekalla ehdi tekemään mitään, kun on jo liian myöhäistä,
100km/h tunnissa nopeusrajoitus ei vaikuta moottoritien nopeusrajoitukselta mutta aivan varma en tuosta kuutostiestä tuolla kohdalla ole että miksi se nykyisin on määritelty.
Onhan tuon jenkkiauton parkkeerauksella ihan hyvä spekuloida, mutta tosiaan jos kuljettaja on pienikokoinen nuori nainen, on siitä kuljettajan paikalta todellakin hankala hahmottaa auton oikeaa sivua ja ehkä on pelätty pientareelle ajoa ettei auto jäisi siihen kiinni, toisaalta voi myöskin olla että kuljettajaa on senverran kovasanaisesti käsketty pysäyttää auto että siinä ei ole ollut paljon neuvoteltavaa pysäytetäänkö auto juuri tuohon vaiko seuraavalla pysäkille.
Toki kyllähän kuljettajalle tuosta todennäköisesti sakko tulee, mutta eiköhän hän suuremman rangaistuksen ole saanut siinä kun on nähnyt poikaystävänsä liiskaantuvan rekan alle.
Kyllä tuossa tilanteessa suurimman syyllisyyden mielestäni kantavat auton takana seisoskelleet matkustajat, ajokortillisia ihmisiä ilmeisesti hekin joten olisi pitänyt ymmärtää että tuonne ei pimeässä mennä seisoskelemaan vaikka jokin elämää suurempi murhe on hetkellisesti harmittanutkin, kuten tuossa arvelin niin juuri ne auton takana seisoneet henkilöt ovat auton takavalot ja sen punaisen heijastimen peittäessään estäneet rekan kuljettajaa havaitsemaan auton osittain ajokaistalla olemisen riittävän ajoissa.
- PiikkiSika
- Adrian Monk
- Viestit: 2808
- Liittynyt: To Tammi 14, 2016 11:52 pm
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Valitettavasti tieliikennelaki edellyttää kuljettajaa olemaan niin valppaana että mitä tahansa edessä onkaan, niin ehtii reagoimaan - nyt etenki ku kyseessä oli ”paikallaan oleva maali”. Eri asia, jos vaikka auto olisi metsästä pompannut täysin yllättäen eteen..Alibion kirjoitti:Jenkkirauta on parkkeerattu kyllä ihan päin vittua. Melkein puoli autoa tiellä. Jos nämä menehtyneet on toikkaroineet auton vierellä on koko toinen kaista melkein tukossa. Poliisin kannattaisi miettiä myös tämän jenkkiauton kuskin osaa tässä turmassa eikä keskittyä pelkästään rekkakuskiin...tilaa tienreunassa on ollut ajaa koko auto pois tieltä pientareelle.
! ! ! Eläköön EU-direktiivit ja kansan syväkyykky ! ! !
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Meinaat ettei tällä jenkkiraudan kuskilla ole mitään vastuuta miten auton parkkeerannut tielle. Saiko kyseisellä tieosuudella edes pysähtyä?? Miesten on pitänyt vielä toikkaroida auton vieressä koska muuten eivät olisi jääneet alle.