Hunt A Killer -murhapelit

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

BonaFide
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 9:40 am

Hunt A Killer -murhapelit

Viesti Kirjoittaja BonaFide »

Tämä ei ole mainos, mutta törmäsin TrueCrime tubettajan (That Chapter) videolla aiheeseen ja mietin onko kukaan minfolaisista kokeillut palvelua? Nimittäin paperilla tämä kuulostaa todella hyvältä ja jokaisen kotidekkarin unelmalta :D Nämä ovat tietty englanninkielisiä joten kielitaitoa vaaditaan.

Lyhyesti sanottuna Hunt A Killer on postitse toimitettava murha/rikosmysteeri jota tilaaja yrittää ratkoa parhaan kykynsä mukaan. Pääasiallinen palvelu on "tilaus" jolloin joka kuukausi tilaajaa veloitetaan ja postissa tulee 1 laatikko aineistoa. Yksi tapaus kestää aina 6kk eli 6 laatikkoa. Arvostelujen perusteella nämä ovat todella hyvin ja vaivalla tehtyjä ja käsikirjoitettuja tapauksia jotka on suunnattu nimenomaan rikoksista pitäville true crime -faneille.

Tapaukset sisältävät todistusaineistoja, kuulusteluja, rikospaikkakuvia, karttoja jne kaikkea mitä "oikealla" tutkijallakin olisi työpöydällään. Tapaukset sisältävät ratkottavia pulmia kuulemma "pakohuone" tyyliin. Ja tosiaan arvostelujen mukaan tapaukset ovat todella hienosti totetutettuja. Tapauksen hahmoile on luotu jopa facebook sivuja joita voi sitten omilla tunnuksillaan tutkia ja yritykseille tehty nettisivuja jne, ilmeisesti myös videoita on tehty tapauksia varten. Pakettien mukana tulee myös vinkit ja ohjeet mistä näkee vihjeitä/ratkaisun tiettyyn pulmaan.

Nettisivuilla on myynnissä myös premium caseja jolloin kaikki materiaali tulee kerralla, eikä tarvitse odottaa joka kuukausi uutta pakettia (kuten totesin CASE kestää aina 6kk, paketti per kuukausi ja 6. paketin jälkeen kaikki pitäisi olla selvää).

Kannattaa tutustua nettisivuun huntakiller.com, arvosteluissa tämä palvelu on loistanut ja sivun mukaan pakettejakin myyty jo yli miljoona kappaletta. Nettisivulla on myös joitain kuvia materiaaleista ja ainakin itse olin heti myyty. En vielä uskaltanut ottaa kuukausittaista tilausta vaan tilaisin yhden premium paketin (jossa tulee siis kaikki materiaali kerralla). Postikulut Suomeen ovat 10-30USD, tarkistin tämän vielä heiltä. Tilasin itse Hawthorn Junction CASEN joka maksoi 99USD + 28USD postikulut eli jotakuinkin 115e euroa. Hinta saattaa tuntua kovalta, mutta kyse on kuulemma todella nerokkaista ja laadukkaista tapauksista materiaaleineen.

Kuukausitilaus lienee 30USD + 10USD postikulut suomeen (kuulemma kuukausittaisten pakettien postikulut ovat pienemmät koska paketit pienempiä). Loppuun vielä totean että tämä ei ole mainos, en saa tästä mitään mutta halusin jakaa tämän koska valtaosalle tämä on varmasti tuntematon palvelu. Youtubesta löytyy paljon arvosteluja ja unboxing-videoita, itse en kuitenkaan niitä katsonut yhtä lukuunottamatta koska en halua spoilereita. Nyt odottelen aika kovasti, että paketti tulee.

Jos joku on kokeillut niin kertokaa ihmeessä, tai kommentoikaa miltä tämmönen "peli" kuulostaa rikosintoilijoille?