Löydetyt vainajat ja korpit

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Nikodemus
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2019 8:08 pm

Löydetyt vainajat ja korpit

Viesti Kirjoittaja Nikodemus »

Hei,
Semmoista aloin tuossa miettimään, että voiko nyt esim. korppien liikkeistä päätellä kadonneen löytöpaikkaa tai onko edes yhtä todistettua tapausta historiasta, jossa havainnot olisivat johdattaneet ruumiin jäljille?

Aina välillä katoamisjutuissa joku ehdottelee tai ilmoittelee korppien kaartelevan jollain alueella, joka mahdollisesti olisi poliisin tai muiden etsivien tahojen toimesta mahdollinen jonkun kadonneen viimeiseksi leposijaksi. Onko tällaista yhteensattumaa todistettu?

Itse asun kaupungin keskustaajamasta n. 4km päässä siten, että toiseen suuntaan jatkuu taajama-aluetta keskustaan päin ja toisella puolella pelkkää metsää lähes 20km seuraavaan, naapurikaupungin taajamaan. Korpit kiertelevät, kaartelevat ja raakkuvat lähimetsässä lähes päivittäin. Silloin tällöin olen lähtenyt katselemaan aluetta, joka voisi olla lentoreittien keskiössä, mutta mitään raatoa en ole koskaan löytänyt.

Mökillä sama homma päivittäistä. Monesti lintuja vain kaksi, mutta kun 4-5 lentelee samassa läjässä, olen käynyt asiaa tutkimassa. Tällöinkään mitää koskaan löytänyt. Ei raatoja koskaan. Alueella paljon peuroja ja hirviä ja suurpedoista ainakin karhuja, mutta koskaan löytänyt edes sarvia. Raavittuja puita ihan tarpeeksi, mutta ei muita jälkiä.

Voisiko korppi kierrellä kuollutta ihmistä siinä, missä jotain muuta ruhoa ja kuinka todennäköistä olisi, että tällaisen havainnon perusteella joku kadonnut löydettäisiin? Vähän sinne sun tänne kadonneiden keskusteluihin tuota korppi-teoriaakin etsimispaikaksi ehdotellaan, mutta onko mahtanut koskaaan ketään tuolla tavalla löytyä?

Ihan vaan tällainenkin keskustelu nyt ilmoille. :)
Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1267
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Löydetyt vainajat ja korpit

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Olen löytänyt peuranraadon sen luota ilmaan lähteneen korppiparven perusteella. Miksei ihmisruumiskin voisi samalla tavalla löytyä 🤔
Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Löydetyt vainajat ja korpit

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

On tapauksia jossa korpit ovat edesauttaneet ruumiin löytymisessä. Muistaakseni Tohmajärvellä kadonnut mies löytyi purosta korppien avustamana, tämä tapaus on selvittämätön henkirikos Pohjois-Karjalassa.
"If you aim for a king, you better not miss"
Vastaa Viestiin