Selkeyttä öyhötykseen

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5142
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Selkeyttä öyhötykseen

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Mulle kun on termistökin hakusessa, monen muunkin asian suhteen, eikä oikein viitsisi jokaista ketjua täyttää off-topicilla aina kun tulee mieleen hämmästeltävää, niin koitan ainakin itse muistaa kerätä täsmentäviä kysymyksiä pois varsinaisesta ketjusta.
Likeavirgin kirjoitti: To Marras 05, 2020 11:29 pmKantasuomalainen on kahden suomalaisen siittämä lapsi, suomalainen on vain Suomen kansallisuuden saanut.
OFF-topiccina, mihis mun lapset sijoittuvat, kun en ole syntyperäinen suomalainen, vaan muuttanut suomeen vanhempieni mukana. Kieltäkään en osannut kun vanhempien mukana olin kesälomilla suomeen tutustumassa.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5142
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Selkeyttä öyhötykseen

Viesti Kirjoittaja meitzi »

vhm on vieras, mutta amd tekee tietsikan osia, varsinkin prossia ja näytönohjaimia
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Avatar
acp
Christopher Lorenzo
Viestit: 1511
Liittynyt: Ma Syys 02, 2019 9:48 pm

Re: Selkeyttä öyhötykseen

Viesti Kirjoittaja acp »

Olisko VHM valkoinen lihaa syövä heteromies?
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5142
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Selkeyttä öyhötykseen

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Likeavirgin kirjoitti: Pe Marras 06, 2020 6:57 amSe ei ole öyhöttämistä, jos tekijä on kantasuomalainen. Se on öyhöttämistä, kun ennen tekijän tiedossa olemista jo kerrotaan etnisistä viboista, mamu sitä mamu tätä.. Lopettakaa se mamujen syyllistäminen ja tuominen joka ketjuun. Pilaatte koko palstan, vaikka Göbbels ja Halla-aho teistä onkin mielissään, kun jaatte vihapropagandaa ja levitätte rasismia.
Tosta ensimmäisestä lauseesta haluaisin sen verran tarkennusta, että mistä tekijän pitää olla kotoisin, jotta se on öyhöttämistä, tai mainitseminen on öyhöttämistä? Toisesta taas sen verran, että eikö se ole muka öyhöttämistä, että esittää oletuksia, jotka eivät viittaa vierasvahvistuksiin?

Siitä olen herttasen yksimielinen, että on ihan saatanan ärsyttävää lukea oletuksia joka armasen ketjussa ennen mitään havaintoakaan, ihan siitä huolimatta mikä sitten osoittautuukaan asian laidaksi. Oletus pitäisi olla neutraali muissa, kuin ilmiselvissä tapauksissa. Tiedän ilmiselvän olevan melkoisen laaja käsite, mutta kun oletus tuodaan jo joka ketjuun, niin virhemarginaali on aivan mahdoton, vaikka tilastojenkin valossa ollaan ihan liian usein oikeassa oletuksen kanssa. Ei voi olla ihan mahdoton tehtävä odottaa yleensä melkoisen mitätöntä hetkeä asian laidan selviämiseen.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5142
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Selkeyttä öyhötykseen

Viesti Kirjoittaja meitzi »

kakkosurpo kirjoitti: Ti Marras 10, 2020 8:32 pm
JohanPomppas kirjoitti: Ti Marras 10, 2020 3:32 pm Voisitko neitsykäinen "avata" yhtä asiaa, mitä teidän suvakkien ajatusmaailmassa olen pitkään ihmetellyt. Miksi te inhoatte romaneja ja suhtaudutte heihin yhtälailla rasistisesti, kuin suurin osa muustakin kantispopulaatiosta? Monet teistä suhtautuu romaneihin jopa rasistisemmin, kuin suurin osa nasse-rasse-persuista... Romanithan nyt on jopa aika ok. porukkaa verrattuna noihin kaulankatkojiin, joita te perse vaahdossa puolustatte... Eipä noita tavallisen tallaajan tarvi pelätä millään tavalla, toisin kuin "värinä-jengiä". Onko "värinä-jengin" jäsenet jotenkin uusi ja eksoottinen lemmikki, vai mistä kyse?
Just joo. Tässähän mustalainen taas osoitti kuinka ok-porukkaa ovat. Ei se kuule vainajalle ole merkityksellistä onko tappajana/murhaajana mustalainen vai ähly.
Kyllä valkoisella on syytä pelätä mustalaisten läsnäoloa, voi lähteä henki, vähintään omaisuus.
Ei edes neitsykäinen usko enää mustalaisten kotoutumiseen 500 vuoden jälkeen, se uskoo ählyjen kotoutumiseen, nehän on ollut täällä huomattavasti vähemmän aikaa.
No pääasiahan noissa eroissa näyttäisi olevan se, että onko kokemuksia. Kun, ja nimenomaan KUN, on kertynyt kokemuksia, omia tai läheisten sellaisia, niin suhtautuminen voi muuttua. Mitä vähemmän on kokemuspintaa ihanista ja aina niin mahtavista ulkomaanvahvistuksista, niin sitä ihanampia.

Loppui esimerkiksi sipilän kehut henkilökohtaisella tasolla, asuntonsa tarjoamisesta puhumattakaan, kun sukulainen sai rikastusta...
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Selkeyttä öyhötykseen

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

Sitten pitää myös miettiä että onko henkilö joka on kansalaisuuden saanut suomalainen vaikkei osaa kieltä ja kulkee kaupungilla kaapu päällä sekä ei osallistu mitenkään yhteiskunnan pyörittämiseen? Mun mielestä ei.
"Those who want respect, give respect."
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1995
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Selkeyttä öyhötykseen

Viesti Kirjoittaja aumari »

Minulle on vähän epäselvää termi öyhöttäminen, suomeahan se ei ole. Mitä tulee edellisen nikin kommenttiin, niin minun mielestäni suomalainen on Suomen kansalainen, ymmärtää suomea tai suomenruotsia (mieluummin suomea) ja elää niin kuin täällä eletään. Helppoa?
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Selkeyttä öyhötykseen

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

aumari kirjoitti: La Marras 14, 2020 10:50 am Minulle on vähän epäselvää termi öyhöttäminen, suomeahan se ei ole. Mitä tulee edellisen nikin kommenttiin, niin minun mielestäni suomalainen on Suomen kansalainen, ymmärtää suomea tai suomenruotsia (mieluummin suomea) ja elää niin kuin täällä eletään. Helppoa?
Tämä tarkoittaa siis sitä että suurin osa työvoimapulan paikkaajista eivät ole suomalaisia vakka olisivat saaneet kansalaisuuden. Sitä kielen mongertamista on kiva kuunnella kun eivät osaa suomea puhua edes 20 vuoden maassa ololla. :mrgreen:
"Those who want respect, give respect."
Vastaa Viestiin