Don MC kirjoitti: ↑Su Marras 22, 2020 5:00 pm
Gracen kaija sellasessa paikassa, että joutuu periaatteessa sataman ulkopuolella kääntämään peffa edellä kaijaan. Vähän hankala kun just siinä kohtaa loppuu se lännen puolella olevan saaren/niemen tuulensuoja.
Videollahan näkyy, että siellä on samaan aikaan myös Amorella kääntämässä Gracen edellä eli siitäkin syystä käännös pitänee tehdä kauempana. Mä olen joskus ehkä viitisen vuotta sitten ollut Baltic Princessin (vai Europan?) kyydissä samassa paikassa vastaavassa tilanteessa. Silloin peruuttaessa puuskatuulet painoivat vasenta peräkulmaa sen verran huolella, että betonilaiturista lohkesi kunnon palanen. Ahvenanmaalaisten paikkaukset taitavat näkyä edelleen, jos vain osaa katsoa oikeaa paikkaa.
Ylilaudan puolella oli muuten jotain juttua, että olisi ollut nk. "
nainen ratissa". Periaatteessa se voisi olla mahdollistakin. Vastahan reilu vuosi sitten oli lehtijuttuja Viking Linen ensimmäisestä (tuuraavasta) naiskipparista. Tosin tiedän kyllä tarinan, että eräs Gracen nykyisistä (miespuoleisista) kapteeneista on jo aiemmin "
kolistellut tolppia" mm. muovaamalla XPRS:n kanssa Tallinnan sataman maihinnousuputken uuteen uskoon, yrittänyt ajaa Gracella Maarianhaminan keskustaan saakka, Turun terminaalikin joskus ottanut osumaa jne. Tornihuhujako vain?