Muuta keskustelua

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Porin

Re: Muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Porin »

loneliness kirjoitti: Jos asiaa ei ole tarkastettu ja joku Chen kiinassa sanoo, että juu ei elävältä kynitä, koska meillä on diili, niin Jyskin pamppu on hyväuskoinen hölmö uskoessaan sokeasti, ja tiedotusosasto typerää hehkuttaessaan nettisivuillaan eettistä höyhenenkynintää.
Ok. Sinulla ei siis ole kokemusta miten JYSKin kokoinen organisaatio toimii.
Kiva vaan haukkua "pamppuja". Ja vetää joku Kiina mukaan, vaikka kyse ei ollut Kiinasta. Vaan ihan EU-alueesta. Miettisit edes yhden kerran asioita.
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: Muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Porin kirjoitti:
loneliness kirjoitti: Jos asiaa ei ole tarkastettu ja joku Chen kiinassa sanoo, että juu ei elävältä kynitä, koska meillä on diili, niin Jyskin pamppu on hyväuskoinen hölmö uskoessaan sokeasti, ja tiedotusosasto typerää hehkuttaessaan nettisivuillaan eettistä höyhenenkynintää.
Ok. Sinulla ei siis ole kokemusta miten JYSKin kokoinen organisaatio toimii.
Kiva vaan haukkua "pamppuja". Ja vetää joku Kiina mukaan, vaikka kyse ei ollut Kiinasta. Vaan ihan EU-alueesta. Miettisit edes yhden kerran asioita.
Jyski hommasi niitä höyheniä mm. Kiinasta. Eikä Jysk ollut selvittänyt höyhenien alkuperää tarpeeksi tarkasti. Luotettiin vain sanaan ja sitten hehkutettiin nettisivuilla ettei hyväksytä sitä ja tätä, vaikkei asiaa pystytä valvomaan? Missä kohtaa olen hakoteillä?
Paavo Arhinmäki on äijä!
Porin

Re: Muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Porin »

loneliness kirjoitti: Missä kohtaa olen hakoteillä?
Koko valituksesi oli kohdistettu väärään suuntaan.
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: Muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Porin kirjoitti:
loneliness kirjoitti: Missä kohtaa olen hakoteillä?
Koko valituksesi oli kohdistettu väärään suuntaan.
Katsopas nyt se dokkari yle areenasta ja tule sitten vielä sanomaan sama asia. Jos minä olisin yrityspomo ja minulle sanotaan homman olevan eettistä niin tuleeko minun niellä se automaattisesti? Jos sinä myisit minulle kadulla Rolexia, niin pitäisikö minun uskoa sen olevan aito? Tuleeko minun ilman parempaa tietoa hehkuttaa yrityksen nettisivuilla eettistä toimintaa kun minulla ei ole tietoa asiasta? Valehtelenko toimittajalle TV-haastattelussa toiminnan täyttävän kriteerit, vaikka minä vain oletan niin? Eikö asia pitäisi tarkistaa? Olet nyt asettunut sen pampun asemaan ja ajattelutapasi on aika kaukana tavallisen ihmisen asiasta tai sen hanhen oikeuksista? En ole mikään kettujätkä, mutta mun mielestä ei ihan mennyt putkeen näillä lakanafirmoilla silminnäkijässä?
Paavo Arhinmäki on äijä!
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Katsoin äsken pienen pätkän ja kyl itku pääs,en kertakaikkiaan pystyny katsomaan koko dokkaria *shokissa*
(onneksi en oo ikinä omistanu mitään untava/höyhentuotteita enkä tule kyllä omistamaakaan)
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

^ :lol: Nyt alkaa jo kuulostamaan niin hurjalta, että taidampa itsekkin katsoa tuon dokkarin... :D
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Mike Manner kirjoitti:^ :lol: Nyt alkaa jo kuulostamaan niin hurjalta, että taidampa itsekkin katsoa tuon dokkarin... :D
No mie oon niin herkkä :cry: jos eläimiä kohdellaan epäinhimillisesti (tai lapsia) . Vastaavaa ei kyllä tapahdu jos katson jotain muuta dokumenttia esim. murhista tms joihin liittyy ainoastaan aikuisia.Saatan vollottaa jopa katsoessani avaraa luontoa :oops: vaikka ei niissä ole eläinrääkkäystä.
Niin että kyllä tämänkin kovan kuoren alta löytyy se herkkä aihe.
(meinasin kirjoittaa herkkä kohta mutta siitä ois voinu saada väärän käsityksen :wink: )
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Re: Muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja rimma »

Chopper kirjoitti:Saatan vollottaa jopa katsoessani avaraa luontoa :oops: vaikka ei niissä ole eläinrääkkäystä.
Niin että kyllä tämänkin kovan kuoren alta löytyy se herkkä aihe.
Jaan tuon kohtalon kanssasi. On helpottavaa kuulla että muutkin itkevät tuon ohjelman takia :o
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Porin

Re: Muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Porin »

loneliness kirjoitti:Jos minä olisin yrityspomo ja minulle sanotaan homman olevan eettistä niin tuleeko minun niellä se automaattisesti? Jos sinä myisit minulle kadulla Rolexia, niin pitäisikö minun uskoa sen olevan aito?
Tsiisus.
Oletko ikinä ollut vielä työelämässä?
Jos vertaat konsernin toimintaa katukauppaan niin se pistää vaan miettimään.

Mieti nyt uudestaan.
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: Muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Porin kirjoitti:
loneliness kirjoitti:Jos minä olisin yrityspomo ja minulle sanotaan homman olevan eettistä niin tuleeko minun niellä se automaattisesti? Jos sinä myisit minulle kadulla Rolexia, niin pitäisikö minun uskoa sen olevan aito?
Tsiisus.
Oletko ikinä ollut vielä työelämässä?
Jos vertaat konsernin toimintaa katukauppaan niin se pistää vaan miettimään.

Mieti nyt uudestaan.
Olen ollu duunissa, missä sä oot ollu? Sä oot kyllä yks jankkaaja kanssa. Veikkaan ettet edelleenkään ole katsonut sitä dokkaria ja isojen pamppujen haastatteluja ohjelmassa ja sen jälkeen todisteita niiden valheellisuudesta. Jos siis iso pamppu sanoo, että "ollaa eettisii, meil on hyvät arvot." Niin pitäisikö se uskoa todisteiden sanoessa toista? Ei kaikki pomon sanoma ole paskaa, vaikka luultavasti vedät tähän nyt jonkun vasemmisto- tai hippikortin, tai että olen laiska työtön jne.

Piirit on toiset, mutta niin kadulla kuin isolta konserniltakin tulee paskaa myyntiin. Ehkä konsernin tuote voi olla laadultaan jees, mutta työntekijöiden palkat tai työolosuhteet/ehdot eivät kestä lakeja kun pintaa raapii. Sama homma se romua aitona myyvä heebo kartsalla tavallaan. Sinun mielestäsi siis työntekijöiden tai eläinten kohtelu on yks paskan hailee vai?
Paavo Arhinmäki on äijä!
Porin

Re: Muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Porin »

loneliness kirjoitti:Veikkaan ettet edelleenkään ole katsonut sitä dokkaria ja isojen pamppujen haastatteluja ohjelmassa ja sen jälkeen todisteita niiden valheellisuudesta. Jos siis iso pamppu sanoo, että "ollaa eettisii, meil on hyvät arvot." Niin pitäisikö se uskoa todisteiden sanoessa toista?
Ei millään pahalla, mutta minulle aukeni että keskustelen lapsen tai ainakin kovin nuoren henkilön kanssa tästä aiheesta.
Unohdat tuossa paatoksessasi kaikki faktat. Tai et halua edes uskoa niihin. Kaikki vaan on pahaa mitä pomot sanoo ja vittuuttaan valehtelee jne jne. Vaikka koko sylttytehdas on siellä duunaritasolla.

Joku "pamppu" joka mediassa asiasta vastaa, ei ole speksannut millään tavalla niitä höyheniä tai untuvia.

Nopea rautalanka, sitten tarvii lopetella hetkeksi.

Otetaan esimerkki nimeltä tyyny.
Tuotteista vastaava ryhmä päättää että nyt valmistamme tyynyn.
Suunnittelusta vastaava ryhmä suunnittelee tyynyn tuotteista vastaavan ryhmän omistaessa kyseisen projektin sekä toimien ohjaavana osana. Suunnitteluryhmä speksaa tyynyn, myös täytteen. Kyseisten raaka-aineiden hankinta siirtyy materiaaliosaston vastuulle. Täällä alimpana toimii suorittava porras eli ostajat, jotka vastaavat omille esimiehilleen. Eli ostaja tai ostajat tekevät speksien mukaisia hankintoja protokäyttöön. Tätä prosessia toistetaan soveltaen kunnes proto on valmis tuotantoon. Nyt tarvitaan kyseisiä raaka-aineita isoja määriä.

Tässä vaiheessa tulee mukaan arvojohtaminen. Se halveksimasi "pamppu" on ollut mukana luomassa yritykselle arvoja. Näitä arvoja sitten sovelletaan käyttöön kaikissa yksiköissä. Näin jokainen esimies vastaa alaisistaan että arvoja noudatetaan.

"Pamppu" on siis sisäisesti ilmoittanut että yrityksen arvoihin ei sovi esimerkiksi elävinä kynittyjen elukoiden höyhenet. Tämä siirtyy alemmas ja alemmas ja alemmas organisaatiossa saavuttaen sen ostajankin. Kuitenkin: Ostaja vastaa lähimmälle esimiehelleen. EI toisessa maassa ja joskus toisella mantereella sijaitsevalle esimiehensä esimiehen esimiehen esimiehen esimiehen esimiehen esimiehelle. Tässäkin tapauksessa "Pampulla" ei ole, ei pidä olla eikä voikaan olla kuvaa siitä mitä yksittäinen tai vaikka useampikin ostaja tekee. Se ei kuulu hänen päivittäiseen johtamiseensa.

Kun "Pamppu" on luonut arvot ja vaatii sitä kaikkien käyttävän päivittäisissä toiminnoissaan, hän tietenkin luottaa 100% siihen että näin tehdään. Raportointityökalut ovat käytössä mutta missä määrin jonkun yksittäisen ostajan toimintaa seurataan, sen päättää sen ostajan suora esimies. "pamppua" kiinnostaa tietenkin vain ostettujen raaka-aineiden määrä, hinta ja laatu isossa kuvassa. Ja ne tiedot hän saa organisaatiorakenteen mukaisia teitä.

Nyt jos yksi ostaja on huomannut tilaisuutensa päteä ja tehnyt hyvän diilin höyhenistä tietäen niiden alkuperän, mutta sen salaten näyttääkseen pätevältä ja tehokkaalta ostajalta, ei voi paljastua kovin nopeasti. Myös yrityksen sisäiset auditoinnit eivät aina ylety alihankintaan. Näin tehdään toki kappaletavara-alihankinnassa sekä esimerkiksi pintakäsittelyssä, mutta epäilen että ei höyhenissä.

Eli siis: Osto-osasto on tehnyt sekä eettisen että yrityksen arvojen vastaisen teon. Näin ollen teosta vastuussa ovat se ostaja tai ostajat sekä heidän suora esimiehensä joka on hyväksynyt, tietäen tai tietämättä, epäkuranttia materiaalia.

Siinä vaiheessa kun "pamppu" saadaan kiistämään kyseinen asia, on hänet yllätetty ns. housut kintuissa. Hänellä on ollut aidosti tietämys siitä että yrityksellä on arvot ja niitä noudatetaan. Hän tuskin on tiennyt siinä vaiheessa että yrityksen sisällä on tapahtunut vääriä asioita. Niitä tuskin tiesi edes osto-osaston kaikki työntekijät ennenkuin asia tuli ilmi.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Aurinkoista äititenpäivää kaikille äideille
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2881
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Kun et tullut ajatelleeksi, että huomasin,
näin sinun laittavan ensimmäisen maalaukseni jääkaapin oveen ja halusin heti maalata toisen.

Kun et tullut ajatelleeksi, että huomasin,
näin sinun syöttävän kulkukissaa ja opin, että on hyvä olla ystävällinen eläimille.

Kun et tullut ajatelleeksi, että huomasin,
näin sinun tekevän lemppari kakkuani ja opin, että pienet jutut voivat olla aivan erityisiä elämässä.

Kun et tullut ajatelleeksi, että huomasin,
kuulin sinun rukoilevan ja tiesin silloin, että on Jumala, joka kuulee rukouksen ja jolle voi puhua ja opin luottamaan Jumalaan.

Kun et tullut ajatelleeksi, että huomasin,
näin sinun laittavan aterian ystävälle, joka oli sairaana ja opin, että meidän kaikkien tulee huolehtia toinen toisistamme.

Kun et tullut ajatelleeksi, että huomasin,
Näin sinun antavan aikaa ja rahaasi auttaaksesi ihmisiä, joilla ei ollut mitään ja opin, että niiden joilla on jotain tulisi antaa niille joilla ei ole mitään.

Kun et tullut ajatelleeksi, että huomasin,
tunsin sinun antavan minulle hyvän yön suukon ja tunsin itseni rakastetuksi ja turvalliseksi.

Kun et tullut ajatelleeksi, että huomasin,
näin sinun huolehtivan kodista ja kaikista kodissa ja opin, että meidän on huolehdittava siitä, mitä meillä on.

Kun et tullut ajatelleeksi, että huomasin,
näin sinun huolehtivan velvollisuuksistasi silloinkin kuin sinulla ei ollut hyvä olo ja opin, että minunkin tulee olla vastuuntuntoinen, kun kasvan isoksi.

Kun et tullut ajatelleeksi, että huomasin,
näin kyynelten tulevan silmistäsi ja opin, että joskus jotkut asiat satuttavat,
mutta itkeä saa

Kun et tullut ajatelleeksi, että huomasin,
näin, että välitit ja halusin olla kaikkea mihin vain pystyisin.

Kun et tullut ajatelleeksi, että huomasin,
opin useimmat elämän oppitunnit, joita tarvitsin ollakseni hyvä ja ahkera ihminen
kun kasvan aikuiseksi.

Kun et tullut ajatelleeksi, että huomasin,
katsoin sinua ja halusin sanoa: "Kiitos kaikesta siitä, mitä näin, kun et tullut ajatelleeksi, että huomasin!"

Jokaisella meistä on vaikutus lapsen elämään.

~Tekijä tuntematon~

--

Hyvää äitienpäivää kaikille foorumin äideille! :)
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Kellään kokemuksia suolapiipusta/apteekin vesipiipusta? Erot,hyödyt (siis muutakin kun se hinta/suola).?
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Muuta keskustelua

Viesti Kirjoittaja rapier »

Chopper kirjoitti:Kellään kokemuksia suolapiipusta/apteekin vesipiipusta? Erot,hyödyt (siis muutakin kun se hinta/suola).?
Tarkoitatko sarvikuonoa?
Paskanen tukka
Vastaa Viestiin