Tyhmiä kysymyksiä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

ABC kirjoitti:
Solmu kirjoitti:Nyt kun tähän sanaleikkiin on ajauduttu, niin muistui mieleeni kesällä televisiossa esitetty K-raudan? tms grillimainos.

Mainoksessa luki "3-polttiminen".
Kaveripiirissä sitä silloin aina iltaa istuessa jankattiin, että onko se oikeaa suomenkieltä, vai ei.
Selkeämmin asian olisi toki voinut ilmaista "kolmella polttimella", merkitys siis sama. Mutta kysymys kuului siis, onko tuo "3-polttiminen" ylipäätään oikein? Tuohon ei edes hyvä ystävämme kuukkeli löytänyt vastausta.
Se on 3-polttimoinen. Polttimo --> polttimoinen. Pääte on -inen.


Ai, mä kun luulin et se on kaasupoltin!?!

Lampun viralliseksi nimeksi luulin polttimoa.
Eli toimiiko grilli valolla (3-polttimollinen) vai palavalla kaasulla (3-polttimellinen)!

Eli kolme polttimellinen. Poltin--> polttimellinen

Sitä en tiedä yhtään, mikä on polttimoinen, moinen poltin?
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

^ En nyt kiinnittänyt huomiota yhtään tuohon tekniikkapuoleen, kuten varman huomasit. En ymmärrä hevon häntää jostain lampuista ja polttimoista.
Every ship must sail a world.
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Mutta eikös kolmonen vielä kirjoiteta eikä laiteta numerona?
Hauskuutti myös jossain mainos missä oli 1.nen erä :D
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5189
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Solmu kirjoitti:
Tampereen Tyttö kirjoitti: Mutta tiedättekö mitä tehdään kun kohlitaan.
Onkos se jotain "jyvät akanoista" tyylistä karsintaa tms?
Tavallaan. Silloin kerätään jotakin. Mutta kyllä myös erotellaan. Hyvä, good! 8)
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Cotton
Martin Beck
Viestit: 772
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 5:28 pm
Paikkakunta: Fall River

Viesti Kirjoittaja Cotton »

Juu, kohlimilla kohlitaan! Eikös sellaiset löydy puimakoneesta tai leikkuupuimurista, kun erotellaan jyvät ja tähkänpalat oljista?!

Sitten kun erotellaan jyvät akanoista niin pohditaan, mutta mitäs on sattunut kun joudutaan pulaan?
Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Olisin veikannut että kohliminen tarkoittaa sähläystä ja itsensä kolhimista :D

"Meidän pikku Anssi oli taas kohlinut polvensa ruvelle.." Kohlata.. Kohlia.. Koheltaa.
Nerot hallitsevat kaaoksen
Sterling
Hetty Wainthropp
Viestit: 452
Liittynyt: Su Syys 28, 2008 8:25 pm
Paikkakunta: Vaihtelee

Viesti Kirjoittaja Sterling »

VoDKa kirjoitti:Jumalainen VoDKa oli äskettäin lenkillä, muutama tunti sitten. Koirat kävelivät kuten tapana on, neljällä jalalla ja vesilammikoihin suoraan, tietenkin. Siinä kävellessä, kuulokkeiden pauhatessa Rammsteinia suoraan kuuloelimiin, tapahtui jotain järin kammottavaa!

Nurkan takaa hyppäsi pienen pieni poika, iältään ehkä seitsemän tai kahdeksan, osoitti aseella ja veti liipaisimesta! VoDKan mielessä kaikuivat vain kohtalokkaat sanat, "bang bang!". Voi sitä kauhua ja paniikkia, kun veri lensi kuin hiomalaikka ja neitoset kiljuivat kauhusta ympärillä! Poika virnisti ja juoksi pakoon, kun lähes voimaton VoDKa tippui maahan polvilleen ja vajosi vesilammikkoon, veren värjätessä veden punaiseksi kuin itämainen kauhukertomus! Suuri, upea ja kerrassaan fantastinen ihminen oli kuollut näin halpamaisesti, aseettomana ja vesilammikkoon hyytyneenä. Kansakunta suri ja Minfo juhli uutta juttua, joka saatiin palstalle. Kukaan ei vain tiennyt, että tuo kuollut, joka nyt jo ruumishuoneella makasi, oli se kaikkien ihailema ja suuresti rakastama VoDKa...

No mutta asiaan. Joku perkeleen nulikka osoitti (leikki)aseella kun olin lenkillä. Tuijotin sitä murhaavasti, johan hyytyi hymy. Samalla tuli mieleen, että aseleikit on aika vanhanaikaisia, miksi ne yhtäkkiä on taas in ja pop? Mitä olen lapsia seurannut ja itsekin sellainen ollut, niin ei ainakaan 90-luvulla minusta pahemmin aseilla leikitty kun leikittiin. Niitä oli kyllä kaikilla, mutta harvempi niillä leikki - leikit oli just jotain perinteisiä järkeviä lastenleikkejä, eikä mitään asejuttuja. Miten nuo aseet nyt yhtäkkiä näkyy olevan taas leikeissä mukana, vai olenko sattunut vain elämään alueella, jossa ainoa ase mitä käytettiin, oli vesipistooli? Olisiko oikeasti joku Jokela voinut vaikuttaa tälläiseen, tai enemmän uutisoidut ammuskelut ja muut? Kyselin jopa parilta tutulta, että ovatko huomanneet saman ilmiön ja samaa mieltä olivat, etteivät 90-luvulla aseleikit olleet kovin yleisiä. Tietty pitäähän muistaa että lelut, vaatteet ja leikit tekevät aina sopivin väliajoin comebackkeja, että olisiko tässä vain kyse siitä sitten. Jotenkin sopivasti vain sattui tuon Jokelan kanssa tämä comback sitten.
Mä olin kans ykspäivä koirieni kans ulkona, tuossa aika lähellä koulu jonka pihassa pennut viettää vapaa-aikaansa.

Kuului sit pienen pojan ääni (about 6-8vee): "huomenna tulen tänne konarin kans" :shock: Ja tapahtui samana päivänä kuin Kauhajoki-case.Tosin oli jo ilta.

Joten Vodka, saatat olla oikeassa. Nämä kouluammuskelut varmasti vaikuttavat. Nimittäin tämä eka kerta kun tuollaista kuulin. Vähän kieltämättä kylmäsi :shock:
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
Spete
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 12:05 pm

Viesti Kirjoittaja Spete »

Noissa tapauksissa toimisi mun omien enojeni tapa...he olivat olleet jatkosodan ainana poikasia ja kun serkkujen kanssa leikittiin leluaseilla ja osoiteltiin toisiamme niin tuli armoton selkäsauna...aina aseisiin pitää suhtautua samoin kun ne olisi oikeita ja ladattuja.

Raakaahan se oli meidän alle 10v poikasten mielestä, mutta oppi jäi ja enoista tuli parhaimmat ja mieluisimmat metsästyskaverit. 8)

Monta juttua ollaan nähty milloin lapsi löydettyä aseen uskoo sen olevan leikkikalu..valitettavasti.
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Kun laitan pari sanaa googleen ja saan sivun jossa on tuhottomasti tekstiä, mikä olikaan se työkalu jolla voin etsiä nuo pari sanaa sieltä tekstistä? Apua! En jaksa lukea kaikkea läpi.


JK.
Mariella kirjoitti:Olisin veikannut että kohliminen tarkoittaa sähläystä ja itsensä kolhimista

"Meidän pikku Anssi oli taas kohlinut polvensa ruvelle.." Kohlata.. Kohlia.. Koheltaa.
Mariella, se kantasana on kolhu. :D Onkohan tuossa joku murre-ero, eikö joku muukin ollut sitä mieltä että asiat kohliintuvat? Sanotteko te myös että auton oveen tuli kohlu tms.?
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Miksi sana "enää" kirjoitetaan usein väärin eli perään laitetaan n-kirjain? Itse sanonkin sanan "enää"-muodossa, joten en ymmärrä yhtään miksi se N lykätään sinne..
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Aariel kirjoitti:Miksi sana "enää" kirjoitetaan usein väärin eli perään laitetaan n-kirjain? Itse sanonkin sanan "enää"-muodossa, joten en ymmärrä yhtään miksi se N lykätään sinne..
Se on ehkä joissain paikoissa murteeseen kuuluva juttu? Tuli vain mieleen, kun itse en ole moiseen törmännyt kuin harvoin.
IhmeTyyppi
Nikke Knakkertton
Viestit: 198
Liittynyt: La Kesä 28, 2008 1:03 pm

Viesti Kirjoittaja IhmeTyyppi »

PaulaDrew kirjoitti:Kun laitan pari sanaa googleen ja saan sivun jossa on tuhottomasti tekstiä, mikä olikaan se työkalu jolla voin etsiä nuo pari sanaa sieltä tekstistä? Apua! En jaksa lukea kaikkea läpi.
Ainakin firefoxissa kun painaa ctrl ja F, avautuu alapalkkiin etsintä ikkuna.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Aariel kirjoitti:Miksi sana "enää" kirjoitetaan usein väärin eli perään laitetaan n-kirjain? Itse sanonkin sanan "enää"-muodossa, joten en ymmärrä yhtään miksi se N lykätään sinne..
Miksi hyvä sana myöten kirjoitetaan entistä useammin muotoon myöden? Vierastan.
Bleddyn
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 1:33 am
Paikkakunta: K-S Survival Program.

Viesti Kirjoittaja Bleddyn »

Mariacka kirjoitti:
Aariel kirjoitti:Miksi sana "enää" kirjoitetaan usein väärin eli perään laitetaan n-kirjain? Itse sanonkin sanan "enää"-muodossa, joten en ymmärrä yhtään miksi se N lykätään sinne..
Miksi hyvä sana myöten kirjoitetaan entistä useammin muotoon myöden? Vierastan.
Ja minkä takia hoitaa -sanaa ei osata taivuttaa oikein imperfektissä?
Minä hoidin, eikä hoisin tai hoitin.
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla
Cotton
Martin Beck
Viestit: 772
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 5:28 pm
Paikkakunta: Fall River

Viesti Kirjoittaja Cotton »

Ai kukaan ei rohjennut veikkailemaan mitä pulaan joutuminen tarkoittaa? Taisi olla sitten tosi tyhmä kysymys... :D
Lukittu