Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Loka kirjoitti:Uskallan sanoa asiani kuten ne ovat, myös mielipiteeni. Itsesuojeluvaisto on kuitenkin kohdillaan joten siitä syystä nimimerkki. Tämän on nyt niin, että Markuksen lisäksi myös Ari Savolainen kirjoittaa omalla nimellään myös tänne. Kummassakin on sama tietty ominaisuus, propaganda ja se toimii parhaiten omalla nimellä varustettuna.
Itse en usko, että nimeni julkaiseminen toisi mitään lisäarvoa tänne kirjoittamilleni teksteille. Virtuaalimaailmassa voi olla virtuaalinimetkin. Blogit ovat sitten erikseen.

En myöskään tunne tarvetta olla julkinen vapaa-ajallani.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Mariacka kirjoitti:Itse en usko, että nimeni julkaiseminen toisi mitään lisäarvoa tänne kirjoittamilleni teksteille. Virtuaalimaailmassa voi olla virtuaalinimetkin. Blogit ovat sitten erikseen.
Niin, ei sulle tuokaan kun et kirjoita propagandista tekstiä. Markjan kirjoitusten pohjimmainen ajatus on aina hänen aatteensa, liberalismi. Kaikki mielipiteet pohjaa aatteeseen. Tämä vähän kärjistettynä.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^ Ymmärsin, kaikkea voi käyttää Oy Minän markkinointiin. Mutta se, kirjoittaako täällä "lissu" vai Liisa Virtanen, ei todellakaan kerro mielestäni sananvapaudesta yhtään mitään. Jokainen voi halutessaan kirjoittaa omalla nimellään esim. lehtien palstoille - tosin useimmassa taitaa olla korkeampi julkaisukynnys kuin täällä.
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Miten se että kirjottelee palstalla omalla nimellään tai nicillään eroaa toisistaan?
Minusta on ihan kiva kirjotella tänne anonyyminä vaikka kyllä minä nimenikin julki voisin tuoda. Kuka siitä sitten kostuis, en tiedä. Tuskin kukaan.
Tosin ymmärrän että jos täytyis käyttää omaa nimeään ja vastaan täällä tulis vaikka Tarja Halonen, presidentti niin varmasti hänen juttuihin joita tänne postaa suhtautuis hiukka erilailla kun että hän olis "peitenimellä".

Eikä se että mitä uskallan sanoa liity myöskään siihen että kirjotan nimimerkillä. Jos tosiaan kirjoitan sellasta tekstiä joka tulee musta itsestäni ja uskon siihen niin ei mulla ole asian suhteen mitään pelättävää tai salattavaa. Tapanani on tuoda omat mielipiteet julki kuitenkin kunnioittaen myös sitä että jokaisella omat mielipiteensä.

Täällä tosin on sellasiakin tapauksia että jos olis kaikkien tiedossa nyt vaikka tän nimeämainitsemattoman herran osote ja koko nimi niin saattaisi saada viraita, ainakin minusta ja hyvinkin äkkiä.

Ei minusta ole yhtään raukkamaista suoltaa tänne tekstiä nimimerkillä. Eikä tee tiukkaa kertoo omia mielipiteitä kellekkään livenä tai netin kautta. Se on vaan minua itseäni ja se tekee minusta minut.Jes! :)
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
finnbar
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 7:25 pm
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja finnbar »

Hyvin usein suu käy nopeammalla kuin ajattelupuoli, eli uskallan ja myös sanon. Onneksi en ole kovin hankaliin tilanteisiin tuon ominaisuuden takia vielä joutunut, mutta vielähän sitä kerkeää. :roll:
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Tähän ikään mennessä olen oppinut, että välillä on parempi vaieta.
TooToo
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja TooToo »

Valitettavasti.Monilta ongelmilta olisin välttynyt jos olisin normaali hissukka harmaassa villapaidassaan ja systeemin täydellinen uhri, mutta MITÄÄN en kadu :twisted:
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

En uskalla. Olen siis hiljaa. Jos joku liikaa provosoi mua kertomaan mielipiteeni, lyön nyrkillä enkä senkään jälkeen kerro yhtään mitään.
wretch
Javier Pena
Viestit: 1734
Liittynyt: La Elo 18, 2007 11:52 pm
Paikkakunta: Nekropolis

Viesti Kirjoittaja wretch »

^En taida uskoa tuota :lol:
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Hmm..Oletko miettinyt mistä se saattaa juontaa juurensa? Miltä se sinusta tuntuu? Herättääkö se sinussa minkälaisia tunteita? Millä adjektiivilla kuvailisit sitä?
Onko siitä apua että hiljenee?

Mitä vit...Mä kuulostan ihan terapeutille :lol:
HAh, ompa hyvää huumoria taas..
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

En ole aina uskaltanut sanoa ääneen mitä ajattelen ja se on kaduttanut myöhemmin.
Jotkut ihmiset on kertakaikkiaan niin tampioita, että niille pitää sanoa asiat suoraan päin naamaa ja välillä hieman rumastikin ennen kuin meneepi perille. :P
murhatutkija
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:31 pm
Paikkakunta: HELSINKI <

uskallan

Viesti Kirjoittaja murhatutkija »

uskallan sanoa ääneen...mutten kirjoita omalla nimelläni tänne...nimimerkki voi hämätä..mutten oikeasti ole murhatutkija < vaan ihan muun ammatin mies
my sweet lord who lord....i really wanna see you..
Huru
Nikke Knakkertton
Viestit: 158
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 1:10 am

Viesti Kirjoittaja Huru »

Oon ihan hiljaa ja sivussa. Vaikka teit kaikkii hiljaksee ihailenkii:))
Huru
Nikke Knakkertton
Viestit: 158
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 1:10 am

Viesti Kirjoittaja Huru »

Niinjoo ja ikävä , TODELLA ikävä tyyli on sanoa suoraan.Sorry!
Bleddyn
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 1:33 am
Paikkakunta: K-S Survival Program.

Viesti Kirjoittaja Bleddyn »

Huru kirjoitti:Niinjoo ja ikävä , TODELLA ikävä tyyli on sanoa suoraan.Sorry!
Ai jaa, mun mielestä paljon ikävämpää on vihjailla ja kierrellä niin että toinen joutuu vatvomaan päänsä hajalle, että mitähän tuo nyt tuollakin tarkoitti. Mutta täähän nyt on vain mun mielipide. :wink:
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla
Vastaa Viestiin