Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Sadie_Manson
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 7:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

Uskallan sanoa, mutta en sitikään aina sano. Ensinnäkin, en halua aiheuttaa turhaa pahaa mieltä kenellekkään, ja sitten toistaiseksi se, että en halua turhaan riidellä typeristä asioista.
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Samoin uskallan toki sanoa asiani. Monesti vain on parempi jättää sanomatta että ei aiheuta mielipahaa muille ja joudu iskeen päätänsä seinään toisten takia.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Marian
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: To Elo 28, 2008 6:37 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja Marian »

Uskallan ja yleensä sanonkin.Toiset pitävät siitä,toiset näkevät vaivaa. Tietenkin voi laittaa sensuurin päälle tietyissä tilanteissa... :wink:
Break me open, the desperate cry...
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2418
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Kyllä uskallan, mutta mikäli ajatuksiini liittyy aggressiota tai jotakin toista loukkaavaa, muotoilen asian toisin. Eli itse aihe ei muutu, yritän vain sanoa sen asiallisesti etten loukkaa toista, silloin hän ei ehkä ymmärtäisi asiaani.

Perhepiirissä en ihan niin korrekti ole :lol:
pekkaeric
Hetty Wainthropp
Viestit: 451
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 10:04 pm

Viesti Kirjoittaja pekkaeric »

Yleensä joo , tilannetajun tiedostaen.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Juliet Jones kirjoitti:Kyllä uskallan, mutta mikäli ajatuksiini liittyy aggressiota tai jotakin toista loukkaavaa, muotoilen asian toisin. Eli itse aihe ei muutu, yritän vain sanoa sen asiallisesti etten loukkaa toista, silloin hän ei ehkä ymmärtäisi asiaani.
Näin juuri. Ja toivon myös että jos jollain ihmisellä on sanottavaa niin sanoo suoraan mulle sen, vaikka asia olisi ikävä kuin että jauhaisi siitä seläntakana.
Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2521
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Uskallan ja sanon, toki tietyin varauksin. Pitää kuitenkin aina mielummin miettiä ennekuin sanoo.
Hautajaisissa ei kannata vainajasta liian suoraan puhua.
"Yöperho on koteloitunut"
Nannalee
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2008 9:06 pm

Viesti Kirjoittaja Nannalee »

Kyllä minä aikaan suoraan puhun jos on sanottavaa, totta kai sitä vähän sensuroi, mutta asian laatu ei muutu tai sisältö mitä haluan sanoa. En mielellään tuota toisille turhaa pahaaoloa juuri, mutta minulla ainakin on niin, että mielummin tullaan sanomaan suoraan kun puhutaan seläntakana ja kuulee muualta esim. Muutkin täällä on tuota sanonut ja tottahan se on.

Ei silti ole koskaan melkein tullut fiilistä, etten voisi sanoa mitä ajattelen. Olen aika suora ihminen.
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Kävipäs hiukka hassusti. Yleensä kyllä sanon mitä meinaan ja sen minusta näkee jos jostakin eri mieltä olen. Aika selkeästi luettavissa siis olen.
Kuitenkin nyt kun menin kouluun taas pitkästä aikaa niin hitto, ei siellä saa suutaan auki :? Ei vaan kehtaa kovin paljon päätänsä siellä aukoa.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Valitettavasti sekä uskallusta että sanottavaa riittää :( Välillä tuntuu, että sanon kaikesta kaikille koko ajan. Voisin välillä yrittää muistella tuota Rimman allekirjoitusta ettei tarvitsisi koko ajan laukoa niitä totuuksia.
I wonder sometimes about the outcome of a still verdictless life.
Am I living it right?
John Mayer
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Ikävä kyllä...Joskus olisi parempia miettiä mitä sanoo eikä päinvastoin. Vanhemmiten olen kyllä oppinut hieman hillitsemään itseäni,taitolaji,minkäs sitä ihminen luonteelleen voi :roll:
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
jms

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja jms »

Kumman helposti, mut välillä on parempi pitää turpa kiinni.. :twisted:
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Liian uskaliaasti, sekä sanoen että kirjoittaen. Joskus voisi toki skorpionin piikikkään kielen hillitä :twisted:
Nanika ga tooku matteiru to
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja Chopper »

^ (ot. ei sitä ainakaan täällä huomaa :shock: )
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Uskallan, ja mulla on ollut isoja ongelmia sen kanssa etten vaan tajua toisinaan pitää turpaani kiinni.
Nykysin pyrin toisinaan olemaan ennemmin hiljaa kun loukkaamaan ketään jos se ei mihinkään johda eikä hyödytä ketään.
Vastaa Viestiin