Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Citizen
Nikke Knakkertton
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 3:27 pm

Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja Citizen »

Meillä Suomessa saa melkoisen vapaasti olla mitä mieltä tahansa melkein mistä asiasta tahansa.
Kaikkialla ei todellakaan ole näin. Useat näillekin sivustoille kirjoittavat nimimerkit olisi jossain päin maailmaa kiikutettu jo moneen kertaan parempaan talteen.

http://www.freedomforsale.org/
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Uskallan sanoa mitä ajattelen, en silti aina tee niin. Ajattelen eteenpäin, mitä seurauksia sanomisellani voi olla, ja näin jätän usein sanomatta todellisen mielipiteeni. Joskus joku asia on minulle kuin punainen vaate, johon on pakko reagoida sen uhallakin, että se ei ole viisasta. :wink:
Nothing is quite what it seems
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja PitBull »

juu, yleensä vaan sensuroin ne pahimmat törkeydet pois :D
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5185
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Uskallan, vaan en aina sano....No melkein aina! :D

Täällä aikuisten ihmisten kesken saatan vähän leikitellä, mutta kovin törkeästi ei ole ollut tarvis sanoa.
Ajatuksenvapaushan on itsestäänselvyys, sitähän ei voi kahlita kukaan, mutta sanomisistaan jokaisella täysipäisellä ihmisellä on vastuu, halusipa tai ei.

Yleensä puhun liian suoraan. Olen jonkinlainen yltiörealisti ja se saattaa aiheuttaa vastareaktioita ja paheksuntaa.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
merzi
Hetty Wainthropp
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 9:51 am

Viesti Kirjoittaja merzi »

Uskallan! kertoa mielipiteeni tästä tuskin ketään rankaistaan :wink:
gravedigger
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1314
Liittynyt: La Marras 17, 2007 8:50 pm
Paikkakunta: Rairairailaamassa

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

Viisas vaikenee,minä en :lol:
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck
Viestit: 798
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 4:08 am

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

.



Ainahan sitä tulee jotain höpistyä, oli joku kuuntelemassa tai ei. :shock:



.
.

kaukana poissa


.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Tosiaan, en hoksannut heti, että yksin höpiseminenkin lasketaan. Kiitos Synkempi. Yksin ääneen puhuminen on hyvä tapa purkaa tarvetta soittaa suuta ulospäin. Siten olen saanut ulos todellisia retoriikan ja vakuuttelun taidonnäytteitä, järjestellyt omia ajatuksia ja hyötynyt todella.
Nothing is quite what it seems
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck
Viestit: 798
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 4:08 am

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

.


^Totta. Varsinkin yksin jutelessa on mukava aloittaa lauseita vaikka seuraavasti:


"No ainaki mun mielestä..."
"Äijä on taaas käyny vähä meseilemässä..."
"No ton sä olisit kyllä voinu jättää tekemättä..."
"Turha tulla mulle selittää tollasta päin naamaa..."
"Jos tähän väliin vois sanoa..."
jne.



.
.

kaukana poissa


.
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Anonymiteetti on tietysti hyvä asia, mutta herättäisin vain kysymyksen...

Kuinka moni täällä uskaltaa kirjoittaa OMALLA NIMELLÄÄN? Olenko minä ainut? Miettikääpä vähän, miksi ette uskalla omalla nimellänne kirjoittaa ja miettikääpä sitten, onko Suomessa ihan oikeasti sananvapautta vaiko ei...

Minä tiedän, ettei Suomessa ole sananvapautta, mutta olen valmis taistelemaan henkeen ja vereen omani puolesta silti. Hakataan päätä sitten tiiliseinään jos tarve on. EVVK. Tämä on periaateasia minulle.

Mutta TE, jotka USKOTTE, että Suomessa on sananvapaus, miksi kirjoitatte nimimerkillä? Mitä pelkäätte? Jos kerran meillä on sananvapaus, eihän teillä ole mitään pelättävää tai hävettävää, joten kirjoitelkaa ihmeessä omalla nimellänne vaan vai mitä? Jos ette uskalla, koska pelkäätte erilaista vainoa ja ikävyyksiä, EIKÖ SE OLE OSOITUS SIITÄ ETTÄ SUOMESSA EI TODELLISUUDESSA OLE SANANVAPAUTTA, joten miksi uskotte, että on, kun oma käytöksenne viittaa selvästi siihen, että ei ole?
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck
Viestit: 798
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 4:08 am

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

.



^Mahtavaa komiikkaa! Johan tuossa jää itse Spedekin kakkoseksi...:D


.
.

kaukana poissa


.
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Tässä luki oma nimeni ja ammattini, mutta erään valitettavan, joskaan ei yllättävän, lieveilmiön johdosta joudun ne nyt poistamaan tästä. Eipä sillä, ettenkö uskaltaisi jatkossakin puhua mitä sattuu. :twisted:
Viimeksi muokannut Katsa, To Maalis 06, 2008 12:28 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bleddyn
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 1:33 am
Paikkakunta: K-S Survival Program.

Viesti Kirjoittaja Bleddyn »

markja kirjoitti:Anonymiteetti on tietysti hyvä asia, mutta herättäisin vain kysymyksen...

Kuinka moni täällä uskaltaa kirjoittaa OMALLA NIMELLÄÄN? Olenko minä ainut? Miettikääpä vähän, miksi ette uskalla omalla nimellänne kirjoittaa ja miettikääpä sitten, onko Suomessa ihan oikeasti sananvapautta vaiko ei...

Minä tiedän, ettei Suomessa ole sananvapautta, mutta olen valmis taistelemaan henkeen ja vereen omani puolesta silti. Hakataan päätä sitten tiiliseinään jos tarve on. EVVK. Tämä on periaateasia minulle.

Mutta TE, jotka USKOTTE, että Suomessa on sananvapaus, miksi kirjoitatte nimimerkillä? Mitä pelkäätte? Jos kerran meillä on sananvapaus, eihän teillä ole mitään pelättävää tai hävettävää, joten kirjoitelkaa ihmeessä omalla nimellänne vaan vai mitä? Jos ette uskalla, koska pelkäätte erilaista vainoa ja ikävyyksiä, EIKÖ SE OLE OSOITUS SIITÄ ETTÄ SUOMESSA EI TODELLISUUDESSA OLE SANANVAPAUTTA, joten miksi uskotte, että on, kun oma käytöksenne viittaa selvästi siihen, että ei ole?
Se, että mulla on täällä nimimerkki ei tokikaan tarkoita sitä, ettenkö uskaltaisi kirjoituksiani omalla nimelläni allekirjoittaa. Mun perimmäinen tarkoitukseni ei ole tulla tänne julistamaan absoluuttisia totuuksia tai muutenkaan ajamaan omia asioitani. Tulin tänne vain keskustelemaan ja vaihtamaan mielipiteitä hyvässä hengessä. Siihen tuskin vaaditaan henkilöllisyyden paljastamista. Mun oikea nimeni ei ole mikään valtionsalaisuus, mutta eipä mun tarvitse sitä joka paikassa huudellakaan.


Mä liityn välittömästi Katsan faniklubiin, you rock! :lol:
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla
madda
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 9:07 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja madda »

Se vähän riippuu asian haaroista.

Jos ja kun on rikollista taustaa, tuskin haluaa käyttää omaa nimeään.

Jos kirjoittaisin omalla nimelläni aiheesta, josta olen tänne kirjoittanut, samainen tyyppi tuntematon, joka on tallentanut kaikki asiaa koskevat kirjoitukseni viime vuoden alusta lähtien alkaessani etsiä netin kautta silminnäkijöitä.

Useampaan sähköpostiini tulvi lievästi uhkaavia viestejä, parhaimpaan tahtiin muutaman tunnin välein, iltapäivästä yöhön saakka. Viestien tarkoitus oli ilmeisesti minun pelotteleminen, ”lopeta akka se asian kaivelu”. Sitten sanotaan, ettei tapauksella ollut silminnäkijöitä, hmm…? Viestit loppuivat kun otin yhteyttä sinne mistä oletin niiden tulevankin.

Tämä herra tuntematon (joka ei muuten yhtään tykkää tästä aiheesta) todennäköisesti laittaisi linkit suomi24 sivulle, sekä julkaisisi vielä nimeni, kotisivuineni kaikkineen. Se ei olisi kovin mukavaa. Kuten teki juuri hiljattain mutta pyysin ylläpitoa poistamaan ketjun. Eikä siinä mitään, en kirjoita mitään satuja. Hänen, tämän tuntemattoman ilmeinen tarkoitus oli nolata minut sekä leimata sekopääksi ym.

Mitähän varten tämä tuntematon on niin kovin kiinnostunut asiasta ja miksi häntä suututtaa? Sitä sopii miettiä ja vastaus tuli heti ainakin omaan päähäni.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Uskallan sanoa asiani kuten ne ovat, myös mielipiteeni. Itsesuojeluvaisto on kuitenkin kohdillaan joten siitä syystä nimimerkki. Tämän on nyt niin, että Markuksen lisäksi myös Ari Savolainen kirjoittaa omalla nimellään myös tänne. Kummassakin on sama tietty ominaisuus, propaganda ja se toimii parhaiten omalla nimellä varustettuna.
Vastaa Viestiin