Mandi Lampi kuollut

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Mandi Lampi kuollut

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

Nuori ihminen otti ja kuoli
29.02.2008 12:38


Mandi Lammen äkillinen kuolema on koskettanut suomalaisia syvästi. Keskustelupalstat tulvivat osanottoja 19-vuotiaana kuolleen, lapsitähtenä tunnetuksi tulleen Mandin vanhemmille, ystäville ja läheisille.

Ilta-Sanomien keskustelupalstalla lukijat ovat herkistyneet muistelemaan muun muassa Mandin levytyksiä ja teatteriesityksiä.

Samalla mieleen tulevat muistot myös muista, äkillisesti kuolleista nuorista lupauksista.
Näyttelijä-laulaja Mandi Lampi on poissa
29.02.2008 08:29 · Viihdeuutiset · Pysyvä linkki
Laulajana ja näyttelijänä tunnetuksi tullut Jussi Lammen tytär Mandi Lampi on kuollut. Hän menehtyi äkillisesti keskiviikkona 19-vuotiaana, Ilta-Sanomat kertoo.

Mandi tuli suomalaisille tutuksi levyttävänä lapsitähtenä vuonna 1998, kun hän julkaisi Pieni maailma -sooloalbuminsa. Levyn hitiksi muodostui Pyysit mua bailaamaan -kappale. Projektin taustavoimissa vaikutti useita Aikakone-yhtyeen jäseniä.

Mandi julkaisi samana vuonna myös Miks kaikki kiusaa -musiikkivideon, joka oli mukana Mannerheimin lastensuojeluliiton koulukiusaamisen vastaisessa kampanjassa. Seuraavana vuonna Mandi siirtyi näyttelemiseen, ja hänet nähtiin sittemmin muiden muassa Uuden Iloisen Teatterin ja Turun Linnateatterin lavoilla.

Mandin musiikkia voi kuunnella esimerkiksi
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Aivan kuin uutisessa olennaista olisi jokin aivan muu, kuin se itse kuolema. "Kuoli äkillisesti" ei kerro oikein mitään, tämän tapauksen kohdalla en tajua uutisointia. Olisi ehkä edes vähän enemmän voinut valottaa..
Matlock87
Nikke Knakkertton
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 1:26 am
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Matlock87 »

Niinpä.Mainittiin ensimmäisessä lauseessa poismeno, mutta ei sanallakaan mahd.SYITÄ??!!.Skippasivat sen täysin..... ihme juttu myös tosiaan itse nuoren mandin menehtyminen.Ei luulisi olleen ainakaan huumetouhut syynä, kun näytti päällisin puolin elämä olleen kunnossa - mitä nyt olen hänestä lukenut ja nähnyt televisiossa joskus muutama vuosi sitten viimeksi :o .
Strato
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Joulu 21, 2007 2:57 am

Viesti Kirjoittaja Strato »

Sama tuli itselleni mieleen, olen varmaan paha ihminen kun haluan tietää kuolinsyyn :S toki surettaa asia kovasti, mutta uteliaisuus ajaa asian ohi taas kerran -.-
Bleddyn
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 1:33 am
Paikkakunta: K-S Survival Program.

Viesti Kirjoittaja Bleddyn »

Mä en tapausta sen paremmin tunne, mutta mun mielestä Mandi ei näytä kovin iloiselta noissa kuvissa vaikka hymyileekin. Toisilla palstoilla pyörii hirveästi huhuja jopa mahdollisesta itsemurhasta. Erään kauppakeskuksen vessasta oli kuulemma keskiviikkona löydetty hirttäytynyt nainen, mutta sitä ei kukaan tiedä/kerro oliko se tämä Mandi. :shock:
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Kuolinsyy olisi mielenkiintoista tietää. Olihan kyseessä tosiaan vasta 19v nainen.

Itse en Mandi Lampia oikeastaan pahemmin tiedä, mutta isä Jussi Lampi on sitäkin tutumpi. Hän on erittäin hyvä näyttelijä.
mustarastas
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2007 2:40 pm

Viesti Kirjoittaja mustarastas »

Hmm. Kun kuolinsyytä eilen googlasin, jokin Stara-lehti väitti kuolinsyyksi äkillistä sairaskohtausta. Nyt kun tarkistin lähdettä, niin näemmä uutisesta on postettu tuo väitetty kuolinsyy, vaikka Googlen esikatselutekstissä se yhä näkyykin.
tempura
Nikke Knakkertton
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 4:36 pm

Viesti Kirjoittaja tempura »

Sairaskohtaus on hyvin mahdollinen.
Esim. aivoverenkiertohäiriö ei ole mahdoton nuorellakaan ihmisellä.
Gumshoe
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 119
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2008 3:13 pm

Viesti Kirjoittaja Gumshoe »

Se on tuo kuolintapa ihmisille jotenkin arka asia. Oli kyse syövästä, yliannostuksesta tai itsemurhasta niitä aina jostakin syystä salataan.

Toisaalta tuntuu olevan yleisenä käsityksenä, että ihminen kuollessaan muuttuu jotenkin yleiseksi omaisuudeksi, jonka sairashistorioita sopii sitten amatöörien pureskella/hekumoida?

Kumpi vai kampi? Joka tapauksessa meni ja kuoli aika nuorena. Jussille on edessä raskaat ajat, toivottavasti mies pystyy elämään tämän kuorman kanssa.
Matlock87
Nikke Knakkertton
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 1:26 am
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Matlock87 »

Aizerbaidzan kirjoitti:Kuolinsyy olisi mielenkiintoista tietää. Olihan kyseessä tosiaan vasta 19v nainen.

Itse en Mandi Lampia oikeastaan pahemmin tiedä, mutta isä Jussi Lampi on sitäkin tutumpi. Hän on erittäin hyvä näyttelijä.
Niinpä... ehkä juuri osaksi tuostakin syystä (oma mielenkiinto+suhteet) mandi nousi niin nuorena pinnalle viihdealalle....
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

mustarastas kirjoitti:Hmm. Kun kuolinsyytä eilen googlasin, jokin Stara-lehti väitti kuolinsyyksi äkillistä sairaskohtausta. Nyt kun tarkistin lähdettä, niin näemmä uutisesta on postettu tuo väitetty kuolinsyy, vaikka Googlen esikatselutekstissä se yhä näkyykin.
Tänään Google väittää edelleen samaa, vaikka tuota kuolinsyytä ei sivuilta enää löydykään.

En tiedä mistä tämän keksin, mutta mieleeni tuli heti allergiakohtaus :D
lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Viesti Kirjoittaja lost »

Joo itsekin lueskellut netistä, että itsemurha olisi. Huhuttu on myös syömishäiriöstä yms.
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
pikku-my
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 3:54 pm

Viesti Kirjoittaja pikku-my »

Nuori näyttelijä ja laulaja Mandi Lampi, 19, menehtyi äkilliseen sairaskohtaukseen keskiviikkona, kertoo Ilta-Sanomat.

näin mesta.net
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Tietysti itsemurhasta huhutaan, kun uutisointi on näinkin mysteeristä ja kuitenkin hyvin nuori henkilö kyseessä.

Lehdestä luin, että tyttö löydettiin kotoaan.. ?
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Bleddyn kirjoitti:Mä en tapausta sen paremmin tunne, mutta mun mielestä Mandi ei näytä kovin iloiselta noissa kuvissa vaikka hymyileekin. Toisilla palstoilla pyörii hirveästi huhuja jopa mahdollisesta itsemurhasta. Erään kauppakeskuksen vessasta oli kuulemma keskiviikkona löydetty hirttäytynyt nainen, mutta sitä ei kukaan tiedä/kerro oliko se tämä Mandi. :shock:
Kyseinen huhu kertoo, että Jumbon Stockan wc:stä löydettiin sukkahousuihin hirttäytynyt nainen.

Mitä Mandi Lampeen tulee, hän kuulemma työskenteli ennen kuolemaansa Helsingin Asemaravintolassa esimiesharjoittelijana, eli ei siis ollut päätoimisesti viihdealalla enää.

Mielestäni on ymmärrettävää, että ihmiset, joilla itselläänkin on lapsia, miettivät, mikä on saattanut kohdata näin nuorta ihmistä.

Antiikissa oli tapana sanoa, että "ne, joita jumalat rakastavat, kuolevat nuorina"... Vaikka tällä tarkoitettiinkin lähinnä sitä, että näin he saisivat säilyttää ikuisesti nuoruutensa ja kauneutensa jumalten asuinsijoilla, niin monta taiteilijaa on Suomestakin lähtenyt aivan liian aikaisin. Pinnallinen ja ulkonäkökeskeinen viihdemaailma on hyvin julma.
Every ship must sail a world.
Vastaa Viestiin